Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wow. Precis handen jag skrev det där. UTG höjer. SB synar och jag på BB med 33. Flopp KT3 med 2 spader. SB donkar ut 7€, jag höjer till 17€ för jag han är superspazzy och jag tror inte BTN foldar K för ofta.

 

UTG synar (4handed btw, blir ju CO) och så gör också SB. Turn kommer A. Jag bettar 45€ in i 70€ och CO. Han minraisar och jag har typ 60€ bakom så jag trycker in skiten. Inget guldläge direkt och hade väl hoppats att man inte drog dött men det gjorde man. Mr AA drar in 2outern på turn. Är väl inget att göra åt direkt men ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, NL är mycket mer utsugande. Hade 76s på knappen och höjde pre. Lite osäker på floppaction. Jag tror bara jag bettade typ pott på K72. Turn kommer 6 i spader. Jag bettar in 33€ i 29€ potten. Återigen, jag tror inte torsken släpper K.

 

River typ J i spader. Jag shovar in skiten. Oväntad AQs backdoorflush eller? BUUU!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baah. Är ashungrig men så jävla fiskigt game. Mött en kille headusp och fått in min skit bra varje gång men tyvärr blivit utdragen i 2 monsterpotter. Växlat mellan en +400€ och back -200€ och ligger nu back €100 till. Back som sagt 530$ på allt utom NLen, funderar om jag ska dra nu innan jag blir tiltad av en förlust.

 

Mött massa snubbar iaf som går all in 8x pott på regelbunden basis och fick in det 753 vs QT och sådär, kanske borde bara vänta tills man sitter med nuts istället. Aja, vi får se. Nu ska jag nog inte skriva mer om min NL-session. Känner att det nog är måttligt intressant huruvida jag vinner eller förlorar enskilda händer i lägen som inte är särskilt märkvärdiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG!!

Han höjer på BTN. Jag synar med 46s. Flopp kommer 426 med 2 hjärter. Han bettar 10€ och jag höjer itll 30€. Turn kommer T. Potten är 60€, jag bara shovar in skiten på 90€. Han synar med K6. Vad tror ni river är? Kan det vara en tia som counterfittar mina tvåpar? Ja det kan det vara. HELVETES JÄVLA TILTJÄÖFGLJDFÖGLJG^FPDÖJKLGH*ÄFKLHDÖJ.

 

Denna kille tog för övrigt 700€ ifrån mig ikväll. Alltså wow, nu är det fan tilt. Nu ska jag hem och slå på något. Riktigt jävla hårt.

 

Back 812$ idag, bör dock få en jävla massa rakeback så blir nog inte så farligt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää. Reggade på två nya propsajter igår, det är ärligt talat rätt snålt kan jag tycka att bara ge 100% på sidor helt utan trafik. Hursomhelst.

 

Satte in 500$ på en sida innan jag kollade trafiken och enda spelaren online igår natt och idag var en ifrån Riga på 2/4 PLO. Satte mig och körde med honom och han openlimpade pre och var allmänt löspassiv innan sista handen. Jag raisade pre, han 3bettade och jag 4bettade maxpot med AA47. Flopp kommer KK7, jag har inte för mycket så min skit går ju in och han har 3bettat mig med KT93. Vad fan hände där? Så tappade 250$ direkt, ska nog hålla mig borta ifrån såna där games ett tag ändå. Btw, cashade in min RB på 120% igår och det verkar som propsajten tog en hutlös jäkla rejk för på mitt pass fick jag tillbaka ca 200€ vilket gjorde att jag faktiskt plussade 60€ på NL igår trots att jag backade 150€.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Rolig dagbok!

