Gå till innehåll

Bannad från Full Tilt


gsus

Recommended Posts

Hej på er,

upplever oehörda problem med att få kontakt med Full tilts support via mail.

Jag bad dom också stänga ner mitt befintliga konto. Men efter ett tag ångrade jag mig och startade ett nytt. Satte in pengar och spelade, men sedan frös dom det nya och hänvisade till det gamla, vilket dom sa var "öppet", men jag provade och det var stängt.

Dom sa sedan att det bara var att kontakta dom för att få överfört pengarna till det "gamla" kontot så skulle dom göra det.

Sagt och gjort, men har inte hört av dom (förutom automatsvar)på sedan i lördags, idag är det måndag.

mvh// Rocker

 

Är det någon som har några tips?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej på er,

upplever oehörda problem med att få kontakt med Full tilts support via mail.

Jag bad dom också stänga ner mitt befintliga konto. Men efter ett tag ångrade jag mig och startade ett nytt. Satte in pengar och spelade, men sedan frös dom det nya och hänvisade till det gamla, vilket dom sa var "öppet", men jag provade och det var stängt.

Dom sa sedan att det bara var att kontakta dom för att få överfört pengarna till det "gamla" kontot så skulle dom göra det.

Sagt och gjort, men har inte hört av dom (förutom automatsvar)på sedan i lördags, idag är det måndag.

mvh// Rocker

 

Är det någon som har några tips?????

 

Läs tråden. Tyvärr är det mycket glest mellan spelare som är nöjda med Full Tilt's support. Support 24/7 sägs i Full Tilt's fall betyda att svaret kan dröja allt mellan 24 timmar och 7 veckor,,,

 

Jag fattar inte varför folk inte käkar citroner istället för att spela på Full Tilt.

 

Ska jag försöka komma med något konstruktivt kan jag väl råda dig att vänta och se, förhoppningsvis kan något hända nu när vardagen är igång. Börja inte hota eller vara otrevlig mot supporten, då dör förmodligen all hjälp.

 

Hoppas iaf att det löser och du inte bara får svar enligt "blablabla användaravtal blabla blä skydda spelare,,,,,,"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er,

upplever oehörda problem med att få kontakt med Full tilts support via mail.

Jag bad dom också stänga ner mitt befintliga konto. Men efter ett tag ångrade jag mig och startade ett nytt. Satte in pengar och spelade, men sedan frös dom det nya och hänvisade till det gamla, vilket dom sa var "öppet", men jag provade och det var stängt.

Dom sa sedan att det bara var att kontakta dom för att få överfört pengarna till det "gamla" kontot så skulle dom göra det.

Sagt och gjort, men har inte hört av dom (förutom automatsvar)på sedan i lördags, idag är det måndag.

mvh// Rocker

 

Är det någon som har några tips?????

 

 

Så du hade bett att få det gamla kontot stängt, inte brytt dig om att det var pengar kvar på det som du inte hade fått ut och sen bestämt dig för att öppna ett nytt och sätta in mer pengar där..?

 

Du ville ha ett nytt konto med rakeback, va? Det är en annan femma än OP:s problem, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Som en total skräll så vägrade de förstås att göra detta också och hävdade att de enligt lag(!) var tvungna att behålla dessa uppgifter för alltid, och att det bara var att skicka ett mail för att aktivera mitt konto igen. Vore ju verkligen jätteintressant att höra vilken lag som tvingar dem till detta, och hur den står sig mot de personuppgiftslagar som finns inom EU....

 

Förmodligen har dom mycket strul med folk som har konton utan rakeback och provar olika fintar för att få ett nytt konto MED rakeback. Man får väl ha viss förståelse för att det inte ligger i deras intresse att ge kunder med en (för full Tilt) lönsam deal en mindre lönsam deal.

 

Berörs dom verkligen av EU:s lagar? Var är dom registrerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en total skräll så vägrade de förstås att göra detta också och hävdade att de enligt lag(!) var tvungna att behålla dessa uppgifter för alltid, och att det bara var att skicka ett mail för att aktivera mitt konto igen. Vore ju verkligen jätteintressant att höra vilken lag som tvingar dem till detta, och hur den står sig mot de personuppgiftslagar som finns inom EU
Random anti-terroristlag tippar jag på. I alla fall banker och finansinstitutioner måste bevara kunddata väldigt lång tid.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får det att låta som att det är kundernas fel här :roll:

 

Sarcasm aside så tror jag att en ganska stor del ligger hos kunderna, ja. Visst verkar FTPs support få en ganska hög dos av klagomål, men samtidigt så vet jag ingen site där en så hög andel av de som klagar visar sig ha brutit mot en eller flera regler. Det känns som att det dagligen startas en tråd som börjar:

 

"Jävla FTP har stängt ner mitt konto och svarar inte på mail GAHH BAHH!"

