Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Lirade du inte NL förut och i såfall varför inte nå mer?

 

Jag har spelat typ 200k händer NL förr i tiden. Det är numera skittrist och snortight och dessutom så är jag så långt bakom att min true WR skulle vara rätt rejält negativt. Jag spelade när jag var en av de få som 3bettade. Jag spelade på den tiden när man kunde openshova AA pre och få syn av 77 eller AQo och det faktiskt var en acceptabel metod. Minns att jag hade som tableselectionregel att lägsta table vpip jag kunde tänka mig spela var 33%.

 

FL (i jämförande nivåer, dvs 4-5x blindsen) är mycket roligare än NL. På alla plan med undantaget om man får action när man floppar set. Det är lite mer spännande i NL helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

El Helado donerar 10% av sin vinst i februari till välgörande ändamål

Ja det är sant. Fisken ska donera 10% av eventuell vinst för februari till välgörande ändamål. Jag beskyller ingen som tänker "lol". Det är ganska lol eftersom man antar att folk som donerar pengar är dom som ändå har för mycket och/eller graf som pekar stabilt uppåt utan downswings i stil med nanonoko. Det gör det nästan bara starkare! Förutsatt att man vinner :).

 

Ändamålet lär jag välja när jag har resultatet i hamn. Min inställning till välgörenhet är att man borde först och främst skänka pengar till dom som inte helt (eller delvis) valt att påverka sin situation. Jag tänker väl främst på oskyldiga barn. Men samtidigt hade det varit kul att göra något aktiv själv lokalt.

 

Hursomhelst önska mig gärna lite rungood och gör gärna likadant, kanske för en längre period än jag.

 

PS: Jag kommer INTE skriva ner att x kronor har donerats men ni som följer min blogg kanske har märkt att jag brukar summera månaden som den slutar fast i ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

El Helado donerar 10% av sin vinst i februari till välgörande ändamål

Ja det är sant. Fisken ska donera 10% av eventuell vinst för februari till välgörande ändamål. Jag beskyller ingen som tänker "lol". Det är ganska lol eftersom man antar att folk som donerar pengar är dom som ändå har för mycket och/eller graf som pekar stabilt uppåt utan downswings i stil med nanonoko. Det gör det nästan bara starkare! Förutsatt att man vinner :).

 

Ändamålet lär jag välja när jag har resultatet i hamn. Min inställning till välgörenhet är att man borde först och främst skänka pengar till dom som inte helt (eller delvis) valt att påverka sin situation. Jag tänker väl främst på oskyldiga barn. Men samtidigt hade det varit kul att göra något aktiv själv lokalt.

 

Hursomhelst önska mig gärna lite rungood och gör gärna likadant, kanske för en längre period än jag.

 

PS: Jag kommer INTE skriva ner att x kronor har donerats men ni som följer min blogg kanske har märkt att jag brukar summera månaden som den slutar fast i ord.

 

 

 

Det här är karma, självklart kommer du springa gött efter detta :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Idag var nog en av de sjukare dagarna ever. Spelat mest FL och lite Omaha hi/lo och lite osäker på vilken av spelen som de gick sjukast sämst på. Hade 40/44 wtsd/w$sd på 1,2k händer fl och backade 705$ där och sen ytterligare 290$ på omahan. Ingen orkar se badbeats men jag tycker iaf jag spelade sjukt bra och fick mest bara en jäkla massa pisk.

 

Vann iofs innan hemma typ 300$ så resultatet blir inte superkatastrof ändå. Får se om det blir mer spel idag, dock tänkte jag nog grinda imorgon och eventuellt spela in en film..

 

Får hitta lite rungood nu så man hamnar på ett månadsplus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej bloggelo. Sitter på kontoret och dricker kaffe och 1tablar. Gjorde precis om min placemint-setup så istället för att ha 4 bord uppradade + 1 mindre extra så gjorde jag om så jag har 3 bord + 1. Tror lätt jag kan 6tabla om jag är pigg utan att tappa edge men har inte riktigt flowet nu så jag ska köra lite färre bord hade jag tänkt och oftast är det så att jag mentalt motiverar mig själv att köra just 1-2 extra bord än vad jag har bestämt när jag väl sätter så istället för att köra 4-6 bord så kör jag 3-5 bord :).

 

Vann 100$ rätt snabbt nu men har en del att läsa igenom imorgon inför ett grupparbete så ska sluta tänkte jag. Förra gruppgrejen vi hade var jag superoförberedd på och gjorde bort mig lite, tänkte försöka vara lite bättre med denna gång så ska inte spela förrens jag plöjt igenom ca 50 sidor tror jag.

