Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

PLO-kungen

 

Alltid kul att variera sig lite så idag körde jag lite PLO igen. Haft lite svängiga resultat där men spelade rätt kasst och ofokuserat när det gick som sämst och känner ändå för att fortsätta.

 

Började lite segt på 1/2 där jag förlorade lite och gick ner på 0.5/1 där jag förlorade tre inköp varav jag var 3,5 inköp under allinEV men det jämnade ut sig lite emot slutet av sessionen bl a efter att jag gjorde en skitdålig syn med KK+gutshot vs ett floppat set och faktiskt rivrade en K. Slutade +116$ med +281$ med EV adjusted. Kände att jag mestadels hade koll på läget faktiskt och jag tror att 2011 års PLO-resultat kommer bli stört mycket bättre än 2010 iaf, något annat vore skandal :D.

 

Lär dock köra FL snart oavsett hur det går men kan vara gött att köra PLO ibland också. Har faktiskt vunnit 4 av 5 dagar nu sen min paus (även om det är mestadels småvinster!! HELL YEAH!

 

 

Gött att det går bra!

Jag funderar på att börja lite smått med PLO, har ju slaskat en del med svängiga resultat osv så det har aldrig riktigt blivit seriöst. Vilket nätverk/site spelar du obamaha på? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gött att det går bra!

Jag funderar på att börja lite smått med PLO, har ju slaskat en del med svängiga resultat osv så det har aldrig riktigt blivit seriöst. Vilket nätverk/site spelar du obamaha på? :-)

 

Kör just på 7 olika nätverk för min rulle är lite mindre. Brukar spela på 10-12 nätverk annars. Försöker undvika Full Tilt+stars pga dålig RB men vid vissa tider eller om man har vissa snavare nivåkrav (t ex just nu kör jag 3/6-5/10 FL) så är man tvungen ändå.

 

Är ju i regel bättre bord desto mindre nätverket är men självklart kan man inte spela med sig själv :). Beror ju också på hur sugen jag är på att spela supershorthanded/HU. Ibland får jag för mig att bara spela fulla bord eftersom det blir mindre swings vilket är problematiskt på mindre sajter men är jag OK med att spela HU eller liknande så går det rätt snabbt att starta upp bord på samtliga nätverk.

 

Om jag dock ska köra mer PLO i framtiden lär jag dock hålla mig till den sida som ger högst RB (förutsatt att det är snortight) så länge jag spelar lågt eftersom det är lite mer action än t ex mid-highstakes FL som jag spelat mycket tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann lite först på PLO men har nu torskat 600$ tyvärr efter 750 händer. Har flopset% på 4.3% vilket är rätt sinnes och förlorade en rätt fet pott tyvärr när det var 3bet pre, jag hade 6677 och floppade mellanset när en fisk Cbetta och jag var översettad i en rätt fet pot. Bara back 200$ på PLO dock och resten på FL.

 

Slängde dock bort lite cash helt i onödan när jag inte var uppmärksam och det var typ 40-60$ i EV eller nåt sånt. Jävligt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite sugen att köra lite HU FL och det var också vad jag gjorde. Började bra och vann typ 200$ och sen kom doomswitchen på och det var omöjligt att vinna en ena hand. Körde en 200 händer lång HU-match och han gick ifrån -200 till +800$ och jag började fundera på om jag skulle lägga ner men jag tänkte att jag i princip inte kan ge bort så mycket mer edge än såhär så jag bestämde mig för att fortsätta. Tog tillbaka så han "bara" låg 480$ plus och då quitta han mig. Kul att vinna 37% av alla showdowns HU liksom efter 200 händer händer. Nåja, har ju visat att inte allt är kört så ska tuffa på ett tag till.

 

Vill gärna köra HU snart igen men visst är variansen brutal och vill ha en stabilare rulle först. Typ 1500-2000 BBs för att vara ultra-bekväm.

 

Nu quittade en annan motståndare precis mig och han vann 63% av alla showdowns. Alltså fyfan, nån jävla måtta får det vara. Avslutar dagen med att registrera ett dagsminus på 1600$. Har dock inga regrets över något spel faktiskt förutom det jag nämnde i förra inlägget.

