Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Tja bloggo. Körde 730 händer idag och ytterligare ett fetingplus. +11$!! Blir 8 raka dagar nu då, så lol är jag :). Kunde inte sova igår och körde ett litet gött nattpass och vann förresten 150$ till, det var nice.

 

Kollade på en Mister Bunny-video igår som var rätt intressant men verkar som det är en liten diskrepans mellan verkligenheten och hans uppfattning. ELLER så spelar vi lite olika bord. Han pratade om en standard 3bettingrange på BTN vs CO på 28%. Det är typ, helt fel annorlunda än verkligheten i nästan alla fall. Eller det är lite frågan. Vad vore en rimlig modifiering av 3bet on BTN overall för CO? Eller iv kan ju ta lite regs på HM och kolla lite filter.

 

Jag 3bettar själv 15.1% senaste 3 månaderna.

Unguarded 3bettar 23.9%

Kala77 3bettar 17.8%

 

Det låter nog dock rätt troligt att jag 3bettar generellt alldeles för lite i det läget. Tänkte faktiskt på en situation häromdagen där jag gjorde en rätt tight fold. Några 28% blir dock inte aktuellt för folk öppnar inte CO-steal på en range av 45% som han räknade på heller.

 

Bör också kolla upp några ace high spots där jag känner att jag spelar rätt obalanserat. Var en TAG som raisade pre BTNsteal och flopp kom 662. Jag checksynade flopp och turn kom 3. Han bettade igen och jag synade igen och vid det här laget är ju min hand så fruktansvärt face up som det möjligen går att bli och han valuebettade typ en 8a river med AQo high och jag kände mig som värsta torsken. Frågan är vad som är mest attraktivt. Att blanda in lite turnraises istället för flopraises med en 6a (hur stor procent isf?) och ibland då bluffraisa turn nån gång. Eller bara pitcha handen på river om jag missar och riskera att bli 3barrelad. Fast samtidigt tror ajg inte han barrelar som en bluff förutom kanske eventuellt på Q, K, A. Kanske inte A särskilt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Testar en ny sajt nu och det är sånt värde som jag aldrig sett tidigare. Openlimp för hela slanten. Problemet? Jaa, jag har blivit utdragen ungefär i varenda hand. Cappar KK pre, flopp 234, turn 6 men en 5a bör så klart inte vara med i en 3betrange så rätt chill och river K. Gissa 45s! Fast värsta skedde precis. Satt med K9s på btn-steal. Raisar och blir 3bettad av SB. Flopp K6T och jag ch/r. Han synar. Turn typ 4 i spader vilket ger mig flushdraw och river typ J som ger mig second nutz. Ja, du kan väl gissa om han sitter med A9s.

 

Spelar faktiskt utan HUD just nu vilket typ är unikt men jag antar att jag har typ wtsd/wsd på typ 38/25 efter kanske 1000 händer. Det är helt sjukt. Back ca 800$, mesteadels på ett enda 5/10-bord. Just det, 3/6 ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade 110$ på kontoret men körde lite headsup på 3/6 och pwnade loss lite gött. Plus typ 400$ där. Jäklar vad folk har tiltat loss.

 

Sökte nämligen på PTR och såg att man faktiskt kan tjäna rätt gött på FL HU även så lågt som 3/6 trots att raken är så hög. 3-4 BB/100 långsiktigt är möjligt efter rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoo bloggo. Vann lite innan på dag (50$) feta, tappade lite på andra passet till back $200, tog igen det till plus men sen började det gå gay och känner att jag ska avsluta innan jag börjar bli irriterad på riktigt. Tappade 250$ på ett enda 3/6-bord med massa mongon. Riktigt äckliga grejer asså men orka bry.

 

Avslutar back 302$ för dagen och -43 BBs. Markerade några händer!

