Gå till innehåll

Bannad från Full Tilt


gsus

Recommended Posts

Fick detta mail imorse:

 

"Hello XXX,

 

This is to inform you that the following multiple accounts have been closed:

(Mitt konto)

(Min lillebrors konto)

 

Your primary account (Min storebrors konto) has been left open and you may continue using it to play. To ensure a level playing field, our policy only allows one Full Tilt Poker account per player. We cannot allow you to use any account other than your primary account.

 

If you would like a full explanation of our site rules, please visit our website at: http://www.fulltiltpoker.com/siteRules.php This closure applies to all versions of the Full Tilt Poker software originally downloaded from any of our .com, .net or .org websites. Please contact us from the registered email address for your closed accounts (Min lillebrors konto) and (Mitt konto) to confirm that you would like the remaining funds in this closed account transferred to your primary account. We thank you for playing at Full Tilt Poker and appreciate your understanding.

 

Regards,

Rafael

Full Tilt Poker Support"

 

 

 

Tycker det är underbart att väldens sämsta support lyckas toppa sig själv gång på gång. Att stänga ner mitt och min lillebrors konto för att min storebror har ett konto på samma site är ju jättesmart! Speciellt utan att först kontakta oss och fråga om saken! Sen att vi har olika namn, adress, kontokort, och personnummer det spelar ju ingen roll!

 

Sen att de svarar på mail ungefär varannan dag kommer ju göra detta ärende jättesmidigt.

 

Det är ju sjukt att de lyckats blivit så stora när deras kundservice är sämst i branschen.

 

Är det fler som råkat ut för detta, om så, vad hände sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag och min bror hade ett likadant problem och det slutade med att vi båda bytte site

 

Jag är också jäkligt sugen på att byta site efter detta. Dock har de ju mycket trafik och spelare, men det får ju finnas gränser för vad man ska ta.

 

Spelade ni samtidigt från samma IP, eller ofta spelat från samma IP på olika tider?

Brorsan brukar spela på sitt konto här ibland, vore ju inte kul om dom bannade en för det...

Hoppas iaf du fick tillbaka alla pengarna från kontot?

 

Vi har ett stadsnät där jag bor med många användare som delar på ett fåtal IP-adresser utåt. Det kanske kan påverka.

 

Sen är vi ju hos varandra och grindar ibland. Förmodligen det de gått på.

 

Och jag kan förstå att de börjar grotta i det om de ser att man lirar från samma IP. Men ett rimligt tillvägagångssätt är ju då att skicka in kopia på pass etc för att säkerställa sin identitet. Men tydligen dömer hellre än friar.

 

Så du och din bror ligger säkert också risigt till skulle jag tro.

 

Mailade dem i morse runt tio, så får väl inte svar förrän imorgon. Så har ingen aning om vad som kommer att hända atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men - om jag förstår det Full Tilt skriver rätt så är det ju tvärtom - inte att de tror att ni sitter och spelar samtidigt vid samma bord eller turneringar, utan att de av någon anledning tror att ni är en och samma person? Eller?

Om det är det som är problemet talar det ju knappast FÖR din sak att mni inte spelar samtidigt eller i samma turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Full Tilt tror att vi är en person som har skaffat flera konton.

 

Fast poängen med att ha multikonton är ju att skaffa sig en edge och kunna lira på samma bord. Om du inte lirar på de högsta nivåerna och är bland de bästa i världen kanske och då vill dölja din identitet för att få action. Men så är ju inte fallet nu...

 

Att vi inte lirar samma bord säger ju förövrigt ingenting då det är så sjukt många spelare. Det säger ju mer om man skulle "råka" hamna på samma bord varje gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Eftersom det är väldigt vanligt med multikonton så stänger vi alltid konton som misstänks, i väntan på att få in eventuella papper/besked.

