Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Såhär ska du INTE spela O8

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Hi-Lo Omaha $10(BB)

SB ($594)

Hero ($235)

UTG ($412)

UTG+1 ($234)

CO ($425)

BTN ($488)

 

Dealt to Hero J:club: 6:club: A:diamond: 2:diamond:

 

fold, UTG+1 raises to $20, fold, fold, SB raises to $30, Hero calls $20, UTG+1 calls $10

 

FLOP ($90) 6:spade: 2:club: J:spade:

 

SB bets $10, Hero raises to $20, UTG+1 calls $20, SB raises to $30, Hero raises to $40, UTG+1 calls $20, SB calls $10

 

TURN ($210) 6:spade: 2:club: J:spade: Q:heart:

 

SB checks, Hero bets $20, UTG+1 raises to $40, SB calls $40, Hero calls $20

 

RIVER ($330) 6:spade: 2:club: J:spade: Q:heart: K:heart:

 

SB checks, Hero checks, UTG+1 bets $20, SB folds, Hero calls $20

 

Hero shows J:club: 6:club: A:diamond: 2:diamond:

(Pre 63%, Flop 58.0%, Turn 60.0%)

 

UTG+1 shows 9:heart: J:heart: K:spade: 5:spade:

(Pre 37%, Flop 42.0%, Turn 40.0%)

 

UTG+1 wins $367

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

La mig och sov lite men råkade sova mellan typ 18-22 så det visade sig vara omöjligt. Så jag är vaken här och såg ett fiskigt 10/20-bord. Satte mig ner, ingen bra idé, jag vet. Så kommer denna handen. Fan, nu får jag inte upp hhn. Iaf, han cappar pre. Jag 3bettade med QQ.

 

Flopp AQ2 med 2 spader. Han checksynar floppen, turn kommer typ 8. Då raisar jag hans donk och han 3bettar. Missar river och han visar A9s i en rätt fet pott på 10/20$. Backat $600 till på typ 5 minuter. Blää.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var jag inte så smart. Visst har det känts bättre och jag vunnit tillbaka en del men det är väl inte direkt så att jag kan kosta på mig att riskera 1k$ på en dag sådär för det. Det var iaf rätt dumt.

 

Men men! Idag drog jag igång lite lätt med 400 händer, backade tyvärr lite mer än så. Var rätt äckligt ärligt talat, mycket toppair topkicker vs fick som drog nåt jävla 3outskit för tvåpar typ som nu med AJs vs T2o på JT762. Samma fisk har gjort så 4 ggr. Aja, får sluta whina och nöta på.

 

Blev klar med en uppgift i skolan igår och tentan är först om 2 veckor så bör kunna grinda en del i veckan skulle jag tro. Nu blire lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($469)

BB ($89.50)

UTG ($233)

Hero ($232)

CO ($458)

BTN ($333)

 

Dealt to Hero K:diamond: A:club:

 

fold, Hero raises to $10, fold, fold, SB calls $7.50, BB raises to $15, Hero raises to $20, SB calls $10, BB calls $5

 

FLOP ($60) 5:diamond: K:spade: 4:club:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $5, SB calls $5, BB calls $5

 

TURN ($75) 5:diamond: K:spade: 4:club: 7:spade:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $10, SB calls $10, BB calls $10

 

RIVER ($105) 5:diamond: K:spade: 4:club: 7:spade: T:spade:

 

SB checks, BB bets $10, Hero calls $10, SB folds

 

Hero shows K:diamond: A:club:

(Pre 70%, Flop 92.9%, Turn 79.5%)

 

BB shows Q:spade: A:spade:

(Pre 30%, Flop 7.1%, Turn 20.5%)

 

BB wins $122

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte kladda ner min dagbok med tjugo miljoner badbeats men det har varit så sick nu. Förlorade 400$ nu på 10 minuter. Satt upp det rätt gött med färg på turn vs tvåpar som kåkat river och mest såna där grejer. Back 750$ för dagen men hoppas på att jag fixar det såklart.