 

PS: Varit på kontoret och spelat mycket tidigare än normalt senaste tiden och satan va dött det är tidigt, iaf efter 11. Det är såklart egentligen inget bra men det tvingar mig i princip att börja spela 3/6 eftersom det inte finns tillräckligt många 5/10-bord igång vilket man kan tolka positivt liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baah! Har börjat ett nytt grupparbetsprojekt i skolan och igår satt jag 09-14 och sen powernap i en timma och sen 16-02. Idag satt vi 9-16 och tror jag måste läsa lite mer shit. Hoppas att det kommer dra ner på tempo för jag vill verkligen vända februari-resultatet rätt omgående men jag har lovat mig själv att ta plugget på allvar och det tänker jag också göra.

 

Back 9500 kr för februari så kan plocka igen det på 1,5 dag ungefär med lite rungood och en dryg vecka kvar. Risk att det inte blir några pengar till välgörenhet men det ska nog gå bra ändå. Tror jag kör nästa månad isf :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip varje pass har börjat med en jävligt seg hand inom 30 dealt hands. Nu fick jag två stycken på det absolut högsta bordet! Händera var direkt efter varandra btw.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $8(BB)

SB ($794)

BB ($372)

UTG ($697)

CO ($538)

Hero ($208)

 

Dealt to Hero 3:diamond: J:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $16, SB raises to $24, BB calls $16, Hero calls $8

 

FLOP ($72) 7:diamond: 9:diamond: T:diamond:

 

SB bets $8, BB folds, Hero raises to $16, SB raises to $24, Hero raises to $32, SB calls $8

 

TURN ($136) 7:diamond: 9:diamond: T:diamond: 3:club:

 

SB checks, Hero bets $16, SB raises to $32, Hero calls $16

 

RIVER ($200) 7:diamond: 9:diamond: T:diamond: 3:club: Q:heart:

 

SB bets $16, Hero calls $16

 

Hero shows 3:diamond: J:diamond:

(Pre 34%, Flop 0.1%, Turn 0.0%)

 

SB shows 8:diamond: A:diamond:

(Pre 66%, Flop 99.9%, Turn 100.0%)

 

SB wins $229

 

 

 

Den andra handen är inte så superfarlig direkt men värt att lägga till är att fi är bordets aggrofisk med statsen på 63/39/2.3 efter ett hyfsat sample. Kollade hans UTGrange för att se och han är tom lösare där med att öppna 43%. Kanske verkar överaggro annars men helt klart rätt linje vs honom.

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $8(BB) Full Tilt

Hero ($332)

BB ($802)

CO ($563)

BTN ($538)

 

Dealt to Hero Q:club: Q:diamond:

 

CO raises to $16, fold, Hero raises to $24, fold, CO raises to $32, Hero calls $8

 

FLOP ($72) 4:spade: J:spade: T:club:

 

Hero bets $8, CO raises to $16, Hero raises to $24, CO raises to $32, Hero calls $8

 

TURN ($136) 4:spade: J:spade: T:club: T:diamond:

 

Hero checks, CO bets $16, Hero raises to $32, CO raises to $48, Hero calls $16

 

RIVER ($232) 4:spade: J:spade: T:club: T:diamond: 5:heart:

 

Hero checks, CO bets $16, Hero calls $16

 

CO shows J:club: J:diamond:

(Pre 17%, Flop 86.6%, Turn 95.5%)

 

Hero shows Q:club: Q:diamond:

(Pre 83%, Flop 13.4%, Turn 4.5%)

 

CO wins $262

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Badbeatjackpotterna är förresten skyhöga nu och det är långt +EV att spela på dessa. Inte för att man antagligen kommer kunna realisera det EVet men iaf, hade inte tackat nej till 300k$. Nåväl.

 

Idag satt jag iaf på ett sådant med BBJ på 610k$ och satt med en straightanflushan på ett 4färgbord och tänkte att det vore rätt awesome om han hade sämre eftersom han höjde men han hade bara secondnut-färgen. För övrigt så var man ju tvungen att använda båda hållkorten så det var rätt kört ändå.

 

Har kanske nämnt det någon gång innan men jag har faktistk kvalificerat för BBJn 2 ggr fast på fel bord givetvis. Blev bara badbeatad alltså :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Badbeatwhine, badbeatwhine, badbeatwhine, badbeatwhine....

