Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Omg. Det verkar som jag borde köra omaha hi/lo fullring från och med nu. JÄVLAR va torskigt. Får in 4bets 6handed på AJsxx på 67Jss med nötfärgdraget. Sitter ett jävla mongo med 652x och drar nån jävla runner runner straightskit.

 

Usch va omaha hi/lo är frusterande ibland. Turnade nötfärgen och och nutlowdrawn när en kille gick bärsärk och trodde topset var supernöten och rivrade kåken och jag fick inte ett piss.

 

Så dagen

 

-370 PLO

-120 Omaha hi/lo

-50 NLHE

 

Nu ska jag sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bjää. Back 320$ idag varav 120$ all in EV. Fick oftast in det rätt gött och sen några typ 3 flips som jag torskade. En av flipsen var rätt borderline för min del. Hade trips (777) med Q kicker. Blir ju en effekt av att köra för dåliga händer. Då blir det ju halvsega spots där man kan träffa sådär halvgött.

 

Sen var det en hel del lägen där jag tyckte bet/fold rivern var bästa linjen och fick en del riverhöjningar. Hade en J-hög färg och checkade bakom turn tror jag och rivern parade sig och han checkraisade mig. Aja, inte mycket man kan göra nu. Rätt sjukt med mitt all in EV btw. Bör väl vara drygt en jävla massa inköp (15+) under mitt all in EV trots att jag bara kört typ 4-7000 händer i maj.

 

Hursomhelst, nu tänker jag sammanställa mina resultat för maj och se exakt hur det gick på alla datorer och sådär. Sprider ju ut mitt spel rätt bra mellan 3-4 datorer. Hoppas ni har det gött iaf! Peeeace with ease.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samlat alla händer nu btw. Blev 28752 händer spelare, dryga 6k rejkade men det innefattar inte propsajterna eller så. Hmm nu när jag tänker på det förstår jag inte riktigt hur det går ihop. Enligt HM har det gått bättre än vad jag trott och på propsajten har jag ändå vunnit som fan. Dock stämmer det inte med min månadsnotering för första gången på, ja nånsin. Får spana in här. Somethings strange in the neighbourhood.

 

Fixed limit gick väl sisådär, beroende på hur man vill se det. 26k händer, 42.9/48.4 vilket är rätt sick även om det är lite mer SD-bound än tidigare (finns vinnande spelare som wtsdar 44.7% som har en W$SD på 49.8%, Wadsulator på 42.6/51.8 och lite sånt där.

 

Hursomhelst har 6max gått hyfsat med tanke på omständigheterna medans de 3062 händerna jag spelade 4handed har stått för en stark negativ påverkan där jag backade 325 BBs och -10.6 BB/100. 3handed vann jag dock på.

 

PLO slutade jag 8 inköp under all in EV efter 2204 händer och omaha hi/lo spelade jag 800 händer och vann 1 BB där.

 

Jag måste faktiskt kolla på vart allt gått snett, enligt HM borde jag vara plus rätt bra för att vara student. Hmmm, weird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TROR jag lyckades vända min -330$session till dagsplus. Det är på gränsen. Av nån anledning så funkar inte HM just nu, tror dock det fixar sig snart.

 

Dock torskat 220€ på NL. Åkte precis på en go hand. Hade JTs, flopp kommer AKQ med 2spader. Bettar 3e, han raisar till 8€. Han är torsk så jag tror inte han nånsin släpper A här. Drar upp till 22€, han shovar 66€. Ganska lätt beslut obv. Han visar AQo med backdoorflushdraw och turn A, river Q. Så kul har jag haft det. Verkar som NL är minst lika mycket ett flaxspel som FL uppenbarligen.

 

Vunnit $450 på omaha hi/lo med. Får dock erkänna att jag träffat rätt gött. Fått några imbadraws med nuthi/lo-out (typ A2 på x34) och träffat.

