Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Kör NL nu. Vann gött upp ifrån 100€ till 280€. Höjer på BTN med A7s och han 3bettar och vi är 150€ effektiva stacks. Han höjer till 10€. Förstår väl att man inte synar emot normala spelare särskilt ofta men får sånt värde här så kändes rätt klart. Floppar gin, QJT färgen. Han bettar typ 12€. Jag höjer till 30€ för tänker att vi är rätt deep och chansar hellre på att vinna en större pott när vi är så deep, då höjer han till 45€ tror jag. Rätt semimysko. Då drar jag upp till 90€ och han shovar. Rätt lätt syn för mig obviously. QQ sitter han med. Turn A. river A. Kul eller!?'

 

Funderar på vad som är mest frustrerande, FL eller NL. Såna potter ger ju hårdtilt såklart men uppträder väldigt mer sällan och det blir ju inte 8-10 badbeatsmed 75%+ equity på en halvtimma med ett mongo som checkraisar dig med skiten som det är när det krisar sig på FL.

 

Aja, om inget skiter sig nu så är jag ändå plus typ €100 för sessionen men bör ha torskat typ 350$ innan idag så hade varit gött med en neutral score och plussa tredje dagen irad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blää, ingen bra dag idag. Spelar dock mycket väl. Höll på att raise/folda denna handen men kunde inte riktigt, var dock nära och det är också ett bra tecken på att man är i form.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($416)

Hero ($456)

UTG ($269)

UTG+1 ($290)

UTG+2 ($204)

MP1 ($95.44)

MP2 ($487)

CO ($142)

BTN ($299)

 

Dealt to Hero A:diamond: J:diamond:

 

fold, fold, UTG+2 calls $5, MP1 calls $5, fold, fold, BTN raises to $10, fold, Hero raises to $15, UTG+2 calls $10, MP1 calls $10, BTN calls $5

 

FLOP ($62.50) T:diamond: A:club: 4:club:

 

Hero bets $5, UTG+2 calls $5, MP1 calls $5, BTN raises to $10, Hero raises to $15, UTG+2 folds, MP1 folds, BTN calls $5

 

TURN ($102) T:diamond: A:club: 4:club: 8:heart:

 

Hero bets $10, BTN raises to $20, Hero calls $10

 

RIVER ($142) T:diamond: A:club: 4:club: 8:heart: J:spade:

 

Hero checks, BTN bets $10, Hero raises to $20, BTN calls $10

 

BTN shows T:spade: T:heart:

(Pre 55%, Flop 93.2%, Turn 100.0%)

 

Hero shows A:diamond: J:diamond:

(Pre 45%, Flop 6.8%, Turn 0.0%)

 

BTN wins $179

 

 

Ligger nog ifos plus ändå för dagen men ändå. Åkte på en go hand nyss btw i NL på 200€ flushdraw all in på turn vs mitt toppar och river booom! Grattis trisslottnisse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger plus just nu idag med. Sitter på ett bord och möter samma colluders igen. De är inte särskilt blyga direkt, gäller dock att träffa, det har jag också gjort men när de kör liksom 60% vpip på tre pers så är det rätt stor chans att man blir utdragen, typ på 228 med JJ osv osv. Här vann jag en go dock och bifogade även en hand där collussion är så jävla solklart. Har mailat ipoker och måste säga att det är riktigt dåligt att de inte har gjort något åt det mest solklara fallet ever med där det inte kan funnits nån som helst tvekan. Ligger tyvärr breakeven efter 100 händer på bordet, blää!

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) IPoker

SB ($139)

BB ($216)

UTG ($488)

UTG+1 ($94.30)

CO ($591)

Hero ($496)

 

Dealt to Hero 8:spade: Q:diamond:

 

fold, UTG+1 calls $5, fold, Hero calls $5, SB calls $2.50, BB checks

 

FLOP ($20) 8:heart: 7:diamond: A:diamond:

 

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $5, SB calls $5, BB folds, UTG+1 raises to $10, Hero calls $5, SB calls $5

 

TURN ($50) 8:heart: 7:diamond: A:diamond: 6:club:

 

SB bets $10, UTG+1 raises to $20, Hero calls $20, SB calls $10

 

RIVER ($110) 8:heart: 7:diamond: A:diamond: 6:club: 9:club:

 

SB bets $10, UTG+1 raises to $20, Hero folds, SB folds

 

UTG+1 wins $127

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) IPoker

SB ($159)

BB ($609)

Hero ($332)

UTG+1 ($279)

CO ($216)

BTN ($438)

 

Dealt to Hero T:heart: 9:club:

 

Hero calls $5, UTG+1 calls $5, fold, fold, SB raises to $10, fold, Hero calls $5, UTG+1 calls $5

 

FLOP ($35) T:diamond: 2:diamond: 2:spade:

 

SB bets $5, Hero raises to $10, UTG+1 calls $10, SB calls $5

 

TURN ($65) T:diamond: 2:diamond: 2:spade: 8:diamond:

 

SB checks, Hero bets $10, UTG+1 raises to $20, SB raises to $30, Hero calls $20, UTG+1 raises to $40, SB calls $10, Hero calls $10

 

RIVER ($185) T:diamond: 2:diamond: 2:spade: 8:diamond: 3:spade:

 

SB bets $10, Hero calls $10, UTG+1 raises to $20, SB raises to $30, Hero calls $20, UTG+1 folds

 

SB shows A:diamond: K:spade:

(Pre 63%, Flop 29.2%, Turn 31.8%)

 

Hero shows T:heart: 9:club:

(Pre 37%, Flop 70.8%, Turn 68.2%)

 

Hero wins $262

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn wiggahs! Ville inte lämna de störda collusion-bottarna så passet blev ett rekordlångt 6.3h, inte illa! Vunnit 600€ på NL idag, låg plus riktigt länge på allt annat också men slutade tyvärr -300$ nånting, rejkade dock 520$ så blir väl typ breakeven. Torskade btw 450$ endast vs collusionbotsen, de är korkade men samtidigt så är det ändå rätt variansfyllt att spela emot dom.

 

Det är ju 4way pott och även om man pumpar typ KK på floppen T83 så har de rätt mycket equity som en grupp. Råkade också pumpa potten i fel lägen, typ mina JJ på 22T vs Q2o och typ AT vs AKs (de får ju också bra händer) på typ A68.

 

Är inte ens nästan normalt beteende utan har väl typ 50 st händer+ markerade för uppenbar collussion och jag tänker inte släppa det innan jag fått betalt. Mina resultat vs dom är nämligen -600$, +600$ och nu då -450$ så de är skyldiga mig pengar och det är riktigt pissigt att ipoker har så fruktansvärt dålig collusion-detection. Kan ju vara folk som gör det mycket bättre och mer diskret och då vill man ju helst att ipoker är dom som märker det och inte jag. Typ som när pokerstars skickade lite pengar till mig efter att ha fångat någon typ av fuskare för nåt år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt lol idag på pokern. Förlorade typ 270$ rätt snabbt innan, sen nu förlorade jag ytterligare 130$ på typ 200 händer, rätt sjuk serie händer, sjuk riverutdragnignsfrekvens idag. Var en hand där jag kände att jag borde verkligen höja egentligen river egentligen men att det kändes för riggat och det var det också!m 9.1%aren där. Hursomhelst, det fixar jag lätt.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Replayer

SB ($273)

Hero ($327)

UTG ($958)

UTG+1 ($529)

CO ($529)

BTN ($219)

 

Dealt to Hero K:diamond: 8:heart:

 

fold, fold, fold, BTN raises to $10, fold, Hero calls $5

 

FLOP ($22.50) 8:diamond: K:club: 7:heart:

 

Hero checks, BTN bets $5, Hero raises to $10, BTN calls $5

 

TURN ($42.50) 8:diamond: K:club: 7:heart: 3:heart:

 

Hero bets $10, BTN calls $10

 

RIVER ($62.50) 8:diamond: K:club: 7:heart: 3:heart: 9:club:

 

Hero bets $10, BTN raises to $20, Hero calls $10

 

Hero shows K:diamond: 8:heart:

(Pre 52%, Flop 82.2%, Turn 90.9%)

 

BTN shows J:spade: T:spade:

(Pre 48%, Flop 17.8%, Turn 9.1%)

 

BTN wins $99.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, shizzle in the dizzle with a stick. Har nog aldrig blivit rivrad så många gånger. Jag fick en jävla massa händer men damn vad många rivers alltså, rätt illa. Kollade dock på HM och tänkte ändå att det är rätt sjukt att jag bara låg back 380$ för dagen. Det tänkte jag och 10 minuter senare är jag back 900$. Orkar inte whina alltför mycket, det är faktiskt rätt sjukt, nöjd att jag är hyfsat lugn men känner att det börjar bli på gränsen nu innan jag slår sönder något. Fick två st AKs och floppade/turnade K på helt löjligt torra brädor, typ T38K vs AA, båda skedde rligt talat inom 2 minuter av varandra.

