Gå till innehåll

ONGAME: Ny programvara


EmWi

Recommended Posts

  • Svars 619
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer ihåg när Microgaming bytte klient. Gillade direkt den nya klienten trots att folk klagade som dårar. Trodde därför att det var nåt liknande den här gången. Testade precis den nya pokerklienten och det enda jag egentligen har att säga är:

 

FYFAN SÅ INIHELVETES VÄRDELÖS KLIENT!!!

 

Har spelat på Ongame länge eftersom dom har haft alllt jag önskat. EU-baserat, många FR-bord, möjlighet till fina deals och en riktigt bra mjukvara. Kommer dock inte spela en hand till så länge som den här skiten pågår.

 

Tack för mig Ongame. Vi ses nog aldrig mer igen.

 

PS! Hur många miljoner har ni "investerat" i att göra er pokerklient ospelbar? DS.

 

Åhh... microgamings gamla klient. Herregud, vad fin den var. Nostalgi. Sakna.

 

Edit: fråga om nya ongame-klienten, är det fortfarande höj med och inte höj till? Antagligen eftersom ingen kommenterat det. Det är ju helt värdelöst... vem orkar sitta och räkna matte när man ska 3betta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh... microgamings gamla klient. Herregud, vad fin den var. Nostalgi. Sakna.

 

Edit: fråga om nya ongame-klienten, är det fortfarande höj med och inte höj till? Antagligen eftersom ingen kommenterat det. Det är ju helt värdelöst... vem orkar sitta och räkna matte när man ska 3betta?

Höj till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna funka fint för mig iallafall: www.ongamehacks.com

 

Gör borden rena, korten synbara och dealer button enklare att se, perfekt vid multi tabling. :h:

 

+ att de lovat mig hålla den uppdaterad utefter ongames updates..

 

Är det du som har gjort den eller? :twisted:

Köpte den genom paypal nyss och när jag skulle installera den får jag en trojanvarning från mitt virusprogram. Tänkte väl att det var för bra för att vara sant. Uppmanar alla som har eller har tänkt köpa detta program att vara väldigt försiktiga. Kanske finns en keylogger eller något liknande i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen dataexpert och har kanske har missat om nedanstående redan besvarats någonstans, ber om ursäkt om så är fallet men:

Idag rullade även Betsson ut uppdateringen och glad blev man inte. Bortsett från att ha samma invändningar som övriga i denna tråd så undrar jag följande, alla avser omaha på Betsson

 

 

1. Player Notes. 2 års skrivande av notes på alla jag någonsin mött syns inte längre. Kul. Lösning?

 

2. PTO? Finns det en patch som jag missat eller är det på g? Annan lösning? Kanske läge att istället prova Omaha manager (om den funkar)?

 

3. Om man nu får igång PTO-import, hur få till PaHud?

 

 

Tacksam för vettiga svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngn mer än jag som blir utkastad hela tiden från sin klient?

 

Jag har samma problem. En gissning är att det har med det faktum att den delvis är skriven i flash. Om man kör på en lite långsammare maskin kan man få problem med att flashmotorn tar väldigt mycket CPU. Resultatet kan bli att den låser sig.

 

Intuitivt känns det som om detta inte är testat fullt ut... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ju säga att jag är lite sorgsen och besviken på vad som kommit ut. Jag har väntat i 5 år på denna release och hade givetvis hoppats på mer.

 

Vad man alltid måste komma ihåg är ju att ett pokersystem är som ett isberg. 90% av det som är gjort ligger ju under ytan. Problemet är att det givetvis är en tjyvstart. Det som fanns i den gamla klienten hade ju inte kommit till av en slump utan utvecklats under lång tid genom feedback. Nu har man en mycket bättre plattform, men man har inte tagit det hela vägen med funktionerna ovanpå och därför blir mottagandet dåligt. Nu kommer man att få kämpa 6 månader i motvind för att komma ikapp...

 

Om man skall säga något trevligt om klienten måste man dock framhålla turneringslobbyn. Den har blivit mycket bra med bra filter och information och flera flikar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna funka fint för mig iallafall: www.ongamehacks.com

 

Gör borden rena, korten synbara och dealer button enklare att se, perfekt vid multi tabling. :h:

 

+ att de lovat mig hålla den uppdaterad utefter ongames updates..

