Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Hur har dagen behandlat dig?

Har du för avsikt att flytta från sterila och gråa Sverige inom kort?

Själv kommer jag lämna Sverige till hösten, dock inte för Thailand, vilket var min senast grind destination. Min totala obundenhet gör att jag endast bor i Sverige sommartid och reser/grindar utomlands resterande tid.

Vad får den livsföringen för betyg av dig 1-10?

Har du några förslag på platser du upplevt som tilltalat dig, om så är fallet delge då dessa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.g3 b6?? fyfan vad kasst.

 

duktigt att du direkt såg det, Nd6 är nog bättre:

 

[+0.09] d=16 1...Nd6 2.Nd3 g6 3.b3 b6 (0:00.00)

[+0.09] d=16 1...g6 2.Nd3 Nd6 3.b3 b6 (0:00.00)

[+0.11] d=16 1...Ne6 2.b3 g6 (0:00.24)

[²/+0.20] d=15 1...d6 2.b3 g6 3.d4 e5 4.dxe5 Bxe5 5.c4 (0:00.00)

[²/+0.20] d=15 1...e5 2.Nd3 g6 3.b3 d6 4.c4 (0:00.00)

[²/+0.21] d=15 1...b6 2.Bxa8 Qxa8 3.f3 g6 4.Kg2 Nd6 5.Nd3 Ne6 (0:00.00)

 

Hur har dagen behandlat dig?

Har du för avsikt att flytta från sterila och gråa Sverige inom kort?

Själv kommer jag lämna Sverige till hösten, dock inte för Thailand, vilket var min senast grind destination. Min totala obundenhet gör att jag endast bor i Sverige sommartid och reser/grindar utomlands resterande tid.

Vad får den livsföringen för betyg av dig 1-10?

Har du några förslag på platser du upplevt som tilltalat dig, om så är fallet delge då dessa!

 

dagen har gått åt skogen. första hanaden AA vs färgdrag på floppen för 2000euro-potten, något varv senare TT vs AQ för 1000euro på samma bord, sedan lite mer back slutar väl -2k varav en hel del var i euro. köpte en sbrugbyfilm och blev påmind om hur kass han är på att coacha. varit allmänt trött och grinig, köpte runners world och anmälde mig till göteborgsvarvet och stockholm marathon, hittade en löpgrupp som springer i änggården jag ska springa med. enda roliga idag var att läsa influence och att höra

ingen avsikt att flytta ifrån sverige, men kanske ta någon semester snart. jävligt less på att vänta på saker. börjar nästan känna att det vore skönt om pokerboomen var över så man kunde njuta av pengarna man tjänat utan att behöva oroa sig för att man inte kommer tjäna nya pengar. är väl kassa vädret som gör en deppig.

tycker du ska göra det. alla mår vi bra av sol. du får 9 i livsföring.

inte hittat något ställe jag trivts att bo på en längre tid. men några orter jag tror de flesta skulle ha kul på och vara glada att de tog sig tiden att åka dit efter de vart där är: tokyo, vang vieng, mabul, siem reap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett Generation Kill? (med tanke på skarsgård avataren)

 

Och vad tyckte du?

 

nej, har andra serier att beta av först. men tror att alexander kommer tjäna en del pengar som skådespelare, verkar onekligen vara populär i usa.

 

vad tycker du om livet i största allmänhet

 

idag är jag lite smågrinig vilket jag inte har något anledning att vara. men annars är livet rätt fint. får försöka njuta av allt och aktivera sig så mycket som man kan annars blir man lätt grinig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske besvarats tidigare i tråden, men varför envisas du med att aldrig använda storbokstav efter punkt?

 

är väl irc-skada. ser inte det som att jag skriver en text utan som att jag kommunicerar.men rent allmänt ser inte poängen. en knapptryckning extra och folk förstår ändå av sammanhanget. varför envisas alla andra med att ha stor bokstav? orka ha 56 olika bokstäver när 28 duger lika bra. så mkt vinner man inte på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl irc-skada. ser inte det som att jag skriver en text utan som att jag kommunicerar.men rent allmänt ser inte poängen. en knapptryckning extra och folk förstår ändå av sammanhanget. varför envisas alla andra med att ha stor bokstav? orka ha 56 olika bokstäver när 28 duger lika bra. så mkt vinner man inte på det...

 

lol du är min idol!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl irc-skada. ser inte det som att jag skriver en text utan som att jag kommunicerar.men rent allmänt ser inte poängen. en knapptryckning extra och folk förstår ändå av sammanhanget. varför envisas alla andra med att ha stor bokstav? orka ha 56 olika bokstäver när 28 duger lika bra. så mkt vinner man inte på det...

 

varöf inet bröja srkiav ås ähr isätllte åd hjrnäna tlokra edt lkia bar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

storbokstav är definitivt en irc-skada, där ett tag skrev jag _alltid_ 3 punkter efter varje mening. Det ser riktigt sjukt ut, men på den tiden, var väl 14 och ragga på teens så såg det mystiskt och tufft ut tyckte jag.