 

Känner att jag spelar skarpt och bra konstant just nu. Börjat få in lite försenade höjningar, framförallt emot regs. Säg att jag har AT, stealar på BTN och får syn av BB. Flopp kommer Q96, jag cbettar och han höjer och jag synar. Turn kommer A. Vore ju rätt standard att höja här och sen balansera med att bluffa turnat A lite då och då men en göttigare lösning IMO är oftast att syna och höja i princip alla rivers. En vanlig tag kommer nämligen betta ut alla sina Qx, 9x och lär antagligen inte folda alltför mycket heller, då extremt få skulle kunna folda alltför mycket på en sådan riverraise, speciellt om det kommer nåt väldigt blankt.

 

Kört snart 2000 händer idag, back 800$ och wtsd 39.2% och won 47.0%. Rätt sick med ett hyfsat sample. Aja, jag klonkar stort snart. Bra spelat iaf.

 

 

 

Gått lite trögare nu det sistone efter en riktigt bra rusch, kanske ska gå till 2/4 och 3/6 igen och spela in nån video eller så som uppfriskning. No biggie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baaah. Satt på NL och så kom en snubbe som gör lite mysko saker preflop iaf, inte spelat sådär supermycket med honom. Hade bara lite mindre än halvstack och han raisade pre, flop kom K93 och jag checksynade flop och turn 6 när jag fick flushdraw med Q9s och blev typ all in när han bettade turn också. Är väl omöjligt att folda där ändå eller?

 

Sen gjorde jag ett move som jag tyckte kändes ok men var nog yttersta formen av fancy play syndrome. Han raisade iaf pre och floppen kom AQA. Jag checkade och han checkade bakom. Turn J och han bettade typ pott. Jag tänkte att folk väl cbettar som vanligt om de har ett A (?) headsup och han uppfattade mig nog som lös så jag synar mer. Hursomhelst så tänkte jag att jag kunde ta hans bet och check/raisa honom på typ alla rivers då han enligt mig mycket osannolikt hade ett A. Så jag gör det, för att han sen ska shova all in över mig. Det blev en väldigt dyrt bluff :).

 

200€ down the drain ytterligare. Hur illa var det btw?

 

Blir iaf damage repair imorgon. Ska kolla lite CR-videos också och bara spela FL som jag ju faktiskt kan och inte sätta mig ner och bara hoppas att de på propsajten är ännu torskigare än mig, även om det är en strategi som har funkat väl hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du kör med för BR-regler? Har du olika regler för NL resp. FL? Är du rik? Med tanke på att du kör 10/20$ tycker jag inte backdagarna ser så farliga ut.

 

Trist att det går dåligt, gillar dagboken även om jag inte lirar FL alls längre. Fixed är för mycket matte och för mycket utdragningar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte sådär superstrikt och beroende, kanske eftersom jag oftast spelar med rätt bred marginal. 1000 BBs är behagligt och nice men eventuella skott är ok. Beror ju på hur det har gått och hur bra dagsformen är. Kan t ex köra lite 5-10 om jag vill men har ju gått segt så gött att köra lite 2-4 och 3-6 i några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, just nu känns det jävligt omotiverande att spela poker. Det finns verkligen inget jag kan göra och såna här sker liksom direkt hela tiden.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($208)

BB ($296)

Hero ($76.50)

BTN ($191)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:club:

 

Hero raises to $6, BTN raises to $9, SB calls $7.50, BB raises to $12, Hero calls $6, BTN calls $3, SB calls $3

 

FLOP ($48) 6:diamond: Q:spade: J:club:

 

SB checks, BB bets $3, Hero raises to $6, BTN raises to $9, SB folds, BB calls $6, Hero raises to $12, BTN calls $3, BB calls $3

 

TURN ($84) 6:diamond: Q:spade: J:club: K:club:

 

BB checks, Hero bets $6, BTN calls $6, BB calls $6

 

RIVER ($102) 6:diamond: Q:spade: J:club: K:club: T:diamond:

 

BB checks, Hero checks, BTN bets $6, BB calls $6, Hero folds

 

BTN shows Q:heart: A:club:

(Pre 45%, Flop 89.6%, Turn 95.5%)

 

BB shows 9:heart: 9:diamond:

(Pre 55%, Flop 10.4%, Turn 4.5%)

 

BTN wins $112

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKIT I DET DÅ

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($183)

BB ($382)

UTG ($408)

UTG+1 ($276)

