Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Börjat bra idag, vann typ 180$ på 2 minuter precis. Här har vi en go calldown!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

SB ($67.50)

Hero ($52)

UTG ($82.50)

UTG+1 ($150)

CO ($128)

BTN ($83)

 

Dealt to Hero 9:heart: K:club:

 

fold, fold, CO calls $2, fold, SB calls $1, Hero raises to $4, CO calls $2, SB calls $2

 

FLOP ($12) T:club: T:heart: 2:club:

 

SB checks, Hero bets $2, CO calls $2, SB folds

 

TURN ($16) T:club: T:heart: 2:club: 5:diamond:

 

Hero bets $4, CO calls $4

 

RIVER ($24) T:club: T:heart: 2:club: 5:diamond: 8:spade:

 

Hero checks, CO bets $4, Hero calls $4

 

CO shows 4:club: 6:diamond:

(Pre 36%, Flop 23.4%, Turn 22.7%)

 

Hero shows 9:heart: K:club:

(Pre 64%, Flop 76.6%, Turn 77.3%)

 

Hero wins $31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Avslutar passet +181$. Låg +350$ som bäst men fick lite händer emot mig i slutet efter ett hyfsat långt pass på runt 2h så kände att jag borde pausa lite.

 

Spelade lite HU no limit igår btw. Det var kul, jag vill som sagt lära mig lite basic NL när det blir riktigt juicy spots. Är också rätt avis på folk som liksom kan köra 170k händer på en månad med en BB/100 på 3.3 på 2/4, är man så bra och har en sån volym bör man ju aldrig ha en förlorande månad samtidigt som man i NL ju kan hitta action dygnet runt.

 

Blir garanterat mer spel senare ikväll, får dra lite gymning nu. Tjoo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällspasset har visserligen börjat lite knasigt men denna handen visar att jag ändå har rätt bra plats på bordet :). Var ju 99% att han hade AA eller kanske KK på turn snarare än underset men QJo, humor :D

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($246)

BB ($229)

UTG ($48.55)

Hero ($118)

CO ($213)

BTN ($83)

 

Dealt to Hero Q:heart: Q:diamond:

 

UTG raises to $6, Hero raises to $9, CO raises to $12, fold, fold, fold, UTG calls $6, Hero calls $3

 

FLOP ($40.50) 2:diamond: 7:spade: 5:club:

 

UTG checks, Hero checks, CO bets $3, UTG calls $3, Hero raises to $6, CO raises to $9, UTG folds, Hero raises to $12, CO calls $3

 

TURN ($67.50) 2:diamond: 7:spade: 5:club: Q:club:

 

Hero bets $6, CO raises to $12, Hero raises to $18, CO raises to $24, Hero raises to $30, CO raises to $36, Hero raises to $42, CO raises to $48, Hero raises to $54, CO calls $6

 

RIVER ($175) 2:diamond: 7:spade: 5:club: Q:club: T:heart:

 

Hero bets $6, CO calls $6

 

Hero shows Q:heart: Q:diamond:

(Pre 89%, Flop 99.7%, Turn 100.0%)

 

CO shows J:heart: Q:spade:

(Pre 11%, Flop 0.3%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $184

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill egentligen inte jinxa mig själv nu såhär men börjat skitbra! Upp 400$ dirr!

 

Skulle mest skriva att detta är väl rätt typiskt för dåliga regs, gör inte såhär. Annonsera 100% ace high på turn och sen betala av lågt par på river.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

Hero ($82.65)

BB ($127)

UTG ($92.95)

CO ($75.22)

BTN ($176)

 

Dealt to Hero 2:club: 2:spade:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $4, BB raises to $6, Hero calls $2

 

FLOP ($12) K:spade: 6:club: 8:heart:

 

Hero checks, BB bets $2, Hero calls $2

 

TURN ($16) K:spade: 6:club: 8:heart: 9:club:

 

Hero checks, BB checks

 

RIVER ($16) K:spade: 6:club: 8:heart: 9:club: 4:spade:

 

Hero bets $4, BB calls $4

 

Hero shows 2:club: 2:spade:

(Pre 52%, Flop 71.7%, Turn 86.4%)

 

BB shows A:club: Q:spade:

(Pre 48%, Flop 28.3%, Turn 13.6%)

 

Hero wins $22.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är btw running som en jäkla gud på ett 3/6-Full ring bord med +415$. Gött att såna här händer håller, är inte för van vid detta senaste månaderna.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($62.13)

BB ($203)

UTG ($180)

UTG+1 ($232)

Hero ($479)

CO ($186)

BTN ($95.35)

 

