Gå till innehåll

ONGAME: Ny programvara


EmWi

Recommended Posts

  • Svars 619
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste haft tur för detta var första gången nätverket gick ner när jag spelade.

 

Jag jobbar själv i branschen och det är så sorgligt att se ännu ett exempel på det idiottänkande som ofta drivs fram av ekonomiskt ansvariga och utvecklare i skön förening. Utvecklare har ibland en jävla förmåga att förtränga och snacka bort alla fel och instabiliteter som de i dagens komplicerade tekniska miljöer inte fått ordning på.

 

Av det jag sett och hört så är det uppenbart att det var ett skandalöst beslut att sjösätta den nya klienten och alla företrädare i nätverket borde skämmas. Det finns inga ursäkter för att driftsätta sånt här. Antingen har man testat dåligt eller så har man driftsatt trots att testerna visat på allvarliga problem vad gäller stabilitet och driftsäkerhet i produkten. Lika jävla uselt bäggedera.

 

Lägg till det att man driftsätter en klient där flera funktioner från gamla klienten saknas. De kommer "snart" Men det gör det ju bara än mer obegripligt. Ska vi ropa halleluja bara för att vi fått bord vi kan ändra storlek på? För det är den enda feature jag känner är ett riktigt stort plus i nya klienten.

 

Själv hade jag precis kommit i pengarna på en SnG när nätverket kraschade. Det skedde i exakt samma ögonblick faktiskt som bubblan sprack då minsta stacken förlorade en allin mot den största. Jag tänker absolut kräva 1/3 av vinstpotten från den här turneringen. Får jag bara buy-in tillbaka så betyder ju det att Ongame stjäl mina pengar och varför skulle jag acceptera det? Det är inte mitt fel att de har en inkompetent ledning och programmerare som inte behärskar det de håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv hade jag precis kommit i pengarna på en SnG när nätverket kraschade. Det skedde i exakt samma ögonblick faktiskt som bubblan sprack då minsta stacken förlorade en allin mot den största. Jag tänker absolut kräva 1/3 av vinstpotten från den här turneringen. Får jag bara buy-in tillbaka så betyder ju det att Ongame stjäl mina pengar och varför skulle jag acceptera det? Det är inte mitt fel att de har en inkompetent ledning och programmerare som inte behärskar det de håller på med.

 

Cashar du i en sitngo så kommer du få pengar för den prisplats du fick, det kan jag lova dig. Du kommer varken få mer eller mindre. Däremot är det himla roligt när det kraschar när man spelar 12 sitngos samtidigt och man är minst 7 pers kvar på alla bord. Det är då man hoppas att siten visar goodwill, trots att man i användaravtalet faktiskt skriver på att man inte har rätt att få tillbaka något vid fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste haft tur för detta var första gången nätverket gick ner när jag spelade.

 

Jag jobbar själv i branschen och det är så sorgligt att se ännu ett exempel på det idiottänkande som ofta drivs fram av ekonomiskt ansvariga och utvecklare i skön förening. Utvecklare har ibland en jävla förmåga att förtränga och snacka bort alla fel och instabiliteter som de i dagens komplicerade tekniska miljöer inte fått ordning på.

 

Av det jag sett och hört så är det uppenbart att det var ett skandalöst beslut att sjösätta den nya klienten och alla företrädare i nätverket borde skämmas. Det finns inga ursäkter för att driftsätta sånt här. Antingen har man testat dåligt eller så har man driftsatt trots att testerna visat på allvarliga problem vad gäller stabilitet och driftsäkerhet i produkten. Lika jävla uselt bäggedera.

 

Lägg till det att man driftsätter en klient där flera funktioner från gamla klienten saknas. De kommer "snart" Men det gör det ju bara än mer obegripligt. Ska vi ropa halleluja bara för att vi fått bord vi kan ändra storlek på? För det är den enda feature jag känner är ett riktigt stort plus i nya klienten.

