Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

brukar du strecha efter löprundorna och isåfall vilka övningar / tid per övning osv.?

 

nja, tror streching är lite överskattat, strechar vader och sätesmuskulatur någon minut typ.

 

lol trodde fastan rörde sig om en vecka först och blev lite imponerad över er, sjukaste jag hört på länge att det skulle vara en utmaning att "fasta" i 24h...

 

Nojjar ni över ett dygns fasta? Jösses... Vet inte hur många gånger jag inte ätit på minst ett dygn. Uppskattar att jag hälften av gångerna knappt har reflekterat över det (visserligen i tonåren).

Senast var det dock en frivillig fasta ganska nyligen som jag bröt på tredje natten, då jag drömde om mat och insåg att jag inte skulle klara att jobba.

Första dygnet klarar man utan större problem, såvida man inte har extremt dålig självdiciplin. Karaktären sätts på prov ordentligt efter 3-4 dygn.

Drick mycket vatten och acceptera att du måste upp och pissa ett par gånger under natten (vilket inte gör så mycket eftersom du förmodligen ändå ligger sömnlös pga hunger).

 

vi gör ingen stor grej av det, mest ett kul experiment för oss som är ovana vid det. de flesta fastar ju aldrig och vi har väl köpt den infon och vill nu testa och se.

 

+1. Har ätit ett mål mat om dagen i 3 veckor nu men ska börja träna igen så då blir det ju hetsätning 24/7. Gå ner i vikt är det lättaste som finns.

 

mår du bra? vet andra som kör IF med framgång.

 

Riktigt ansträngd morgonsoffe-övergång, men på tal om hur kroppen anpassar sig till fasta; här är en intressant artikel om att anpassar sig till att mista synen

 

nice, men här var det väl teknologin som var fantastisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? Kish använde ju inte någon teknologi (än), utan gjorde enbart ljud med tungan som han lärt sig tolka (utan förstärk hörsel).

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_echolocation

 

ah, läste bara början och slutet :)

 

For nearly 50 years, Kay tinkered with ideas for helping the blind to see with sound. He eventually introduced, after many weeks of consultation with Kish, a product called the K-Sonar, a flashlight-size machine that attaches to a blind person’s cane and emits ultrasonic pulses. The pulses are then digitally translated into tones humans can hear, through earphones. “Flowers actually sound soft,” says Kish. “Stones sound hard and crisp. It pretty much represents the physical environment as music.” The problem is range: The K-Sonar can detect a postage stamp from 15 feet, but not the side of a barn from 30 feet.

If money were no object, Kish believes that blind people could essentially mimic bats within five years. A next generation of K-Sonar, using the input from a global consortium of scientists that Kish has been corresponding with, should have a nearly limitless range. Our hearing, Kish says, can be increased tenfold through surgical augmentation — basically, inner-ear microphone implants. Combine the two and it’s possible that the blind will be able to take up tennis. Kish figures it would require $15 million to prove whether or not his idea is feasible. He fears he’ll never get the opportunity.

 

därav att jag trodde det handlade om teknologi.

 

---

 

fastan gick inte så bra. vaknade med ont i halsen och kände mig lite förkyld. åt iaf en paj till lunch vid 12-tiden, sedan har jag inte ätit. funderar på att käka något och sedan ge mig på en fasta, men blir så sent. får se om jag skippar att äta och kör 12-12, eller så käkar jag något och kör fastan på måndag. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

senaste 24h har jag raceat mat

 

CC-burgare

Korv

Grillar baguett

Oreos

3 mackor med baconost

en tallrik med smaksatt pasta och smörgåspålägg (typ korv)

En påse ostbågar

En riktigt stor entrecot med pommes

Oreoes med vit choklad runt

2 chockladkakor

 

ev jättemycket öl eller mer också

 

ST fattar hur man fastar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

senaste 24h har jag raceat mat

 

CC-burgare

Korv

Grillar baguett

Oreos

3 mackor med baconost

en tallrik med smaksatt pasta och smörgåspålägg (typ korv)

En påse ostbågar

En riktigt stor entrecot med pommes

Oreoes med vit choklad runt

2 chockladkakor

 

ev jättemycket öl eller mer också

 

ST fattar hur man fastar

Din mage måste vara i himlen, du din slappa och njutningslystna slampa! Jaja, lev och njut, diabetes typ 2 kommer när det kommer. Toppa av med några till bärs så är dagen fullbordad. Lyssna inte till de här domedagsprofeterna ty de är förda bakom ljuset. Det är nuet som räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din mage måste vara i himlen, du din slappa och njutningslystna slampa! Jaja, lev och njut, diabetes typ 2 kommer när det kommer. Toppa av med några till bärs så är dagen fullbordad. Lyssna inte till de här domedagsprofeterna ty de är förda bakom ljuset. Det är nuet som räknas.

 

hahah!

 

diabetes typ 2. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...