Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr

Recommended Posts

Postad
5 timmar sedan, säger Lobo :

Japp, samma sak när jag spelade mot han, men kanske inte specifikt mot mig, men jag vet var han har en läcka som går att exploatera.🧐

Yes, känner igen det. Plötsligt har man tappat 10-15% av BI. Var fan har dom tagit vägen? 

Han spelar 17/15, klart som fan han har läckor, exakt överallt lolol. Han har tex typ 80% fold bb vs sb open. Jag öppnar 100% om jag sitter bredvid honom. Trodde ändå inte att han hade 4b bluff med AJo i sig.

Nu tappar jag nog inte riktigt sååå mycket, men är typ alltid ner 1-2BIs innan jag ”kommer igång”. Alla tips mottages för att förbättra detta! 🙂 

Postad

zone hit och zone dit, är ju ba för att ni kommer in guns blazing och antar alla är lika steamade som då ni loggade ut kvällen innan, ta de lite lugnt och läs av rummet först och spela bara must play spots :)

ha inte så bråttom och forcera stora potter, låt det komma organiskt

much love

• Like 1
Postad
1 timme sedan, säger kukbajs :

Nu tappar jag nog inte riktigt sååå mycket, men är typ alltid ner 1-2BIs innan jag ”kommer igång”. Alla tips mottages för att förbättra detta! 🙂 

Kan ge tips på hur jag  startar mina sessioner:
Jag brukar alltid köra samma uppvärmning inför varje session. Främst för att alltid hamna "in the zone" så fort som möjligt. Kroppen gillar rutiner så börjar du med en uppvärmning som är likadan inför varje poker pass ställer sig kroppen in på att det är grind framför sig.
Så som min rutin ser ut: Kall dusch 5min > 20 snabba armhävningar > 5-10min studier (ofta drills) > 15min slowstart på borden, så just nu lirar jag 6 bord i taget. Då börjar jag med 3-4 bord första kvarten då man ofta gör mest misstag då och för att komma in i det.

Vet att denna rutin ska vara hyfsat forskad på och att den ska få in en i "zonen" fort.. Så kalldusch är egentligen signalementet för att det är dax för grind, armhävningar för att få blodet att pumpa och väcka hjärnan. Drillsen för att komma in i poker tänket.

GL

• Like 3
Postad
3 timmar sedan, säger kukbajs :

Han spelar 17/15, klart som fan han har läckor, exakt överallt lolol. Han har tex typ 80% fold bb vs sb open. Jag öppnar 100% om jag sitter bredvid honom. Trodde ändå inte att han hade 4b bluff med AJo i sig.

Jag skrev 10–15 % av BI som bara försvinner, vilket gör att jag kan börja spela mer aggressivt. Mikael Thuritz sa i dokumentären Pokerlandet att man måste vara rädd om varenda krona. Det stod inte i kontrast till hur denna ungdom spelade, men jag förstod ändå vad han menade och det tog jag med mig.

Postad
4 timmar sedan, säger HampusGabriel :

Kan ge tips på hur jag  startar mina sessioner:
Jag brukar alltid köra samma uppvärmning inför varje session. Främst för att alltid hamna "in the zone" så fort som möjligt. Kroppen gillar rutiner så börjar du med en uppvärmning som är likadan inför varje poker pass ställer sig kroppen in på att det är grind framför sig.
Så som min rutin ser ut: Kall dusch 5min > 20 snabba armhävningar > 5-10min studier (ofta drills) > 15min slowstart på borden, så just nu lirar jag 6 bord i taget. Då börjar jag med 3-4 bord första kvarten då man ofta gör mest misstag då och för att komma in i det.

Vet att denna rutin ska vara hyfsat forskad på och att den ska få in en i "zonen" fort.. Så kalldusch är egentligen signalementet för att det är dax för grind, armhävningar för att få blodet att pumpa och väcka hjärnan. Drillsen för att komma in i poker tänket.

GL

Hur långa sessioner spelar du?