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB) Replayer

SB ($168)

Hero ($90)

UTG ($46.50)

UTG+1 ($266)

CO ($209)

BTN ($75)

 

Dealt to Hero 9:spade: 9:heart:

 

fold, fold, CO raises to $6, fold, fold, Hero raises to $9, CO calls $3

 

FLOP ($19) 2:club: 8:club: K:club:

 

Hero bets $3, CO calls $3

 

TURN ($25) 2:club: 8:club: K:club: T:club:

 

Hero checks, CO bets $6, Hero raises to $12, CO folds

 

Hero shows 9:spade: 9:heart:

 

Hero wins $36

 

 

 

Här tar jag hem potten rätt lätt. Det som är så lätt är ju att han aldrig har klöverässet eftersom han skulle höjt flopp och att man inducerar så mycket bluff när man checkar på turn och det är väl i princip Q high som är de enda färgerna man inte skulle få att folda här. Kanske J hög också men resten skulle folda river då min c/r på turn är så mycket styrka.

 

_-----------------

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB) Replayer

SB ($153)

BB ($62)

Hero ($52)

UTG+1 ($80)

CO ($69)

BTN ($152)

 

Dealt to Hero K:club: Q:diamond:

 

Hero raises to $4, fold, fold, BTN calls $4, fold, fold

 

FLOP ($11) 7:heart: 2:diamond: 4:heart:

 

Hero bets $2, BTN calls $2

 

TURN ($15) 7:heart: 2:diamond: 4:heart: 8:club:

 

Hero bets $4, BTN calls $4

 

RIVER ($23) 7:heart: 2:diamond: 4:heart: 8:club: 6:club:

 

Hero checks, BTN bets $4, Hero calls $4

 

Hero shows K:club: Q:diamond:

(Pre 64%, Flop 76.9%, Turn 77.3%)

 

BTN shows T:diamond: J:spade:

(Pre 36%, Flop 23.1%, Turn 22.7%)

 

Hero wins $30

 

Denna calldownen är skön :). Han checkar såklart bakom alla äss och alla par på denna river men coolers :).

 

-----------------

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB) Replayer

SB ($141)

BB ($15)

CO ($69.50)

Hero ($84)

 

Dealt to Hero J:heart: A:club:

 

CO raises to $6, Hero raises to $9, SB raises to $12, BB calls $9, CO calls $6, Hero calls $3

 

FLOP ($48) 2:heart: A:diamond: 5:club:

 

SB checks, BB bets $3 (AI), CO folds, Hero raises to $6, SB calls $6

 

TURN ($63) 2:heart: A:diamond: 5:club: 4:spade:

 

SB checks, Hero bets $6, SB calls $6

 

RIVER ($75) 2:heart: A:diamond: 5:club: 4:spade: Q:spade:

 

SB checks, Hero bets $6, SB raises to $12, Hero folds

 

SB shows Q:heart: Q:diamond:

(Pre 73%, Flop 86.5%, Turn 88.6%)

 

BB shows 8:diamond: K:spade:

(Pre 27%, Flop 13.5%, Turn 11.4%)

 

SB wins $85

 

Denna folded skulle jag nog inte gjort för nån månad sen tror jag. Hans check skriker ju TT-KK och egentligen gör jag ju ett fett misstag att höja floppen här och han borde ju haft en rätt lätt fold men jag tänkte KK eller QQ och självklart skulle han aldrig få för sig att börja bluffa KK på den rivern så kände mig rätt nöjd med att bet/folda TPGK i en halvstor pott sådär.

 

-----------------------

 

Är ledig iomrgon så jag tror det blir monstergrind, kanske lite headsup men lär stoppa där om jag torskar mer än 400$ på 3/6. Känner mig taggad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey bloggo. Lär bli en massa grind ikväll, super till det imorgon och drar en skön grindkväll. Det har börjat åt helvete men inget jag kan göra åt det. Har förresten lyckats tilta till en reg på en av de mindre sajterna jag spelar på. Det är en tight jävla ungrare som dragit ut mig som en gris och spelar snortight och jag har hetsat honom lite i chatten senaste dagarna :).

