Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För ett antal år sedan vann Finland med en låt framförd av ett gäng spöken. Utan spökdräkterna hade nog inte Finland vunnit. Det var kanske samma sak med Bulgarien. Deras show kanske avgjorde.

Jag har en känsla av att om Eurovision Song Contest bara gick i radio skulle vi inte ha samma vinnare.

Eller jag kanske är "helt ute och cyklar"?

• Like 1
Postad
8 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

För ett antal år sedan vann Finland med en låt framförd av ett gäng spöken. Utan spökdräkterna hade nog inte Finland vunnit. Det var kanske samma sak med Bulgarien. Deras show kanske avgjorde.

Jag har en känsla av att om bara gick i radio skulle vi inte ha samma vinnare.

Eurovision Song Contest är en helhetstävling.

Du är inte ute och cyklar. Min bedömning är att du var ganska 'träffsäker' 👍

Postad
1 timme sedan, säger Lobo :

Att Sverige skulle vinna kunde du lätt få 100 gånger pengarna på. Det fanns ett boostat odds på Sverige (topp 10) till 2,70 på Svenska Spel. Hos ett annat bolag fanns det samma spel till 2,70 utan boost. Sveriges möjligheter var nog små redan på förhand.

Ja men uppenbarligen hade jag ju helt fel. Spela på musik skulle jag nog inte välja att göra särskilt ofta.

46 minuter sedan, säger Lobo :

Nej, han hette något i stil med Nadir. Vill minnas jag läst någon artikel i Aftonbladet om att han lyckats vinna många stora vinster. Men då är det ju inte han, tänker jag.

40 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Jag har en känsla av att om Eurovision Song Contest bara gick i radio skulle vi inte ha samma vinnare.

Gissar att du tänker på Lordi? De var väl typ troll eller monster?

Hursomhelst tror jag du har rätt i din analys, men kan tycka det är ok. Det är väldigt läckert när dans kombineras med sång.

27 minuter sedan, säger Lobo :

Eurovision Song Contest är en helhetstävling.

Du är inte ute och cyklar. Min bedömning är att du var ganska 'träffsäker' 👍

Helhet vette katten. Sverige på tjugonde plats är ju med kvällstidningsrubriker en skandal. Tyckte showen var bra och sången helt ok. Kanske blev det påverkat av att Felicia gjorde politiska uttalanden. 

• Like 1