 

Råkade göra en annan grej som nog aldrig har hänt. Lite osäker på varför men knapparna har blivit sega på propsajten. Så man får ibland trycka en del idag. Iaf. Råkade klicka på fold på BB när det var runtlimpatmed 23o och flopp kom verkligne 456 och potten eskalerade faktiskt därifrån och jag kände mig gay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! Slutade passet plus på NL faktiskt och plus på allt annat med. Registrerade +560$ för dagen ändå trots att jag dumpade 330$ på omaha, great success!!!!!

 

Måste dock plugga, haha, imrogon måste jag lova mig själv att inte spela nån poker alls. Nu börjar disciplinen bli riktigt dålig. Bra start på juni iaf! Woho!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det ja, skulle inte spela idag.

 

Hursomhelst har jag kört typ 40 händer NL. Torskat 150€ ungefär. Rätt kul, mötte en kille som antagligen är rätt mycket bättre än mig men han vann 5 all ins irad när jag köpte in för 25 BBs varje gång. Fick in det rätt äckligt först men sen var det typ AKs vs QJs och sån skit.

 

Spelade rätt dåligt dock och quitade honom rätt snart. NL €1/2 emot en bra spelare är inget jag vill köra, 120% RB eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann tillbaka allt på NL och lite till förresten. Spelar lite nu, är headsup med en fisk. Spelar headsup med honom i typ 10 minuter och han foldar ALDRIG. Synade en 3bet med 87o och K2o och lite sånt. Sen kommer en snubbe, får det all in 130 BBs djupa med AA vs hans TT och bustar fisken på typ en hand. Grr!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja bloggo. Hoppas allt är gött. Har sommarlov från och med nu och har inte spelat sådär stört mycket nu precis under tentan. Dock vunnit varje dag i juni förutom igår och vann ytterligare 280$ idag. Snart +1k$ för månaden, wiho!!!

 

Kanske ska hyra ut min lägenhet över sommaren och kan eventuellt slippa betala pokerkontor-hyra så funderar på om man kanske ska dra ut och resa i sommar. Spela poker i brasilien verkar vara rätt awesome t ex och det är ju inte ens dyrt, förutom att åka dit då.

 

Eller så kommer pokern vända och inga pengar kommer in i juni och jag är tvungen att stanna hemma. Nejdå, måste tänka positivt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo!

 

Jag fick in lite cash nu och lite annat gött så jag tog faktiskt ett skott på 10/20 idag. Gick mestadels bra, låg plus $1000, ner till -$100 till +900$ och nu är jag +300$ innan jag tar paus nu. Overkligt 3,5h pass.

 

Vann pyttzelite på NL, skulle vunnit mer om mina KK skulle hålla all in pre vs 99 (90 BB effektiva stacks) men han floppade set dirr. Inget att klaga över dock. Förutom ett overkligt ilands-problem, jag har nämligen lite problem att flytta över cash nu ifrån mina sajter. Jag hatar nämligen växelavgifter och skit så vill inte sätta in med MB på vissa USD-sajter som inte stödjer multicurrency-insättning och vice versa. Nåväl, så är det ibland. Natta-mach ta do!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch. Åkte på overklig runbad och förlorade en jävla massa höga pockets irad. Ser att jag torskade 8 av 12 st QQs t ex, gick bara svagt plus på 10 st KKs ($15+) och slutade inte bra.

 

-335$ för dagen enligt HM, back 450$ enligt bokföringen. Tycker jag spelade bra dock, bara köra på imorgon! Är lite tidigt att spela 10/20 kom jag iofs på, det ska vi nog inte göra :). 5/10 duger mer än väl ett bra tag även om jag spelar rätt bra.

