Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Tja bloggen. Kollade igenom mina samlade stats för förra månaden och isch!! Spelade ca 4k händer PLO för övrigt och noterade att jag faktiskt skulle plussa på det om jag hade fått mitt all in EV trots att det var den sickaste månaden på sjukt länge (jag förlorade ju rekordmycket på FL). Det var ju lite kul iaf!

 

Ska inte ge upp PLO förresten men ska börja skiten i lite mindre skala. Blir ju dyrt att spela typ 2/4 eller 1/2 som jag gjort ibland och tänkte börja med 0.25/0.5 där. Köpte 400k händer där för 22$ på nätverket jag lär spela mest på. Funderar på om det mest var pengar i sjön om det visar sig att de flesta av spelarna är nya men åtminstone lär man ju sig vilka som är regs och kanske kan gå igenom deras stats lite mer ingående osv. Nåväl. Nu ska jag plugga. Tjooo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aprilsammanfattning

Hallå bloggen. Mår lite sådär halvkasst, tvådagars bakfylla typ. Hängde i park ifrån typ kl 4 och blev rätt kalas så det blev väl en del för levern att rensa bort antar jag.

 

Importerat mina händer från alla datorer och det visade sig bli 18k hands ungefär. Bara 600 händer PLO där jag tappade 316 BBs, bara 3 inköp under all in EV och körde 17k händer på FLHE där jag bara tappade 85 BBs vilket ju är en stark förbättring sen förra månaden. Förlorade 105 BBs på headsup och det är ju inga konstigheter. Har fortfarande en väldigt låg wtsd/w$sd på 41/49.1 men det är ju mycket trevligare än förra månaden på 40.5/46.6 vilket också blev den månaden all time där jag torskade mest BBs. Nää det var förresten inte sant.

 

Drar upp senaste 13 spelmånaderna och har tappat 654 BBs en gång men då körde jag ungefär 3x så många händer. Lite sick ändå att sämsta månader ever innan förra så torskade jag -2.62 BB/100 medans alla andra låg mellan -1 till +1 BB/100 och sen förra månaden då med -4.57 BB/100.

 

I beräkningen fattas lite händer jag körde på propsidor som saknar PT3/HM men samtidigt var det kanske max 500 händer skulle jag tro. Ser förresten hur jävla mycket jag spelade i oktober 2010, 57593 händer och 15285$ rake med dulig WR dessutom. Shooortie!!!

 

Nää, ytterligare en medioker månad i bagaget men jag känner att sista 2-3 veckorna har varit riktigt bra spel faktiskt och får försöka undvika såna där blowups jag gjort där jag dundrade 800$ på PLO på en timma eller den där dagen i april där jag torskade 215 BBs eller vad det var. Inte bra! Tiltdemon-killen verkar ha skadat sig eller nåt, testat att maila honom på typ 23 olika adresesr utan något svar.

 

Kollar på grafen och låg +186 BBs runt halvvägs in i månaden, sen tappade jag 215 BBs och gick ner till -233 BBs och sen upp emot +30 BBs igen inför en sista splash ner till -85 BBs. Det är iaf inte spikrakt neråt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baah!!

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

Hero ($207)

BB ($89.27)

UTG ($270)

CO ($175)

BTN ($167)

 

Dealt to Hero Q:spade: Q:club:

 

fold, fold, BTN raises to $6, Hero raises to $9, fold, BTN raises to $12, Hero raises to $15, BTN calls $3

 

FLOP ($33) 6:club: 7:heart: 2:club:

 

Hero bets $3, BTN calls $3

 

TURN ($39) 6:club: 7:heart: 2:club: 4:spade:

 

Hero bets $6, BTN calls $6

 

RIVER ($51) 6:club: 7:heart: 2:club: 4:spade: 5:diamond:

 

Hero bets $6, BTN raises to $12, Hero calls $6

 

BTN shows 9:spade: 8:spade:

(Pre 21%, Flop 32.4%, Turn 18.2%)

 

Hero shows Q:spade: Q:club:

(Pre 79%, Flop 67.6%, Turn 81.8%)

 

BTN wins $73

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dundrade ett litet turbopass på 45 minuter, 380 händer. Klart som fan att man skulle bli ägd igen. Back 172$ till och 30.6/43.2 i wtsd/w$sd. Drog en go backdoor flush med KJs på 9938T vs A7s och sen en rätt fet pott när jag hade secondnutflush på 37AQ och torsky drog Q och sen hade jag A6o på steal och board 663Q när jag 3bettade honom all in och drog såklart 2outern på rivern.