 

...och efter att tio pers har svarat "FTPs support suger" så kommer TS tillbaka med:

 

"Jag öppnade ju bara ett andra konto för att få rakeback!"

 

Att sitta och undra varför supporten inte svarar när man är väldigt medveten om att man bryter mot regler är för mig ett ganska underligt beteende. Sen finns det väl en och annan person som skiter i att läsa användaravtalen, men ignorance is not an excuse och FTP förväntar sig nog att du faktiskt har läst det och vet om vad det är du gör.

 

Det är trist när ärliga människor kommer i kläm, men seriöst så är det inte så ofta som de märks av på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du kan handla för riktiga pengar på Statoil.

Sämsta argumentet jag hört...

 

Mitt argument, för att skriva ut det lite tydligare så att du förstår, är att FTP har hand om en ganska enorm summa pengar. Exakt hur de är knutna till någon bank där dessa pengar finns vet jag inte, men jag tror inte att det är hemskt fel att gissa att de på grund av det också lyder under många (alla?) av de lagar och regler som reglerar banker och finansintsitutioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt argument, för att skriva ut det lite tydligare så att du förstår, är att FTP har hand om en ganska enorm summa pengar. Exakt hur de är knutna till någon bank där dessa pengar finns vet jag inte, men jag tror inte att det är hemskt fel att gissa att de på grund av det också lyder under många (alla?) av de lagar och regler som reglerar banker och finansintsitutioner.

 

Så du tänker att lagarna är utformade efter hur mycket pengar ett företag omsätter och inte företagets art?

 

Här kan du läsa lite om definitionen av olika bank och kreditmarknadsföretag etc.

 

http://www.notisum.se/rnp/sls/LAG/20040297.htm

 

Man måste alltså ha speciella tillstånd för att få bedriva bankverksamhet och kreditmarknadsföretag, och det finns således vissa lagar som endast berör dessa typer av företag. Alltså lyder ju Full Tilt knappast under DESSA lagar. Sen kanske det finns någon annan lag som säger att de måste spara uppgifterna, men det lär knappast ha med de antiterroristlagar som bankerna nyligen fått. Dock är jag ganska säker på att Full Tilt ljuger och bara säger att de måste spara uppgifterna enligt lag för att de helt enkelt vill "behålla" kundbasen vid en eventuell försäljning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt argument, för att skriva ut det lite tydligare så att du förstår, är att FTP har hand om en ganska enorm summa pengar. Exakt hur de är knutna till någon bank där dessa pengar finns vet jag inte, men jag tror inte att det är hemskt fel att gissa att de på grund av det också lyder under många (alla?) av de lagar och regler som reglerar banker och finansintsitutioner.

 

Först och främst var det en fråga och inte ett påstående!

Du utgår ifrån att det är pengarna de "har hand om" som skulle avgöra om det skulle följa de lagar som finns för banker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst var det en fråga och inte ett påstående!

Du utgår ifrån att det är pengarna de "har hand om" som skulle avgöra om det skulle följa de lagar som finns för banker?

 

Jag har inte heller sagt något om påstående. Sluta att försöka lägga ord i munnen på mig är du snäll. Jag börjar förstå varför du har problem med kommunikationerna med FTPs support. Beter du dig likadant mot dem så har jag full förståelse för att de tröttnar och tror att du är en random fuskare med multiaccounts och skiter i dig.

 

Hur som helst, för att svara på dina frågor.

 

Så du tänker att lagarna är utformade efter hur mycket pengar ett företag omsätter och inte företagets art?

 

Nej, det är just företagets art som jag förmodar gör vilka lagar de måste rätta sig efter.

 

Du utgår ifrån att det är pengarna de "har hand om" som skulle avgöra om det skulle följa de lagar som finns för banker?

 

Jag utgår ifrån att på grund av pengarna som är knutna till FTP, lär väl vara en ganska ansenlig summa miljoner $ ändå, så förmodar jag att de som företag på något sätt är knutna till bankverksamhet (vilket jag skrev i mitt föregående inlägg också). Jag har aldrig påstått att FTP ÄR en bank, men att det är mycket möjligt att deras nära samarbete med en eller flera banker gör att även de måste rätta sig efter lagarna som bankerna rättar sig efter.

 

Sen finns det faktiskt en hel del lagar som gäller för ALLA företag vad gäller bevarande av information. I Sverige har jag för mig att man som företag måste ha arkiv som går 10-20 år tillbaka i tiden, gällande vem som har köpt vad osv. FTP lyder förmodligen inte under svenska lagar då de mig veterligen inte har någon svensk filial, men det skulle inte förvåna mig nämnvärt om liknande lagar finns utomlands också. Det skulle ju då mycket väl kunna innebära att FTP måste spara dina uppgifter i X antal år oavsett om de räknas som finansinstitut eller bank eller korvkiosk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag gör mitt bästa.