 

En överväldigande majoritet av dom multikonton som skapas är helt enkelt samma person som skapat ett nytt konto av någon anledning, kan vara att man vill ha ett nytt namn, glömt sina uppgifter eller något annat relativt oskyldigt.

 

Dock är stängda konton alltid ograverade i sådana här situationer och allt ni behöver göra är att skicka in ID och förklara att ni är olika personer så kommer kontona att öppnas upp igen, precis så som du skriver att det borde vara.

 

Alltså; skriv in och förklara hur landet ligger så kommer du bli ombedd att skicka in ID (alla inblandade bröder måste göra detta för att få sina konton öppnade om dom stängts).

 

Sen är det bara att beklaga att oskyldiga drabbas ibland, det är bara väldigt svårt att avgöra om det är 2 personer från samma hushåll eller en person med "olika" namn som spelar. Vad vi väljer att göra i sådana här fall är som sagt att kräva in ID innan vi öppnar upp kontona igen.

 

Eftersom det är enkelt att öppna konton igen så är det inte riktigt "fria - fälla" scenarion som vi arbetar efter, vi ser det hellre som att kontot är tillfälligt stängt tills allt är utrett.

 

Det är givetvis helt OK att spela mer än en person per hushåll, se bara till att ni skiljer på er ekonomi och att ni inte spelar tillsammans. Precis som du säger så är det orättvisa fördelar och regelbrott som vi vill undvika och det löser sig alltid för dom som är beredda att hjälpa oss reda fall med multikonton.

 

Vill du ha mer hjälp med hur du ska gå till väga i kommunikationen med vår support så får du gärna skicka ett PM till mig, jag kan inte ge någon kontospecifik information, men jag hjälper dig gärna så gott det går i allmänna ordalag.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H

 

Det är givetvis helt OK att spela mer än en person per hushåll, se bara till att ni skiljer på er ekonomi och att ni inte spelar tillsammans. Precis som du säger så är det orättvisa fördelar och regelbrott som vi vill undvika och det löser sig alltid för dom som är beredda att hjälpa oss reda fall med multikonton.

 

What?

Vad har ni med att göra om de har andelar eller liknande i varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H

 

Det är givetvis helt OK att spela mer än en person per hushåll, se bara till att ni skiljer på er ekonomi och att ni inte spelar tillsammans. Precis som du säger så är det orättvisa fördelar och regelbrott som vi vill undvika och det löser sig alltid för dom som är beredda att hjälpa oss reda fall med multikonton.

 

What?

Vad har ni med att göra om de har andelar eller liknande i varandra? Spela på samma bord tycker jag borde vara det enda som inte är tillåtet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, det kanske var lite oklart vad jag menade med skiljd ekonomi var följande;

 

Använd separata betalmetoder, d.v.s dela inte kontokort eller liknande för in och utbetalningar.

 

Sen vad individer har för avtal utanför sidan som inte rör oss har vi givetvis inget med att göra, och kan inte heller kontrollera. Ursäkta missförståndet.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att pokersajterna försöker kontrollera de här sakerna är bara bra.

 

Att man agerar på det klumpiga sätt som här var fallet är skit och visar att man brister i respekt mot sina kunder. Agerandet säger ju att man utgår från att kunden ägnar sig åt bedrägligt beteende. Det skulle aldrig falla mig in att fortsätta vara kund hos någon som praktiskt taget pissade mig i ansiktet på det sättet. Skriv gärna till alla berörda och be om en förklaring och gör också klart att kontona kan komma att stängas om en sån förklaring INTE kommer in. Begär underlag om ni tycker det behövs. Men agera inte med presumtionen att era kunder är skurkar innan ni skaffat er mer fakta i målet. Mappning av samma konton till en IP-adress kan omöjligt vara ett tillräckligt underlag för "action".

