Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

peak peak

 

---

 

tiggde pengar:

 

I broke my left arm snowboarding in Val Thorens, the second day of the week i was gonna be there. Now I have trouble playing but I have nothing else to do and hate life. Can you give me a bonus to cheer me up, $200 for 4000points 30days would be great, at least then I get something for the pain....

 

I'm really sorry to hear about this mishap:(

 

As you probably know, generally we do not offer bonuses to players unless targeted by the system. Since you've been a loyal player, however I managed to activate a $100 one in your account.

 

You should be able to meet your targets in the Play Less Win More promo as well.

 

Wish you good luck at the tables and fast recovery!

 

If something else occurs, please feel free to contact us anytime. My colleagues and I will be more than happy to hear from you.

 

 

All the best

 

har väldigt hög successrate på mitt tiggeri, får $100 på typ 90% av mina mail :)

 

---

 

fick nytt bandage idag, sjukt mycket skönare än det förra. gips 3v till sedan tycker de 8veckor från olyckan innan hestresor.

 

löpträning rekar de inte, men säger det går. tror jag ställer in varvet och tar en hestresa i maj istället. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigt att spela med gips, men går bra. +4k på 2dagar :)

 

ännu jobbigare med träning :(

vad kan man träna med bruten arm?

 

blivit inspirerad igen:

http://www.marksdailyapple.com/the-unconquerable-dave/

 

så jag slaskade lite:

 

St ISBN Författare: Titel Bandtyp Pris

 

1 9186283146 COLTING, JONAS:DEN NAKNA HÄ Inbunden 157 kr

1 0982207700 SISSON, MARK:PRIMAL BLUEPRI Inbunden 178 kr

 

Betalat 335 kr

 

ska ta itu med hälsan rejält, vill se ut såhär när jag är 57år:

http://www.youtube.com/user/MarksDailyApple#p/u/45/kWiE0CNpoEk

 

man har ju tiden och pengarna att se till att man mår bra, helt idiotiskt att inte göra det.

 

hur ser du ut nu, när du är långt under 57 och har tiden och pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah så sjukt uttråkad. vill få in 30 jävla partypoints för deras sjuka jävla pisspromo som kanske kommer ge mig 35dollar i slutet av månaden.

 

i ren tristess drar jag igång lite limit och omahahaha

 

eftersom jag inte kan reglerna shortstackar jag, går ju inte att backa om man shortstackar omaha... spelar 1varv:

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($200)

BB ($171)

UTG ($204)

UTG+1 ($198)

CO ($103)

Hero ($37)

 

Dealt to Hero A:spade: J:heart: 4:diamond: K:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $7, fold, Hero raises to $24, fold, fold, UTG+1 calls $17

 

FLOP ($51) 8:club: 5:spade: 7:club:

 

UTG+1 checks, Hero bets $13 (AI), UTG+1 calls $13

 

TURN ($77) 8:club: 5:spade: 7:club: 3:heart:

 

RIVER ($77) 8:club: 5:spade: 7:club: 3:heart: 2:diamond:

 

Hero shows A:spade: J:heart: 4:diamond: K:heart:

(Pre 58%, Flop 23.3%, Turn 20.0%)

 

UTG+1 shows A:diamond: Q:heart: 7:diamond: 4:heart:

(Pre 42%, Flop 76.7%, Turn 80.0%)

 

Hero wins $37

UTG+1 wins $37

 

här får jag in degen som favorit pre, på floppen är jag comittad så spelar denna optimalt givetvis.

 

eftersom jag var orolig för att busta tog jag autoreload och spelar alltså 100bb djup resten av varvet:

 

får QQ och setminear, blir raisad, tänker fan också, aja, omahahaha alltid comittad så setminear vidare...

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($237)

BB ($198)

UTG ($103)

Hero ($200)

CO ($200)

BTN ($133)

 

Dealt to Hero 5:heart: Q:spade: Q:club: T:diamond:

 

UTG raises to $7, Hero calls $7, CO calls $7, fold, fold, BB raises to $36, UTG calls $29, Hero calls $29, CO calls $29

 

FLOP ($145) 8:spade: 8:diamond: Q:diamond:

 

BB bets $142, UTG folds, Hero raises to $164 (AI), CO folds, BB calls $20.65 (AI)

 

TURN ($470) 8:spade: 8:diamond: Q:diamond: 7:diamond:

 

RIVER ($470) 8:spade: 8:diamond: Q:diamond: 7:diamond: 5:diamond:

 

Hero shows 5:heart: Q:spade: Q:club: T:diamond:

(Pre 61%, Flop 100.0%, Turn 100.0%)

 

BB shows 6:diamond: J:club: T:club: 9:spade:

(Pre 39%, Flop 0.0%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $467

 

omahahahaha :lol:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah så sjukt uttråkad. vill få in 30 jävla partypoints för deras sjuka jävla pisspromo som kanske kommer ge mig 35dollar i slutet av månaden.