Hero ($205)

BTN ($383)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:spade:

 

UTG raises to $10, UTG+1 calls $10, Hero calls $10, fold, fold, BB calls $5

 

FLOP ($42) 2:club: 6:heart: 8:club:

 

BB bets $5, UTG calls $5, UTG+1 calls $5, Hero raises to $10, BB raises to $15, UTG calls $10, UTG+1 folds, Hero raises to $20, BB calls $5, UTG calls $5

 

TURN ($107) 2:club: 6:heart: 8:club: 7:heart:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $10, BB raises to $20, UTG calls $20, Hero calls $10

 

RIVER ($167) 2:club: 6:heart: 8:club: 7:heart: T:club:

 

BB checks, UTG bets $10, Hero calls $10, BB calls $10

 

UTG shows 9:club: J:club:

(Pre 42%, Flop 30.0%, Turn 31.0%)

 

Hero shows 8:diamond: 8:spade:

(Pre 42%, Flop 65.4%, Turn 66.7%)

 

BB shows 2:diamond: 2:heart:

(Pre 16%, Flop 4.5%, Turn 2.4%)

 

UTG wins $194

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää nu slutar jag direkt.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($164)

BB ($333)

UTG ($257)

UTG+1 ($313)

CO ($585)

BTN ($190)

 

Dealt to Hero 9:heart: 7:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $10, fold, BTN calls $10, Hero calls $8, fold

 

FLOP ($35) Q:heart: 3:club: 6:spade:

 

Hero checks, UTG+1 bets $5, BTN calls $5, Hero calls $5

 

TURN ($50) Q:heart: 3:club: 6:spade: T:heart:

 

Hero checks, UTG+1 bets $10, BTN raises to $20, Hero calls $20, UTG+1 calls $10

 

RIVER ($110) Q:heart: 3:club: 6:spade: T:heart: J:heart:

 

Hero checks, UTG+1 checks, BTN bets $10, Hero raises to $20, UTG+1 raises to $30, BTN calls $20, Hero calls $10

 

BTN shows 2:heart: K:heart:

(Pre 26%, Flop 12.3%, Turn 7.1%)

 

Hero shows 9:heart: 7:heart:

(Pre 33%, Flop 25.9%, Turn 21.4%)

 

UTG+1 shows 6:heart: A:heart:

(Pre 40%, Flop 61.8%, Turn 71.4%)

 

UTG+1 wins $197

 

 

 

 

Sen direkt handen efteråt så tar jag autopostblinds av och ska avsluta

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

($401)

Hero ($90)

 

Dealt to Hero K:club: K:heart:

 

Hero raises to $6, raises to $9, Hero raises to $12, calls $3

 

FLOP ($24) K:diamond: 4:spade: 8:club:

 

checks, Hero bets $3, raises to $6, Hero raises to $9, calls $3

 

TURN ($42) K:diamond: 4:spade: 8:club: 5:diamond:

 

checks, Hero bets $6, raises to $12, Hero raises to $18, calls $6

 

RIVER ($78) K:diamond: 4:spade: 8:club: 5:diamond: 9:diamond:

 

bets $6, Hero calls $6

 

Hero shows K:club: K:heart:

(Pre 67%, Flop 96.0%, Turn 81.8%)

 

shows 8:diamond: A:diamond:

(Pre 33%, Flop 4.0%, Turn 18.2%)

 

wins $89.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja gubbs. I vanlig ordning så undviker jag att plugga rätt rejält för att istället göra något semi-onödigt. Det roliga är att många av de uträkningar när det gäller timlön, rejk per nivå, effektiv rake efter rakeback etc etc är sådana uträkningar jag en gång gjort men bland alla mina pokerdokument så finns det så många "sheets" och skit att det blir orkigt att hitta dom. Så nu försöker jag lägga ett förklaringsblad där jag förklarar vad varje flik gör etc så jag bara gör alla beräkningar en gång.