 

Tänkte höra vad du anser som bästa sida för FL. Spelar just nu lite på SvS men trafiken är ju så pass dålig för FL. Gillar pokerstars klient men vet inte hur bra motståndet är där. Antar man får köra lite table selection? Eller rekommenderar du någon annan sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkteras av AA är lite av min grej verkar det som. Kört 20 händer nånting här på NL. Kan spelade en hand rätt fiskigt och stackade av med K8s på K3T5 vs AA men segt att 2 händer senare få upp AK all in pre vs AA igen emot en torsk. Frustrerande!

 

Ligger back typ, 200€ eller nåt sånt men vann något liknande på FL. Naaating to do! Ska spela lite fotboll nu, scora som fan är tanken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Rolig dagbok!

 

Tänkte höra vad du anser som bästa sida för FL. Spelar just nu lite på SvS men trafiken är ju så pass dålig för FL. Gillar pokerstars klient men vet inte hur bra motståndet är där. Antar man får köra lite table selection? Eller rekommenderar du någon annan sida?

 

Fattar ärligt talat inte varför någon spelar på svenska spel (om man inte kör över $3/6 FL eller $1/2 NL). Jag tror det handlar om att folk inte inser hur mycket de rejkar. Och det gäller i allra högsta grad i NL/PLO även om det såklart är ännu viktigare i FL.

 

Vilka sidor du spelar på bör bero på vilka stakes du vill köra. Kör du 10/20$ eller högre så borde du nog spela på alla sajter som har bra action, kör du typ 1/2 så skulle jag rekommendera den sajt som du har högst rakeback på, nöjd dig inte med mindre än 50% RB. Kör du däremellan skulle jag antaligen rekommendera den sajt du har bäst RB på så länge det inte är väldigt tight. Generellt gäller det absolut att desto mindre sajt desto lösare.

 

Rekommenderar även att man ska försöka skita fullständigt på vilken klient man spelar på om det inte handlar om något som starkt påverkar din multitablingsförmåga. Min egna erfarenhet av att ha spela på i princip alla nätverk som finns är att de flesta skillnader är rätt skitsamma men samtidigt så har ju jag mest kört fixed limit så typ skillnader på betsliders och sånt kanske är mycket mer påtagligt och jobbigt än de skillnader som jag upplever.

 

Ja table selection är ju superviktigt. Kör du lågt spelar det ju nästan ingen roll hur mycket edge du har på en tag, det kommer ändå försvinna med den höga rejken. Vet inte vilka nivåer du tänker spela men kör du under 3/6 så kommer du säkert hitta minst en fisk per bord, se bara till att någon har över 50% vpip och stick annars.

 

Angående sidor så går det ju i trender. För massa år sen var ju ipoker helt underbart, sen kom en massa regs och det nätverket dog ju helt stört och sen därefter kom även en massa ryssar/balter och jag minns när jag coachade min kompis på 0.5/1 där det var 5 st 21/18-balter på hans bord. Nu har dock ipoker blivit gött igen, iaf på varenda bord jag spelat på.

 

Vad du än gör, sätt inte in på partypoker. Gillar klienten och sådär men det är ju helt löjligt förhållande mellan reg per fisk. Finns iofs torsk där också såklart och jag spelade där senast idag men skulle väl vara typ mitt 10e val eller nåt sånt.

 

Hade ett favvonätverk men det fullkomligt dog över en natt efter blackfriday då alla regs ifrån pokerstars och full tilt kom och dödade nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara sån men varje gång man läser din DB så postar du att du backat, dag ut och dag in.. lever du på rakeback eller är du inne i en "svacka"? kanske gå ner i nivå osv :shock:

 

/fisk

 

Tja!

 

Du har nog läst alla mina inlägg i april och glömt av senaste 2 veckorna där jag har vunnit 6 dagar irad och rätt okej också!

 

Men ja, början på året har inte direkt varit särskilt bra och jag skriver ju att jag gick ner ifrån 10/20 till 5/10 till 3/6 och sen 2/4 som lägst. I veckan spelade jag min första hand på 5/10 sen, typ två månader tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars!