 

Hur vältaligt, vänligt och välformulerat supportsvaret var så kan det inte ändra på något av ovanstående. Ni borde be den drabbade kunden här oförbehållsamt om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa text

 

Så med andra ord kan jag och min lillebror VÄNTA oss att våra konton någon gång kommer att stängas ner bara för att ni aldrig någonsin har frågat oss om verifikationer och helt enkelt förutsätter att vi fuskar? Ifall det händer kommer jag aldrig någonsin spela en hand till på Full Tilt Poker, så ifall ni är förbiseende kan ni undvika detta problem (om ni ser det som det) genom att ändra era rutiner eller kontakta mig och min bror på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Kort sagt; vill ni spela mer än en person i samma hushåll så kan det vara klokt att vara beredd att skicka in ID.

 

Längre svar; det står er givetvis fritt att skriva in på förhand och skicka in dokumentation innan det uppstår problem.

 

I vissa fall så kan det se "klumpigt" ut när det beskrivs på forumet, och det vill givetvis både vi och våra spelare undvika. En av anledningarna till vårt nuvarande protokoll är helt enkelt att vi inte kan ha misstänkta multikonton spelandes på sajten medans vi undersöker, det handlar alltså inte om en stängning av kontot utan om en tillfällig avstängning.

 

Anledningen till omvänd bevisbörda är bland annat att vi inte med säkerhet kan avgöra om det är en eller flera spelare bakom ett konto innan dokumentation skickas. Eftersom ID måste skickas in för att lösa fallet och vi inte kan tillåta eventuella regelbrott pågå, så finns det inte många alternativ.

 

Jag kan garantera att detta inte handlar om att vi tror att ni fuskar, det stängs dagligen konton som folk glömt att dom hade eller öppnat för att dom missade att läsa reglerna.

 

Om ni ser det från vår sida så har vi 3 konton som spelar från samma plats, det är väldigt svårt att förena det med våra sajtregler om vi inte kan vara helt säkra på att det rör sig om olika personer.

 

En mindre positiv detalj är att det räcker att skicka in ID en gång, sedan är era konton verifierade och ni kommer aldrig att ha detta problemet igen.

 

Åter igen, jag är ledsen om vi på något sätt varit otydliga eller otrevliga i vår kommunikation och hoppas att du och dina bröder kan se anledningarna till att kontona stängts av tillfälligt. Hoppas att det i alla fall får en trevlig utgång.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju jobbigt när detta händer, men på ett sätt hellre det än ett större utbrett fuskande.

 

Men en fråga till supporten; i vilka fall kan man vara orolig för att ens konto kan stängas?

 

Är man i högriskzonen om 3 familjemedlemmar har konton, och spelat från samma IP-adress även om dom har olika kontokort/namn, men är skrivna på samma adress?

 

Jag, min brorsa, och farsan, har varsinna konton. Har reggat med sina egna namn, och alltid använt sina egna kontokort för att sätta in pengar.

Det enda är väl att vi är skrivna på samma adress, och spelat från samma IP, dock aldrig samtidigt.

 

Exakt VAD är det som gör att kontona blir spärrade? Spel från samma IP samtidigt? Olika konton med samma kreditkort?

 

Och vilka handlingar/beskrivning av fallet ska man skicka in, och VART ska man skicka dom? Hur vet man att kontot blivit verifierat?

Jag vill inte ha 20 000 kr på ett ställe där dom riskerar att frysas, och sen får man knappt tag i nån som är intresserad att hjälpa en få det ordnat.

Tack för bra svar i övrigt, hoppas det inte är en engångsföreteelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är irriterande är väl att ni verkar ha en helt godtycklig undersökningsmetodik där personer som jag och min bror kan spela på er sida i år för att sedan helt utan förvarning få våra konton spärrade trots att ni bort inse direkt att det funnits ett intresse av att direkt samla in mer information i och med att ni märker att vi väldigt ofta spelar från samma IP. När det dessutom kan handla om stora pengar är det helt klart anmärkningsvärt att ni aktivt väljer att sköta denna problematik på ett sätt som gör att ni direkt stöter er med era kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Kort sagt; vill ni spela mer än en person i samma hushåll så kan det vara klokt att vara beredd att skicka in ID.