 

Vi tar dock igen det senare ikväll!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bbs vinner man en bra månad på FL? säg 4 bord 6-handat 80h?

 

Beror ju uppenbarligen på hur bra du är samt hur mycket tur du har. Och vilka stakes du spelar på med.

 

Standarddeviationen är på typ 23 BB/100 har jag för mig men du får tänka på att att man spelar 4-5x högre än i NL och där är väl Stdev på typ 50-75 på 6max väl? Så motsvarande 90-115 bbs vilket innebär swwwiiiings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som laptopen inte är riggad för där går faktiskt pokern rätt ok! Tappade strax under 400$ på kontoret över rätt många händer men sen drog jag igång några bord när jag kom hem och drog in 250$ på ungefär lika många händer. Yeay!

 

Vore gött att få in lite mer händer nu i veckan, är en ny kurs så behöver inte direkt råplugga direkt samt är ledig tors+fredag :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $0.50(BB)

Hero ($137)

BB ($63.35)

UTG ($103)

CO ($25.52)

BTN ($49.50)

 

Dealt to Hero 9:club: T:club: 9:heart: K:heart:

 

fold, CO calls $0.50, BTN calls $0.50, Hero raises to $2.50, BB calls $2, CO calls $2, BTN calls $2

 

FLOP ($10) 6:diamond: 6:club: 9:diamond:

 

Hero bets $7.50, BB raises to $20, CO folds, BTN folds, Hero calls $12.50

 

TURN ($50) 6:diamond: 6:club: 9:diamond: 7:diamond:

 

Hero checks, BB bets $40.85 (AI), Hero calls $40.85

 

RIVER ($131) 6:diamond: 6:club: 9:diamond: 7:diamond: A:club:

 

Hero shows 9:club: T:club: 9:heart: K:heart:

(Pre 42%, Flop 90.6%, Turn 95.0%)

 

BB shows A:diamond: 5:diamond: 2:club: A:heart:

(Pre 58%, Flop 9.4%, Turn 5.0%)

 

BB wins $128

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte som sagt 400k händer PLO 0.25/0.5 på ipoker och där finns Abstracted som kör mest händer och vinner typ mest på det samplesizet. Gjorde en snabb jämföring med honom. Jag är rejält mycket lösare (för lös) senaste 5k händerna men detta kan nog till stor del förklaras av att jag endast kör i superlösa games och spelar en hel del i position vs torsken. Showdownar mycket mer och framförallt så cbettar jag rejält mycket mer. Känns väldigt skumt att checka som preflopraiser (man gör det typ aldrig i FL) men blöder också rätt mycket antaligen genom att bränna turn lite mer än normalt också.

 

Sen får jag också se till att vinna lite mer all ins men PLO är ju ett swingy game och extra swingy när man inte har en så stor edge.

 

[Kom på att det blev fel då jag tog bort 1k ifrån SvS vars 1000 SEK blir importerad som 1000$ men 1 BB är ju fortfarande 1 BB, ajajblabla.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, är ingen PLO-kung direkt så spara på flameandet :P. Är väl rätt standard fram till turn antar jag då scarecard kommer. Har 1k händer på FI där han kör 41/25/2.2 och går till SD 32% vilket ju är rätt högt. Jag tror (kanske felaktigt) att han ofta skulle raisa många draw-combos på floppen och på turn kommer semiscare-kortet. Jag funderar på om jag ska checka här men ärligt talat vet jag inte vad som är bäst; Check/fold, bet, eller check/call. Jag tänker bet för känns som att han rätt ofta sitter på oparad dam (dumt?) och lär syna samtidigt som jag har lite EQ ändå vs tvåpar och att hans stegecombos är discountade en del. Checkfolda känns absolut torskigast och är nog inget jag skulle tänka på. Så bet eller check/call.

