Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Har hört en del som säger att trio i malmö, en hyfsat ny restaurang utan stjärna vad jag vet, men har nästan bara hört lovord. Tom några som vågat jämställa stället med noma i cph. Så min fråga är om någon varit där och kan säga något? Nu när ämnet ändå verkar uppe.

 

Dehman, du läser aftonbladet, kollar på big brother, har säkert tribaler som du gömt undan, men ändå hör jag dig uttrycka ditt förakt mot white trash konstant. What's up with that?

 

Klickade på en länk, BigBrother är underhållande. Jag tittade på My Name Is Earl också när det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokern går bra:

69418259.th.png

 

positiv röd linje trots 19/15 8bord 6max lol.

 

funderar på att slaska en cab. är cab något att ha? är ju mycket utomlands på vintrarna så kanske en sommarbil vore något. typ denna?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=143103133&pageNumber=1&__lp=10&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=56&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&tabNumber=1

 

med eurokonto sparar man ju 1.65% i växlingsavgift också relativt alternativkostnaden också :)

 

har inget behov av bil, givetvis helt idiotisk utgift, men något kul ska man ju ha i livet...

 

---

 

min numpad har slutat skriva 123(resten funkar) så investerade i en sådan här:

Logitech_Wireless_Number_Pad_N305.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör samma numpad. betydligt bättre än min andra från microsoft, riktigt fin batteritid också

 

EDIT: hur kommer det sig att du kör så tight btw? :P

 

jag gillar pengar

 

Det vat ett tag sen VFF var på tal i denna well.

I morgon har jag prestigematch i detta:

 

http://www.bodaborg.se/Default.aspx?mId=47

 

Det är typ fångarna på fortet och jag undrar om VFF funkar i klätterväggar och dylikt?

 

låter som vff är optimalt, återkom med reviews.

 

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sexkop-utomlands_6021293.svd#after-ad

 

usch.

 

Regeringen föreslår att maxstraffet för sexköp ska höjas från fängelse i sex månader till fängelse i ett år. Det är bra och vi i Vänsterpartiet välkomnar den ändringen eftersom sexköp hittills i praktiken bara lett till böter. Detta ändras nu. Men vi vill gå längre än regeringen och se över möjligheten att förbjuda sexköp som skett utomlands.

 

1. staten ska inte med våld ingripa när två vuxna individer båda frivilligt kommer överens om en transaktion, speciellt inte när det rör sig om en kort tjänst och småpengar.

 

2. spärra massa chefer och annat kommer kosta ekonomin massor och luckra upp moralen.

 

3. svenska moraliserande lagar utomlands, vad kommer härnäst? saudiarabien straffar kvinnor som inte bär slöja i sverige? malaysia straffar malayer som dricker alkohol i sverige? straffa svenskar som läser hentai i japan?

 

gah

 

Många av dem som utnyttjas i prostitution utomlands är mycket unga kvinnor kring 18–19 år. De länder dit svenska män åker för att köpa sex är inte sällan fattigare länder där kvinnor mer eller mindre tvingas in i prostitution av ekonomiska skäl.

sålänge det är frivillig prostitution gör den prostituerade bedömningen att den får det bättre tack vare prostitutionen. förbjud det och de får det ännu sämre än de redan hade det, var är solidariteten i det? istället för att sälja sex och ha råd med mat svälter de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

3. svenska moraliserande lagar utomlands, vad kommer härnäst? saudiarabien straffar kvinnor som inte bär slöja i sverige? malaysia straffar malayer som dricker alkohol i sverige? straffa svenskar som läser hentai i japan?

 

 

precis vad jag alltid (ibland) funderat på. Skall man stena en Iransk kvinna/man som varit otrogen i Sverige.

