Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Vad har du gjort idag?

 

vaknade runt 9.30, trött som en gris. åt 2 mackor vid datorn. 10.00->16.00 grindade jag nonstop. inte så många bord, blev knappt 1500händer, swingade lite, torskade en 7k pott, vann en 6k och en 9k pott, slutade dagen +6k ish tror jag. spelade inte mitt A-game men mina motståndare spelade sitt C och D game så gick vägen ändå, hade jag varit färsk i skallen hela tiden hade jag nog kunna slutat någon tusing upp mer bara på att inte ge onödiga timingtells etc. vrålhungrig och slutkörd åt jag en stor fajitas på http://www.missfajitas.se . den var verkligen STOR så blev lite matkoma på det fram till 19.00 då jag gick ut och sprang 54min, gissar på ca 9km i härligt regn.

 

nu ska jag duscha, sedan blir det nog serie-grind ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tycker du att man ska lägga ner tid på att spela poker gentemot att studera?

 

beror på ens mål. vill man vinna pengar 90/10, vill man vinna mer pengar i framtiden 50/50, vill man bli vinnande 10/90. jag lägger väl 90/10 nu, förr la jag kanske 70/30. totalt över min karriär kanske 80/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att alla hatar språkpoliser här på forumet, men varför kan du inte börja meningar med stor bokstav.
Har du inte sett postarna i HSNL? Finns en klar korrelation mellan slarvskrift och resultat. Eg Ivey skriver som en 14-årig tjej med dyslexi. Imo är det en förutsättning för vinnande spel på hög nivå att man släpper sån detaljnojja.

 

Det blir ju så mycket lättare att läsa och dessutom är det ju inte det minsta tufft att skriva allt med gemener.
Det där är ju mycket för att standardspråk är anpassat för maximal info per kvadratcentimeter papper och därför behöver fler tecken för att hålla läsbarheten på rimlig nivå. Online finns inte den begränsningen på samma sätt, så man kan köra en jäkla massa radbrytningar istället för specialtecken.

 

Eftersom vi dessutom rör oss inom ett begränsat ämne så kan man slarva rätt mycket med stavning, mm utan att det blir otydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm blev lite sugen på en audi. kanske en sån här:

http://ak4-it.audi.de/entry?mandant=accx-se&ecardid=1251579650306

 

pruta ner den 10% rimligt? nackdelen blir väl 6månader leveranstid... gah, inte konstigt att alla biltillverkare går så dåligt när de är så värdelösa på att göra hemsidor och sälja det som folk vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vrålhungrig och slutkörd åt jag en stor fajitas på http://www.missfajitas.se . den var verkligen STOR så blev lite matkoma på det fram till 19.00 då jag gick ut och sprang 54min, gissar på ca 9km i härligt regn.

 

nu ska jag duscha, sedan blir det nog serie-grind ikväll.

 

har du provat Pitas som ligger precis vid vasaplatsen? brutalt goda fajitas/burritos, man kan välja ingredienser själv om man vill, rekas iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poker är inte bra för mitt hjärta....

http://img255.imageshack.us/img255/4796/today.png

mår verkligen inget vidare av variansen på nl2k-nl5k. blir glad när fisken tar sitout så jag kan lämna bordet. man har ingen aningen om hur sessionen kommer sluta, idag är jag knappt glad för mina 5k jag vann, bara glad att det är över.

vore skönt om man kunde få rsa någon gång så man vågade låta rullen ligga online och kunde spela högt utan att må fysiskt dåligt.

Om du blir så stressad av att spela på den nivån tror du att du nånsin kan spela nära ditt A-game? Går du inte hellre ner i nivå?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du blir så stressad av att spela på den nivån tror du att du nånsin kan spela nära ditt A-game? Går du inte hellre ner i nivå?

 

ptja, plussar jag tillräckligt kommer jag spela mitt a-game på nivån tillslut. men idag har jag inte tillräckligt med disciplin för ta all edge på de högre nivåerna.

 

men jo, går hellre ner. idag var det en fisk på 2bord nl5k jag valde att inte sätta mig mot för jag ville verkligen inte avsluta månaden med ett rejält back. grinade på 8bord nl400-nl1k istället, enklare pengar. känns bättre att vinna 10inköp på nl400 än att vinna 1inköp på nl5k.