 

Vad tycks? Tankar? Lär mig! Jag är dålig.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $0.50(BB) Replayer

Hero ($48.19)

BB ($74.20)

UTG ($99.03)

UTG+1 ($23.62)

CO ($49.75)

BTN ($13.24)

 

Dealt to Hero A:diamond: 5:heart: 4:club: A:heart:

 

fold, fold, CO raises to $2.75, fold, Hero raises to $8.75, fold, CO calls $6

 

FLOP ($18) 5:diamond: Q:club: 4:heart:

 

Hero bets $11, CO calls $11

 

TURN ($40) 5:diamond: Q:club: 4:heart: 7:diamond:

 

Hero bets $28.44 (AI), CO calls $28.44

 

RIVER ($96.88) 5:diamond: Q:club: 4:heart: 7:diamond: 2:club:

 

Hero shows A:diamond: 5:heart: 4:club: A:heart:

(Pre 59%, Flop 27.3%, Turn 17.5%)

 

CO shows J:club: T:diamond: 5:club: Q:diamond:

(Pre 41%, Flop 72.7%, Turn 82.5%)

 

CO wins $93.88

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho bloggelou. Som pokerspelare är det stört lätt att typ, gå med i studiegrupper och säga att man ska diskutera händer och strategi men iaf för mig så är det oftast man något sällan gör och även om man gör det ibland så är det verkligen ingen kontinuerlig process utan jag var runt på massa forum och skrev HHs och jämförde stats och skit supermycket i början men såhär 6 år in med daglig grind så är det väldigt ofta inte några STÖRRE kollar man göra med replays osv.

 

Idag var det dock ett undantag. Hade en mycket trevlig skype+teamviewer-session på lite över timmen med en som var på pokerkontoret innan med en session vi spelade emot varandra på ipoker (jag visste inte hans nya nick men han visste mitt och sa till i efterhand, grr!!!). Hursomhelst så körde vi en del 3handed och sådär och vi sa vad vi båda hade i situationer men mest handlade det om hur våra typ, turnraiseranges ser ut på vissa bräden och så och påpeka några goa lägen där det kan vara mer eller mindre intressant att t ex checkraisa bottenparet headsup jämfört med att peela och lite sådär. Förutom att det var intressant i sig kändes det som att det satte igång ett lite mer fokuserat tänkt iaf och började första passet med att vinna lite. Sen torskade jag ifrån +170$ till -250$ som jag slutade på men sen andra passet hemma så vann jag snabbt som fann igen och slutade +300$ och +60$ för dagen.

 

Sen gick jag in på propsajten och körde 2 bord headsup NL på 0.1/0.25 (120% RB :P) och ägde honom på ett inköp på vardera bord innan han stack. Jag tyckte jag var en callingstation i NL men det där var rejält mycket värre. NL är generellt rätt tråkigt (varför jag spelar FL) men visst gillar man vissa element som man delvis saknar i FL. Man får ju hyvla av folks stackar successivt i FL, 3bettar någon t ex alldeles för febrilt på SB vs BTN-steal så är det ju rätt lättexploaterat genom att tighta till sin range lite och cappa mycket mer och spela i position liksom men du får ju inte samma insta-belöning som i NL såklart. Hursomhelst. Jag tror iaf jag fick honom att betala av med rätt mycket skräp genom att göra en del höjningar i minimala potter och göra lite skum betsizing och betsizing är ju uppenbarligen en sån grej som inte finns i FL :).