 

elelr vad tycker ni?...

jag vet inte...

jag lolar åt mig själv över så pinsamt detta är ...

mmm... inte var jag någon "The Game" pionjär ...

...

...

 

edit; gett det lite tanke, tror att jag redan på den tiden tänkte lite i banorna också att punkterna tog bort allvaret som en punkt "hade", det var väl för krystat tyckte jag så jag bjöd in dem mer i samtalet genom att spamma dots, dunno.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, orka ha punkt och utropstecken, kommatecken och frågetecken. Läsbarheten haltar ju mer man kapar bort helt enkelt. Estetiskt ser det bättre ut med stor bokstav imo. To each his own...

 

punkt kommer med ny info, det gör inte stor bokstav i början av mening. jämför andra skriftspråk, rätt många många som saknar stor bokstav. ni som lärt er andra skriftspråk i vuxen ålder, hade ni föredragit att lära er skriva/läsa 56 olika tecken eller 28?

 

att det ser bättre ut estetiskt är ett kasst argument, det är en ren vanesak. när ni läser en tysk text ser den mer estetisk ut?

 

Vielleicht macht Moneybookers auf den ersten Blick keinen Gewinn aus Gebühren mit der Karte aber viele Neteller Kunden werden wahrscheinlich die Moneybookerskarte bevorzugen und dort ihr Geld transferieren und damit wird MB schon ein paar Einnahme mehr haben. Außerdem nimmt man so der Konkurrenz Martkanteile weg, was langfristig gesehen auch positiv für MB zu sehen ist. Neteller betreibt in meinen Augen derzeit eine eher kundenunfreundliche Geschäftspolitk (Wucherpreise, ständige Kontoverifizierungen, schlechter Support) und da ist jede weitere Alternative zu begrüßen und langfristig wird sich der bessere Service durchsetzen und den hat derzeit nicht Neteller.

 

de tycker säkert deras användande av stora bokstäver är estetiskt och mer lättläst. vi tycker det ser rörigt ut för vi är ovana.

 

Anta att vi kommer att nå en jämvikt vad gäller värde vid pokerborden.

 

Isf när tror du den nås och vilken nivå kommer dagens nl1k spelare (2-3ptbb) slå med samma winrate givet att de inte förbättrar sitt spel?

 

Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare.

 

gillar inte riktigt frågan, men orka nitpicka, säger nl10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag har något svagt minne av att du har skrivit något om en teknik som går att lära sig som går ut på att man i sina drömmar kan förstå att man drömmer och själv kontrollera sina val. Stämmer det och vad har du isåfall får åsikter om tekniken och användsningsområdet?

Om det stämmer får du gärna nämna vad tekniken heter eller ge tips på bra länkar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag har något svagt minne av att du har skrivit något om en teknik som går att lära sig som går ut på att man i sina drömmar kan förstå att man drömmer och själv kontrollera sina val. Stämmer det och vad har du isåfall får åsikter om tekniken och användsningsområdet?

Om det stämmer får du gärna nämna vad tekniken heter eller ge tips på bra länkar :)

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Klardrömmande

 

(lucid dreams)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag har något svagt minne av att du har skrivit något om en teknik som går att lära sig som går ut på att man i sina drömmar kan förstå att man drömmer och själv kontrollera sina val. Stämmer det och vad har du isåfall får åsikter om tekniken och användsningsområdet?

Om det stämmer får du gärna nämna vad tekniken heter eller ge tips på bra länkar :)

 

lucid dreaming. användningsområde, ptja en natt med alizee eller whatever. det fungerar, men gäller att man orkar göra det, är man trött eller slö så sover man bara...

 

[Event "ChessCube Game"]

[site "www.chesscube.com"]

[Date "2009.08.26"]

[Round "-"]

[White "heltok@chesscube.com"]

[black "cimarron34@chesscube.com"]

[Result "1-0"]

[WhiteElo "1628"]

[blackElo "1658"]

[Time "5:00"]

[TimeControl "5 min"]

[Variant "chess 960"]

[setUp "1"]

[FEN "nrbqkbnr/pppppppp/8/8/8/8/PPPPPPPP/NRBQKBNR w KQkq -"]

 

1. e4 c5 2. Nb3 e6 3. d4 cxd4 4. Nf3 d6 5. Bb5+ Bd7 6. Nbxd4 Nf6 7. e5 dxe5 8.

Bxd7+ Nxd7 9. Nb5 Qa5+ 10. Nc3 Rd8 11. O-O f6 12. Nh4 Be7 13. Qh5+ g6 14. Nxg6

hxg6 15. Qxh8+ Kf7 16. Qh7+ Kf8 17. Bh6+ Ke8 18. Qxg6# 1-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...