 

1240 händer, -917$ varav wtsd 42.0, won 45.3%. Ser att jag har fått 8 st triss under dagen och ligger back 13$ på dessa vilket är en feat. Trodde jag skulle ligga back på alla tvåpar också men det gjorde jag visst inte, +109$ på 53 st, var nog bara i slutet där jag blev utdragen.

 

Aja, har ju faktiskt gått sjukt bra så får la bryta min 6 dagar långa plussvit med en skaplig förlust. Blev tyvärr back 200€ på NL också efter en annan skön utdragning btw all in på turn. Var toppar (jag hade bättre kicker) vs toppar+flushdraw headsup. Men men, kommer snabbt tillbaka.

 

Nu ska jag äga på starcraft tror jag, får hämta igen mig imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo. Spelade inte supermycket igår, torskade lite granna, 400$ för att vara specifik. Hittade förresten en rätt ointressant bugg i boss programvara idag. Postade en hand häromdagen och reagerade på att det var ett 1/2€-bord (sånt går jag inte in på) och sitter här nu igen på ett 1/2€bord. Tänkte att det var jäkligt skumt att jag torskade 134$ på 1/2 på 45 händer. Dock är betsen 2€ respektive 4€ så borden är alltså felmärkta. Onödig upptäckt va?

 

Börjat lite segt idag, back 400$ redan och 55 BBs. Största potten var AA vs TT på 874T4, kände att jag var tvungen att höja river när bottenparet parade sig.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Replayer

SB ($527)

BB ($295)

Hero ($141)

CO ($217)

BTN ($237)

 

Dealt to Hero A:heart: A:spade:

 

Hero raises to $10, CO raises to $15, BTN raises to $20, fold, fold, Hero calls $10, CO calls $5

 

FLOP ($67) 8:heart: 7:heart: 4:diamond:

 

Hero bets $5, CO calls $5, BTN raises to $10, Hero raises to $15, CO folds, BTN calls $5

 

TURN ($102) 8:heart: 7:heart: 4:diamond: T:diamond:

 

Hero bets $10, BTN raises to $20, Hero raises to $30, BTN raises to $40, Hero calls $10

 

RIVER ($182) 8:heart: 7:heart: 4:diamond: T:diamond: 4:spade:

 

Hero bets $10, BTN raises to $20, Hero calls $10

 

Hero shows A:heart: A:spade:

(Pre 80%, Flop 88.6%, Turn 4.5%)

 

BTN shows T:spade: T:club:

(Pre 20%, Flop 11.4%, Turn 95.5%)

 

BTN wins $220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ett jäkla bra juni! Årsbästa vinst och rullen fick ett starkt tillskott efter att ha varit på alltime low på mina 6 år som pokerspelare. Inte varit på kontoret idag men hade snart tänkt att summera alla mina HHs och räkna ut lite shizzle. Har alltid gått jättebra när jag spelat hemma men tyvärr inte så i juni, back 1700$ på 3300 spelade. 1/3 av detta var omaha och där plussade jag faktiskt, både före och efter all in EV! Yeay!! Lite synd btw att jag spelar på en sajt utan HM en hel del nu, blir ju fel i timlön och alla rapporter och skit.

 

Sitter och spelar idag just nu, 2tablar. Juli börjar inte bra, back 350$ direkt! Lugnar puckar dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BOOOM! +1537$. Höll på att gå ut idag men det var ju bra att jag inte gjorde det. Träffade riktigt gött och fick bra betalt. Fetingrejken på 758$ idag med. +189 BBs på fixed limit, vann lite på omaha8 och sen 250€ på NL med, niiiice!!!

 

stats på 43.9/55.5%, så det ska vara!