 

Själv hade jag precis kommit i pengarna på en SnG när nätverket kraschade. Det skedde i exakt samma ögonblick faktiskt som bubblan sprack då minsta stacken förlorade en allin mot den största. Jag tänker absolut kräva 1/3 av vinstpotten från den här turneringen. Får jag bara buy-in tillbaka så betyder ju det att Ongame stjäl mina pengar och varför skulle jag acceptera det? Det är inte mitt fel att de har en inkompetent ledning och programmerare som inte behärskar det de håller på med.

 

Bra text, håller med till fullo. Enda positiva är väl att fisknivån har ökat på sistonde känns det som, iallafall midstakes, tycker det är bra att funktionen med egna bord är borta då alla regs brukar sno fisk. Waitinglist kan jag kanske också acceptera efter några bra argument jag läste tidigare, men klienten i sig. Oacceptabelt so far.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, finns det folk som fortfarande är kvar på Ongame, trots att de tagit bort 8x och lanserat en värdelös buggig klient som servrarna inte klarar av? Låt Ongame begå sitt självmord i fred för fan. Pokerbranschen ska ha nått längre 2009, man ska inte finna sig i sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashar du i en sitngo så kommer du få pengar för den prisplats du fick, det kan jag lova dig. Du kommer varken få mer eller mindre. Däremot är det himla roligt när det kraschar när man spelar 12 sitngos samtidigt och man är minst 7 pers kvar på alla bord. Det är då man hoppas att siten visar goodwill, trots att man i användaravtalet faktiskt skriver på att man inte har rätt att få tillbaka något vid fel.

 

va??? Innebär det att de förbehåller sig rätten att lägga beslag på spelarnas vinstpengar och således GÅ I VINST pga att deras system kraschar??? Enstaka spelare kan jag förstå, men om de inte har några vinnare att betala ut till så måste ju för helvete samtliga spelare få insatsen tillbaka? Om de på fullt allvar försöker sig på något sånt hoppas jag vi får veta det här - då kommer jag att casha ut direkt och aldrig mer sätta min fot i nätverket.

 

Problemet i mitt fall var ju att kraschen kom samtidigt som vi kom in i pengarna - ev. gick inte den sista handen in i databasen och då kanske de bråkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad man tiltar sönder sig på den nya skitklienten. För nån timma sedan gick det varken reloada eller sätta sig med cash på något bord så nästan alla bord bröts. Nu märkte jag även att det fattas $1k+ från mitt konto efter detta.. Jobbigt att grinda på Ongay när hälften av tiden går åt att skriva till support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va??? Innebär det att de förbehåller sig rätten att lägga beslag på spelarnas vinstpengar och således GÅ I VINST pga att deras system kraschar??? Enstaka spelare kan jag förstå, men om de inte har några vinnare att betala ut till så måste ju för helvete samtliga spelare få insatsen tillbaka? Om de på fullt allvar försöker sig på något sånt hoppas jag vi får veta det här - då kommer jag att casha ut direkt och aldrig mer sätta min fot i nätverket.

 

Problemet i mitt fall var ju att kraschen kom samtidigt som vi kom in i pengarna - ev. gick inte den sista handen in i databasen och då kanske de bråkar.

 

Nej, det jag menar är att bara för att klienten kraschar för dig så går sitngon vidare. Dvs du blir sitout och blindas ner, så obv får du tredjeplatsen och de andra spelar om första (om de är smarta och inte donkar ut sig). Det är i alla fall det som har hänt för mig. Om det kraschat tidigt i sitngon har jag ibland lyckats få igång klienten och se mig med 1/10 så stor stack, allt medans de andra spelat vidare. Andra gånger har det kraschat när vi varit på/nära bubblan, och jag har faktiskt cashat i sitngon ibland vid sånna tillfällen.

 

Mitt skin har hittills gett mig tickets/cash för alla sitngos som jag inte har cashat i som har kraschat dock, men är inte så hysteriskt kul att spela när man 2/3 gånger man lirar måste skicka mail till supporten och be om refunds...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför fortsätter ni spela på sajten då? Det är väl bara tat byta till någon annan av de 100 alternativ som finns, tills ni får rapporter om att det fungerar som det ska.