 

Idag så märktes verkligen vår personliga tvist i hans spel och jag känner att jag gynnas av det och hanterar det bra. Här är en hand för att visa vad jag menar.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $3(BB) Replayer

SB ($172)

BB ($203)

Hero ($180)

 

Dealt to Hero A:spade: J:club:

 

Hero raises to $6, fold, BB raises to $9, Hero raises to $12, BB calls $3

 

FLOP ($25.50) 6:spade: A:club: 5:club:

 

BB checks, Hero bets $3, BB raises to $6, Hero raises to $9, BB raises to $12, Hero calls $3

 

TURN ($49.50) 6:spade: A:club: 5:club: Q:club:

 

BB bets $6, Hero calls $6

 

RIVER ($61.50) 6:spade: A:club: 5:club: Q:club: T:heart:

 

BB bets $6, Hero calls $6

 

BB shows A:diamond: T:diamond:

(Pre 32%, Flop 14.1%, Turn 10.2%)

 

Hero shows A:spade: J:club:

(Pre 68%, Flop 85.9%, Turn 89.8%)

 

BB wins $72.50

 

 

 

 

 

Hursomhelst är jag redan back 416$ på 360 händer men känner att jag spelar väl och det tar jag LÄTT igen ikväll. WTSD/W$SD på 46/37.8 men lol samplesize.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sånt här har hänt typ 25 ggr idag. LOL

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($271)

Hero ($97)

UTG ($78.75)

CO ($399)

BTN ($93.75)

 

Dealt to Hero J:club: 8:diamond:

 

UTG calls $3, fold, BTN raises to $6, fold, Hero calls $3, UTG calls $3

 

FLOP ($19.50) 6:club: 2:diamond: J:spade:

 

Hero bets $3, UTG raises to $6, BTN raises to $9, Hero calls $6, UTG calls $3

 

TURN ($46.50) 6:club: 2:diamond: J:spade: 5:heart:

 

Hero bets $6, UTG calls $6, BTN calls $6

 

RIVER ($64.50) 6:club: 2:diamond: J:spade: 5:heart: 6:heart:

 

Hero checks, UTG checks, BTN bets $6, Hero calls $6, UTG calls $6

 

Hero shows J:club: 8:diamond:

(Pre 60%, Flop 77.1%, Turn 88.6%)

 

BTN shows T:spade: 6:spade:

(Pre 40%, Flop 22.9%, Turn 11.4%)

 

BTN wins $79.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej forumet. Tappade 1080$ idag på 2/4 och 3/6 (195 BBs) och ska nog ta en lång paus nu. Spelade in en video sist nu men blev rätt grinig osv så den blev nog inte sådär superbra. KAAAANSKE drar ett nattpass sen inatt men vi får se. Fyfan alltså, tror det var över nåt år sen som jag förlorade 195 BBs på en och samma dag.

 

WTSD 44.2% och w$sd på 35.8% efter 830 händer. Fick en jävla massa träff och en jävla massa pung uppenbarligen. Cappar AA pre, killen synar med 43s och floppar A89, raisar 88 och floppar JT8 vs killen som kallsynar 2 bets med Q9 och sånt där. Vore kul att fylla upp i såna lägen i monsterpotter. Fitta vad min rulle är låg just nu med denna förlusten. Helvete. Jag som hade varit så regelbunden och bra senaste 10 dagarna. Helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget ytterligare nattgrind utan jag skulle vara poetisk och drack rödvin och skrev klart min första låttext!

 

Drog igång lite grind idag och tänkte mest köra HU och drog upp lite goa bord och tillslut blev det mest supershorthanded. Är så snuskigt mycket lättare att dra upp bord på 6max eller fullring och så fruktansvärt mycket edge med folk som kommer och openlimpar och grejer men nackdelen såklart är att det tillslut lär fyllas upp.

 

Drog iaf in $310 på 3/6, gött mos. Verkar för övrigt som ett av mina favvonätverk får behålla sina amerikanska spelare tills vidare så kanske blir värsta anstormningen dit. Nån som vet hur det blev för bodog för övrigt? Aja, nu ska jag plugga lite och lär inte bli något ytterligare grind för ska iväg och supa hos lite kompisar. Peace out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch och fy. Idag åkte jag på HU-pisk. Eller jag vann emot alla utom en enda som plockade mig på 400$ på 3/6. Det var helt vidrigt. Det var en av de mest lättexploabterbara spelarna jag mött. Han bet/3bettade i princip 80% av alla floppar, 3bettar runt 50% preflop och drar lite random höjningar ibland i lägen utan fold eq. Problemet är ju självklart när man inte ens får ace high, iaf inte ace high som håller.

