Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

sitter man bra i sportbacken?

 

du menar baksätet?.. det där blev för svår lingo. Jag har aldrig suttit bak på dem, bara kört och åkt fram, och den upplevelsen var inte nådig, sjuuukt skön ratt.. Btw, jag är sjukt nöjd med volvon också nu 1,5 vecka efter,.. den är sjukt skön också och jag ser inte var du upplever dem som plastig/b inredningsmässigt.

 

Tycker kvalitetskänslan är jäkligt hög i varje fall =), Parkeringsensorn sopar då banan med farsans också, tjuter inte för det minsta lilla 38742837 meter bort utan reagearar på ett lagomt avstånd så man inte kissar ner sig direkt man stoppar i backen. Regnsensorn avgudar jag också.

 

Hade så gärna haft Led-ljus dock =(,... bi-xenon ljus får duga nu dock, nästa bil !

 

edit; stolarna.... omg stolarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du menar baksätet?.. det där blev för svår lingo. Jag har aldrig suttit bak på dem, bara kört och åkt fram, och den upplevelsen var inte nådig, sjuuukt skön ratt.. Btw, jag är sjukt nöjd med volvon också nu 1,5 vecka efter,.. den är sjukt skön också och jag ser inte var du upplever dem som plastig/b inredningsmässigt.

 

Tycker kvalitetskänslan är jäkligt hög i varje fall =), Parkeringsensorn sopar då banan med farsans också, tjuter inte för det minsta lilla 38742837 meter bort utan reagearar på ett lagomt avstånd så man inte kissar ner sig direkt man stoppar i backen. Regnsensorn avgudar jag också.

 

Hade så gärna haft Led-ljus dock =(,... bi-xenon ljus får duga nu dock, nästa bil !

 

edit; stolarna.... omg stolarna...

 

körde A5 också. visst fin bil. men baksätet var ju oanvändbart. och så sjukt lång bil. kändes lite onödig. men SB sägs ha sänkt baksätet så kanske blir användbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde A5 också. visst fin bil. men baksätet var ju oanvändbart. och så sjukt lång bil. kändes lite onödig. men SB sägs ha sänkt baksätet så kanske blir användbar.

 

oanvändbart är nog att ta i, man kan allt mota in frugan där och polarn fram, men 4 pers är nog kört ja.

 

Vet att polarn som äger en whinar över trunkutrymmet dock.. var nå tjafs om golfbagen vet inte om han krydda eller inte men det lät lite over the top heh.

Kan tillägga att han var på rätt dåligt humör, sugen på kombi är han också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oanvändbart är nog att ta i, man kan allt mota in frugan där och polarn fram, men 4 pers är nog kört ja.

 

Vet att polarn som äger en whinar över trunkutrymmet dock.. var nå tjafs om golfbagen vet inte om han krydda eller inte men det lät lite over the top heh.

Kan tillägga att han var på rätt dåligt humör, sugen på kombi är han också.

 

inte ens jag kan sitta i baksätet utan att håret tar i taket. bagaget är hur djupt som helst, men saknar helt höjd. riktigt opraktisk bil imo. men riktigt fin om man redan har en praktisk bil och bara ska ha den som nöjesbil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

he he världen e liten

 

Jag snackade i helgen med en polare som jobbat med Lopez angående denna företelse. Min hypotes vara att hon har en bög som sköter detta åt henne men han trodde inte alls på det då hon tydligen skall vara ganska jordnära.

 

Måste mejla han denna bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VW ringer. min bil som byggs idag, leverans om 2-3veckor har tydligen något känt ESP-fel så ESP funkar inte. får alternativen att få 8000kr rabatt(på 190kkr), köpa en 1.4TSI på 160hk med samma utrustning för samma pris med lång leverans eller skippa köpet helt.

 

skippa köpet och dra på semester och skita i bil helt lockar lite. plussat en del sedan jag köpte bilen så funderat på om jag köpte en för oballer bil. och rent allmänt börjar jag lessna lite på på svenska vintern som verkar ha börjat nu.