 

Kollar förresten mina PTR-stats och där är det rätt så stor skillnad beroende på vilket nick man söker på. På full tilt är jag HU-torsken nummer ett medans jag är HU-kungen på den andra. Aja, nu ska jag sova. Peace out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouuuch! Kört lite PLO de senaste dagarna och spelat väldigt bra efter min förmåga iaf och vann lite sist. Idag körde jag lite igen och det har varit svängigt helt klart. Torskade lite och sen gjorde jag en fin comeback till +300$ (0.5/1 btw) och sen gick allt åt helvete i några all in pots och lite setups. Typ en torsk som hade QQxx och jag QJxx på flopp JJ2 och turn Q då och sen all in 150 BBs deep med AAxx vs en annan AA då och han drog runner runner flush. Sen var det bara ännu värre skit gång efter gång.

 

Avslutar passet 762$ fattigare och all in EV på -255$. Är 9 inköp under EV denna månaden (3500 händer) vilket jag gärna hade tagit men får hoppas att jag får kortgudarna med mig nästa pass egentligen, svänger ju rätt gött på PLO så inget konstigt såklart. Avslutar med kvällens goaste hand!

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB)

SB ($271)

BB ($93.88)

UTG ($129)

UTG+1 ($30)

Hero ($227)

BTN ($101)

 

UTG+1 posts $1

 

Dealt to Hero 2:club: T:club: A:heart: 6:heart:

 

fold, UTG+1 checks, Hero raises to $4, BTN raises to $14.50, fold, fold, fold, Hero calls $10.50

 

FLOP ($31.50) 7:diamond: 8:club: 9:spade:

 

Hero checks, BTN bets $31.50, Hero raises to $63, BTN calls $55.53 (AI), Hero calls $24.03

 

TURN ($205) 7:diamond: 8:club: 9:spade: 6:club:

 

RIVER ($205) 7:diamond: 8:club: 9:spade: 6:club: Q:club:

 

Hero shows 2:club: T:club: A:heart: 6:heart:

(Pre 30%, Flop 94.4%, Turn 82.5%)

 

BTN shows K:heart: A:diamond: A:club: 4:club:

(Pre 70%, Flop 5.6%, Turn 17.5%)

 

BTN wins $202

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg

Idag förlorade jag 600$ i ett monsterpass som borde avslutats mycket tidigare. Spelade bra först och låg plus 200-300$ och sen spelade jag rätt ofokuserat i typ 15-30 minuter och sen skärpte jag till mig och det var först då som jag började förlora varje hand. Riktigt snuskiga grejer. Blir 4bettad pre, flopp 982 och så kommer 4färg på bordet i en massiv jäkla pott och sen settar jag 88 på JT8 och så kommer Q9 på turn o river vs AK och sen hade jag ena gången ett set och andra gången AA på brädor som var i stil med 64278 och så satt mongot med 55 ena gången och 4bettade floppen och 3betta pre. Han checkraisa för övrigt även turn. Alltså blääää..

 

Rejkade dock 300$ och det blir väl typ breakeven med RB om man räknar ihop igår och idag. Lite blää dock. Förlorade btw 520$ av dessa på 5/10, känner att jag spelar bra men ska väl hålla mig till 3/6 ett tag ändå. Nu vill jag gärna få lite mer positiva resultat people!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjäää!! Torskade ytterligare 400$ idag är jag rädd. Idag kanske jag kunde sparat några få bets men inte särskilt många och det är lite trögt ärligt talat. Kördt ungefär 10k händer och torskade 385 så back -3.94 BB/100 i min winrate, kuuul!! WTSD/W$SD 40/47. 385 BBs kan man dock plocka igen snabbt men vore kul att faktiskt vinna nån gång.

 

Ska se till att bli lite tightare i blind vs blind, känner att jag spewade loss lite idag och antagligen överdriver många regs bluffrange. Typ idag så gjorde jag en rätt lös nersyning när han bet/3bettade floppen T22 och även om han hade AKo high så slår det AJo. Orkar inte förklara handen just nu men det var iaf ett sånt läge där skillnaden mellan att syna ner och folda antagligen är rätt hårfin i EV.

 

Har markerat lite händer och skit, kan ju dra några såna eftersom det är så superlite strat i denna blogg. Det blir lite så när jag skriver efter ett pass eftersom jag är rätt trött då.