Dealt to Hero A:club: A:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $6, CO raises to $9, BTN raises to $12, fold, fold, Hero calls $6, CO calls $3

 

FLOP ($40.50) 6:club: 9:club: 7:heart:

 

Hero bets $3, CO raises to $6, BTN raises to $9, Hero raises to $12, CO calls $6, BTN calls $3

 

TURN ($76.50) 6:club: 9:club: 7:heart: 9:diamond:

 

Hero bets $6, CO calls $6, BTN calls $6

 

RIVER ($94.50) 6:club: 9:club: 7:heart: 9:diamond: 6:spade:

 

Hero bets $6, CO calls $6, BTN calls $6

 

BTN shows K:heart: K:club:

(Pre 17%, Flop 9.3%, Turn 4.8%)

 

Hero shows A:club: A:heart:

(Pre 65%, Flop 81.0%, Turn 90.5%)

 

CO shows J:diamond: J:spade:

(Pre 18%, Flop 9.7%, Turn 4.8%)

 

Hero wins $109

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEEEEEEEEEEEES!!!! +968$ på 2/4 och 3/6, +143 BBs. Största vinsten på ett bra jäkla tag. Komplett pwnage med stats på 44.7/52.3, en jäkla massa toppar och sets och skit. 1451 händer.

 

Precis vad rullen behövde, så jäkla gött! Nu ska jag nog ut och fira tror jag.

 

Nice! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEEEEEEEEEEEES!!!! +968$ på 2/4 och 3/6, +143 BBs. Största vinsten på ett bra jäkla tag. Komplett pwnage med stats på 44.7/52.3, en jäkla massa toppar och sets och skit. 1451 händer.

 

Precis vad rullen behövde, så jäkla gött! Nu ska jag nog ut och fira tror jag.

 

Fan va härligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack gubbs!

 

Fortsatte idag och spelade ett litet minipass och träffade gött med händer direkt och drog in 171$. Ska väl inte jinxa mig själv nu men kanske börjar bli dags att jag ska planera vad jag ska göra med pokervinsterna allteftersom istället för att se rullen konstant krympa. Vunnit 4 dagar irad nu, känns värt!

 

Måste dock skriva ett arbete nu och kom på att vi har en superdupertidig redovisningstid i vår grupp (kl 8) så blir nog lite sömn och hem och sova igen. Är sugen på att spela mer och vända till årsplus. Var ju mars som var helvetesmånaden som pajade starten av 2011 men nu känns allt iaf väldigt bra.

 

Skillnaden då? Njaaa, jag har ärligt talat spelat jäkligt bra hela året i regel. Inte perfekt men väldigt bra och variansen tar ju längre tid att jämna ut sig nu när jag börjat plugga och spelar 1/3-1/4 av vad jag tidigare gjorde. Känns kul denna veckan när jag liksom har fått set vs andra starka händer och inte haft en sån sjuk serie med set i stora potter där det blivit utdragningar. Rapporterade att jag hade win% på set runt 60% över ett halvårssample medans en mer normal % vore väl runt 80-90% har jag för mig.

 

Ska förresten antagligen fortsätta med pokerteori-utbytet med Parvelx över sommaren så jag hoppas och tror att jag kommer fortsätta tänka poker på en högre nivå och inte gå in i autopilot-mode alltför ofta. Just det ja, det är också en grej som jag faktiskt gör mycket bättre. Jag kör mycket mycket mer balanserat emot regs senaste månaden. Det är ärligt talat rätt sällan man väntar till turn att höja toppar eller starkare men jag försöker få min peelrange starkare eftersom ens hand kan bli rätt faceup annars.

 

EDIT: Nu låter det ju som jag har vunnit mycket, det har jag ju inte direkt men en skön vändning iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho! Morgonklonk. Satte mig och körde 400 händer och de 300 första var nog den mest absoluta tur jag nånsin haft. Jävlar va jag träffade set och skit. Det var helt löjligt. Satte varenda draw i goa potter och ja, jag tror faktiskt jag inte haft en större klonksession ever.

 

Låg +500$ men gick tyvärr ner till +360$ när turen avtog litegranna. Lättare att spela när man får nuts :D.

 

WTSD-stats är 50/62, lite mer i min smak :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom en torsk på NL-bordet och kände för att spela lite och gjorde så. Tappade dock mina 2 inköp till honom, största handen var när jag höjde 45 och floppade 844, turn 3 och river 2 och han donkade halvpott på riv (7.5€ in i 15€) och jag overbetshovade in mina 32€ isildur-style och han visade A5.

