Gå till innehåll

ONGAME: Ny programvara


EmWi

Recommended Posts

Efter ett par sessioner med nya klienten har det försvunnit tre inköp på mystiska sätt. Någon som har samma problem? Har iaf kontaktat min site som framfört problemet till Ongame så hoppas jag får tillbaka cashen snart.

 

Vågar fan inte spela mer på Ongame om det här inte fixas snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 619
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter ett par sessioner med nya klienten har det försvunnit tre inköp på mystiska sätt. Någon som har samma problem? Har iaf kontaktat min site som framfört problemet till Ongame så hoppas jag får tillbaka cashen snart.

 

Vågar fan inte spela mer på Ongame om det här inte fixas snabbt.

 

Hände samma sak här, dock innan den nya klienten kom. Stålarna var iaf tillbaka efter nån dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett par sessioner med nya klienten har det försvunnit tre inköp på mystiska sätt. Någon som har samma problem? Har iaf kontaktat min site som framfört problemet till Ongame så hoppas jag får tillbaka cashen snart.

 

Vågar fan inte spela mer på Ongame om det här inte fixas snabbt.

 

Blev precis klar med en session, saknas drygt $1 K för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startat 10 sitngos ikväll. 4 av dem har fyllts med spelare, men sen går de inte igång. Nån med samma problem?

 

Hade det problemet igår... kom bara upp tomma bord när en sng starta. Var tvungen att stänga ner klienten och starta om den igen. Då gick borden igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte iaf själv att det tar väldigt länge före kontots balans uppdateras efter att man stängt ner bord.

 

Börjar annars vänja mig med den nya klienten, inte så farligt längre efter att man fick fixat en ordentlig tablemod. Stör mej dock fortfarande på långsamheten.

Däremot så råkade jag göra bort mej lite när jag multitabbade... trodde FI var shortstack när han egentligen bara 3 bettade min raise (trodde altså 3bet summan i hans "ruta" var hans stack). Så tryckte givetvis all-in utan att tänka desto mera på saken... Blev aningen konfunderad när jag såg "Buy-in or leave" rutan när jag tittade på bordet nästa gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det problemet igår... kom bara upp tomma bord när en sng starta. Var tvungen att stänga ner klienten och starta om den igen. Då gick borden igång.

 

Mina bord kom inte igång hur jag än gjorde. Det startades inte ens bord. Jag kunde välja dem i nån rullista i klienten, men då stog det ungefär att jag inte hade connection. Omstart av klienten hjälpte alltså inte.

 

Jag har fått 3 st refunded idag, men det saknas fortfarande 3 inköp samtidigt som de hävdar att jag kom tvåa i en(?) och fick $15. Uppdateringen av balansen på kontot har jag aldrig märkt direkta problem med när spelet väl funkar som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett par sessioner med nya klienten har det försvunnit tre inköp på mystiska sätt. Någon som har samma problem? Har iaf kontaktat min site som framfört problemet till Ongame så hoppas jag får tillbaka cashen snart.

 

Vågar fan inte spela mer på Ongame om det här inte fixas snabbt.

Är ett problem som har funnits sen OnGames begynnelse. Inte ngt som kommit med uppdateringen.

 

Får jag fråga vad du nickar Jello?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ett problem som har funnits sen OnGames begynnelse. Inte ngt som kommit med uppdateringen.

 

Får jag fråga vad du nickar Jello?

 

 

Jag har lirat på Ongame i tre år snart och aldrig varit med om det. Att flera andra som jag känner också råkat ut för samma sak sen uppdateringen tror jag inte är en slump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ett problem som har funnits sen OnGames begynnelse. Inte ngt som kommit med uppdateringen.

 

Får jag fråga vad du nickar Jello?

 

Hmm, intressant att ni nämner just detta problem i samband med ongame... blev själv en gång (typ för ett år sedan) tvungen att ringa supporten på mitt ongame skin efter att jag tycket jag saknade ett inköp... supporten kollade upp saken o tyckte att allt var ok, så jag nöjde mej med det svaret... men intressant att detta just hände på ongame, har aldrig hänt före/annanstans/sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också varit med om att pengar försvunnit under 24h, i alla fall när bord kraschat. Sen har jag spelat sessioner där jag efteråt upplevt att resultatet enligt saldot varit sämre än jag själv upplevt, med reservation för att jag inte haft full koll då det varit ganska långa sessioner. Hursomhelst, allt detta kombinerat med att man inte kan dubbelkolla hur det gick med PT gör att hela situationen känns ganska olustig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det saknas pengar på kontot direkt efter man avslutar sessionen är väl standard för gamla klienten, men att man uppdaterar 2-3 gånger så ser man den "riktiga" summan. Har dock hört av flera att det nu tar flera dagar/man får maila supporten innan pengarna kommer tillbaka vilket är lol.

 

Sjukt vad ongame måste förlora pengar och tid på detta, årets fail...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

midsommar tilt och lagg som attan med 6 bord...

 

klienten verkar inte kunna dela upp belastningen på flera kärnor?

(vilket också syns på den tidigare screencapen med 8 bord, men om man spelar lite längre blir det ännu tydligare som på sceencapen nedan)

 

all aktivitet från klienten går på cpu0, när den når 100% börjar det lagga vilket inte kräver så överdrivet mycket och verkar öka ju längre man spelar...

16beh7b.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så de släpper en ny klient som inte har stöd för fyrkärniga processorer? Enligt din bild har den inte ens stöd för tvåkärniga. Vilket skämt!

 

mmm, så är det för mig iaf, skulle vinna på att plocka fram nån gammal enkärnig :)

 

Sedan vet jag ju inte om det är så för alla. Eller om det drabbar enbart vissa CPU:n eller OS.

 

Man kan iaf lugnt konstatera att den Italienska beta testen inte verkar ha varit så seriös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...