 

Låg plus 900$ som bäst. Tog med 400$ på 10/20 och torskade dom på sjukaste sätten. AKs vs KJo flop K25 han kör nåt jävla mongomove på turn med KJo och rivrar givetvis J och sen AQ vs 66 på A96 (standard setup men iaf), sen blir jag 3bettad med 3way vs JTs (WTF?) vs mina AJs och rivrar T och sen nåt annat mongoskit. Jo just det. KK med secondnutflushdraw on 857 vs 75s och river kommer givetvis 6 också. 54 dealt hands på det 10/20-bord med allt det där. Iofs, +160$ för dagen men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog ett litet gött nattpass. Vann 500$ hyfsat snabbt men sen så jävlar small det rätt hårt. Tappade vinsten samt 400$ till i rätt sicka händer. Drog lite badbeats igår och har ingen lust att göra det till en vana men hyfsat sick dag ändå. won at sd$ på 44.2%. Har en allmän månadstat på 40.2/48.3 vilket är hyfsat sinnessjukt men snart måste det gå upp.

 

Imorgon tror jag det kan bli storgrind, just nu ska jag hem och chilla mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena bloggen. Idag vann jag rätt lite på rätt få händer. 150$ typ. En misslyckad månad tyvärr, blev sjukt lite spel. Spelat 9k händer på kontoret i feb och tror jag spelat max 1-3k händer på netbooken så blir rekordlite spel för min del. Varit lite trögt i skolan då jag varit ovan vid att gå upp tidigt och verkligen sitta och plugga men känner att jag har vant mig helt OK ändå och har mer tid över till annat då jag pluggar lite mer effektivt nu.

 

Så jag tror det blir iaf 20-30k händer denna månad. Eller njää, jag lär köra lite färre för nu tänkte jag köra ett nytt projekt. Jag tänkte göra en bra satsning på mixed games. Anledningen till varför är för att jag tror det är sjukt lönsamt plus att jag har så mycket att lära där och att jag tror det utökar ett nytt pokersug igen om jag bara kommer igång. FL är fortfarande rätt gött men jag kom på att det egentligen inte är så himla konstigt att jag har såna swings när det är ett spel där de absolut bästa spelarna bara har 1-1.5 BB/100 i edge över ett sample i jämförelse med andra spel där folk har 3-4 BB/100 eller mer. Din risk of ruin är ju främst varierande på din winrate och i FL är den som sagt hyfsat låg.

 

Ett av de viktigare sakerna jag nu försäkrar mig om är att inte bara bestämma saker utan faktiskt också bestämma hur man ska uppnå saker. Att säga att man ska satsa på mixed games är ju fint men om man nu ska bli bra måste man ju lägga tid på saker och gärna rätt saker. Har ofta tänkt att jag ska fåtabla 7-game-10game och tänka så det knackar i varje runda men ärligt talat så lär man sig inte så mycket och får in en känsla särskilt bra när man byter så fort. Därför hade jag tänkt att köra minst 45 minuter och bara spela gamesen tills det faktiskt sitter hyfsat i ryggmärgen.

 

Får se lite hur förhållandet mellan 6max/mixed kommer vara men jag tror det lär bli rätt nära 50/50. Peace out på er iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej bloggen.

 

Vann några hundra dollar igår. Laddade ner nya versionen av tiltdemon idag men tyvärr var den lite buggig märkte jag och stängde ner mina bord direkt. Var ett superfiskigt bord med en 100/44 och en 65/44/3.0 online så jag plockade snabbt fram netbooken för att kunna grinda ändå. Vann först 20 BBs där men tappade sen allt +40 BBs till bustade mitt konto på sajten. Sjukt sick, rätt segt att missa typ 5 flushdraws med överkort irad och sen var det en hyfsat seg hand med K8s vs 68o och han checksynade bara floppen 663 och turn kom K såklart i blind vs blind. Vore kul att vinna nån sån.

 

Positivt är dock att jag spelade lite rush PLO och vann några inköp trots att jag fick in det 200 BBs var effektiva stacks med en imbawrap vs topset och torskade. PLO är faktiskt rätt trist ändå, det är inte direkt så att folk generellt är speciellt lösa postflop så det är inte direkt så vilt och galet som man tänker sig att det ska vara. Fanns lite möjligheter idag att utnyttja det och det tycker jag att jag gjorde bra. Skulle dra några händer om det inte vore på mobilen.

 

Hursomhelst, peace out.

 

Hursomhelst så ska jag ladda upp mina händer och skit och

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bää. Idag torskade jag 1250$ till och är back 3k$ för mars redan. Rätt gött mos. Har aldrig gått till SD så lite som idag, 29.8% men jag fick verkligen inga händer eller floppar att jobba med.

 

Ska gå ner till 3/6 nu och spela in lite videos och skit. Gjorde en video idag där jag förlorade de sista 450$ på 55 minuter och har börjat ett utbyte av videos med en. Det ska bli gött. Hursomhelst så spelade jag nog mestadels rätt idag med dagens händer men när det blir svårare beslut så är jag nog inte på topp.