 

Är el helado snart tillbaka på toppen :)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte spela på två dagar nu men besökte kontoret för lite summering och tänkte skicka iväg de där collusion-händerna så man eventuellt får en skön refund där. Verkar som FLHE inte varit sådär superframgångsrikt utan förra månaden alls, back -1.63 BB/100 med stats på 41.4/49.0 (vann på NL och Omaha hi/lo). Iofs inte så sjukt många BBs, vann ju dessutom 189 BBs på en enda dag så det svänger ju.

 

Hursomhelst, ville bara skriva hej och att jag tvingar mig själv att ta ledigt imorgon också. Lite sugen på att grinda men tvingar mig själv att göra lite nytta som aldrig blir av annars. En rätt märklig känsla btw. Ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte spela på två dagar nu men besökte kontoret för lite summering och tänkte skicka iväg de där collusion-händerna så man eventuellt får en skön refund där. Verkar som FLHE inte varit sådär superframgångsrikt utan förra månaden alls, back -1.63 BB/100 med stats på 41.4/49.0 (vann på NL och Omaha hi/lo). Iofs inte så sjukt många BBs, vann ju dessutom 189 BBs på en enda dag så det svänger ju.

 

Hursomhelst, ville bara skriva hej och att jag tvingar mig själv att ta ledigt imorgon också. Lite sugen på att grinda men tvingar mig själv att göra lite nytta som aldrig blir av annars. En rätt märklig känsla btw. Ha det.

 

Tänkte bara peppa lite skriver inte ofta men läser varje dag(kan vara kul att höra).

Minns dig sen old days när du var admin på ett annat populärt forum :).

Hyr du kontor fortfarande enbart för att spela ,funkar bra tycker du ?.

GL med spelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara peppa lite skriver inte ofta men läser varje dag(kan vara kul att höra).

Minns dig sen old days när du var admin på ett annat populärt forum :).

Hyr du kontor fortfarande enbart för att spela ,funkar bra tycker du ?.

GL med spelet

 

Tack! Känns kul att få lite pepp, ska grinda som tusan idag tror jag efter min lilla paus.

 

Kontor är asvärt, hade egentligen varit kul att ha ett gäng på typ 10 pers eller så, nice att kunna "gå till jobbet" och kunna leva lite mer normalt som resten av allmänheten gör. Skulle rekommendera alla som spelar på heltid att ha ett kontor, ökar produktiviteten rejält också.

 

Hur går det själv? Kör NL har jag för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du spelat för stakes som högst? Är det nu eller? Vad tycker du är roligast? PLO? NLHE? PLHE?

 

FLHE menar du tror jag? Jag tycker mixed games är roligast. Sen handlar det väldigt mycket om hur det spelas. T ex så kör jag ju NL emot rätt störda fiskar som spelar rätt löspassivt vilket ju är kul men slutade ju spela på "normala" sajter eftersom det är värre än döden att spela NL emot ett gäng 24/18-nits där man KANSKE får se en flopp och en gång per halvår ser en turn ungefär. FLHE är ju väldigt kul men har ju spelat det så mycket nu att det inte känns så nytt och fräscht som de andra. PLO är både väldigt kul och väldigt tråkigt tycker jag, typ beroende på hur bra man träffar :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah menar fixed :) Kan du inte lira typ nl600$ på ongame där finns ju massvis med fiskar ju :) Kolla bara in whysoserious dagbok. Han möter ju fiskar varje dag där uppe :) Kul att det går bra för dig iallfall :D

 

Jag är rätt dålig på NL alltså, är bara lite mer anpassningsbar än gemene reg-nl-spelaren så tror ärligt talat massa spelar överdrivet tight i de lösa gamsen jag spelar och att jag har högre winrate än dom där. Sen är det ju skillnad på vad man klassar som fisk. Är väl tydligen rätt fiskigt i NL nuförtiden att ha vpip över 30% i 6max men när jag pratar om fiskar så pratar jag om såna som raisesynar mina QQ på boarden T628 med A7o all in på turn och lite sånt där.

 

Men visst överväger jag att lära mig spela NL ändå. Främst för att man kan köra så många bord profitabelt men också att det lär finnas löjligt mycket mer dead money ute bland sajterna. Men just nu hade jag blivit krossad liksom.