 

gah måste jag ta beslut. era tankar, blev jag 8kkr rikare, 190kkr rikare eller fick jag ett jobbigt beslut extra?

 

dra på semester låter bäst imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VW ringer. min bil som byggs idag, leverans om 2-3veckor har tydligen något känt ESP-fel så ESP funkar inte. får alternativen att få 8000kr rabatt(på 190kkr), köpa en 1.4TSI på 160hk med samma utrustning för samma pris med lång leverans eller skippa köpet helt.

 

skippa köpet och dra på semester och skita i bil helt lockar lite. plussat en del sedan jag köpte bilen så funderat på om jag köpte en för oballer bil. och rent allmänt börjar jag lessna lite på på svenska vintern som verkar ha börjat nu.

 

gah måste jag ta beslut. era tankar, blev jag 8kkr rikare, 190kkr rikare eller fick jag ett jobbigt beslut extra?

 

spela missnöjd och säg att du vill skippa köpet men kan tänka dig köpa bilen om du får mer än 8k rabatt. freeroll om du ändå hade tänkt ta 8k alternativet. borde väl vara hyffsat läge för dig då du har massiva möjligheter att förhandla till dig extra grejer här innan det blir ofördelaktigt för dom och bättre deal att skippa sälja övh. bonus också att dom redan har kommit med första förslag så du kan säga att du är missnöjd och fråga vad mer dom har att komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att alla hatar språkpoliser här på forumet, men varför kan du inte börja meningar med stor bokstav. Det blir ju så mycket lättare att läsa och dessutom är det ju inte det minsta tufft att skriva allt med gemener. Alternativet är väl att skippa alla punkter och komman också om syftet är att göra inläggen svårlästa.

Jag skulle skita i vilket om det inte vore för att jag oftast läser dina inlägg så ta det som någon form av komplimang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor skillnad på att inte använda punkt/komma och att inte använda stor bokstav. Utan punkt och komma blir det väldigt svårt att läsa, att bara använda små bokstäver gör ju det knappast svårare att läsa (om man inte har lågt IQ eller dyslexi eller liknande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror jag har dyslexi light och har inte ens märkt någon skillnad på inläggen

 

ibland undrar jag vad som skilljer sig emellan de som stör sig på språkmissbruk och de som inte, måste ha någon med perceptionen/tolkningen att göra

 

jag har ganska divergent tänkande och det stör mig sällan, det krävs typ att någon är psykotisk för att det skall bli jobbigt

 

är det verkligen så fruktansvärt jobbigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar vara en majoritet små bokstäver i min well iaf.

 

verkar som jag vill ha ESP:

 

antar att jag kommer välja att avbeställa bilen och dra på semester sedan köpa en bil utan fel som finns i butik redan typ:

http://www.blocket.se/orebro/Volkswagen_Golf_GT_1_8_TSI_DSG7_WOLFSBURG_EDI_23169053.htm?ca=15&w=3

 

men kan ju alltid fundera på alternativ som:

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_335_Twin_Turbo_23259597.htm?ca=15&w=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har länge funderat vad jag vill ha. hur baller vore det inte att slå till på en bugatti. sjukt mycket baller imo, kommer nog slå till på en sådan. :)

 

nice nice nice, har funderat på att köpa en liknande fast från dirt devil som bara kostar ca 1000sek för att kunna brygga grönt te bra. Har denna varmhållning också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en sån här till salu om det kan vara intressant.

http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2006/10/toyota_auris_sm_1.jpg

 

Garanterat en problemfri bil. Gått 900 mil och har två års nybilsgaranti kvar.

 

har ingen brådska att sälja, så skicka ett PM när du kommer hem från semestern om du är intresserad.

Pris. ca 130.000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag spelade jag min största pott hitills. vann den förvisso, men har vunnit mer pengar i andra potter...