 

Längre svar; det står er givetvis fritt att skriva in på förhand och skicka in dokumentation innan det uppstår problem.

 

I vissa fall så kan det se "klumpigt" ut när det beskrivs på forumet, och det vill givetvis både vi och våra spelare undvika. En av anledningarna till vårt nuvarande protokoll är helt enkelt att vi inte kan ha misstänkta multikonton spelandes på sajten medans vi undersöker, det handlar alltså inte om en stängning av kontot utan om en tillfällig avstängning.

 

Anledningen till omvänd bevisbörda är bland annat att vi inte med säkerhet kan avgöra om det är en eller flera spelare bakom ett konto innan dokumentation skickas. Eftersom ID måste skickas in för att lösa fallet och vi inte kan tillåta eventuella regelbrott pågå, så finns det inte många alternativ.

 

Jag kan garantera att detta inte handlar om att vi tror att ni fuskar, det stängs dagligen konton som folk glömt att dom hade eller öppnat för att dom missade att läsa reglerna.

 

Om ni ser det från vår sida så har vi 3 konton som spelar från samma plats, det är väldigt svårt att förena det med våra sajtregler om vi inte kan vara helt säkra på att det rör sig om olika personer.

 

En mindre positiv detalj är att det räcker att skicka in ID en gång, sedan är era konton verifierade och ni kommer aldrig att ha detta problemet igen.

 

Åter igen, jag är ledsen om vi på något sätt varit otydliga eller otrevliga i vår kommunikation och hoppas att du och dina bröder kan se anledningarna till att kontona stängts av tillfälligt. Hoppas att det i alla fall får en trevlig utgång.

 

MVH,

Full Tilt Support

 

Det enda jag och mina bröder har gemensamt är vårt efternamn. Vi har alla olika adresser, olika IP-nummer (i 95% av fallen), olika telefonnummer, olika kontokort och spelar på olika limits/spel. Ändå spärras kontona direkt utan att först göra en förfrågan. Det står inte ens ett ord om att det skulle kunna vara korrekt med de tre kontona i mailet som gick ut. Utan det förutsätts helt enkelt att vi är en person med multiaccounts och därför självklart ska stängas.

 

 

Nu har jag dessutom fått ett svar från er support som säger att vi ALLA tre måste skicka in verifikationer för att något av våra konton ska bli upplåsta. Jag kan ju inte ta ansvar för mina bröders konton och MITT konto borde ju således bli upplåst så snart jag verifierat det med MITT ID och en kopia av en av MINA räkningar! Tänk om någon av mina bröder skulle vara bortresta och inte kunna skicka in det på 1 månad. Då skulle alltså ALLAS konton vara låsta tills det skedde? HELT SJUKT!

 

Det är ju också väldigt lustigt hur detta sammanträffar JUST när min yngre broder ska ta ut pengar för första gången från er site. Sätta in pengar och spela ett år med "flera konton" är inga problem, men direkt när man ska ta ut pengar då fryser man kontona. Känns seriöst!

 

Detta tillsammans med att Full Tilt inte ens kan berätta vart de har sitt huvudkontor gör ju att det känns som ett riktigt skojarföretag som inte bryr sig det minsta om sina kunder eller att framstå seriöst utan endast bryr sig om att lägga alla sina pengar på TV-reklamer med kända ansikten.

 

Bryr ni er alls om era befintliga kunder eller handlar det bara om att hela tiden få nya kunder som kan ersätta de som ni pissar på och därför inte kommer tillbaka till er site?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag dessutom fått ett svar från er support som säger att vi ALLA tre måste skicka in verifikationer för att något av våra konton ska bli upplåsta. Jag kan ju inte ta ansvar för mina bröders konton och MITT konto borde ju således bli upplåst så snart jag verifierat det med MITT ID och en kopia av en av MINA räkningar! Tänk om någon av mina bröder skulle vara bortresta och inte kunna skicka in det på 1 månad. Då skulle alltså ALLAS konton vara låsta tills det skedde? HELT SJUKT!

