kukbajs Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 28 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Gällande nivåhopp osv; när du spelar /0,5 med 2k i rullen - är du bekväm då med att bluffa spots du är säker på är +ev, vågar du herocalla överbluffade spots bla bla? Om ja; är känslan densamma på /1 med 2k i rullen eller är du istället scared money och tycker alla potter över 50bb är skitviktiga? Om sistnämnda skulle jag säga titta inte ens på skiten och grinda /0,5 tills du har rulle att kunna spela /1 utan att spela skitnödig. Vet själv när man grindat säg /2 primärt och tagit bra skott på /5, val direkt till höger med 200bb. Plötsligt blir du 3betad av co och valen foldar sin bb - du är ur pos med AQs vs duktig reg på stakes högre än din comfortzone. Sprutdiarré. Vi kan inte folda AQs här, vi vågar inte 4beta, mycket pengar står på spel. Syn. J43r, vi har overs och trippla backdoors. Vi klickar check och villain cbetar b35, enkelt, syn. 2c, vi har nu dubbla drag. Vad faan gör vi? Om vi brickar river, kan vi bluffa? Ska vi stoppa in det redan nu med en x/r och syna av en shove? 5x vanliga stacksizes sett i kronor. Panik, knipa med skinkorna. Vi spelar safe. Check, b85, syn. Spader två. B r i c k. Hatar livet. Check, villain checkar bakom 66 som står. Man vill typ dö, känner sig som en sån jävla torsk 🤣 Har du minsta lilla enligt ovan så spela fan inte /1 atm haha Alltså känslan ovan är sån spya rakt ut, är nog den värsta jag vet 🤣 hänt så många gånger förr, kanske främst på cc när man gick från 200bb 10/10 till 25/25 som tillät 400bb stackar 🤣 Brukar inte bluffa så mycket på /0,5. Men jag vågar såklart bluffa och jag vågar herocalla, även om jag inte heller gör det så värst ofta. Jag är nog lite scared money, helt klart. Den enda riktigt bra streaken jag har haft på /1 var då för ett par månader sen när jag hade > 5k i rullen. Tror jag överkompenserar också, typ känner mig exploitad och bluffar ”tillbaka” när FIs visar mycket styrka. Igår hade jag tex AKo i 3b pott mot någon nitreg på JTxfd och jag cb 1/3, nitreg rejs 2,5x, jag float, nitreg pott ott x, jag deg, nitreg snapcall med JTs. Vettefan om jag kommer våga spela /1 idag. Jag behöver ju varje krona jag kan få till Malmöresan. Skulle bli sjukt tilt om jag droppade 500 kr idag också. Har 2000 kr i br och 2500 kr på kontot. Tänker jag antagligen kommer bränna alla pengar utom 1000 krkrkr och sen får jag överleva resten av månaden på /1. Det blir utgång både onsdag och fredag liksom … Och fölket kommer ju vilja ha knark också och jag kommer bli meddragen på det. I och för sig ska vi på svartklubb på fredagen, så det blir i alla fall billigare. Kanske att man kan smuggla in dryck också. Men sen måste jag ju ha mat och skit också … Sen nästa månad ska jag verkligen satsa på att bygga rulle. Anledningen till att jag fejlar med det hela tiden är ju för att jag försöker leva ett liv, så man ej deppar sönder, och har nästan gjort någon dylik ”grej” varje månad som slukar rullen. Men det är ju en så jävla svårt … om man tänker logiskt - man har en eller två tråkiga månader för att sedan kunna få in mycket mer deg och ha mindre tråkigt än i vanliga fall. Helvete, 400bb stackar haha. Det hade jag nog inte velat spela heller. Citera
ShipThat$$ Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 42 minuter sedan, säger kukbajs : typ känner mig exploitad och bluffar ”tillbaka” när FIs visar mycket styrka. Igår hade jag tex AKo i 3b pott mot någon nitreg på JTxfd och jag cb 1/3, nitreg rejs 2,5x, jag float, nitreg pott ott x, jag deg, nitreg snapcall med JTs Skrattade rakt ut, så jävla classic denna 🤣 exakt såhär upplever jag ett par gubbar på /1-/2 🤣🤣 Ja du har onekligen ganska täta saker som händer i form av besök osv som dödar rullen gång på gång 👀 inte lätt att få en bra buffert då 🎣 400bb är dröm dock haha Citera
kukbajs Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 7 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Skrattade rakt ut, så jävla classic denna 🤣 exakt såhär upplever jag ett par gubbar på /1-/2 🤣🤣 Ja du har onekligen ganska täta saker som händer i form av besök osv som dödar rullen gång på gång 👀 inte lätt att få en bra buffert då 🎣 400bb är dröm dock haha Jag ska lösa det nästa månad, jag svär! Lilltjejen kommer i och för sig vara hos mig hela höstlovet, men den här gången får hon bidra lite i alla fall. Annars ska jag inte göra ett piss. Hon vill flytta in hos mig när hon fyllt 18, men då får hon ju betala hyra, så det kommer bli lite billigare för mig och enormt +ev i välmående. Jag mår fan inte bra av att sitta själv framför datan dag in och dag ut. Trots min diagnos är jag en ganska social varelse. Eller det är förvisso väääldigt många människor jag stör mig på. Jag klarar till exempel inte av vissa personers röster eller folk som ofta upprepar samma sak - den jävla handledaren jag har nu på praktiken vill jag bara slå in skallen på … dels avbryter han mig heeela tiden, liksom varför i helvete ställer han frågor till mig om han ändå inte tänker låta mig svara? dels kommer han från Motala och hans dialekt gör att han låter fullständigt utvecklingsstörd OCH så är han såå jävla långrandig. Fast han spottar ur sig en jävla massa ord, så säger han knappt någonting. När han har sagt en mening, har jag redan fattat vad han vill säga, men sen kommer typ 10 meningar till som är fullständigt redundanta. 🤮 Fan känner att pulsen gick upp lite bara av att skriva det där haha. Nämen, det är faktiskt ett problem. Behöver mycket återhämtning från att vara med normies. Men med fölk som är lite som jag och som jag trivs med + kan vara mig själv och inte behöver maska, så kan och vill jag hänga hela tiden. En vecka känns typ som ingenting. En vecka med den utvecklingsstörda Motala-gubben skulle fan sluta med att jag hamnar på psyket. #walloftext Citera
ShipThat$$ Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan Haha tack för garvet 🤣 Förstår dig 👍 då ska du veta hur det är att sitta på föräldramöten och alla i rummet tror att du håller med dom j exakt allt Citera
Recommended Posts