 

Dealt to HERO 5c 5s

fold,

HERO raises to $70

fiende calls $70

fold, fold,

enemy calls $50

FLOP ($220) 8d Qd 5h

enemy bets $100

HERO calls $100

fiende raises to $462

enemy

fiende raises to $462

enemy calls $362

HERO raises to $1,760 (AI)

fiende calls $1,297

enemy calls $1,297

TURN ($5,500) 8d Qd 5h 9c

enemy checks

fiende bets $4,122

enemy raises to $6,506 (AI)

fiende calls $2,383

RIVER ($18,512) 8d Qd 5h 9c Qh

enemy shows Jc Td

(Pre 49%, Flop 12.6%, Turn 61.9%)

 

HERO shows 5c 5s

(Pre 31%, Flop 61.8%, Turn 14.3%)

 

han sista hade: 9d 5d

(Pre 20%, Flop 25.6%, Turn 23.8%)

 

 

 

i HM ser det ut som att jag fick in degen med set vs stege på turn så jag ser väldigt rungood ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs.

 

Vad dricker du helst för vin?

 

Ätit något "konstigt" kött som du tycker är underskattat? Typ ren, struts....

 

det här vinet är fint:

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=22350&Butik=0&SokStrangar=

 

vet inte om man kan kalla det kött men ätit gräshoppa. inget jag rekommenderar. kobebiff däremot är fint. duva är underskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här vinet är fint:

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=22350&Butik=0&SokStrangar=

 

vet inte om man kan kalla det kött men ätit gräshoppa. inget jag rekommenderar. kobebiff däremot är fint. duva är underskattat.

 

Skall testas bara för de. Dricker iofs helst rioja, men som sagt skall det här testas.

 

Får du chansen att äta Ren(alltså färskt, inte rökt) någon gång så skall du ta den. Bästa köttet jag ätit i mitt liv.

 

Nej nu har jag skjutit upp städningen tillräckligt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall testas bara för de. Dricker iofs helst rioja, men som sagt skall det här testas.

 

Får du chansen att äta Ren(alltså färskt, inte rökt) någon gång så skall du ta den. Bästa köttet jag ätit i mitt liv.

 

Nej nu har jag skjutit upp städningen tillräckligt ;-)

 

hade en period i mitt liv jag var väldigt svag för beef jerky och varianter. köpte ren, älg och allt möjligt. mycket fint. inte så mycket för viltkött, en gång jag åt hjort(inte forum-hjort) var biten så seg så jag gjorde ett försök att svälja den istället. dumt gjort, fastnade i strupen som började klunka frenetiskt utan att lyckas, tog tag om min hals och pressade ner den. sedan dess har jag lite negativ inställning till vilt-kött. :shock:

 

poker är inte bra för mitt hjärta....

http://img255.imageshack.us/img255/4796/today.png

mår verkligen inget vidare av variansen på nl2k-nl5k. blir glad när fisken tar sitout så jag kan lämna bordet. man har ingen aningen om hur sessionen kommer sluta, idag är jag knappt glad för mina 5k jag vann, bara glad att det är över.

vore skönt om man kunde få rsa någon gång så man vågade låta rullen ligga online och kunde spela högt utan att må fysiskt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror jag har dyslexi light och har inte ens märkt någon skillnad på inläggen

 

ibland undrar jag vad som skilljer sig emellan de som stör sig på språkmissbruk och de som inte, måste ha någon med perceptionen/tolkningen att göra

 

jag har ganska divergent tänkande och det stör mig sällan, det krävs typ att någon är psykotisk för att det skall bli jobbigt

 

är det verkligen så fruktansvärt jobbigt?

 

Helt ärligt så är det skitjobbigt för mig att läsa. Jag upplever det som precis lika svårläst när någon använder de/dem fel som det/den används felaktigt. Testa att konsekvent skriva "det" i alla lägen och aldrig använda "den", det skulle nog de flesta uppleva som ganska försvårande. Åtminstone tappar man fokus på själva innehållet. Så jobbigt tycker jag det är, dyslexi vet jag att jag inte lider av. Någon skrev att det beror på låg IQ... det kanske är så, även om jag aldrig själv upplevt att jag är mycket dummare än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...