 

Hursomhelst, gtg, tjoo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger lite back idag (330$) men det fixar vi. Kolla denna!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($313)

($472)

 

Dealt to Hero A:heart: T:club:

 

raises to $10, Hero raises to $15, calls $5

 

FLOP ($30) A:diamond: J:spade: 4:heart:

 

Hero bets $5, calls $5

 

TURN ($40) A:diamond: J:spade: 4:heart: 7:club:

 

Hero bets $10, raises to $20, Hero raises to $30, raises to $40, Hero calls $10

 

RIVER ($120) A:diamond: J:spade: 4:heart: 7:club: 5:spade:

 

Hero checks, bets $10, Hero calls $10

 

shows 3:diamond: 2:diamond:

(Pre 38%, Flop 22.3%, Turn 9.1%)

 

Hero shows A:heart: T:club:

(Pre 62%, Flop 77.7%, Turn 90.9%)

 

wins $139

 

 

 

eller denna som är mer förståelig;

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

Hero ($259)

BB ($252)

UTG ($180)

CO ($153)

BTN ($175)

 

Dealt to Hero T:club: K:club:

 

fold, CO raises to $6, BTN raises to $9, Hero calls $7.50, BB calls $6, CO raises to $12, BTN calls $3, Hero calls $3, BB calls $3

 

FLOP ($48) Q:club: 7:club: 3:spade:

 

Hero bets $3, BB folds, CO calls $3, BTN calls $3

 

TURN ($57) Q:club: 7:club: 3:spade: 9:club:

 

Hero bets $6, CO folds, BTN raises to $12, Hero raises to $18, BTN raises to $24, Hero raises to $30, BTN calls $6

 

RIVER ($117) Q:club: 7:club: 3:spade: 9:club: Q:spade:

 

Hero bets $6, BTN raises to $12, Hero calls $6

 

BTN shows Q:heart: Q:diamond:

(Pre 67%, Flop 73.5%, Turn 22.7%)

 

Hero shows T:club: K:club:

(Pre 33%, Flop 26.5%, Turn 77.3%)

 

BTN wins $139

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade dagen +280$ (rejkade också: 420$) . Spelat snart 5 timmar aktivt, funderar på om jag ska spela mer sen eller om jag ska chilla resten av kvällen.

 

Körde lite mixed games också btw, ägde upp brutalt på det. Är rätt lol hur dåliga folk är. Var nåt mongo som trodde han satt på nuts när jag visade typ 346J i spader på stud hi/lo och jag satt med typ A346J2x med nötfärg och fet low och han satt på typ 25678 med en low och ett stege-drag. Rejkade 420$ också så funkade rätt väl. Var iofs uppe på +900$ som bäst.

 

Spelade första två passen bra, sen sista var nog lite för fokuserat. Ska nog inte köra med än 2 pass utan en större paus tror jag, känner mig lite seg nu och spelade inte bästa det sista som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9jun.jpg

 

Omfg, en av de fetare kollapserna på länge. Fyfan va hemskt det var i slutet. Nåt mongo som semibluffade med en dominerad han och träffade 3outern en massa och lite sån skit. En annan som synade 3 bets preflop när jag satt med ATo och floppen kom AT7, turn 7 och river 8 och han satt med 72. Aja. Hade tänkt avsluta men sitter på ett helt sinnessjukt bord på 55/26 i average (filtrerat för 5-6handed) och eftersom jag ju endast spelar poker nu får jag helt enkelt sitta uppe lite längre. Max till kl 4 dock, längre än så kan jag inte med.

 

Markerade lite händer och sådär men spelat i snart 6 timmar idag så känner inte riktigt för att gräva nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Sitter här på ett 5/10 bord med 3 spelare som kör typ samma stats, 60/28. Jag tror det är första gången ever jag funderar på om folk colludar emot mig. De har varit väldigt mycket sånt här;

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($206)

BB ($169)

UTG ($189)

UTG+1 ($348)

CO ($37.40)

BTN ($317)

 

Dealt to Hero T:heart: 7:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $10, CO calls $10, BTN calls $10, Hero calls $7.50, BB raises to $15, UTG+1 calls $5, CO calls $5, BTN calls $5, Hero calls $5