 

Phyre var dock på specen just då så han sa att det var rätt standard spel ändå och inget att tänka på. Satte in lite till för det var torskigt och gött och är ju fortfarande plus en typ 300€ på den sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör lite NL 0.25/0.5 nu på en propsajt och sitte och spelar lite emot en fisk. Så extremt tröttsamt, han sitter och nutpeddlar som fan och jag tar hem varje liten pott och sen har han fått in det två gånger och dubblat upp. Hade AA och floppen kom K97 med 2 klöver och visste att han skulle trycka in skiten med valfri kung utan kicker så jag 3bettade hans flopraise och visst fick han in det med K8 och rivrade såklart kungjäveln! Inget konstigt direkt, jag fick faktiskt precis in 66 vs KJ på 6QJJ så kan inte direkt klaga på otur :).

 

Upp 440$ på fixed limit också än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade dagen +368$ på FL och sen spelade tappade jag lite på NL så rulleförbättringen blev på +229$ och rejkade förresten 342$ så en ok dag till!

 

Värt :). Blev ett väldigt långt pass för var en superfisk som donerade cash och kände väl att jag inte spela sådär superbra i slutet. Borde stänga ner ALLA bord utom det superjuicya bordet och kanske kolla lätt över mail medans man väntar, om man nu beslutar sig för att sitta kvar dvs men han var så skön så jag tyckte det var värt.

 

Har nu plussat spelmässigt 5 dagar irad och trots att jag är några inköp under EV på den lilla PLO jag har spelat så är jag ändå bara back $255 spelmässigt. Woho!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det äntligen lossnat för dig.

Måste ge cred till att du varit så positiv i din blogg trots en lång period av motgång som jag uppfattat det.

 

Håll i nu !! skulle vara kul höra hur mycket du rakar en månad på fl kan ju vara lönsamt som prop lr med bra deal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det äntligen lossnat för dig.

Måste ge cred till att du varit så positiv i din blogg trots en lång period av motgång som jag uppfattat det.

 

Håll i nu !! skulle vara kul höra hur mycket du rakar en månad på fl kan ju vara lönsamt som prop lr med bra deal.

 

Tack! Vill ännu poängtera att jag faktiskt inte vunnit sådär supermycket direkt men det är mer ett trendskifte som känns av.

 

Ja, det har varit en rätt seg period med mycket tvivel, senaste 12 månadernas resultat var så ovärda rent lifeEV att det faktiskt funnits i tankarna att sluta helt. Det värsta var dock inte att jag förlorade x antal tusen som gjorde en massa gånger innan under downswings och liknande utan det värsta var att aldrig egentligen få en särskilt stor plusdag utan bara sakta men säkert bli nermölad och de dagar man vinner har det varit liksom 1-100$ spelplus oavsett hur bra man har spelat. Under tidigare downswings har kanske pengarresultatet varit värre men då har ändå stora förlustdagar alltid varvats med medium-stora plusdagar så det åtminstone har känts som att man kanske kan vinna.

 

Depression och onda tankar är ju självklart självuppfyllande och även om jag ibland inte kunnat hålla mig försöker jag nu fokusera mig på att spela bättre. Även om jag haft helt sjuka stats som jag skriver ner i bloggen så försöker jag ändå tänka att dessa swings kommer minimeras med mer edge och att även om jag förlorat alla showdowns och $1000 så är det fruktansvärt värt om jag kan begränsa förlusten till $900 istället.

 

Känner mig iaf väldigt spelsugen just nu och hoppas vi kan få in många timmar i veckan och vem vet, kanske börjar gå upp emot 5/10 snart igen och det lär isf dubbla fiskutbudet och antagligen även min timlön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bloggo-bo! Hej! Jag testade lite 5/10 idag, bara 2 bord och gick rätt segt på ena tyvärr. Fick några goa tvåpar som tyvärr inte höll. Tråkigt att det ska ske när man börjar gå upp. Var en jäkla ungrare som drog ut mig 2 ggr. Ryssar och balter förstör ärligt talat varenda game. De spelar verkligen uteslutande snortight, det finns inga undantag whatsoever. Vore kul med typ "Maximum 3 eastern europe per table" som regel. Omöjligt att ha nån edge på dom efter rake iaf förutom kanske på 10/20+.

 

Aja, nu ska jag luncha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG! Idag så körde jag ett till pass och slutade dagen -98$ och rejk 320$ så slutade väl plus en femhundring eller nåt. Hyfsat nöjd med det iaf.