 

Finns att få gratis:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=11240916&postcount=371

 

Modden de använder liknar ganska mycket denna (nedre):

http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=11229210&postcount=364

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat mappen där textfilen ligger (dvs hh-history mappen).

 

Har valt den på HM, men den sparar inte händerna och visar inte heller huden :-(.

 

Fungerar HM med nya ongame updaten? Isåfall, hur får man igång skitet?

 

gg, wp,no re

 

Tror man måste ta hem nån beta update av hm eller nåt sånt, jag försökte men då fick jag inte igång hm alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaha, så har jag också provat den nya...., det mesta är väl sagt om layout och saknade funktioner osv och är ju säkert mycket personliga preferenser och vane saker det handlar om....

 

Waiting-listen kunde jag faktiskt klara mig rätt bra utan den lilla tiden jag testade, iaf i cg: Hide empty och Hide full så ploppar det i rätt bra takt upp bord där det fattas nån/några, och man kan ju direkt där välja Sit Down i miniatyren. Däremot var det ju mer irriterande att borden inte mindes vad man bockat i/storlek/gömt chatten osv sedan sist.

 

Prestandan känns ok iaf ....så länge man inte leker med annat verkar det som...?

 

- Minnes användningen pendlar mellan 200 000kB och 1 000 000 kB med 8 bord.

- Växlingsfilen förut låg på nåt 0,8-1,2GB, nu på 1,8GB+.

- Memory pages/sec ligger på 95...vilket jag aldrig sett innan med nån klient, varit 0 alla gånger jag då råkat titta efter...

 

Funkade flytande idag när jag testade med 8 bord en stund... men igår när jag spelade på Party samtidigt låste det sig från och till i 10-20sek så det inte gick att klicka på nåt och man blitt autofoldad.

Gissningsvis nya OnGame som drar så mycket minne att det inte är hälsosamt att köra andra saker(klienter) på samma gång som också ska slåss om minnet?

 

Cpu användning med 8 bord är ca 25-30% på en phenom 9550, vilket jag har för mig är aningen mindre än den gamla....vilket ju är bra(dock fortfarande mer än många andra klienter).

 

Summering: Vi har blivit av med hh-databasen som orsakade disköverbelastning men fått ett otroligt minnesätande monster istället.

 

 

 

Alla screencaps med 8st P5 bord

 

2lt3b4.jpg

Minnes användningen hos BetssonPoker.exe pendlar mellan 200 000kB och 1 000 000 kB när jag testade med 8 bord.

 

 

30j30ph.jpg

Memory pages/sec ligger på 95...vilket jag aldrig sett innan med nån klient, varit 0 alla gånger jag då råkat titta efter... (den blå linjen)

 

 

2jctq1s.jpg

Växlingsfilen förut låg på 0,8-1,2GB nåt, nu på 1,8GB+.

 

 

 

edit::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Nedan som jämförelse 8 andra bord: 4+4 Party och SvS.

 

Tar bara ~2/3 av cpu som 8st P5 bord gjorde, samt inga problem med minnet, ...trots allt är det ändå 2 olika klienter nu.

 

23st4ls.jpg

 

2nr1qg6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medveten affärsplan?

 

Tjaa, den affärsplanen slår väl nog bakut isf... om folk tex inte kan se på streams eller leka med nåt annat medan de spelar. Eller om man måste välja bort turneringar för att det strular tillsammans med P5, då är det väl P5 man skippar iom att dom andra är "kompatibla" sinsemellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen dataexpert och har kanske har missat om nedanstående redan besvarats någonstans, ber om ursäkt om så är fallet men:

Idag rullade även Betsson ut uppdateringen och glad blev man inte. Bortsett från att ha samma invändningar som övriga i denna tråd så undrar jag följande, alla avser omaha på Betsson

 

 

1. Player Notes. 2 års skrivande av notes på alla jag någonsin mött syns inte längre. Kul. Lösning?

 

2. PTO? Finns det en patch som jag missat eller är det på g? Annan lösning? Kanske läge att istället prova Omaha manager (om den funkar)?

 

3. Om man nu får igång PTO-import, hur få till PaHud?

 

 

Tacksam för vettiga svar

 

Jag har exakt samma problem. Någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...