 

Kan dra ett 30tal badbeats ur vår session som jag tror var 200-300 händer men vem orkar läsa det. Sista handen innan jag stack var när vi cappade ATo vs KK pre, flopp typ T35 och vi cappade flopp och turn och river kom såklart A då och då kände jag att det fick räcka. Back 600$ varav 400$ till honom då. Började +150 men gick sen segt som sagt. Blää!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp 180$ idag och har inte så mycket att säga, var lite lol motstånd och fick lite goa händer men kolla på den här, snacka lol på hans "valuebet" på rivern. Vad tror han att jag cappar med på turn på JTQA som skulle folda emot ett riverbet, alt för sämre hand jag ska betala av med :)? Inte oväntat kanske att han var bordets fisk.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB) Replayer

SB ($183)

BB ($79.25)

UTG ($207)

CO ($456)

Hero ($143)

 

Dealt to Hero K:spade: 9:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $6, SB raises to $9, fold, Hero calls $3

 

FLOP ($21) J:diamond: T:club: Q:heart:

 

SB bets $3, Hero raises to $6, SB raises to $9, Hero calls $3

 

TURN ($39) J:diamond: T:club: Q:heart: A:heart:

 

SB bets $6, Hero raises to $12, SB raises to $18, Hero raises to $24, SB calls $6

 

RIVER ($87) J:diamond: T:club: Q:heart: A:heart: 2:heart:

 

SB bets $6, Hero calls $6

 

Hero shows K:spade: 9:spade:

(Pre 60%, Flop 81.5%, Turn 87.5%)

 

SB shows T:spade: Q:diamond:

(Pre 40%, Flop 18.5%, Turn 12.5%)

 

Hero wins $96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett till pass och backade ner till -130$ men tog mig i kragen och slutade +330$ för dagen. 200$ i rake också. För övrigt är party det klart värsta nätverket ever. Det är ärligt talat 98% regs där. Usch och fy, måste spela på skiten typ för att jag har 12k points som vore nice att få lite cash för. Frågan är om det är värt det.

 

Hursomhelst, kul att vinna lite. Spelade in en video under tiden som dock inte kommer läggas upp här som jag hoppas får lite feedback på snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va gött att sommaren börjar komma! Har alltid tänkt att folk övervärderar vädret men visst känner jag mig rejält piggare nu. Var ute och sprang igår vilket inte hör till vanligheterna och det var rätt nice.

 

Min netbook har pajat så drog fram den tyngre delllaptopen och fick fixa med HM, alla klienter och inställningar och drog igång tre bord och fick rekordklonk direkt. Helt sick var det, körde 300 händer och drog in +570$ på 3/6. Fett nice!

 

Ska hem till föräldrarna nu i några dagar för jag har inga föreläsningar tills tentan om typ 9 dagar så tanken är väl att plugga lite extra mycket hemma. Får se om jag tar med laptopen eller inte. Den är ju knappt bärbar ärligt talat.

 

Hursomhelst ha det gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL-kungen.

Pluggast mest hela dagen men blev lite sugen på att köra en kortis och gjorde så i 30 min bara. Reggade nyligen på en propsajt för att testa action och efter att ha testat lite 0.25/0.5 så kände jag att jag hade edge med över 100% RB :). Skulle antagligen inte ha någon edge på säg pokerstars på samma nivå men vilken tur att det inte var pokerstars då. Spelade också lite igår och vann då också, nu plus 2,5 inköp!

 

Körde också lite fixed och vann 150$ där lite snabbt efter att träffat rätt gött faktiskt. Känner ett fruktansvärt grindsug nu faktiskt och vill gärna spela in lite filmer men tyvärr har jag typ 600 sidor på mig att läsa och förstå så lite osäker om jag kommer hinna med för mycket grind. Kom igång idag men går rätt trögt fram i kapitlena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja bloggen, börjar ju gå bra nu! Spelade ett rätt långt pass på 1358 händer och loggade in på mitt bosskonto och inte ställt in filtrena där och såg ett juicy 5/10€-game och tänkte att jag kunde ta mina 260€ där och de försvann hyfsat snart. Dock vann jag på alla andra sidor på 2/4 och 3/6 och slutade +80$ trots att jag tappade 260€(-360$) så vann 74 BBs för dagen. 5.48 BB/100, den ni!