 

Hursomhelst, vad jag räknat på idag är lite headup rake på olika nivåer. Först kollade jag på regulars med bra sample i PTR och räknade vad de rejkade på t ex headups, gjorde ett litet average och sen ville jag även lägga till vad jag rejkar enligt HM. Funderar också lite på hur rejken kan variera över tid. T ex så finns det en reg på 5/10 som rejkar 1.52 BB/100 på 5/10 enligt PTR medans en annan efter 14890 händer rejkar 1.93 BB/100. Det är rätt stor skillnad ärligt talat och i headusp borde ju rejken konvergeras mycket snabbare än 6max eftersom man ju ser nästan alla floppar medans i 6max så ser man ju typ 30% av alla floppar.

 

Hursomhelst så funderar jag om jag ska börja spela HU igen. Funderar också på hur värt det är att spela 5/10 per sajt iom att de ju har väldigt olika rejkregler för HU samtidigt som min RB skiljer rätt rejält. Efter alla cashback så varierade min egna rejk på 5/10 iaf mellan 0.71 och 2.5 BB/100 därav alla utom everest och party låg mellan 0.71-1.38. Så kontentan enligt mig blir att jag spelar överallt förutom just på de två. Ongame/ipoker t ex med $1 rejk istället för 0.5$ blir värt att spela ändå då skillnaden mellan den effektiv rejken blir 1.22 BB/100 jämfört med t ex stars på 1.26.

 

Något som är värt att notera btw att vilken sajt som blir bra värde etc handlar i princip BARA om vilken nivå du spelar och framförallt, spelar du på $10/20 eller högre så blir ju rejken i princip ointressant. Nästan iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde lite HU och vann rätt snabbt 410$ av en fisk, sen hittade han sitt livs värsta rungood och gjorde några rätt sjuka utdragningar. Checkraisade mig på A94 turn kom K, river kom 5, jag satt med 95, han satt med 23o. Sen hade jag Q5s, minns inte vad som hände men det låg typ A56T med 3 hjärter på turn när jag 3bettade honom, han synade och river kom givetvis en fjärde hjärter och han satt med AKo i en rätt fet pott.

 

Sen bet/3bettade han mig på floppen A36 med A5o (iofs en ok hand liksom), jag hade A7, turn 4, river 7.

 

Kom en torsk sen, vi körde 357 händer, han vann exakt 60% av alla showdowns, headsup, wtf?

 

Back 240$ på HU iaf och 200$ på 6max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Nu gav jag nog bort 70€ rätt fiskigt i NL precis. En snubbe har iaf checkraisat mina Cbets säkert 8 av 10 ggr. Hade A5o med 60 BB-stack på floppen 753 och synade. Turn kom 2 och hade 30 BBs kvar och han pottade. Synade. Han visar A7o och jag drog typ dött :P.

 

Svårt dock i NL att veta hur ofta man ska vänta innan man reagerar. Lite dyrare att göra heromoves för hela sin stack jämfört med 3 big bets liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, NL är intressant ändå. Jag är ju rätt överdrivet lös i pokersjälen, jag får liksom se till att folk är lösare och sämre. Hursomhelst, det blir ändå en intressant dynamik om det är lite mer kompetenta spelare i potten som jag är med. Deras justeringar emot mig verkar ibland passa mig rätt bra. Fått stört bra betalt.

 

Hursomhelst, fick in det rätt gött nu emot en väldigt dålig regular och fick lite goa händer vs en torsk. Hursomhelst. Nu är jag plus 600€ på NL :). Fått rätt gött med händer får man erkänna. Jag tror nästan det är nån sorts grej med desto sämre man är på ett spel desto mer tur kommer man ha. Det är iaf så jag tänker när jag spelar turneringar :P.

 

Blev 3bettad precis till 7€ när jag hade AK. Han var rätt tilt och jag tänkte att jag nog kunde få in det gött direkt eftersom jag precis vann en stor pott. Han synade iaf och flopp kom AJ3. Jag bettade halvpott och han shovade sina 70€ in och han visade AQ och min hand höll. Värt! Är ju rätt värt att 1) man får rejält betalt när man träffar och 2) handen håller i stora potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev massa spel igår, spelade sen lite plo och NL och slutade faktiskt +108$ för dagen där och en massa rejk. Drog igång i en timma med PLO 0.25/0.5 vilket gick bra (+2,5 inköp) utan att ens ha dragit ut någon och mestadels bara fått betalt med i princip nuts på river men sen torskade jag 130€ på nl 0.5/1 i några riktigt feta potter. Var ett jävla mongo som synade i princip potbets med K6o på KT98 och river kom 6 och jag checkade bakom med mina KJo och lite sånt där. Naating to do. Summan blir -3$ och det lär nog bli mitt pokerresultat för idag, jag måste nämligen plugga som en idiot och igår borde jag verkligen inte spelat hela natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo bloggo. Tssup? Har tenta nästa vecka och måste verkligen plugga som ett djur. Dock är det lite så med kurslitteraturen att det är stört mycket allmänbildning och man kan skita i rätt mycket men samtidigt vet man oftast inte det förrens EFTER man har läst. Hursomhelst