 

Nog för att jag är rätt gnällig ibland, men det är ingen anledning att börja hitta på saker som jag har sagt eller att jag tycker.

 

Men lol!

 

Läs igenom mina poster och visa gärna MIG sedan vart jag har påstått nåt om dig som du inte sagt? Antingen så vill du missförstå allt eller så har du inte alla hästar i stallet...

 

Angående att jag skrev att det var en fråga och inte ett påstående var mitt inlägg till dig angående ett företags omsättning som avslutades med ett frågetecken vilket betyder att det är en fråga till dig och inte ett påstående att du sagt det.

 

I övrigt baserar du hela din argumentation på gissningar och dina poster innehåller flera faktafel. Men jag ger upp att argumentera med någon som ändå inte vill förstå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol!

 

Läs igenom mina poster och visa gärna MIG sedan vart jag har påstått nåt om dig som du inte sagt? Antingen så vill du missförstå allt eller så har du inte alla hästar i stallet...

 

Angående att jag skrev att det var en fråga och inte ett påstående var mitt inlägg till dig angående ett företags omsättning som avslutades med ett frågetecken vilket betyder att det är en fråga till dig och inte ett påstående att du sagt det.

 

I övrigt baserar du hela din argumentation på gissningar och dina poster innehåller flera faktafel. Men jag ger upp att argumentera med någon som ändå inte vill förstå!

 

Så du tycker att man borde få misshandla barn?

 

Det är ungefär så du har "frågat" mig. Du har antytt i din frågeställning att jag har en åsikt som inte har någon som helst relevans till det jag har skrivit. Som exempel:

 

Så du tänker att lagarna är utformade efter hur mycket pengar ett företag omsätter och inte företagets art?

 

Det du gör i och med den här frågan är att kasta en åsikt på mig och försöker tvinga mig att försvara mig mot den, eftersom du inte har något annat att komma med angående vad jag faktiskt skrev. Frågan skulle lika gärna kunnat skrivas om som "Du tänker att lagarna är utformade efter hur mycket pengar ett företag omsätter och inte företagets art. Har jag rätt?" Först ett påstående, sen en fråga. Att baka in påståendet i frågan ändrar inte på att det finns en underton.

 

I övrigt baserar du hela din argumentation på gissningar och dina poster innehåller flera faktafel.

 

Det är klart att allt jag skriver är gissningar. Som till exempel följande:

 

Dock är jag ganska säker på att Full Tilt ljuger och bara säger att de måste spara uppgifterna enligt lag för att de helt enkelt vill "behålla" kundbasen vid en eventuell försäljning.

 

Nej vänta lite, det var visst ditt argument. Du är sur på FTPs support för att du har bestämt att dom ljuger. Utifrån vilken fakta då? Verkar lite som att du har fastnat i ditt eget grepp där. Jag har faktiskt varit helt ärlig och sagt att mina argument är antaganden och gissningar, att försöka vara häftig genom att kasta det på mig har du ingenting för.

 

Det enda jag skrivit om fakta är följande:

 

Sen finns det faktiskt en hel del lagar som gäller för ALLA företag vad gäller bevarande av information. I Sverige har jag för mig att man som företag måste ha arkiv som går 10-20 år tillbaka i tiden, gällande vem som har köpt vad osv.

 

Faktan kommer från att jag har jobbat på kontor i fem år tidigare, där jag hoppas att ledningen visste vad de snackade om. Om du kan motbevisa detta genom att länka till lagboken som du gillar att göra så lovar jag att gå med på att jag har fel i detta fallet. Om du tänker anklaga mig för andra faktafel så citera dem och motbevisa mig istället för att dra dig ur diskussionen. Det enda du uppnår är att du verkar småsint och i princip erkänner att du har slut på argument. DET är ett påstående, ingen fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allmänt om vad bokföringsskyldigheten innebär:

*att löpande bokföra alla affärshändelser så att de kan presenteras i registreringsordning (grundbok) och i systematiskt ordning (huvudbok)

*att se till att det finns verifikationer för alla bokföringsposter

*att arkivera räkenskapsinformationen i ordnat skick och på betryggande sätt inom landet under minst 10 år. Tänk på att även uppgifter på disketter, cd och hårddiskar kan vara räkenskapsinformation

*att upprätta årsbokslut eller årsredovisning

Svensk bokföringsskyldighet för företag. Har såklart inget att göra med Tilts fall, men kan vi släppa sidodiskussionen nu?

http://www.skatteverket.se/fordigsomar/arbetsgivareinfotxt/bokforing.4.18e1b10334ebe8bc80005195.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...