 

Spelade en cool hand som jag markerade

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB) Replayer

Hero ($78)

BB ($120)

UTG ($183)

CO ($146)

BTN ($59)

 

Dealt to Hero Q:club: K:diamond:

 

UTG raises to $6, fold, fold, Hero raises to $9, fold, UTG calls $3

 

FLOP ($21) 3:club: T:heart: 6:heart:

 

Hero bets $3, UTG calls $3

 

TURN ($27) 3:club: T:heart: 6:heart: 7:club:

 

Hero bets $6, UTG raises to $12, Hero raises to $18, UTG calls $6

 

RIVER ($63) 3:club: T:heart: 6:heart: 7:club: 6:spade:

 

Hero bets $6, UTG folds

 

Hero shows Q:club: K:diamond:

 

Hero wins $61

 

 

Killen är lite LAG och har inte så många händer men antar att hans stil ger en range på typ 17-25%. Han skulle höja alla draws och alla Tor och 6or. Turn kommer en sjua vilket är rätt rent för mig då jag tror han skulle höja många händer som träffar där redan på flopp och det enda jag är orolig för där är typ om han fått för sig att slowplaya ett set men det verkar inte särskilt sannolikt. Tror inte heller han skulle få för sig att dra A-high som har showdownvalue som en bluff. Fast jag har inte så många HHs så det finns en chans och isf vill jag höja istället för att syna ner. Funkade ju bra iaf denna gång, klonkman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL-kungen. Kör lite NL på 2 propsajter och jag bara pwnar skiten ur alla :). Det tråkiga med NL är ju hur snusktight och nitty det är på alla bord men kul när man spelar på bord när någon synar liksom, jag vet inte. Jo! Jag hade A9s på typ 2398 och han synade min feta turnbet med T8o med T-high flushdraw.

 

Har iofs träffat typ varje flopp och det gör det lite lättare :).

 

Haha, jävlar va dom tiltade sen. Drog in 300€ sen utan några större svårigheter. Skulle gärna fortsatt men har väl tänkt plugga i typ 4 timmar nu, börjar bli dags. Bra dag alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog in feta 60$ idag med lite slögrind. Spelade väl typ godkänt fast spelade lite ofokuserat i några händer. Har ju faktiskt varit rätt stabil i april ändå. Back 1600$ under all in EV på PLO och så blowup igår på PLO också men FL har jag ju vunnit väldigt många dagar procentuellt sett. Känns gött.

 

Kollar förresten lite på highstakes DB och jag ser att DrugsOrMe vann typ 300k nyligen. Jag är 99% säker att jag faktiskt har spelat in en videosession för ett eller två år sen när jag kör headsup på honom på 30/60 och pwnar upp honom rätt hårt. Tror jag vann 9k$ den matchen. Verkar som han borde hålla sig ifrån holdem för han ligger back -4.11 BB/100 på 70k händer där medans han är plus 300k$ på PLO lifetime. Lite coolt iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på och sammanställer lite stats. Hittade windows skydrive där man kan spara 25 gb gratis som ett ganska passande system (bättre också att hålla isär mina vanliga dokument på google docs med pokern på skydrive) för HHsen och sånt där. Problemet är att maxstorlek på filerna ä 50 mb men det funkar ju bra i detta syftet iaf.

 

Har iaf laddat över alla händerna på min HTPC till min laptop och har spelat 4,7k händer hemma och torskat 773$ på PLO (800 händer) och vunnit 537$ där på FLHE (3,9k händer) för en BB/100 på +2.14. Lol samplesize men iaf nåt att gå på!

 

Ska försöka dra en pluggrush nu idag så man kanske kan dra en liten grind ikväll :). Är sugen!