Sitter här och funderar hur jag ska göra med pokerstars. De har ju flest antal fixed bord och sådär, tänkte först att jag fick typ 30-40% cashback ifrån dom. Kollade dock på min FPP-balans och blev rätt chockad hur långt kvar jag är till nästa bonus och gick och gjorde mer research och är man gold star får man ca 18% rakeback + ca 6.5% för stellar awards (25% ungefär alltså) medans platinum star ger än 22% + stellar awards (29% ungefär). Det är ju brutal katastrof. Funderar rätt rejält på att casha ut därifrån och inte spela där igen förrens jag spelar tillräckligt högt och mycket för att bli garanterad supernova där det börjar bli lite mer intressant. Tror faktiskt jag kör $550 FL 6max turneringen och köper upp resterande FPPs för grejer och cashar ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars!

Sitter här och funderar hur jag ska göra med pokerstars. De har ju flest antal fixed bord och sådär, tänkte först att jag fick typ 30-40% cashback ifrån dom. Kollade dock på min FPP-balans och blev rätt chockad hur långt kvar jag är till nästa bonus och gick och gjorde mer research och är man gold star får man ca 18% rakeback + ca 6.5% för stellar awards (25% ungefär alltså) medans platinum star ger än 22% + stellar awards (29% ungefär). Det är ju brutal katastrof. Funderar rätt rejält på att casha ut därifrån och inte spela där igen förrens jag spelar tillräckligt högt och mycket för att bli garanterad supernova där det börjar bli lite mer intressant. Tror faktiskt jag kör $550 FL 6max turneringen och köper upp resterande FPPs för grejer och cashar ut.

 

Sant!, alltså jag älskar klienten och det är action dygnet runt där, men spela CG på Stars är helt galet, pokern blir tuffare och med den RB dom erbjuder så gör det ju inte saken lättare direkt, Stars blir mer och mer en ren turresida för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör low och medium på FL 6max just nu. 55$ och $550 buyin som jag köpte för mina FPPs som var kvar. Insåg att det vore bättre värde än mina $1500-bonusen som jag var en bit kvar och vill casha ut rätt snart.

 

Fick värsta skitbordet, ALLA har en rätt sjysst winrate tyvärr på $550-bordet medans jag har 2 superfisk på $55-bordet. Gått ifrån 5k till 7k på low-bordet och åkt på 2 sura händer på $550 och är på 4k. Första handen hade jag Ax och han höjde på CO och floppade A47 typ, han barreallade turn 9 och checkraisade mig på river 9 och visade 98o (?). Sen fick jag KJ vs TT på JT935 och fick betala av där. Förlorade några potter nu medans jag skrev med.

 

Hursomhelst, har ju över halva stacken kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär åker jag ut, eller i praktiken.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $160(BB)

SB ($4,490)

BB ($9,860)

UTG ($6,930)

Hero ($2,790)

BTN ($5,990)

 

Dealt to Hero Q:spade: Q:heart:

 

fold, Hero raises to $320, fold, fold, BB raises to $480, Hero raises to $640, BB calls $160

 

FLOP ($1,360) J:club: 5:spade: 8:spade:

 

BB checks, Hero bets $160, BB raises to $320, Hero calls $160

 

TURN ($2,000) J:club: 5:spade: 8:spade: 3:spade:

 

BB bets $320, Hero raises to $640, BB raises to $960, Hero raises to $1,280, BB calls $320

 

RIVER ($4,560) J:club: 5:spade: 8:spade: 3:spade: 6:club:

 

BB bets $320, Hero calls $320

 

BB shows J:heart: J:spade:

(Pre 17%, Flop 86.3%, Turn 77.3%)

 

Hero shows Q:spade: Q:heart:

(Pre 83%, Flop 13.7%, Turn 22.7%)

 

BB wins $5,200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back 340$ på FL och plus typ 60€ på NL men åkt på lite sega händer på NL och fått in det över 90% favvo de gånger skiten kommit in. Han raisar 4x BB HU, jag 3bettar till 14€. Han synar. Flopp QT4. Jag bettar halvpott. Han synar, turn K. Tror jag trycker in det. K4s!