 

Vi kan väl ta den här

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB) Replayer

SB ($71.50)

Hero ($163)

UTG ($101) Spelar 73/7/2.7 efter 54 händer. Megatorsk alltså

UTG+1 ($195)

CO ($169)

BTN ($297)

 

Dealt to Hero T:club: T:spade:

 

UTG raises to $6, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $9, UTG calls $3

 

FLOP ($19.50) 9:diamond: 3:heart: Q:club:

 

Hero bets $3, UTG calls $3

 

TURN ($25.50) 9:diamond: 3:heart: Q:club: 3:club:

 

Hero bets $6, UTG raises to $12, Hero calls $6

 

RIVER ($49.50) 9:diamond: 3:heart: Q:club: 3:club: 9:club:

 

Hero checks, UTG bets $6, Hero calls $6

 

Hero wins $58.50

 

Tre frågor

Hur skulle ni spelat denna handen?

Vad tror ni hans range är ungefär?

Under vilka förändrade tendenser av FI hade ni spelat handen annorlunda ( tex vart nånstans hade ni kunnat tänka er att folda turn, typ om hans aggression factor var lägre etc)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrejävlar. Började rätt bra nu och låg plus 300$ och sen låg jag plus 100-200$ rätt länge på 2/4 och 3/6. Sen så självklart, kom rungooden rätt nice. Orkar inte whina alltför mycket och posta alla badbeats som var 10-15 under (6 outs) och det var 3 st set vs gutshots som gick in. Och en tvåpar vs gutshot på rivern. Riktigt grisigt asså. Torskade bara $240 dock så det blev ju inte så dyrt men visst är det tröttsamt.

 

Ska nog summera ihop händerna och kolla över mars men det blev inte sådär supermycket spel pga skola. Tror det blev runt 10-12k händer bara då jag annars spelat 35-50k händer per månad.

 

Kanske blir grind ikväll men känner för att bli rätt shitfaced så vi får se. Hursomhelst är jag för hungrig för att spela. Peace out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entablar lite hemma nu och det tog fan tills andra handen tills vad som är rätt standard. Självklart är det rätt vidrig när man ser så mycket action och K och J är inga assköna outs direkt emot en 4bettingrange men potten var stor och måste syna som jag ser det.

 

Klart han spelar perfekt osv men där har vi liksom 25 BBs som jag gärna tar emot.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($173)

BB ($150)

UTG ($505)

CO ($317)

BTN ($269)

 

Dealt to Hero K:diamond: J:diamond:

 

fold, fold, BTN raises to $10, Hero raises to $15, BB calls $10, BTN raises to $20, Hero calls $5, BB calls $5

 

FLOP ($60) T:spade: 9:heart: 2:club:

 

Hero checks, BB checks, BTN bets $5, Hero calls $5, BB raises to $10, BTN raises to $15, Hero calls $10, BB raises to $20, BTN calls $5, Hero calls $5

 

TURN ($120) T:spade: 9:heart: 2:club: Q:heart:

 

Hero checks, BB bets $10, BTN calls $10, Hero raises to $20, BB raises to $30, BTN folds, Hero raises to $40, BB calls $10

 

RIVER ($210) T:spade: 9:heart: 2:club: Q:heart: 2:diamond:

 

Hero bets $10, BB raises to $20, Hero calls $10

 

BB shows T:heart: T:diamond:

(Pre 55%, Flop 84.6%, Turn 22.7%)

 

Hero shows K:diamond: J:diamond:

(Pre 45%, Flop 15.4%, Turn 77.3%)

 

BB wins $248

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorat ytterligare 250$ idag på 2/4 och 3/6. Här är en go hand! Spelar dock mycket sämre än normalt så får se till att slipa på det där och spela lite mer fokuserat. Är ju avsevärt bättre att förlora $150 på en dålig dag på 3/6 än $250.

 

Kortare pass och mer videos är det som gäller. Körde bara 50 minuter nu.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($52.75)

BB ($322)

UTG ($104)

CO ($189)

Hero ($49.25)

 

Dealt to Hero K:heart: K:club:

 

fold, CO raises to $6, Hero raises to $9, fold, fold, CO raises to $12, Hero raises to $15, CO raises to $18, Hero raises to $21, CO calls $3

 

FLOP ($46.50) 3:spade: 7:diamond: 7:club:

 

CO checks, Hero bets $3, CO raises to $6, Hero raises to $9, CO raises to $12, Hero calls $3

 

TURN ($70.50) 3:spade: 7:diamond: 7:club: 6:diamond:

 

CO bets $6, Hero calls $6

 