 

PS: Är plus 440€ på propsajten där jag kör NL på 0.25/0.5 och 0.5/1, running hoooot! Försökte återaktivera ett annat gammalt propkonto på en sida som har växt en del men tyvärr verkar det som just den propaffiliaten har försvunnit och de inte vill byta min affiliate men så kan det gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade bara kanske 200 händer idag på 2/4 och slutade feta +25$ utan att för mycket hände. Jag drog upp 3 st bord på favvonätverket och det verkar som det är favvo-nätverket no more. Satt 5 tags på samtliga 3 bord och de snackade HUD-stats och skit. Omöjligt att ha edge över dom efter rake när vi rejkar ca 3-4 BB/100 oavsett om man är bryce liksom. Det är mycket sorgligt och får hoppas helt enkelt på att det bara var en slump.

 

Senaste dagarna ser ut såhär resultatmässigt utan RB;

$328

-$198

$554

$205

$394 (NL)

-$786 (PLO)

$60

$190

$25

 

Hyfsat godkänt ändå med många vinstdagar. Känns verkligen som jag omöjligt lär ha en negativ månad i maj och jag har ett jäkla grindsug just nu. Eller man vet inte, har ju varit ovanligt få utdragningar det sista får man lov att poängtera. Happy pappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag spelar bra nu och fått in lite cash i rullen och tänkte att jag kunde känna på 5/10 igen. Detta händer inom 10 händer;

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($847)

Hero ($122)

UTG ($200)

UTG+1 ($240)

CO ($381)

BTN ($202)

 

Dealt to Hero 8:diamond: T:diamond:

 

fold, fold, CO raises to $10, fold, fold, Hero calls $5

 

FLOP ($22) 4:spade: 8:heart: 2:club:

 

Hero checks, CO checks

 

TURN ($22) 4:spade: 8:heart: 2:club: A:spade:

 

Hero checks, CO bets $10, Hero calls $10

 

RIVER ($42) 4:spade: 8:heart: 2:club: A:spade: T:spade:

 

Hero checks, CO bets $10, Hero raises to $20, CO calls $10

 

Hero shows 8:diamond: T:diamond:

(Pre 54%, Flop 1.9%, Turn 0.0%)

 

CO shows 2:heart: 2:diamond:

(Pre 46%, Flop 98.1%, Turn 100.0%)

 

CO wins $79

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($145)

BB ($293)

BTN ($356)

 

Dealt to Hero A:diamond: K:spade:

 

fold, Hero raises to $10, BB raises to $15, Hero raises to $20, BB raises to $25, Hero calls $5

 

FLOP ($50) 5:diamond: Q:heart: 8:diamond:

 

Hero checks, BB bets $5, Hero calls $5

 

TURN ($60) 5:diamond: Q:heart: 8:diamond: A:heart:

 

Hero checks, BB bets $10, Hero raises to $20, BB raises to $30, Hero calls $10

 

RIVER ($120) 5:diamond: Q:heart: 8:diamond: A:heart: 3:diamond:

 

Hero checks, BB bets $10, Hero calls $10

 

BB shows A:spade: Q:spade:

(Pre 29%, Flop 82.3%, Turn 93.2%)

 

Hero shows A:diamond: K:spade:

(Pre 71%, Flop 17.7%, Turn 6.8%)

 

BB wins $139

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 15 händer senare

Givetvis en äcklig raise han drar till med men vi hade tjötat lite i chatten och spelat lite 3handed så trodde faktiskt att han skulle kunna dra en raise. Kanske ett felaktigt antagande men tror ej det.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($166)

BB ($371)

BTN ($192)

 

Dealt to Hero T:heart: J:spade:

 

BTN raises to $10, Hero raises to $15, fold, BTN calls $5

 

FLOP ($35) J:heart: 9:spade: 8:heart:

 

Hero bets $5, BTN calls $5

 

TURN ($45) J:heart: 9:spade: 8:heart: 9:club:

 

Hero bets $10, BTN calls $10

 

RIVER ($65) J:heart: 9:spade: 8:heart: 9:club: 8:spade:

 

Hero bets $10, BTN raises to $20, Hero calls $10

 

Hero shows T:heart: J:spade:

(Pre 44%, Flop 78.6%, Turn 88.6%)

 

BTN shows K:heart: 8:club:

(Pre 56%, Flop 21.4%, Turn 11.4%)

 

BTN wins $104

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 händer senare och där går mina 40 BBs på under 100 händer.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($270)

BB ($273)

UTG ($385)

CO ($120)

Hero ($91.40)

 

Dealt to Hero K:spade: A:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $10, SB raises to $15, fold, Hero raises to $20, SB calls $5

 

FLOP ($45) 7:spade: T:club: 9:heart:

 

SB checks, Hero bets $5, SB calls $5

 

TURN ($55) 7:spade: T:club: 9:heart: 5:diamond:

 

SB checks, Hero bets $10, SB calls $10

 

RIVER ($75) 7:spade: T:club: 9:heart: 5:diamond: A:spade:

 

SB bets $10, Hero raises to $20, SB raises to $30, Hero calls $10

 

Hero shows K:spade: A:heart:

(Pre 68%, Flop 80.5%, Turn 6.8%)

 

SB shows 5:club: A:club:

(Pre 32%, Flop 19.5%, Turn 93.2%)

 

SB wins $133

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 händer senare och nu avslutar jag. GG. Såklart inget guldläge när han drar en raise på turn på en sån bräda men att lägga sig emot en unknown där finns ju inte på kartan. Nästan så det uteslutande är nöten för alla sorts vettiga spelare dock.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($186)

Hero ($64.80)

UTG ($389)

UTG+1 ($167)

CO ($390)

BTN ($208)

 

Dealt to Hero T:heart: 9:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $10, CO calls $10, fold, fold, Hero calls $5

 

FLOP ($32) J:spade: 9:club: T:diamond:

 

Hero checks, UTG+1 checks, CO bets $5, Hero raises to $10, UTG+1 folds, CO calls $5

 

TURN ($52) J:spade: 9:club: T:diamond: 5:spade:

 

Hero bets $10, CO raises to $20, Hero calls $10

 

RIVER ($92) J:spade: 9:club: T:diamond: 5:spade: 3:spade:

 

Hero checks, CO bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows T:heart: 9:heart:

(Pre 40%, Flop 17.9%, Turn 9.1%)

 

CO shows K:spade: Q:club:

(Pre 60%, Flop 82.1%, Turn 90.9%)

 

CO wins $109

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Möter kungen på HU.. Dessa är helt irad med 1 hands mellanrum...

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

($68.90)

Hero ($53)

 

Dealt to Hero J:spade: 9:diamond:

 

Hero raises to $4, raises to $6, Hero calls $2

 

FLOP ($12) T:diamond: 7:diamond: T:heart:

 

bets $2, Hero raises to $4, calls $2

 

TURN ($20) T:diamond: 7:diamond: T:heart: 6:spade:

 

checks, Hero checks

 

RIVER ($20) T:diamond: 7:diamond: T:heart: 6:spade: 8:spade:

 

bets $4, Hero raises to $8, raises to $12, Hero raises to $16, calls $4

 

Hero shows J:spade: 9:diamond:

(Pre 45%, Flop 28.4%, Turn 6.8%)

 

shows 8:club: 8:heart:

(Pre 55%, Flop 71.6%, Turn 93.2%)

 

 

wins $51.50

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

($44.40)

Hero ($77.90)

 

Dealt to Hero Q:diamond: T:club:

 

Hero raises to $4, raises to $6, Hero calls $2

 

FLOP ($12) T:diamond: 6:spade: 4:club:

 

bets $2, Hero raises to $4, raises to $6, Hero raises to $8, calls $2

 

TURN ($28) T:diamond: 6:spade: 4:club: Q:club:

 

bets $4, Hero raises to $8, calls $4

 

RIVER ($44) T:diamond: 6:spade: 4:club: Q:club: 6:club:

 

bets $4, Hero calls $4

 

Hero shows Q:diamond: T:club:

(Pre 42%, Flop 79.8%, Turn 88.6%)

 

shows A:heart: 6:heart:

(Pre 58%, Flop 20.2%, Turn 11.4%)

 

wins $51.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...