 

FLOP ($75) 8:club: T:spade: 5:diamond:

 

Hero checks, BB bets $5, UTG+1 calls $5, CO folds, BTN calls $5, Hero raises to $10, BB calls $5, UTG+1 calls $5, BTN calls $5

 

TURN ($115) 8:club: T:spade: 5:diamond: 8:heart:

 

Hero bets $10, BB calls $10, UTG+1 calls $10, BTN calls $10

 

RIVER ($155) 8:club: T:spade: 5:diamond: 8:heart: 3:club:

 

Hero bets $10, BB raises to $20, UTG+1 folds, BTN raises to $30, Hero folds, BB folds

 

BTN wins $202

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Replayer

SB ($478)

Hero ($246)

UTG ($238)

UTG+1 ($75)

CO ($485)

BTN ($448)

 

Dealt to Hero 5:diamond: K:spade:

 

UTG raises to $10, fold, fold, fold, SB calls $7.50, Hero calls $5

 

FLOP ($30) 5:club: 7:heart: 9:club:

 

SB bets $5, Hero calls $5, UTG calls $5

 

TURN ($45) 5:club: 7:heart: 9:club: 9:spade:

 

SB bets $10, Hero calls $10, UTG raises to $20, SB calls $10, Hero folds

 

RIVER ($95) 5:club: 7:heart: 9:club: 9:spade: T:diamond:

 

SB checks, UTG checks

 

SB shows 8:club: Q:diamond:

(Pre 48%, Flop 45.2%, Turn 36.4%)

 

UTG shows 3:diamond: 3:spade:

(Pre 52%, Flop 54.8%, Turn 63.6%)

 

UTG wins $92

 

 

 

(inte superkonstig)

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($200)

BB ($545)

UTG ($370)

UTG+1 ($189)

CO ($644)

BTN ($360)

 

Dealt to Hero A:heart: 9:club:

 

fold, UTG+1 raises to $10, fold, BTN calls $10, Hero calls $7.50, fold

 

FLOP ($35) 8:heart: 4:diamond: 7:club:

 

Hero checks, UTG+1 bets $5, BTN raises to $10, Hero folds, UTG+1 calls $5

 

TURN ($55) 8:heart: 4:diamond: 7:club: K:spade:

 

UTG+1 checks, BTN bets $10, UTG+1 raises to $20, BTN folds

 

UTG+1 wins $72

 

Alla de tre kör också yberlöst men är vinnare även om samplesizet inte är så superstort. Eller så är jag bara supertrött och hyperparanoid.

 

Hursomhelst, avslutar passet tyvärr -470$. Fvck också. Back 460$ på omaha hi/lo. Helvete va besviken jag blir på mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, backade bara 470 SEK med RB idag men spelat nästan 7 timmar och låg ju plus en jävla massa för att sen kollapsa helt de sista 500 händerna. Tyvärr har tiltdemon gått awol och kan inte ställa in så jag max får spela x timmar eller liknande för känns lite som jag kollapsat i slutet på lite längre pass en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo. Spelat lite nu, back $300, mest ifrån ett 10/20$-bord som jag vann på först men sen var det en dålig imba-aggro som hade sitt livs rungood så backade $600 på det bordet alone. Usch vilka händer. Blind vs blind med KQs vs KK på boarden Q54T7 när han checkraisade 50% av alla floppar och lite sånt där äckel. Trodde jag skulle vinna när han 3bettade mig pre och jag satt på A9s och boarden låg K939 men klart att han sitter med A9o också för en split.

 

Aja, blir en paus nu för antagligen fortsatt grind inatt. Är sugen på revansch ifrån igår, sjukt irriterad på mig själv för det.

