Gå till innehåll

ONGAME: Ny programvara


EmWi

Recommended Posts

Saxat från 2p2:

No waiting list.

No mini-tables.

Rematch button in HU is gone.

Annoying "small blind" and "big blind" text.

Annoying circle for the time instead of the old bar or a countdown.

Cards take 2 hours to deal when people are all in.

Ridiculous animations when the stack sizes change.

Antes in HU SnGs.

If you put a green/red/yellow dot on somedoby by mistake, you can't "un-dot" him.

The whole screen is ugly.

No way to get rid of blackjack/sport bets on top left.

 

 

Jag lol'ar fan varje gång det blir en all in.. helt sick.

 

Btw, för er som vill importera era HHs i vista så sparas de nu i textfiler och ligger

C:\Users\användarnamn\AppData\Local\P5\RedKings\handhistory

 

(AppData är en dold fil)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 619
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fattar inte hur man lyckats med utveckla en ny klient som är sämre än föregångarn på i princip varenda punkt. Det enda som är bättre är väl turneringslobbyn.

 

Fattar inte tanken med att ha chatten vid sidan om, man får ju inte ens plats med 4 bord i minsta storlek utan att klicka bort chatten. Dessutom är ju det svårare att se korten i minsta storleken än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl inte heller jätte nöjd med den nya klienten... hoppas på en snabb uppdatering med något bättre..

 

förutom innan nämda problem i tidigare inlägg på denna tråden så kunde jag inte följa utveclkingen i champion chip(200$) turen igår. hmm :( fick fel meddelanden att min connection var bruten när jag försökte....alla andra turar fungerade som dem skulle.. fler som hade problem med en turen?

 

Hitta spelare funktionen buggade oxå som fan förresten../tebinu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte kolla igenom alla inlägg, men eftersom det inte är ett himla liv så tycks inte fler än jag ha drabbats av samma problem:

 

Min laptop blev skitslö i helgen och när jag gick in i Task Manager visade det sig att CPU'n konstant låg på 100% ! Såg ganska snabbt att det var explorer.exe som var boven. När jag stängde ner processen så gick CPU-användandet ned till normal nivå. Men ganska bökigt att jobba i Windows utan explorer.exe...

 

Har lagt ner ett gäng timmar på att googla problemet, många förslag fanns/finns. Bl a att ändra Sök-kriterier i Windows (vilket inte hjälpte).

Till slut fick jag info om programmen Process Explorer och Process Monitor och med det sistnämnda programmen kunde jag se att ett fruktansvärt stort antal operationer (över 100K) riktades mot filer i BestPoker-och BWin-klienterna!

Jag av-installerade den nya skiten och YES! och processor-användadet sjönk till normal nivå och jag kunde återigen ta i datorn utan att använda grytlappar.

 

Tack för mig, Ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det här var lätt det sjukaste jag någonsin sett under alla mina år i pokersvängen! Det är ju så många "buggar"/fel att det knappt är nån idé att rabbla upp dem här...

 

Jag är så tiltad på klienten att jag inte kan spela på den, och det kan väl ingen seriös grinder heller. HELT SJUKT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det här var lätt det sjukaste jag någonsin sett under alla mina år i pokersvängen! Det är ju så många "buggar"/fel att det knappt är nån idé att rabbla upp dem här...

 

Jag är så tiltad på klienten att jag inte kan spela på den, och det kan väl ingen seriös grinder heller. HELT SJUKT!!!

 

Tycker det är sjukt att dem tagit bort väntelistan:shock:

 

Layouten är för övrigt helt nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är sjukt att dem tagit bort väntelistan:shock:

 

Layouten är för övrigt helt nice.

 

Har du spelat nåt på den nya, eller bara railat? Har du grindat fler än några få bord? Har du prövat att dra ner bordssizen och försökt förstå vad som händer på bordet? DEN ÄR JU HELT SVINVÄRDELÖS!!! Layouten är ju helt kass, eller menar du att det är fina typsnitt?

 

Det här var inte meningen som ett drygt inlägg mot dig shahin, jag är bara sjukt tiltad av detta. Jag har grindat Ongame länge, byggt kontakter på nätverket, haft bra deals, gillat klienten och därför spelat nästan uteslutande på nätverket under 3-4 års tid. Nu kommer jag inte spela en hand till så länge de här felen finns kvar, och de är många...

 

Jag antar dock att den här klienten inte kommer vara långvarig, de måste ju förlora MASSOR med pengar på det här, och det är ju till syvende och sist det enda de är intresserade av!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså alla vet ju att dem kommer att lösa detta, frågan är bara hur jävla sega dem kommer vara med att göra det.

 

Med deras pengar borde dem ju fixa en panel med POKERSPELARE som testar klienten innan dem releasar skiten, mitt förtroende till ongame är borta efter ett års kärlek <3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat nåt på den nya, eller bara railat? Har du grindat fler än några få bord? Har du prövat att dra ner bordssizen och försökt förstå vad som händer på bordet? DEN ÄR JU HELT SVINVÄRDELÖS!!! Layouten är ju helt kass, eller menar du att det är fina typsnitt?

 

Det här var inte meningen som ett drygt inlägg mot dig shahin, jag är bara sjukt tiltad av detta. Jag har grindat Ongame länge, byggt kontakter på nätverket, haft bra deals, gillat klienten och därför spelat nästan uteslutande på nätverket under 3-4 års tid. Nu kommer jag inte spela en hand till så länge de här felen finns kvar, och de är många...

 

Jag antar dock att den här klienten inte kommer vara långvarig, de måste ju förlora MASSOR med pengar på det här, och det är ju till syvende och sist det enda de är intresserade av!

 

Det förstår jag helt och hållet.