RIVER ($82.50) 3:spade: 7:diamond: 7:club: 6:diamond: J:heart:

 

CO bets $6, Hero calls $6

 

CO shows 7:spade: 8:spade:

(Pre 23%, Flop 91.4%, Turn 95.5%)

 

Hero shows K:heart: K:club:

(Pre 77%, Flop 8.6%, Turn 4.5%)

 

CO wins $91.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt här händer verkligen varannan hand. Vafan liksom?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($189)

Hero ($49.52)

UTG ($90.81)

UTG+1 ($151)

CO ($213)

BTN ($291)

 

Dealt to Hero T:diamond: 6:spade:

 

fold, fold, fold, fold, SB raises to $6, Hero calls $3

 

FLOP ($12) T:spade: 5:heart: 4:diamond:

 

SB bets $3, Hero raises to $6, SB calls $3

 

TURN ($24) T:spade: 5:heart: 4:diamond: 7:diamond:

 

SB checks, Hero bets $6, SB raises to $12, Hero calls $6

 

RIVER ($48) T:spade: 5:heart: 4:diamond: 7:diamond: J:club:

 

SB bets $6, Hero calls $6

 

SB shows J:spade: 8:heart:

(Pre 65%, Flop 16.3%, Turn 22.7%)

 

Hero shows T:diamond: 6:spade:

(Pre 35%, Flop 83.7%, Turn 77.3%)

 

SB wins $57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

SB ($143)

Hero ($70.47)

UTG ($91.95)

UTG+1 ($39)

CO ($71.55)

BTN ($131)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 7:diamond:

 

fold, fold, fold, BTN raises to $4, fold, Hero calls $2

 

FLOP ($9) 6:spade: 5:club: 9:club:

 

Hero checks, BTN bets $2, Hero raises to $4, BTN calls $2

 

TURN ($17) 6:spade: 5:club: 9:club: K:club:

 

Hero bets $4, BTN calls $4

 

RIVER ($25) 6:spade: 5:club: 9:club: K:club: 3:club:

 

Hero checks, BTN bets $4, Hero calls $4

 

BTN shows T:diamond: J:club:

(Pre 63%, Flop 8.0%, Turn 27.3%)

 

Hero shows 8:diamond: 7:diamond:

(Pre 37%, Flop 92.0%, Turn 72.7%)

 

BTN wins $31.35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Kan inte fatta att jag spelar 2/4 nu. Fyfan vilken nergång.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

SB ($84)

BB ($80)

UTG ($72.50)

UTG+1 ($95)

CO ($154)

Hero ($78)

 

Dealt to Hero J:club: T:diamond:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $4, fold, BB calls $2

 

FLOP ($9) 2:diamond: 4:spade: T:heart:

 

BB checks, Hero bets $2, BB raises to $4, Hero calls $2

 

TURN ($17) 2:diamond: 4:spade: T:heart: 6:spade:

 

BB bets $4, Hero calls $4

 

RIVER ($25) 2:diamond: 4:spade: T:heart: 6:spade: 2:club:

 

BB bets $4, Hero calls $4

 

Hero shows J:club: T:diamond:

(Pre 45%, Flop 78.2%, Turn 88.6%)

 

BB shows A:diamond: 2:spade:

(Pre 55%, Flop 21.8%, Turn 11.4%)

 

BB wins $32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL! Satte mig ner på lite PLO och 45 spelade händer och är redan ner 4 inköp varav 3 under all in ev. Fick in det rätt illa när jag 3bettade AA pre och flop AJ3 och cbettade ganska stort och turn kom Q vs KKT3 men fanns inte så mycket att göra utan bara att gilla läget om han satte gutshotten kände jag. Seegt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! Lite pwning tillslut! 473 händer, +334$ och 70 BBs. 38.3/64, dvs en dag där jag vann mycket mer än 45% av showdowns!

 

Det var så sjukt, jag liksom floppade toppar, fick händer och det kom liksom aldrig en raise typ med mongot som synade ner med underPP och rivrade den där fruktansvärt random 3an typ. Kanske spelar lite mer ikväll, vi får se. Ska fixa lite i hemmet. TJoo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorade 880$ idag. Spelade lite mixed games och gickk rätt bra först men sen var det rätt sick. Var en jävligt fet pot på stud hi/lo när jag satt med 2345 och en flushdraw och missade ALLT och sen nån jävla mongopott också och sen spelade jag HU lite med en snubbe och ägde upp honom ganska rejält först men sen kom vi till omaha hi/lo som är mitt näst starkaste game och jävlar var dyrt det blev. Värsta handen var här. Förloade 350$ på ett enda varv (10 händer) och sen kände jag att det räckte med HU.