 

Spelat rätt lite, mestadels hemma nu och kommer nog inte bli sådär supermycket spel. Igår körde jag lite PLO och likaså idag. Har ju bestämt att köra mycket mycket lägre där om jag nu spelar så jag har gått till 0.25/0.5. Än så länge har jag vunnit där rätt smärtfritt. Igår vann jag ett inköp (haha, yeay!) och idag har jag vunnit 4 inköp. Inte särskilt mycket men det var i princip utan att få in det i något underläge. Största gamblingen var nog när jag fick in det med AAKT på KJ7 vs ett mongo som hade K8xx utan några andra draws.

 

Spelar rätt mycket mer passivt och mindre SD-benägen än tidigare och det är nog en rätt bra grej. Idag spelade jag nog en hand överdrivet passivt, fast jag tror nog inte det. Hursomhelst hade jag T4xx (minns inte positionerna, lol på mig) och så kom floppen T42ss. Han höjde mig på floppen. Turn kom 4, jag bettade och han drog en rätt stor raise. River kom J tror jag och han bettade 2/3 pott. Vi hade förreste båda 210 BBs. Hade inte för mycket data men tog kanske en yberpassiv linje och bara checksynade varav han visade komplett superbluff med nåt i stil med Q762. Finns ju inte sådär många kombinationer av TTxx kvar såklart men känns som att folk inte går helt crazy om med låga tvåpar (tänker på 42xx då) och antingen var det nuts eller bluff och då fanns det ju verkligen inget skäl att höja. Samma sak med A4xx. Han lär ju inte spela så där heller.

 

Finns en snubbe som nickar abstracted som jag har 41k händer på 0.25/0.5 han kör 23/15 och vinner på fint. Han har 10.5 BB/100 efter det samplet och 3bettar 2.8%. Funderar på om det är möjligt att vara så vinnande med så tight och obalanserad strat eller om de 41k händerna jag har på honom bara är rätt långt över hans true winrate?

 

Hursomhelst, inte för mycket spel väntas alltså men några timmar ska vi väl försöka få in. 3 raka vinstdagar nu iaf, yeay!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det ja. Det jag egentligen skulle skriva var att jag gjorde en liten uträkning på en sida och tydligen så kan en spelare med en 1 BB/100 winrate vara förlorande i 236 000 händer. Där ungefär går gränsen med ett 95%igt konfidensintervall. På 1.5 BB/100 i vinst är samma gräns vid 106 000 händer ungefär. Lite osäker på st dev, jag tror det är runt 25 men det kan vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää. Idag var det inte en lika smoothride direkt. Back 6 inköp, 3 inköp under all in EV på PLO. Fick in det rätt bra på NL 0.5/1€ också. Var ett mongo som shovade ATo all in pre, jag hade JJ och floppen såg bra ut med QQ3, turn var bra men river kom såklart A. Sen stack han direkt efteråt. 120 BB-potten var det.

 

Just det ja, jag förlorade 75€ också på PLO 0.5/1€ emot en snubbe HU. Det var kul, han vann ärligt talat 18 händer irad. Sen sista handen hade jag 3456, floppen kom 234 och fyfan va tilt, för ovanlighetens skull kom en blåskärm upp direkt. Loggade in och det verkar som jag cbet-foldade den handen, ingen disconnection protection där inte.

 

Buu där alltså.

 

Btw, har haft 1000€ av rullen låst på ett ställe och jag tror jag får tillbaka dom imorgon. Kommer mycket välbehövligt. Nu ska jag plugga. Tjooo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...