 

Njao jag spelade bara ett bord pga jag försökte hitta HHfolder och en väntelista. Visst fanns det en del grejer jag störde mig på.. men inte spelat många händer för att märka av allt det du märkt av.

 

Får väl spela på någon annan klient till dem löser problemen. Dem lär ju fixa till allt snart.

 

glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså alla vet ju att dem kommer att lösa detta, frågan är bara hur jävla sega dem kommer vara med att göra det.

 

Med deras pengar borde dem ju fixa en panel med POKERSPELARE som testar klienten innan dem releasar skiten, mitt förtroende till ongame är borta efter ett års kärlek <3.

 

Alltså eftersom klienten sågott som varit igång och testats i ett år nu, så förvänta er inga större underverk. Riktigt jävla tragiskt faktiskt att dem inte lyckas göra nått vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, för er som vill importera era HHs i vista så sparas de nu i textfiler och ligger

C:\Users\användarnamn\AppData\Local\P5\RedKings\handhistory

 

(AppData är en dold fil)

Sweet! Tack som fan. Hittade till slut, men sökvägen var lite annorlunda för mig ("Local" och "AppData" har omvänd ordning):

 

C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Lokala inställningar\Application Data\P5\BestPokerClassic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg när Microgaming bytte klient. Gillade direkt den nya klienten trots att folk klagade som dårar. Trodde därför att det var nåt liknande den här gången. Testade precis den nya pokerklienten och det enda jag egentligen har att säga är:

 

FYFAN SÅ INIHELVETES VÄRDELÖS KLIENT!!!

 

Har spelat på Ongame länge eftersom dom har haft alllt jag önskat. EU-baserat, många FR-bord, möjlighet till fina deals och en riktigt bra mjukvara. Kommer dock inte spela en hand till så länge som den här skiten pågår.

 

Tack för mig Ongame. Vi ses nog aldrig mer igen.

 

PS! Hur många miljoner har ni "investerat" i att göra er pokerklient ospelbar? DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg när Microgaming bytte klient. Gillade direkt den nya klienten trots att folk klagade som dårar. Trodde därför att det var nåt liknande den här gången. Testade precis den nya pokerklienten och det enda jag egentligen har att säga är:

 

FYFAN SÅ INIHELVETES VÄRDELÖS KLIENT!!!

 

Har spelat på Ongame länge eftersom dom har haft alllt jag önskat. EU-baserat, många FR-bord, möjlighet till fina deals och en riktigt bra mjukvara. Kommer dock inte spela en hand till så länge som den här skiten pågår.

 

Tack för mig Ongame. Vi ses nog aldrig mer igen.

 

PS! Hur många miljoner har ni "investerat" i att göra er pokerklient ospelbar? DS.

 

Det sjuka med den grejen var att det fanns 3 eller 4 buggar jag störde mig enormt på när Microgaming bytte. Det tog seriöst nog inte mer än en vecka innan första uppdateringen och då var varenda litet fel tillrättat. Creds till dem :)

 

Har inte ens testat den nya på Ongame och jag kommer inte göra det heller förrän jag ser att folk säger att de fixat till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara väldigt jobbigt utan waiting list..

Jo, men jag har i stort sett bara öppnat 6 bord och kört. Fördelen är att det inte kan stå 10 andra regs i kö till bordet när man spelar mot jättefiskar. Om någon drar från bordet kan lika gärna en ny fisk sätta sig. Men det är klart att det blir skönare sen när de fixat waitinglist.

 

Får du in mindre händer/h?

Vet inte hur jag kan kontrollera det på bäst sätt. Spelar ju olika antal bord. Men när jag jämför enstaka bord mellan den gamla och nya klienten verkar det vara en rätt stor skillnad. Verkar som att jag snittar strax över 80 händer/timme nu jämfört med strax över 100 händer/timme förut... :(

 

Sample (antal händer/minuter spelade på bordet >>> Händer per timme):

Nya klienten

592/444 >>> 80

464/374 >>> 74

313/218 >>> 86

 

Gamla klienten

263/137 >>> 115

252/143 >>> 105

238/77 >>> 185

232/125 >>> 111

123/127 >>> 58

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag har i stort sett bara öppnat 6 bord och kört. Fördelen är att det inte kan stå 10 andra regs i kö till bordet när man spelar mot jättefiskar. Om någon drar från bordet kan lika gärna en ny fisk sätta sig. Men det är klart att det blir skönare sen när de fixat waitinglist.

 

 

Vet inte hur jag kan kontrollera det på bäst sätt. Spelar ju olika antal bord. Men när jag jämför enstaka bord mellan den gamla och nya klienten verkar det vara en rätt stor skillnad. Verkar som att jag snittar strax över 80 händer/timme nu jämfört med strax över 100 händer/timme förut... :(

 

Sample (antal händer/minuter spelade på bordet >>> Händer per timme):

Nya klienten

592/444 >>> 80

464/374 >>> 74

313/218 >>> 86

 

Gamla klienten

263/137 >>> 115

252/143 >>> 105

238/77 >>> 185

232/125 >>> 111

123/127 >>> 58

 

Tänk då på om du ska spela sngs, helst då turbos med korta perioder... Till det kommer att det inte går att öppna nya bord, och att man inte ser vilka som är kvar i handen för att det ligger stora onödiga boxar över spelarnas kort, samt att potten samlas framför en spelare uppe till vänster som mycket väl kan vara kvar i handen. Eller om man sitter långt ned till höger och inte ser sina egna kort..Till det har man ändrat struktur till det sämre, man har ändrat startstackar till det mindre, och man kan fortfarande inte se vad det är man spelar, en regular eller en turbo eller en don...

 

Jo det är det sämsta jag någonsin sett, trodde inget skulle vara värre än Partys gamla klient, men oj vad jag ändrat mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...