 

Ska nog 2-3tabla som mest allra mest nu och spela in mycket videos. Hoppas det börjar gå bättre snart igen. Kanske satsar på nån annan pokervariant i en vecka eller nåt, FL känns hopplöst just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu orkar jag nog inte mer på ett tag. Spelat HU idag för att byta game lite och 610 händer och är back ungefär lika många dollar. Har 40.2/41.8 i stats och det börjar bli rätt scary hur få händer jag faktiskt vinner. Haft 8-9 st flushdraws med flera av dessa också med OESD och satte 1 och då drog han check/fold på turn. Åhh när jag skriver så missade jag en till KJ on 4Q29.

 

Ska ta paus minst till torsdag och sen ska jag gå ner på 2/4-3/6 och köra 2-3 bord där och hoppas skiten chillar sig lite nu asså. Har 38.2/43.5 i stats för hela mars nu och aldrig tidigare i mitt liv har det ens varit inärheten av såna här stats. Back ganska exakt 10 BB/100 vilket är mer än jubeltorsken på 65 vpip+ har.

 

Ber om ursäkt för allt whine men detta är ärligt talat det värsta jga varit med om. Tur att jag inte spelat 50/100$, lol :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit en lång pokerpaus och nu är jag back in bizznezz! Spelade nästan bara 3/6 idag och vann 400$, woho!! Lite kul, 1331 händer och 214 händer 3-4handed där jag vann 540$ och 1,1k händer 6max där jag torskade 100$. Rejkat 316$ så en bra dag ändå. Kanske spelar mer sen men känner för att bärsa helt klart, ska bli stört gött med helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit en lång pokerpaus och nu är jag back in bizznezz! Spelade nästan bara 3/6 idag och vann 400$, woho!! Lite kul, 1331 händer och 214 händer 3-4handed där jag vann 540$ och 1,1k händer 6max där jag torskade 100$. Rejkat 316$ så en bra dag ändå. Kanske spelar mer sen men känner för att bärsa helt klart, ska bli stört gött med helg!

 

Jobbar du eller du lirar bara poker? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger back 52 BBs idag och såna här händer inträffar hela tiden;

 

Mestadels har jag förlorat allt på ett enda bord med snittaverage 48/13. Har 39/42 över 800 händer. Bör dock ordna upp sig snart tror jag.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

Hero ($260)

BB ($75.50)

UTG ($146)

UTG+1 ($712)

CO ($164)

BTN ($517)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

 

fold, UTG+1 raises to $6, fold, BTN raises to $9, Hero raises to $12, fold, UTG+1 calls $6, BTN calls $3

 

FLOP ($39) 5:heart: 5:club: Q:heart:

 

Hero bets $3, UTG+1 raises to $6, BTN folds, Hero raises to $9, UTG+1 raises to $12, Hero calls $3

 

TURN ($63) 5:heart: 5:club: Q:heart: Q:diamond:

 

Hero checks, UTG+1 bets $6, Hero calls $6

 

RIVER ($75) 5:heart: 5:club: Q:heart: Q:diamond: T:spade:

 

Hero checks, UTG+1 bets $6, Hero calls $6

 

Hero shows A:diamond: A:spade:

(Pre 81%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

 

UTG+1 shows T:club: T:diamond:

(Pre 19%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

 

UTG+1 wins $84

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 780 händer idag och lyckades vinna lite faktiskt. 2 vinstdagar på kort tid, woho! Vinner fortfarande väldigt lite showdowns men hade 2 stora potter som jag vann idag, det var rätt gött. Annars skulle jag backat lite. Blev totalt sett en hyfsat lönsam helg ändå, kanske finns en chans för mig att ta mig upp på hästen igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO-kungen

 

Alltid kul att variera sig lite så idag körde jag lite PLO igen. Haft lite svängiga resultat där men spelade rätt kasst och ofokuserat när det gick som sämst och känner ändå för att fortsätta.

 

Började lite segt på 1/2 där jag förlorade lite och gick ner på 0.5/1 där jag förlorade tre inköp varav jag var 3,5 inköp under allinEV men det jämnade ut sig lite emot slutet av sessionen bl a efter att jag gjorde en skitdålig syn med KK+gutshot vs ett floppat set och faktiskt rivrade en K. Slutade +116$ med +281$ med EV adjusted. Kände att jag mestadels hade koll på läget faktiskt och jag tror att 2011 års PLO-resultat kommer bli stört mycket bättre än 2010 iaf, något annat vore skandal :D.

 

Lär dock köra FL snart oavsett hur det går men kan vara gött att köra PLO ibland också. Har faktiskt vunnit 4 av 5 dagar nu sen min paus (även om det är mestadels småvinster!! HELL YEAH!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...