 

Btw, såg att det fanns en hel del, antagligen ryssar, som har kört med än 150k händer på 0.5/1 FL. Fyfan, jag skulle ärligt talat hellre äta en bajsmacka varje dag till frukost än att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo people. Hoppas allt är gött. Igår spelade jag en del, har kunnat använda min pro omaha+holdem HM-licens på 3 datorer konstant (ska funka på 2) men de måste ha gjort nån ändring nu så slutade fungera på ena datorn jag spelade på igår. Buu! Har iofs en licens till fast endast för holdem, får se om jag orkar uppgradera eller whatever. $65 ser jag att det kostade, fan va snål jag är :P.

 

Hursomhelst, juni har ju faktiskt gått riktigt stabilt. Lite sur att jag klantade mig på en annars grym dag men spelat väldigt bra och har ju faktiskt fått se resultatet på det nu. Igår vann jag 150$ och rejkade typ 400$. Låg back en del på NL men sen fick de typ spel och jag slutade upp typ 2 inköp.

 

Funderar lite granna på NL och hur jag bör förändra mig. Motståndet är som sagt svar där men ibland finns det ju folk som kör NL som spelas generellt på andra sajter och de måste tycka jag spelar rätt torskigt och väldigt långt ifrån GTO. Jag spelar också antagligen alldeles för långt ifrån GTO också. Men jag funderar på hur värt det är att avvika ifrån det iom att jag faktiskt ser att en del nits verkligen skänker bort pengar i stora potter emot mig. Jag önskar att jag kom ihåg mer händer ifrån igår för att illustrera men så är det iaf. Hursomhelst, folks spel postflop förändrar ju värdet på händer preflop. Så när folk generellt synar 3bet med SCs när de har exakt minst x i stack-to-pot-ratio så mildras ju det helt enormt om vissa spelar synar ner 50-60 BBs med AQo high i 3 gator liksom.

 

Aja, hursomhelst har jag väl vunnit typ 2000€ på 0.25/0.5 och 0.5/1€ på typ 1,5 månad så nåt rätt gör jag ju iaf.

 

Ska nog dra mig och spela lite sen men tror det vore på sin plats att faktiskt gå igenom lite händer och kanske kolla nån CR-video för att bibehålla fokus och inte få nån sorts kollaps efter en bra juni-start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoooo! Spelat 3,3h idag. Spelade inte superbra på FL sista timman direkt men slutade ändå +46$ samt +130€ på NL och rejkat runt 350$. Ska träna och sen kolla lite game of thrones. Kanske ska få lite kvällsbesök om jag orkar med det, annars blir det grind. Juni fortsätter alltså tuffa framåt med små små plusdagar. Nästan som ett vanligt arbete alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Jag har tappat $900 på dryga 30 minuter nu, 5/10 och 3/6. Spelar faktiskt bra, jag kan inte vinna en jävla hand. Sitter på ett löjligt löst bord nu.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($318)

Hero ($230)

UTG ($336)

CO ($470)

BTN ($65.90)

 

Dealt to Hero T:diamond: 7:spade:

 

fold, fold, BTN calls $5, SB raises to $10, Hero calls $5, BTN calls $5

 

FLOP ($30) 4:club: T:heart: 5:spade:

 

SB bets $5, Hero raises to $10, BTN calls $10, SB raises to $15, Hero calls $5, BTN calls $5

 

TURN ($75) 4:club: T:heart: 5:spade: 7:club:

 

SB bets $10, Hero raises to $20, BTN raises to $30, SB raises to $40, Hero calls $20, BTN calls $10

 

RIVER ($195) 4:club: T:heart: 5:spade: 7:club: K:heart:

 

SB bets $10, Hero raises to $20, BTN calls $0.90 (AI), SB raises to $30, Hero calls $10

 

BTN shows 7:heart: 5:heart:

(Pre 26%, Flop 13.9%, Turn 4.8%)

 

SB shows 3:spade: 6:spade:

(Pre 30%, Flop 27.9%, Turn 88.1%)

 

Hero shows T:diamond: 7:spade:

(Pre 44%, Flop 58.2%, Turn 7.1%)

 

SB wins $252

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...