 

Hursomhelst, det är kul att spela NL så länge det är löspassivt och man får se floppar, turns och rivers men jag gör nog väldigt bra i om håller mig borta ifrån spelare som är normalbegåvade :). Inte för att jag är rädd för utmaningar, jag bara orkar inte lägga energi på att bli bra på ett spel som jag ultimat tycker är tråkig. Då spelar jag hellre 100 timmar extra FL som är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens resultat är ett ynka +15$ men herregud va fokuserat och bra jag spelade. Var verkligen in the zone och spelade som en gud, tror det var ett av de bättre spelade passen iår faktiskt. Tappade dock 5 BBs men floppade inte särskilt många starka händer och sådär. Här är en go hand förresten, jag gillar att det fortfarande finns såna här nissar :P

 

Notera att han raise/cappar FLOPPEN. Ahh och preflop också, det glömde jag nästan :).

 

Ska spela lite korpfotboll nu men är sugen på att vinna lite mer senare ikväll. Kan bli många timmars grind, ledig imorgon :).

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

Hero ($66)

BB ($56)

UTG ($33)

CO ($219)

BTN ($273)

 

Dealt to Hero J:heart: K:club:

 

UTG raises to $4, fold, fold, Hero raises to $6, BB raises to $8, UTG calls $4, Hero calls $2

 

FLOP ($24) J:spade: 4:diamond: K:spade:

 

Hero bets $2, BB raises to $4, UTG calls $4, Hero raises to $6, BB raises to $8, UTG calls $4, Hero calls $2

 

TURN ($48) J:spade: 4:diamond: K:spade: 3:spade:

 

Hero bets $4, BB raises to $8, UTG calls $8, Hero calls $4

 

RIVER ($72) J:spade: 4:diamond: K:spade: 3:spade: 2:diamond:

 

Hero checks, BB bets $4, UTG folds, Hero calls $4

 

Hero shows J:heart: K:club:

(Pre 49%, Flop 92.0%, Turn 9.1%)

 

BB shows 3:diamond: 3:heart:

(Pre 51%, Flop 8.0%, Turn 90.9%)

 

BB wins $77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev totalt 1695 händer för dagen. Första passet när jag låg +250$ så hade jag 44/48 vilket är rätt mycket wtsd men under andra passet sköt jag iväg till +400$ för dagen men slutade tyvärr -75$ med en mardrömstimma och slutade på statsen 43.9/43.7% vilket är rätt sick igen. Det var helt löjligt många lägen där jag hade typ toppar/överpar och så kom turn eller river K eller A men så är det ju ibland.

 

Spelade också lite rush PLO på spårvagnen och tappade ca 100$ extra där. Var främst en hand som jag nog fiskade till på rätt rejält. Hade 6789 rainbow och 3bettade en PFR och flop kom 872 med 2 spader. Cbettade och blev höjd och gick in med skiten. Emot en bra spelare hade jag faktiskt aldrig gjort det men jag hade nog ett mindset att alla rush-PLOare antagligen är fisk. Han hade iaf smått vidriga A377 med nötfärgdraget så då var man ju typ körd. I efterhand förstår jag dock att det antagligen inte var en särskilt bra idé.

 

Det är en sån himla främmande värld att checka bakom istället för att cbetta och eftersom man i princip aldrig funderar på det (förutom typ 4-5vägars potter när det händer) känns det inte helt naturligt med vilka potter jag ska göra det på. Det känns ju hyfsat gött att göra det när man har rätt mycket air men vill ju uppenbarligen inte att ens check-behindrange är superweak nödvändigtvis men här känns ju faktiskt som ett rätt utmärkt tillfälle att checka bakom med rätt mycket styrka.

 

Rejkade förresten 350$ ungefär så om mitt pokerdokument stämmer rätt bra borde jag ändå tjänat feta 146 kr för dagen. Gött att ändå plussa med ett sånt äckligt sista pass men måste erkänna att pass 2 var avsevärt sämre spelat än pass 1.