 

Sen direkt därefter så sitter jag med TT. Han raisar 3€, jag tänker, han foldar ju uppenbarligen inte emot 3bets, drar upp till 16€. Han synar. Flopp 66J, jag bettar halvpott. Han synar. Turn typ 8. Jag tänker att det nog inte är så stor ide att värdebetta. River K. Checkcheck. Han sitter med K8s!

 

Rolig hand nyss btw. Låg typ 23J6A med 4 ruter ute. En snubbe shovar typ 4x pott på river och en synar bakom med J4s. Lol!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn! Blev ett fruktansvärt monsterpass, ifrån 20:00 till 03:00 utan paus. 7 timmar, damn!

 

Jag torskade 420$ på FL och vann 300$ på NL. Fick in det rätt gött i några riktiga lolhänder. Fick in det med KK rätt kul, jag vet inte varför just nu men jag raisade till 5 BBs, han min3bettade till 8€, jag drog upp till 25€ (fet raise, i know) eftersom han aldrig foldade vs 3bet och han synade. Flop kom 7J3 med 2 rter. Jag bettade 37€, han minraisade till 74€ och jag shovade in hans resterande 75€ som han synade. Han hade A7s! Hahaha.

 

Askul iaf. Slutade plus 2 lax ändå med RB. Spelade NL så bra som jag kan typ, blir ju lite annorlunda dynamik och sådär när det är sådär snusklöst och man får ju göra rätt spazzy saker som hade varit supertorskigt online. Typ 3betta löjliga summor. Har nu plussat typ 1k€ på NL på propsajten, det är fan värt! OCH jag ligger nog rätt fett under all in EV då jag fått in det mestadels rätt gött. Just det ja, en go hand var när jag hade QQ och floppen kom J53. Jag minns inte exakt iaf men han checksynade flop och turn kom typ nåt rätt blankt, 8 kanske. Jag bettade igen och han c/r all in. Känns väl inte sådär superlatjo emot en normal spelare på en så torr bräda men torsk som jag är så synade jag. Han visade iaf A5o och drog A på river. Den du!

 

Hursomhelst, skönt att tjäna lite cash efter 2 minusdagar. Godnatt på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är plus 500€ redan idag så kan inte direkt klaga :). Sitter och möter en fisk här, han är rätt skoj. Raisade pre med QJ, flopp J9Q och bettar rätt fett. Turn J. Bettar fett igen. River 7 vilket ger 3 hjärter. Jag check/raisar honom typ 2x pott all in, han synar med A8 high flush. Det tyckte jag var kul.

 

Måste verkligen plugga nu. Avslutar passet +400€.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite idag, antar att jag inte direkt kan vänta mig att jag ska vinna varje dag i NL och idag tappade jag tyvärr 300€, no biggy. Spelar en invite-freeroll-turre just nu och låg rätt bra till med dubbla average och fin in skiten all in pre med JJ vs 87o och floppen såg bra ut med KQ2 men han drog tyvärr en runner runner flush och nu är jag halvshort helt plötsligt.

 

Egentligen borde man väl gilla turneringar eftersom motståndet ju automatiskt är fiskigt (det finns ju t ex 30 000 spelare på FL som är bättre än mig, får man en sån field bör man ha edge över 95% av motståndet medans med alla regs i cashgames så har man edge efter rake på typ max 50% av alla spelare) och det hade ju varit så jäkla klockers att bara dra en storklonk på 2 mille eller något och sen bara chilla playan. Nää lär sannolikt inte fördjupa mig nämnvärt i det där på ett bra tag.