 

Mitt problem är att jag är ca halvvägs genom en bonus. Visserligen ingen jättebonus, men ändå ansenlig summa för min BR. Har dock gett upp nu då jag skottat bort en del pengar (när jag tröttnade på krascherna klev jag upp tre nivåer typ, smart...) och klienten har påvisat ett betydligt mer instabilt beteende, även vid få bord. Om de skulle råka fixa klienten innan augusti kanske jag går tillbaka och kör färdigt bonusen i alla fall.

 

Sen så flyr ju alla regs från nätverket, så snart finns det bara fiskar kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första är inget argument, bonus finns på alla sajter och man ska inte behöva riskera pengar bara för att jaga en bonus.

 

Andra argumentet är dock intressant, blr det fiskrikare av sämre klient så kan man kanske stå ut med en del, bara man är medveten om risken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första är inget argument, bonus finns på alla sajter och man ska inte behöva riskera pengar bara för att jaga en bonus.

 

I mitt fall så har jag inte riskerat pengar genom att spela på Ongame (förutom att jag skottat då, men det är ju mitt eget fel), alla förluster jag haft pga klientkrascher har mitt skin ersatt mig för. Det har mest varit ett jäkla meck med en massa mail till supporten. För mig är det alltså att klienten inte är användarvänlig som gör att jag tappat lusten att spela på Ongame, inte att jag tror att jag riskerar pengar på annat sätt än att vara dålig på poker (och det är jag ju oavsett site jag spelar på).

 

Argumentet att stanna och spela klart bonusen är att ju längre man har kommit i en bonus desto värdefullare blir bonuspoängen (förutsatt att bonusen är som Ongamebonusar och delas ut helt eller inte alls). Reggar jag mig för en bonus på ett annat nätverk till samma villkor så behöver jag samla ihop dubbelt så många poäng (rakea dubbelt så mycket) för att få ut samma summa pengar som om jag stannar kvar på Ongame tills min bonus löst ut. Visst, man kan få ut en del av cashbacksystemet istället, men för en microspelare som mig innebär det typ en sjättedel av bonusvärdet jag samlat ihop vilket inte är mycket att hurra för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första är inget argument, bonus finns på alla sajter och man ska inte behöva riskera pengar bara för att jaga en bonus.

 

Andra argumentet är dock intressant, blr det fiskrikare av sämre klient så kan man kanske stå ut med en del, bara man är medveten om risken.

 

Finns ju fler argument också, man har ju byggt hela sitt spel via ett nätverk, man vet fisken man vet regsen osv. Alla notes, tableselection kan man göra utan problem.

 

Visst finns ju statsprogram i ett nytt nätverk men fortfarande mycket skönare när man vet vem som är monsterfisken och vem man ska akta sig för direkt istället för att vänta en månad innan man hittar all info.

 

Man kanske trivs med sitt skin, har en bra deal och gärna vill fortsätta där men visst finns ju andra skins som ger likvärdiga deals men vissa kanske hade en plan att ta sig till en viss VIPnivå och sånt och allt sånt sabbas ju om man byter skin. Ja finns en del, sen hade jag flytt ongame i några veckor men har sakta hittat tillbaka då det har varit mitt bröd och vatten under hela min karriär och tycker spelstilen på ongame passar mig bättre än på andra nätverk.

 

Det enda problem jag har nu är klienten som fryser och pengar som saknas och det är helt oacceptabelt men om man väger upp fördelar mot nackdelar så är jag tvungen att stanna ett tag till... dem borde ju inte vara så jävla korkade att dem låter detta fortsätta i flera veckor till, jag menar hur svårt kan det vara med deras resurser att fixa ett sånt här problem om man jobbar 15h om dagen på att fixa det istället för att sitta på semester och ringa runt till varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hör jag inte till den skaran som brukade spela på gamla ongame, men det här är ju för fan helt jävla otroligt. Satte in några extra dollar på bwin för att testa nya ongame lite under söndagens forumturre. Klienten kraschar och pengarna jag hade på bordet försvann, kul.