 

 

++++++

 

Varit med om samma dumma logik. Förstår ej hur de tänker.

Trist att FTP har gått ner sig så mycket.

Hoppas det löser sig för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Nu har jag dessutom fått ett svar från er support som säger att vi ALLA tre måste skicka in verifikationer för att något av våra konton ska bli upplåsta. Jag kan ju inte ta ansvar för mina bröders konton och MITT konto borde ju således bli upplåst så snart jag verifierat det med MITT ID och en kopia av en av MINA räkningar! Tänk om någon av mina bröder skulle vara bortresta och inte kunna skicka in det på 1 månad. Då skulle alltså ALLAS konton vara låsta tills det skedde? HELT SJUKT!

 

Det är ju också väldigt lustigt hur detta sammanträffar JUST när min yngre broder ska ta ut pengar för första gången från er site. Sätta in pengar och spela ett år med "flera konton" är inga problem, men direkt när man ska ta ut pengar då fryser man kontona. Känns seriöst!

 

Bryr ni er alls om era befintliga kunder eller handlar det bara om att hela tiden få nya kunder som kan ersätta de som ni pissar på och därför inte kommer tillbaka till er site?

 

I mailet du fick, som ska innehålla viss information som är allmängiltig i alla fall som det här, så står det att ni måste skicka in ID för dom konton som ni vill ha upplåsta. Givetvis måste du inte vänta på dina bröder innan du kan använda ditt konto. När du skickat in ID så låser vi upp ditt konto. Om vi mot förmodran skulle blanda ihop 2 främlingar som multikonton så skulle det ju vara ohållbart att kräva att alla skulle skicka in papper innan någon fick spela.

 

En av anledningarna till att detta hände just nu är att alla uttag granskas manuellt, speciellt första gångs uttag. Detta bland annat för att undvika att chipdumpare och korttjuvar kommer undan med pengar dom inte har rätt till.

 

Jag kan inte diskutera detaljer om konton så vad som har hänt just här kan jag inte ta upp, du är väldigt välkommen att skicka ett PM till mig om du vill ta det vidare. Jag håller med om att det ser ut som vårt misstag med den informationen som finns här och skulle så vara fallet även med alla korten på bordet så ber jag om ursäkt å våra vägnar.

 

Sen blir det ju ofta så att mkt av det "positiva" (bonusar och liknande) hamnar i början av tiden på en sajt, det stämmer. Men det betyder inte att vi inte erbjuder saker även till dom spelare som varit en längre tid på vår sida. Även om det kanske inte diskuteras eller annonseras så mycket så släpper vi reloadbonusar och andra erbjudanden med jämna mellanrum till trogna spelare.

 

Som sagt, skicka gärna ett PM så kan jag undersöka saken närmare.

 

MVH,

Full Tilt Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
I mailet du fick, som ska innehålla viss information som är allmängiltig i alla fall som det här, så står det att ni måste skicka in ID för dom konton som ni vill ha upplåsta. Givetvis måste du inte vänta på dina bröder innan du kan använda ditt konto. När du skickat in ID så låser vi upp ditt konto. Om vi mot förmodran skulle blanda ihop 2 främlingar som multikonton så skulle det ju vara ohållbart att kräva att alla skulle skicka in papper innan någon fick spela.

 

En av anledningarna till att detta hände just nu är att alla uttag granskas manuellt, speciellt första gångs uttag. Detta bland annat för att undvika att chipdumpare och korttjuvar kommer undan med pengar dom inte har rätt till.