 

i ren tristess drar jag igång lite limit och omahahaha

 

eftersom jag inte kan reglerna shortstackar jag, går ju inte att backa om man shortstackar omaha... spelar 1varv:

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($200)

BB ($171)

UTG ($204)

UTG+1 ($198)

CO ($103)

Hero ($37)

 

Dealt to Hero A:spade: J:heart: 4:diamond: K:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $7, fold, Hero raises to $24, fold, fold, UTG+1 calls $17

 

FLOP ($51) 8:club: 5:spade: 7:club:

 

UTG+1 checks, Hero bets $13 (AI), UTG+1 calls $13

 

TURN ($77) 8:club: 5:spade: 7:club: 3:heart:

 

RIVER ($77) 8:club: 5:spade: 7:club: 3:heart: 2:diamond:

 

Hero shows A:spade: J:heart: 4:diamond: K:heart:

(Pre 58%, Flop 23.3%, Turn 20.0%)

 

UTG+1 shows A:diamond: Q:heart: 7:diamond: 4:heart:

(Pre 42%, Flop 76.7%, Turn 80.0%)

 

Hero wins $37

UTG+1 wins $37

 

här får jag in degen som favorit pre, på floppen är jag comittad så spelar denna optimalt givetvis.

 

eftersom jag var orolig för att busta tog jag autoreload och spelar alltså 100bb djup resten av varvet:

 

får QQ och setminear, blir raisad, tänker fan också, aja, omahahaha alltid comittad så setminear vidare...

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($237)

BB ($198)

UTG ($103)

Hero ($200)

CO ($200)

BTN ($133)

 

Dealt to Hero 5:heart: Q:spade: Q:club: T:diamond:

 

UTG raises to $7, Hero calls $7, CO calls $7, fold, fold, BB raises to $36, UTG calls $29, Hero calls $29, CO calls $29

 

FLOP ($145) 8:spade: 8:diamond: Q:diamond:

 

BB bets $142, UTG folds, Hero raises to $164 (AI), CO folds, BB calls $20.65 (AI)

 

TURN ($470) 8:spade: 8:diamond: Q:diamond: 7:diamond:

 

RIVER ($470) 8:spade: 8:diamond: Q:diamond: 7:diamond: 5:diamond:

 

Hero shows 5:heart: Q:spade: Q:club: T:diamond:

(Pre 61%, Flop 100.0%, Turn 100.0%)

 

BB shows 6:diamond: J:club: T:club: 9:spade:

(Pre 39%, Flop 0.0%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $467

 

omahahahaha :lol:

 

 

=( så sjukt. hur kan man ens tänka i såna banor. sorgligt och skrämmande på samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Casey Heynes has had enough of being bullied. This 16 year old kid has been tormented every single day of his short high school life - and today he snapped!! He was suspended and may be looking at criminal charges, all because this little runt thought he could make an example of Casey in front of his "TUFF buddies!!"

 

spegel:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=157762297615657

info:

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_132711806802243&ap=1

 

edit:

allt verkar vara nertaget, dessa sägs vara mer stabila:

http://www.viddler.com/explore/MercWithMouth/videos/27/

http://encyclopediadramatica.com/The_Casey

http://www.caseyheynes.com/

 

vad säger ni? övervåld? motiverat nödvärn? imo hade han framtida hot mot sin hälsa att tänka på och han använde den formen av våld han kände till. tycker han visade mycket återhållsamhet innan han tog till nödvärn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av det man ser på videon initierar han inte till våld och när den lilla fjanten börjar slå honom försvarar han sig instinktivt. Helt klart motiverat nödvärn imo.

 

Två videos som berör, först flickan som är minst sagt hjärntvättad och sen killen som blir mobbad, får nog ta en promenad för att kyla ner mig lite.

 

Btw, riktigt surt med armen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

solklart lillungen som provocerade fram det, hans kompisar som står och filmar osv... de vill ha material att fappa och ryggdunka varandra till senare.

 

ISKALLT av killen att inte följa upp den där bodyslammen med sparkar eller slag, vilket jag kan tänka mig många mobbade skulle göra om de fick chansen på sina belackare, kan inte vara en argsint grabb de där, handlade instinktivt och sedan återgick till sin ferdinand själ när hotet var eliminerat.

 

edit; omfg läste http://encyclopediadramatica.com/The_Casey om honom nu.. big lol =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rebonius: Vad snackar du om? Varför det blivit så stor grej? Det är ett lustigt klipp, det ÄR liksom hela grejen, du har ju kapitalt missförstått om du tror att det är en stor grej i avseendet asp-heltok menade, det har aldrig varit en issue och så lär det förbli. 4chan/allsköns siter/communities med en fäbless för memes/viral internet spreads gillar sånt här, mer/svårare än så är det inte.

 

Att heltok körde ayn rand-självförsvarsphilosoraptor runt det är han nog ganska ensam om, ja, utöver du själv då förstås mtp hur du tolkat det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att heltok körde ayn rand-självförsvarsphilosoraptor runt det är han nog ganska ensam om, ja, utöver du själv då förstås mtp hur du tolkat det hela.

 

helt ensam är jag inte:

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=201229&currentpage=All

 

I disagree, Casey took it way too far, could've easily killed the kid.

 

He naturally must be punished for what he did, but that doesn't mean he wasn't justified in finally snapping.

 

If that kid had landed just slightly different, it looks like he could have snapped the boy's neck. I'd have much preferred to see him land some punches on the bastard's face and body rather than body slam him into the ground, something that could very well have killed him.

 

I'm glad he kicked the shit out of this little asshole, but that was way too violent, he deserves his suspension.

 

etc etc

 

Tar för givet att du levlar, oavsett har jag sällan sett nån misshandla omaha på detta viset. Men grats till vinsten

 

något specifik beslut du tänker på?

 

Tycker att PLO händerna är lite spew.

 

bah, var ju samma spelare båda gångerna, han hade öppnat 3 händer i rad innan och hade alltså 75 i pfr när första handen utspelade sig. visste det var spew, men vad fan är plo200, folk är nötter. så kasst kan det väl inte vara för 20bb? andra handen var viker du den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...