 

PS: För övrigt är det jävligt mycket value på Jensen lunchbiff. Riktigt bra EV om man callar där för 49 kr. Minst 50% ROI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här drar han en go! Är dock upp 140$ redan så saken är biff. Blev btw 5 bettad preflop av 59s nyligen och göttigt att mina AA höll.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

Hero ($91)

BB ($35.50)

BTN ($46)

 

Dealt to Hero 2:diamond: J:diamond:

 

fold, Hero raises to $4, BB calls $2

 

FLOP ($8) Q:club: A:heart: 2:heart:

 

Hero checks, BB checks

 

TURN ($8) Q:club: A:heart: 2:heart: 2:club:

 

Hero bets $4, BB raises to $8, Hero raises to $12, BB calls $4

 

RIVER ($32) Q:club: A:heart: 2:heart: 2:club: 4:club:

 

Hero bets $4, BB raises to $8, Hero calls $4

 

Hero shows 2:diamond: J:diamond:

(Pre 56%, Flop 73.5%, Turn 84.1%)

 

BB shows 6:club: 8:club:

(Pre 44%, Flop 26.5%, Turn 15.9%)

 

BB wins $47

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää, börjar bli rätt trött på poker nu igen. Jag spelar riktigt väl nu och får bara skit hela jävla tiden i potter jag inte kan göra något

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

Hero ($73.83)

BB ($252)

BTN ($108)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

 

BTN calls $3, Hero raises to $6, BB calls $3, BTN calls $3

 

FLOP ($18) 5:heart: 3:spade: 8:club:

 

Hero bets $3, BB calls $3, BTN calls $3

 

TURN ($27) 5:heart: 3:spade: 8:club: 4:club:

 

Hero bets $6, BB raises to $12, BTN folds, Hero raises to $18, BB calls $6

 

RIVER ($63) 5:heart: 3:spade: 8:club: 4:club: 2:heart:

 

Hero bets $6, BB raises to $12, Hero calls $6

 

BB shows 6:heart: 9:spade:

(Pre 16%, Flop 20.3%, Turn 18.2%)

 

Hero shows A:diamond: A:spade:

(Pre 84%, Flop 79.7%, Turn 81.8%)

 

BB wins $86

 

 

Avslutade första passet -146$ (låg -300$ som värst) så inte så farligt direkt. Ska nog köra minst 2 pass till idag. Ska försöka laga nån go risotto först bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja bloggo. Var tvungen att ställa upp för en vän igår så det blev inget ytterligare grind. Spelat lite kort idag dock och backat 116$ men ingen större fara där. Vore gött med ett nice plus snart dock!

 

Har för övrigt fixat nya minimaxmod och dess version. För er som inte vet var det en bordmodifierare på gamla ipoker som fixade hotkeys men framförallt kunde du flytta om platser och fixa hur allt ser ut. Du kunde också resiza borden när inte det gick (stenåldern, lol). Nu har det dock kommit en ny version till den nya klienten och det ser ärligt talat riktigt jävla bra ut. Du kan flytta på verkligen allt sså du får plats med dina stats och kan t ex flytta på dina motståndares kort så du alltid kan se dom utan att ha stats över osv osv. Riktigt nice är det. Tråkigt bara att det är så taskig action på 2/4-3/6 nuförtiden men ska tydligen vara bättre på 5/10+ och hoppas att man snart är där.

 

Nää, nu ska jag plugga lite och sen blir det förhoppingsvis mer grind lite senare. Tjoo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft några ansträngande dagar men idag är det äntligen över. Drog ett litet snabbpass på pokern på 246 händer och torskade 28 BBs. Orkar inte spela mer just nu, är rätt hungrig och var några riktigt irriterande händer som jag åkte på lite för många ggr irad. Var 5 st mongos som semibluffade mig på turn i irriterande lägen och drog ut.

 

KQ vs QJ på KJ39 på turn, A6 vs AQ när jag 3bettar flopp 246 turn typ T där han c/r och river Q. A7 vs KK på 6TQ2 och nån annan mongohand. Funderar dock om jag ska spela inatt sen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...