Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
13 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Jag såg matchen och först gjorde Manchester City 1-0 och strax därefter gjorde Arsenal 1-1. Större delen av matchen stod det 1-1 och jag hejade hela tiden på att det inte skulle bli fler mål.

Men mot slutet blev det 2-1 och Arsenal lyckades inte reducera. Bra spel i alla fall.

Riktigt så enkelt är det inte. Detta gäller: Om du har rätt i din värdering kommer du över tid att gå plus. Det mesta tyder ändå på att 4,00 var ett värdebet. Oddsen hamnade runt 3,60 och paybacken var väl cirka 95% om vi höftar ett medelvärde. Då kan vi räkna så här 4,00*(1*3,6*0,95)= 1,056. 

• Like 1
Postad
15 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Bra spel i alla fall.

1 timme sedan, säger Lobo :

Riktigt så enkelt är det inte. Detta gäller: Om du har rätt i din värdering kommer du över tid att gå plus. Det mesta tyder ändå på att 4,00 var ett värdebet. Oddsen hamnade runt 3,60 och paybacken var väl cirka 95% om vi höftar ett medelvärde. Då kan vi räkna så här 4,00*(1*3,6*0,95)= 1,056. 

Jag borde alltså ha skrivit "Bra spel till oddset 4.00 i alla fall".

• Like 1
Postad
1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Jag delar din åsikt. Hästen närmast kameran förlorade nog med cirka 5 cm.

Ja, måldomaren har också erkänt att han gjorde fel.

Postad
15 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Vad händer då med prispengarna? Och med totomatspelarnas vinster?

När resultatet är definitivt, vilket det blir efter 20 minuter, ändrar dom inte. Så det blev delad prischeck för ägarna, och halverade odds för spelarna. Det har ju inte begåtts något regelbrott, bara en väldigt tydlig felbedömning. 

• Like 1
Postad
Den 2026-04-20 kl 10:15, säger Ola Brandborn :

Hade Arsenal gjort första målet och Manchster det abdra, så hade kanske båda lagen pustat ut sedan och varit nöjda med 1-1...

Å andra sidan blir det riktigt spännande i ligan nu. Om Manchester vinner mot Crystal Palace i den uppskjutna matchen så står båda lagen på samma poäng. Arsenal har i mina ögon ett något lättare motstånd. Kan bli riktigt spännande, vilket lag har bäst pannben?

Riktigt härlig upplösning. Har för mig det är ganska tydlig statistik att de som leder tabellen efter årsskiftet + några dagar typ alltid vinner ligan.

19 timmar sedan, säger Lobo :

Vinnande bild

Hur kan man få detta till död löpning pga en skugga?

Vinnare Lopp 6 Jägersro | 2026-04-21 | ATG

Kollar på telefonen men kan då inte heller se för vad det nu är värt. Vi får hoppas måldomaren har andra verktyg men i travet kan man aldrig vara säker.

56 minuter sedan, säger Lobo :

När resultatet är definitivt, vilket det blir efter 20 minuter, ändrar dom inte. Så det blev delad prischeck för ägarna, och halverade odds för spelarna. Det har ju inte begåtts något regelbrott, bara en väldigt tydlig felbedömning. 

Hade nog varit att öppna pandoras ask med flexibla resultat även i efterhand. Tänk om snubben som tog nyårspotten fick veta en timme senare att det skett ett regelbrott och att fyraprocentaren som HB spikat blivit nedflyttad till andraplats. Det hade varit en badbeat att tala om.

Ser ut att vara rolig omgång till helgen. Mest ser jag fram emot folkets häst 1 Affe och sen en potentiell folkets häst 2 i Fine manners som väl blir ”Finne” med samma slags nomenklatur. Kommer få se loppen i efterhand då vi ska på bjudning. Det kan också vara kul så länge man har disciplin att inte titta resultat innan.

• Like 1
Postad
1 timme sedan, säger Lobo :

Jag tycker att det borde vara så här:

Redan utdelade pengar behålls. Men ägare och spelare som gått miste om pengar borde få dessa i efterhand. Pengarna skulle kunna tas från en måldomarfond som fungerar som en försäkring.

Postad

Alltid trevligt med musiktema. Jag har två bidrag.

Den första är med Jakob Hellman, ett unikt fall som tyvärr inte gjorde så mycket efter sitt album '..och stora havet'. Dock är mitt spår när han sjunger 'tusen dagar härifrån' med plura. Det är så härligt när man hör hans röst lite dovt bakom plura.

Den andra är med John Lennon - Woman. Man undrar hur mycket musik vi gick miste om när John Lennon dog. Sorgligt.

• Like 1
Postad
14 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Jag tycker att det borde vara så här:

Redan utdelade pengar behålls. Men ägare och spelare som gått miste om pengar borde få dessa i efterhand. Pengarna skulle kunna tas från en måldomarfond som fungerar som en försäkring.

Hade det enbart hanslat om vinnar/plats så hade man säkert kunnat lösa det på det sättet. Men med olika streckspel inblandat så kan det bli en jävla soppa.

• Like 1
Postad

Jacke är likt Håcke en polariserande artist. Jag tillhör gänget som inte gillar men uppskattar delningarna ändå.

Jag uppskattar verkligen att kunna återbesöka bra filmer en lördag morgon. Just idag blev det Bristande bevis med Ryan Gossling och Anthony Hopkins. Oerhört bra även idag.

Verkar som att andelsmaffian springer på Speed change idag och det verkar ganska vettigt mtp väder och bana. I övrigt är det ganska kluriga spetsstrider och det kan duka upp för bra utdelning. Är semisugen att spika Megan men man har ju sett Clarissa mosa hästar från omöjliga lägen förut.

IMG_1471.png

Postad
1 timme sedan, säger Markus8000 :

Verkar som att andelsmaffian springer på Speed change idag och det verkar ganska vettigt mtp väder och bana. I övrigt är det ganska kluriga spetsstrider och det kan duka upp för bra utdelning. Är semisugen att spika Megan men man har ju sett Clarissa mosa hästar från omöjliga lägen förut.

Fina lopp idag. Ska bli kul att se Fine Matters igen. Hur intresserade är de av Kentucky River idag då? Magnus A Djuse ger ut tips i Expressen och säger: Om Chico de Calamar (avd 7) är streckad på 1 % (som den var när han skrev tipsen) är det den bästa spiken sedan V85 inleddes. 4 % nu, och oddsen har sjunkit kraftigt hos spelbolagen, vilket gör att vi får ett högt streckvärde.

Postad
29 minuter sedan, säger Lobo :

Om Chico de Calamar (avd 7) är streckad på 1 % (som den var när han skrev tipsen) är det den bästa spiken sedan V85 inleddes. 4 % nu, och oddsen har sjunkit kraftigt hos spelbolagen, vilket gör att vi får ett högt streckvärde.

Det är ett par timmar kvar till 16:10. Procenten hinner nog öka en del tills dess.

I dag är det dessutom så kallad superjackpott. Det kan mycket väl bli en återbetalning över 100%. Men som vanligt får inte femmorna falla, för då lär det inte bli över 100%.

Jag har ingen statistik på det, men jag har en känsla av att femmorna faller oftare på V85 än på V75. ATG gör vad dom kan för att maximera antalet jackpottar.