 

Out of topic

Precis hemma från en whisky provning där alla skulle ha med sig en minst 20-årig whisky. Efter 5 prover kom bonusflaskorna fram varvid det blev 10 olika vi provade (minst). Vinnare en ADELPHI Linkwood

http://www.royalmilewhiskies.com/product.asp?pf_id=0010000034318

 

skål ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är din största downswing i bigblinds mätt heltok? :-)

 

orkar inte göra matten exakt, men kollade min graf och hittade en 1900bb och en 1800bb downswing, misstänker att den senare är lite felräknad pga HEM som räknade shortstackbord fel. blir alltid lika glad när jag kollar den grafen :)

 

74644158.th.png

 

orka backa liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjort kom förbi med 20kg kött från gröna gårdar. gav mig 500gram nötfärs som jag stekte biffar på. herre jävlar vad ko de luktade när man stekte dem. smakar inte riktigt lika mycket som de luktade men är helt klart fetare och saftigare än vanlig färs.

 

skulle vilja beskriva smaken som typ nötfärs fast med smak som påminner åt lammfärshållet eller åt camenbert-hållet. ungefär som skillnaden mellan diamantbiff och vanlig biff eller skillnaden mellan brie och camenbert. mer kossa över det hela alltså.

 

rekas helt klart, speciellt för LCHF-folket som inte har något emot lite fetare kött.

 

rent allmänt, deras boxar är verkar rätt trevliga. funkar att ge bort som present till folk för de smakar verkligen annorlunda än vanligt kött. gäller bara att ha en stor frys eller många polare att dela upp det på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkar inte göra matten exakt, men kollade min graf och hittade en 1900bb och en 1800bb downswing, misstänker att den senare är lite felräknad pga HEM som räknade shortstackbord fel. blir alltid lika glad när jag kollar den grafen :)

 

74644158.png

 

orka backa liksom

 

image.png

 

 

Grymt imponerande! Du ar valdigt duktig! Har ungefar lika manga hander i min databas. Men vinner en tredjedel av vad du gor. Dessutom vinner jag knappt ens langre exl RB. Cochar du? Eller kan man fa kopa din databas for det senaste aret? Formodligen vill du kanske inte lamna ut sa mycket information men om priset ar ratt kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gillar pengar

 

 

 

låter som vff är optimalt, återkom med reviews.

 

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sexkop-utomlands_6021293.svd#after-ad

 

usch.

 

 

 

1. staten ska inte med våld ingripa när två vuxna individer båda frivilligt kommer överens om en transaktion, speciellt inte när det rör sig om en kort tjänst och småpengar.

 

2. spärra massa chefer och annat kommer kosta ekonomin massor och luckra upp moralen.

 

3. svenska moraliserande lagar utomlands, vad kommer härnäst? saudiarabien straffar kvinnor som inte bär slöja i sverige? malaysia straffar malayer som dricker alkohol i sverige? straffa svenskar som läser hentai i japan?

 

gah

 

 

sålänge det är frivillig prostitution gör den prostituerade bedömningen att den får det bättre tack vare prostitutionen. förbjud det och de får det ännu sämre än de redan hade det, var är solidariteten i det? istället för att sälja sex och ha råd med mat svälter de.

 

Jag har väl personligen inte så mycket emot att sexköp är olagligt, under förutsättning att sexförsäljning också är olagligt: Ett sexhandelsförbud går att motivera av medicinska skäl, men denna approach har man valt att inte ta, utan gjort det till en ren morallag, och det är förkastligt. Vänsterpartiet kommenterar såklart inte heller fallet där medelålders kvinnor åker till afrikanska länder och boinkar svarta yngre män mot kontant ersättning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det här är bästa stället att fråga.

 

Jag är vinnande på turneringar och stt på lägre nivåer ($10-$50). Förut spelade jag upp till $200-inköp, men det var några år sedan och jag har inte br eller skills för det i dag.

 

Cg har jag inte spelat seriöst sedan 200...5? Så jag är sugen på att skaffa mig en bättre matematisk förståelse för spelet, eftersom jag i dag nästan enbart kör på omedveten mönsterigenkänning (låter bättre än "känsla och tur"). Var börjar jag läsa? Några särskilt bra boktips? Är matten avancerad får jag väl lära mig helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...