 

Jag kan inte diskutera detaljer om konton så vad som har hänt just här kan jag inte ta upp, du är väldigt välkommen att skicka ett PM till mig om du vill ta det vidare. Jag håller med om att det ser ut som vårt misstag med den informationen som finns här och skulle så vara fallet även med alla korten på bordet så ber jag om ursäkt å våra vägnar.

 

Sen blir det ju ofta så att mkt av det "positiva" (bonusar och liknande) hamnar i början av tiden på en sajt, det stämmer. Men det betyder inte att vi inte erbjuder saker även till dom spelare som varit en längre tid på vår sida. Även om det kanske inte diskuteras eller annonseras så mycket så släpper vi reloadbonusar och andra erbjudanden med jämna mellanrum till trogna spelare.

 

Som sagt, skicka gärna ett PM så kan jag undersöka saken närmare.

 

MVH,

Full Tilt Support.

 

Några klargöranden.

 

Jag är storebror i den här härvan och jag fick till min början inte mitt konto avstängt utan fick samma mail som mina bröder fick att mina 2 konton xxxxxx och xxxxx var avstängda men att mitt main account XXXXXX fortfarande var i bruk dvs alltså MITT konto, Det enda jag någonsin haft. Full tilts support informerade i första läget mina bröder om att de och även jag skulle vara tvungna att skicka in id-handlingar, en räkning och ngt annat tjafs för att FT skulle kunna låsa upp deras konto.

 

Efter detta skrev jag ett mail till FT support där jag frågade hur idioterna tänkte och jag sa skrev dessutom att dom kunde "go fuck them selves" för nonchalantare, ignorantare, arrogantare mer idiotisk och tallanglösare support har jag aldrig stött på.

 

Det tog väl 12 timmar sedan var mitt acc också spärrat, naturligtvis utan ngt som helst mail där det förklarars varför eller liknande. Så i dagsläget så är alltså mitt acc spärrat utan att jag ens blivit informerad om att det är det eller av vilken anledning.

 

Det intressanta i den här frågan är dessutom att vi haft dessa acc i år och har väl pumpat in x antal 1000 dollar, (jag spelar endast undantagsvis på FT och endast stora MTT) och har aldrig haft anledning att göra en utbetalning.

Det har ALDRIG varit något som helst problem att SÄTTA IN pengar, men när min bror ska göra sin första utbetalning så kommer man plötsligt på att man ska frysa kontona och det är ju ett fantastiskt sammanträffande. Mina bröder och jag bor på 3 geografiskt olika platser, vi betalar in med olika och självklart personliga kontokort. Vi har aldrig någonsin spelat på samma bord, vi spelar sällan i samma MTT, har aldrig lirat en gemensam sit'n go, vi har inte skickat pengar mellan kontona eller någonsin chipdumpat. Vi sitter på samma stadsnät men har med all sannolikhet olika ip-nummer. Det finns alltså ingenting som tyder att vi på något sätt skulle vara samma person eller dragit någon fördel genom att på något sätt samköra dessa konton.

 

Jag har plockat ut ett antal miljoner från tex Bet365 och Unibet och även en hel del från Ladbrokes och det har allt som oftast varit hur smidigt och smärtfritt som helst.

 

Jag hoppas verkligen att spelarna väljer att bojkotta FT för så länge man behandlar sina kunder som förbrukningsvara så förtjänar man inte förtroendet att förvalta deras pengar.

 

FT har ju iofs visat ganska tydligt var man står, det är ju bara att titta på hur de blåste Cloine Gowen tex så det är väl antagligen naivt att förvänta sig att bli bättre behandlad som spelare.

 

I min bok så är FT ett praktexempel på oseriösa aktörer på en marknad som verkligen har mycket som bör förbättras. Går jag in och köper en tv för 4000 på elgiganten kan jag ringa eller tala med någon i person om något går snett, men spelar man bort x antal tusen dollar på FT så får man skriva ett mail och sen är det bara att hålla tummarna.

 

För övrigt anser jag att Full tilt bör förstöras.

 

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...