massive Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 3 timmar sedan, säger kukbajs : . Eller jag förstår inte hur man blir så beroende av det och jag förstår inte heller varför man inte börjar träna eller banta liksom. Jag blir uppriktigt sagt förvånad över det du skriver. Framför allt med den bakgrund och historia du själv har delat med dig av. Ett beroende är ett tvångsmässigt beteende utanför ens egen kontroll som fortsätter trots vetskapen om att det skadar en själv och andra. Hur kan det va så svårt att se att det är exakt samma sak oavsett om det är horse,porr,relationer, spel, tram, socker, nikotin, jobb eller vad det nu än må vara? 4 timmar sedan, säger kukbajs : Sen kanske ni inte ska analysera allt jag skriver på ett typ seriöst/analytiskt sätt. Nää kanske inte, men man får fortfarande ta ansvar för vad man gör eller vad man skriver. Vad du tycker eller känner är din ensak. Att det är jobbigt det du beskriver på tåget kan nog många känna i samma situation i varierande grad. Men nu är det inte det som är grejen. Saken är att du tar det utanför din egen personliga sfär, och i text på ett offentligt forum fat-blame'a människor och kallar dom två äckliga tjockisar, fettotriangel osv. Det är inte OK. Och det vet du åxå. 4 timmar sedan, säger kukbajs : Jag tänker typ inte ens en sekund över vad jag skriver, det är väldigt ofiltrerat. Och trots att det såklart finns 2 sidor av det myntet, så är det exakt därför vi älskar dig Hoppas du har det bäst i Malmö! Citera
kukbajs Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan (redigerade) 51 minuter sedan, säger massive : Jag blir uppriktigt sagt förvånad över det du skriver. Framför allt med den bakgrund och historia du själv har delat med dig av. Ett beroende är ett tvångsmässigt beteende utanför ens egen kontroll som fortsätter trots vetskapen om att det skadar en själv och andra. Hur kan det va så svårt att se att det är exakt samma sak oavsett om det är horse,porr,relationer, spel, tram, socker, nikotin, jobb eller vad det nu än må vara? Nää kanske inte, men man får fortfarande ta ansvar för vad man gör eller vad man skriver. Vad du tycker eller känner är din ensak. Att det är jobbigt det du beskriver på tåget kan nog många känna i samma situation i varierande grad. Men nu är det inte det som är grejen. Saken är att du tar det utanför din egen personliga sfär, och i text på ett offentligt forum fat-blame'a människor och kallar dom två äckliga tjockisar, fettotriangel osv. Det är inte OK. Och det vet du åxå. Och trots att det såklart finns 2 sidor av det myntet, så är det exakt därför vi älskar dig Hoppas du har det bäst i Malmö! Jag fattar fan ingenting nu. Vadå fat shame:a? Har jag nämnt några namn? Tagit bilder och lagt upp på någon? Blev de där personerna negativt påverkade på något sätt överhuvudtaget av det jag skrev? Klart som fan jag inte skulle kalla de äckliga fetton så de hörde. Sen quotar jag mig själv en sida tillbaka: ”Ska väl passa mig för vad jag säger för jag har träffat på väldigt många som sagt typ ”jag skulle aldrig kunna bli beroende”, ”jag skulle aldrig låta det gå så långt” och sen händer kanske något i livet och man fastnar. Det är en sjukdom och det förekommer i alla samhällsklasser, åldrar osv.” Det ändrar väl inte att man inte kan förstå hur någon kan låta det gå så långt? Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan bli så fet att fettvalkarna hänger över till grannstolen. Det är ju också en sån svag drog och inte direkt så att man får abstinens och mår fullständigt skit och inte kan göra något. Det skulle ta så jävla lång tid att bli kvitt mitt missbruk och jag skulle vara helt satt ur spel under tiden. Och det är typ enda sättet som jag mår ok på. Men ja, man kan bli beroende av vad som helst, såklart. Det betyder väl ändå inte att man nödvändigtvis förstår det? Jag förstår VERKLIGEN opiatberoende, all ångest bara försvinner och man har bara inga problem, det är lätt att prata - allting bara känns bra och normalt. Sen är det väl hur många som helst som inte fattar hur man kan bli drogberoende eller hemlös eller dylikt (som jag också har varit). Redigerad 4 timmar sedan av kukbajs Citera
kukbajs Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan Äckligt fetto lär vara bland de mildare skällsorden jag har använt i denna db, så fattar inte varför alla blir så upprörda av det? Ni har inte sagt något när jag har skrivit typ ”jävla bög” eller dylikt. Så vad handlar detta om egentligen? Citera
Lobo Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 42 minuter sedan, säger kukbajs : Äckligt fetto lär vara bland de mildare skällsorden jag har använt i denna db, så fattar inte varför alla blir så upprörda av det? Ni har inte sagt något när jag har skrivit typ ”jävla bög” eller dylikt. Så vad handlar detta om egentligen? Jävla bögar och jävla tjockisar fungerar främst som ett förstärkningsord/skällsord medans äckliga bögar och äckliga tjockisar tillför ett avståndstagande och avsky mot själva personerna. Jag är säker på att du inte menade något illa, men faktum är att det var vad vi läste. Vi blev nog inte så upprörda, utan det var mer en markering. Nog om det nu. Peace. Citera
Recommended Posts