 

Tack! Är ju fortfarande ett rätt fail-pokerår för mig men varit ett jäkla uppswing nu senaste tiden, svänger snabbt och förhoppningsvis har man ett bra resultat när året slutar :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tssup gang!? Dragit igång grinden igen, lite 3/6-10/20, vann $500 rätt snabbt men är väl breakeven nu, inte särskilt många händer spelade. Bizzark är btw en reg på party, är så sjukt irriterande klonkig men han har en helt jävla störd winrate på 2.4 BB/100 över 340k händer. Det roliga var att han floppade QQ9 med sina QQ medans jag skrev det här och det kom 4flush på brädet och den andra hade nötfärg.

 

Drog en runner runner flush vs mig precis blind vs blind. Standard för honom.

 

Här är en go bluff jag gjorde precis

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) IPoker

SB ($485)

Hero ($400)

UTG ($1,217)

UTG+1 ($1,218)

CO ($511)

BTN ($719)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 9:heart:

 

fold, fold, fold, fold, SB raises to $20, Hero raises to $30, SB calls $10

 

FLOP ($60) T:spade: Q:diamond: J:diamond:

 

SB checks, Hero bets $10, SB calls $10

 

TURN ($80) T:spade: Q:diamond: J:diamond: 6:spade:

 

SB checks, Hero checks

 

RIVER ($80) T:spade: Q:diamond: J:diamond: 6:spade: A:diamond:

 

SB bets $20, Hero raises to $40, SB folds

 

Hero shows 9:diamond: 9:heart:

 

Hero wins $117

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske det verkar som jag bluffar mer än vad man ska men här är en rätt obvious situation för en resteal.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) Party

SB ($641)

BB ($349)

UTG ($466)

CO ($396)

Hero ($296)

 

Dealt to Hero T:diamond: K:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $20, fold, BB calls $10

 

FLOP ($45) 4:diamond: 4:spade: 3:heart:

 

BB checks, Hero bets $10, BB raises to $20, Hero calls $10

 

TURN ($85) 4:diamond: 4:spade: 3:heart: 9:club:

 

BB bets $20, Hero raises to $40, BB folds

 

Hero shows T:diamond: K:heart:

 

Hero wins $121

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back 600$ är jag rädd. Bizzark är rätt rungood alltså. Gjorde lite semibluffar emot honom och han dodgeade rätt gött. Aja.

 

AA crackas höger och vänster också! Omöjligt att folda denna liksom;

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) IPoker

SB ($868)

BB ($559)

Hero ($581)

UTG+1 ($1,109)

CO ($1,059)

BTN ($294)

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

Hero raises to $20, fold, fold, fold, fold, BB calls $10

 

FLOP ($45) 2:club: T:spade: J:spade:

 

BB checks, Hero bets $10, BB calls $10

 

TURN ($65) 2:club: T:spade: J:spade: J:diamond:

 

BB checks, Hero bets $20, BB raises to $40, Hero calls $20

 

RIVER ($145) 2:club: T:spade: J:spade: J:diamond: 3:club:

 

BB bets $20, Hero calls $20

 

BB shows Q:heart: J:heart:

(Pre 18%, Flop 20.3%, Turn 95.5%)

 

Hero shows A:spade: A:heart:

(Pre 82%, Flop 79.7%, Turn 4.5%)

 

BB wins $182

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, bizzark igen

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) Party

SB ($623)

BB ($947)

Hero ($698)

UTG+1 ($708)

CO ($191)

BTN ($586)

 

Dealt to Hero A:heart: Q:club:

 

Hero raises to $20, fold, fold, BTN raises to $30, SB calls $25, BB calls $20, Hero calls $10

 

FLOP ($120) K:heart: A:diamond: J:club:

 

SB checks, BB checks, Hero checks, BTN bets $10, SB folds, BB raises to $20, Hero calls $20, BTN folds

 

TURN ($170) K:heart: A:diamond: J:club: 9:heart:

 

BB checks, Hero bets $20, BB raises to $40, Hero calls $20

 

RIVER ($250) K:heart: A:diamond: J:club: 9:heart: 2:club:

 

BB bets $20, Hero calls $20

 

BB shows J:diamond: A:spade:

(Pre 25%, Flop 63.8%, Turn 77.3%)

 

Hero shows A:heart: Q:club:

(Pre 75%, Flop 36.2%, Turn 22.7%)

 

BB wins $286

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...