 

Blir bara FL SH nu utan något annat. Kände att jag spelade rätt bra idag. Kanske tom lägger upp en video jag spelade här. Brukar iofs inte få så mycket input men man kanske blir förvånad.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Hi-Lo Omaha $5(BB)

Hero ($220)

($245)

 

Dealt to Hero 6:heart: 3:heart: T:spade: J:spade:

 

raises to $10, Hero calls $5

 

FLOP ($20) 5:heart: 3:spade: 4:spade:

 

Hero checks, bets $5, Hero raises to $10, raises to $15, Hero calls $5

 

TURN ($50) 5:heart: 3:spade: 4:spade: K:spade:

 

Hero bets $10, raises to $20, Hero calls $10

 

RIVER ($90) 5:heart: 3:spade: 4:spade: K:spade: 2:club:

 

Hero bets $10, raises to $20, Hero raises to $30, raises to $40, Hero calls $10

 

shows 2:spade: A:spade: 8:diamond: 7:heart:

(Pre 52%, Flop 87.7%, Turn 100.0%)

 

Hero shows 6:heart: 3:heart: T:spade: J:spade:

(Pre 48%, Flop 12.3%, Turn 0.0%)

 

wins $169

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade med en timma FL 6max och förbättrade resultatet med 150$ ungefär. Spelade 1313 händer FL och +227$. WTSD/W$SD på 38.9/53.1 vilket är lite normala siffror. Kul att man faktiskt plussat två dagar irad på FL!

 

Ska som sagt bara fokusera mig på det nu. I 5/10 mixed games liksom så är det 1/2$ PLO och kan ju inte direkt bli chockad att jag backar typ $400 där men ändå. Så, bara 6max FL april ut. Bestämt! Annars skänker jag 1000 kr till välgörenhet. Så, i´ve said it!

 

Som ni märker så "bestraffar" jag mig själv genom att skänka pengar, det borde väl vara tvärtom. Men jag tror iaf morötter/piskor är en rätt bra lösning för bristande disciplin. Nu har jag inte brutit emot några regler eftersom det inte fanns några regler förrens nu men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår låg jag plus största delen av dagen faktiskt och tappade lite i slutet och backade 49$. No biggies smalls.

 

Idag drar jag igång med en snabb timma spel innan skolan, började illa när megatorsken hade JJ på J2246 vs mina 66 men han ledde ju hela tiden men ändå lite surt. Han kör 75/60/3.4 så är rätt nöjd med min hand där när han 3bettar pre och jag checksynar flop och turn. Aja, inte så dyrt på 2/4 direkt :D, 70$-potten.

 

Känner mig faktiskt rätt taggad på att spela igen och är mycket mer hoppfull och positiv trots att jag redan har en brant uppförsbacke i april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann lite igår (150$) och vann feta $70$ idag också. Feta vinster alltså. Nää men kul att vinna och ha positiv winrate. Känner mig som sagt lite piggare på poker och mer hoppfull. Spelar bättre nu.

 

Får väl ladda upp en video jag gjorde nyss och ska ta upp lite strategi hade jag tänkt, får bara se till att jag orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey boys. Idag körde jag bara ett minipass på 264 händer när jag märkte att jag faktiskt inte var så himla sugen på att spela. Låg back 4.5$ feta dollar när jag tog sit out första gången och tänkte att jag givetvis måste tänka kortsiktigt och inte bryta min fina vinstsvit och tog några till rundor för att sluta dagen på spelpluss. 58$ feta dollar blev det så nu har jag plussat 7 dagar irad på FLHE.

 

Rullen börja växa tillbaka rätt sakta alltså men jag tror jag kommer fortsätta och vara yberkonservativ och köra ett absolut minimum på 1000 BBs ett tag eftersom man ändå kan få typ 270-900 sek/h på 3/6 när man 3-4tablar vilket ändå duger med tanke på de förutsättningar jag har nu.

 

Har för övrigt 40.3/52.3 på FLHE i wtsd/w$sd (7k händer i apr) jämfört med 40/47 förra månaden så det börjar ju arta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...