 

EDIT: Och där åkte jag ut hyfsat djup. Hade 3k och en shovade all in pre direkt och jag satt på btn med QQ. ATo och ärligt talat, nu låter jag som en fisk som whinar över badbeats men har nånsin QQ hållt i det läget? Svaret är nej och jag åker ut 100 pers innan ITM :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Kör lite FL för ovanlighetens skull. Sitter och möter en rätt äckligt dålig reg. Här var jag jättenära på att check/raise/folda rivern. Så himla nära verkligen. Men jag klarade det inte. Funderar på om det ändå finns nåt jag slår?

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($186)

Hero ($327)

CO ($409)

BTN ($90)

 

Dealt to Hero J:club: 8:spade:

 

CO raises to $10, fold, fold, Hero calls $5

 

FLOP ($22.50) A:club: J:diamond: T:spade:

 

Hero checks, CO bets $5, Hero calls $5

 

TURN ($32.50) A:club: J:diamond: T:spade: 2:club:

 

Hero checks, CO bets $10, Hero calls $10

 

RIVER ($52.50) A:club: J:diamond: T:spade: 2:club: 8:diamond:

 

Hero checks, CO bets $10, Hero raises to $20, CO raises to $30, Hero calls $10

 

CO shows Q:diamond: K:heart:

(Pre 67%, Flop 96.7%, Turn 100.0%)

 

Hero shows J:club: 8:spade:

(Pre 33%, Flop 3.3%, Turn 0.0%)

 

CO wins $110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försker intala mig själv på river att det finns en promilles chans att jag tar high, vet väl egentligen att riversynen är sådär. Men ärligt talat.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Hi-Lo Omaha $10(BB)

SB ($455)

Hero ($260)

CO ($965)

BTN ($291)

 

Dealt to Hero K:spade: 2:spade: 3:diamond: A:club:

 

CO raises to $20, BTN calls $20, SB calls $15, Hero raises to $30, CO raises to $40, BTN calls $20, SB calls $20, Hero calls $10

 

FLOP ($160) K:heart: 7:club: 2:club:

 

SB checks, Hero checks, CO bets $10, BTN folds, SB calls $10, Hero raises to $20, CO raises to $30, SB calls $20, Hero raises to $40, CO calls $10, SB calls $10

 

TURN ($280) K:heart: 7:club: 2:club: T:spade:

 

SB checks, Hero bets $20, CO raises to $40, SB calls $40, Hero calls $20

 

RIVER ($400) K:heart: 7:club: 2:club: T:spade: 3:club:

 

SB bets $20, Hero calls $20, CO calls $20

 

SB shows A:diamond: 8:spade: 4:diamond: T:heart:

(Pre 29%, Flop 12.0%, Turn 6.9%)

 

Hero shows K:spade: 2:spade: 3:diamond: A:club:

(Pre 42%, Flop 58.0%, Turn 62.5%)

 

CO shows A:heart: A:spade: J:club: 6:club:

(Pre 30%, Flop 30.0%, Turn 30.6%)

 

SB wins $229

CO wins $229

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här borde jag iofs foldat river, men såhär har det mest gått idag.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($204)

BB ($397)

BTN ($466)

 

Dealt to Hero A:spade: Q:club:

 

BTN raises to $10, Hero raises to $15, fold, BTN raises to $20, Hero calls $5

 

FLOP ($45) Q:diamond: 6:spade: A:diamond:

 

Hero bets $5, BTN calls $5

 

TURN ($55) Q:diamond: 6:spade: A:diamond: 4:club:

 

Hero bets $10, BTN calls $10

 

RIVER ($75) Q:diamond: 6:spade: A:diamond: 4:club: K:diamond:

 

Hero bets $10, BTN raises to $20, Hero calls $10

 

BTN shows K:club: K:heart:

(Pre 72%, Flop 10.0%, Turn 4.5%)

 

Hero shows A:spade: Q:club:

(Pre 28%, Flop 90.0%, Turn 95.5%)

 

BTN wins $113

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...