 

Roligare blir det dock då jag ska kontakta support, får upp x antal rutor där jag fyller i min mailadress, namn ärende etc. Allting står på svenska, så jag skriver självklart på svenska. Får svar PÅ SVENSKA, som säger att jag ska skriva på engelska, underbara underbara idioti.

 

Sådär, gnällt av mig nu, pengarna är väl struntsamma, struntsumma, är väl mer principsak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda problem jag har nu är klienten som fryser och pengar som saknas och det är helt oacceptabelt men om man väger upp fördelar mot nackdelar så är jag tvungen att stanna ett tag till... dem borde ju inte vara så jävla korkade att dem låter detta fortsätta i flera veckor till, jag menar hur svårt kan det vara med deras resurser att fixa ett sånt här problem om man jobbar 15h om dagen på att fixa det istället för att sitta på semester och ringa runt till varandra?

 

Jo, precis så korkade och inkompetenta är dom nog. Den "nya" mjukvaran har varit i drift i ett halvår. På det halvåret har dom uppenbarligen inte hunnit fixa eller ens hitta alla buggar så hur tror du att dom ska få ordning på klienten nu helt plötsligt.

 

Alltså, inkompetensen som Ongame visar prov på får mig helt osökt att tänka på SAS vars ledning/ledningar är inkompetensens poster boys.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått pengarna tillbaka ,fick ni rätt summa ?

Misstänker att jag inte fick rätt summa, sitter man på 4-6 bord så har man ju inte helt koll på plussandet,,ser dock i PT att det vart drygt $30 plus ,

och dom verkar inte vara med i summan man fick tillbaka,

någon/några som misstänker samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det låst sig igen - åtminstone mitt skin fick inte fram kontosaldot och kunde då inte koppla upp spelare till nya spel. Sanslöst...

 

Pokervärlden är stor och konkurrensen om spelarna hård. Jag tror inte att Ongame ska känna sig säkra på att deras spelarbas har hur mycket tålamod som helst. Och om väl fallet kommer igång på allvar så lär det s.a.s. bara rasa på. Större skepp än Ongames har kapsejsat på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jupp, frös sig för mig med... saknas en massa pengar också måste börja skriva upp saldo innan varje session och jämföra med HM. Måste hålla med LOUD, dem är tydligen så korkade... tror dem sitter på en paradisö just nu och ser pengarna rulla in och skiter i spelarbasen i nuläget. Sommar, sol, semester, VAKNA för i helvete.

 

Klientlanseringen gjorde ju att alla försvann, en del har kommit tillbaka men snart kommer nog en del försvinna igen... snälla gör pokerstars skattefritt så man som CG spelare har ett vettigt alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått pengarna tillbaka ,fick ni rätt summa ?

Misstänker att jag inte fick rätt summa, sitter man på 4-6 bord så har man ju inte helt koll på plussandet,,ser dock i PT att det vart drygt $30 plus ,

och dom verkar inte vara med i summan man fick tillbaka,

någon/några som misstänker samma?

 

Ok och alla har missat mitt inlägg?????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om spelservern går ner så att turneringen inte kunde slutföras så gäller tydligen följande enligt ett svar från supporten: Jag hade en turnering som blev så och såvitt jag kunde se så stämde återbetalningsbeloppet:

 

---

Payout policy:

 

Some players have busted out of the tournament but the prize pool has not yet been

 

reached. This is a candidate for refund option 2 and players will be refunded so. Eg, 50

 

players remaining, you have 5000 chips and are in 16th place.

 

• The fee is refunded to all remaining players, you get $1.

 

• 50% of the remaining player prize pool ($1000) is refunded evenly to all 50

 

remaining players = 50% of $1000 ($500) divided by 50 players, you get $10.

 

• The other half of the player prize pool is distributed between the remaining

 

players based on their current chip stack vs the total tournament chip pool. You

 

had 5000. So, you get $500 X 5000/150000 = $16.68.

 

• Therefore in total, you will get a cash refund of $1+$10+$16.68 = $27.68.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...