 

Loggade sen in på propsajten och för ovanlighetens skull var det två st 1/2€ games igång. Openlimp är ju standard där och blev lite sugen så köpte in minimum för att ändå känna på läget, 120% RB borde jag väl inte förlora så mycket på direkt. Var ett mongo och en spelare som verkar rätt solid. Sen fick jag in skiten rätt illa och rivrade rätt gött :P. Sen gav nån bort lite cash och wips hade jag en stack på 130€ tror jag det var. 110-140€ iaf. Raisade på BTN 3x och fick syn ifrån båda spelarna 3way. Flopp goa AJ9 rainbow. Bettade typ 90% pott och fick en syn. Drog sen ett bet på 39€ in i 41€ potten, detta är säkert bara fisktänk men eftersom jag hade varit lite spazzy innan och drog ut honom en gång tänkte jag att han aldrig skulle släppa något som helst äss och att jag ville pumpa ut så mycket som möjligt. Var nästan sugen på att betta överpott. Han synade iaf och river kom T. Då dundrade jag in resten av stacken och fick väl snapsyn. Han hade ATo och drog hem potten på 270€.

 

Borde jag haltat på river tycker ni? Bara att köra på liksom? Btw, ser nu att jag ändå slutade +20€ för NL-delen så var ju inte så pjåkigt ändå :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett andra NL-pass och det var en snubbe på tilt som gav mig en massa cash. Tyckte det roligaste var när jag hade 98 på flopp 953 och på turn 9 så bettade jag typ pott och han kände att 44 var en fet hand.

 

Drog iofs ut honom rätt ordentligen med A9 på Q39 vs hans KQ men samtidigt gjorde han några utdragningar också. Träffade dock rätt gött och registrerar +370€ på NL för dagen. NICE :D.

 

Btw, sista handen körde vi iaf 1/2 och han förlorade en megapott och direkt handen efter så shovade han all in pre direkt på knappen (34€ kvar) och jag synade med 55 och han visade Ax och floppen kom AQ55x. Inte för att det egentligen spelar nån roll men coolt att avsluta med fyrtal antar jag :P.

 

Ska nog regga på en ny propsajt snart tror jag. NL är som sagt kul förutsatt att det är löspassivt och gött. Nu måste jag sova. 6 raka plusdagar alltså :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, hoppas allt är gött. För mig är det mesta rätt nice. Kanske måste plugga en jäkla massa nu närmaste dagarna på en uppgift men annars är det kanon. Spelade lite FL idag och drog sen igång lite NL och backade 180$ på FL men vann 200€ på NL. Kände dock att jag fokuserade mest på NL och autopilotade på FL-delen och vid minst ett tillfälle gjorde jag ett misstag som jag aldrig hade gjort med stort fokus. Tycker det kan vara okej att blanda spelformer ändå men då får det vara väldigt få bord, jag hade ofta igång 3-4 FL bord samtidigt som mitt NL-bord medans jag tror att jag kanske kunde haft 1-2 FL-bord igång. Hursomhelst.

 

Funderar om jag ska spela mer idag eller om jag ska vara en duktig ponke och plugga och inte bryta min svit nu som sträcker sig över 7 raka vinstdagar. Har faktiskt en del skit att ta hand om ändå men är ju spelsugen :P. Vi får se, nu ska jag fixa lite kurslitteratur iaf. Fanns tydligen en massa exemplar på stadsbiblioteket plus att jag gärna drar hem lite sjyssta ljudböcker på ipoden.

 

Peace out på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju oslagbar nu så gick in på ett fixed omaha hi/lo-bord och pwnade upp folk för 82$. Tydligen så är det live rätt variansfritt och gött (jag spelade lite i vegas) men kör man 6handed så är det yberaggro och du kan ju sitta med typ nuts + nutlow + nutflushdraw och få äckelkort väldigt många gånger irad där du ibland behöver pumpa din equity. Det gör det hela iaf rätt svängigt.

 

Kollar även på en skjervoy-video (PLO då) och är lite sugen igen men ska avvakta ifrån det rätt länge tills vinsten börjar bli go. Btw, om han är hyfsat bright måste han väl ändå vara tillräckligt begåvad för att lära sig engelska? Det är ju helt sinnessjukt. Hoppas inte han har någon sjukdom av något slag så jag mobbar någon som har typ "språkdyslexi" eller bara nåt talfel så att jag får dåligt samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää. Spelade lite PLO och torskade 5 inköp rätt snabbt (250$) och sen fick jag en dålig run på ipoker och torskade lite där. Finns en reg som är så fruktansvärt dålig, han har kört 950k händer och backar 0.3 BB/100 och han gör så sjukt irriterande grejer ibland, dvs, irriterande när han gör irriterande semibluffar och träffar. Är egentligen sugen på att köra HU emot honom och smiska upp honom rätt ordentligt men det är nog en av de få reglerna som jag ändå följer bra konstant, avslutar passet rätt snabbt om jag bara sitter med regs, även dåliga sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...