 

 

ikväll blir det grappa! någon göteborgare som vill käka en bit mat och snacka lite på skit kring 19tiden på:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=209&a=108773

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ptja, plussar jag tillräckligt kommer jag spela mitt a-game på nivån tillslut. men idag har jag inte tillräckligt med disciplin för ta all edge på de högre nivåerna.

 

men jo, går hellre ner. idag var det en fisk på 2bord nl5k jag valde att inte sätta mig mot för jag ville verkligen inte avsluta månaden med ett rejält back. grinade på 8bord nl400-nl1k istället, enklare pengar. känns bättre att vinna 10inköp på nl400 än att vinna 1inköp på nl5k.

 

 

ikväll blir det grappa! någon göteborgare som vill käka en bit mat och snacka lite på skit kring 19tiden på:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=209&a=108773

Manfreds snitzel är helt klart bäst i stan rekommenderas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blivit mer och mer intresserad av A5 sportback.

http://www.audi.se/se/brand/sv/models/a5/a5_sportback.html

 

tydligen ska bagaget i den vara större än i A4 avant! dessutom går baksätet att använda. jag som är lite funktionalitetsfreak tycker sådant är viktigt.

 

dessutom var det rätt fint utrustad som standard så man slipper så många svindyra tillägg. och man slipper sportchassie om man vill, så jag som är comfortfreak kan åka den också. dock har den fått lite kritik för

1. på vintern kan dörrarna frysa fast(oklart om detta följer med till SB)

2. lite oklart hur komforten är, vissa tidningar har klagat på vissa modeller att de är stötiga. vet inte riktigt om det gäller alla kombinationer, i värsta fall kan man ju köpa magnetdämpare för 14kkr så kanske man slipper det klagomålet.

3. avsaknad av ram kring dörrarna sägs bidra till mer buller vid motorvägskörning....

 

210hk quattro med 7växlad dubbelkoppling säljs idag. kanske man kan skippa att chippa som man hade känt sig tvungen att göra om man köpt den nertrimmade 180hk. verkar ju iaf finnas bra potential i dem:

http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/8T0_118_275_CDNB_HS_E.pdf

 

era tankar om audi a5 sportback?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade lite 960, vann det mesta...

 

här är 2st fina avslut:

[site "www.chesscube.com"]

[Event "ChessCube Game"]

[White "heltok@chesscube.com"]

[black "vanirof@chesscube.com"]

[Date "2009.08.31"]

[Result "1-0"]

[Variant "chess 960"]

[setUp "1"]

[FEN "nrbknbrq/pppppppp/8/8/8/8/PPPPPPPP/NRBKNBRQ w KQkq -"]

 

1. e4 Nb6 2. f4 d6 3. Nf3 Bg4 4. Be2 O-O-O 5. O-O g6 6. h3 Be6 7. Nb3 Bh6 8. d4 Bxb3 9. axb3 f5 10. e5 dxe5 11. dxe5 Nd7 12. Ra1 Kb8 13. Be3 b6 14. g3 c6 15. Bc4 Rf8 16. Qg2 Nc7 17. Rfd1 Kb7 18. Nd4 Nb8 19. Bb5 Nxb5 20. Nxb5 a6 21. Nd4 Rc8 22. Qe2 Qg7 23. h4 Qf7 24. c4 c5 25. Qf3+ Ka7 26. Nb5# 1-0

 

 

[site "www.chesscube.com"]

[Event "ChessCube Game"]

[White "vanirof@chesscube.com"]

[black "heltok@chesscube.com"]

[Date "2009.08.31"]

[Result "0-1"]

[Variant "chess 960"]

[setUp "1"]

[FEN "rknbrnbq/pppppppp/8/8/8/8/PPPPPPPP/RKNBRNBQ w KQkq -"]

 

1. Nd3 e5 2. e3 e4 3. Nf4 g5 4. Nh3 d5 5. f4 h6 6. Bg4 Nd6 7. O-O-O Ne6 8. f5 Nc5 9. d4 exd3 10. cxd3 Bf6 11. d4 Nce4 12. Nd2 c5 13. Nxe4 dxe4 14. Re2 Bh7 15. dxc5 Nc4 16. b3 Ne5 17. Rc2 Nxg4 18. Rd7 O-O-O 19. Rxf7 Bxf5 20. c6 bxc6 21. Rxc6+ Kb8 22. Bf2 Rd7 23. Bg3+ Be5 24. Rxf5 Bxg3 25. hxg3 Qa1+ 26. Kc2 Nxe3# 0-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...