Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

spelade lite black ops. har kommit till en bana där man börjar i en container med apor utanför, man yxar igen någon bakifrån. sedan går man fram, väntar, går fram väntar. sedan vart jag än försöker gömma mig blir jag upptäckt. har prövat alla möjliga ställen. vart ska man ställa sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bra exempel. Själv hade jag den här dokumentären i åtanke.

 

http://topdocumentaryfilms.com/why-are-thin-people-not-fat/

 

Dom hävdar att alla har en genetiskt betingad vikt på samma sätt som alla har en genetiskt betingad längd. Kroppen kommer sen att försöka hålla den vikten vilket gör att det är svårt att gå upp/gå ner i vikt om man har sin "matchvikt" och lätt att gå upp/gå ner i vikt om man ligger några kilo över/under.

 

Intressant dokumentär och ganska nedslående för överviktiga. Det visade sig att en av deltagarna i experimentet i dokumentären knappt lade på sig något fett alls trots att han åt dubbelt så mycket som i vanliga fall och inte rörde sig någonting. Istället ledde det ökade energiintaget till en markant ökad viloförbränning och ökad muskelmassa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på tal om att vara tjock, igår diskuterade vi hur mycket pengar man skulle vilja ha för att vara tjock.

 

regler:

du får 1år på dig att gå upp 50% från din vikt idag, sedan måste du hålla den vikten i 1år. får inte ha lägre kroppsfett% än idag.

 

hur mycket vill ni ha för att göra det? 15Mkr är mitt pris kom jag fram till. men hade jag varit fattig student innan pokern hade jag nog gjort det för 4Mkr.

 

skulle jag gladeligen betala för att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på tal om att vara tjock, igår diskuterade vi hur mycket pengar man skulle vilja ha för att vara tjock.

 

regler:

du får 1år på dig att gå upp 50% från din vikt idag, sedan måste du hålla den vikten i 1år. får inte ha lägre kroppsfett% än idag.

 

hur mycket vill ni ha för att göra det? 15Mkr är mitt pris kom jag fram till. men hade jag varit fattig student innan pokern hade jag nog gjort det för 4Mkr.

4m för att vara fet i ett år när du är stengul? herren behagar skämta. verkar som minnet av att inte ha pengar har bleknat ganska rejält...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CoD: Följ ryssen, det är nått ställe man ska huka sig annars är det rätt obv grejer imo.

 

gör ju det, ställer mig precis bakom honom, hukar och "you've been spotted". testat att lägga mig ner och allt möjligt bakom honom, säkert failat på samma ställe 10ggr :(

 

4m för att vara fet i ett år när du är stengul? herren behagar skämta. verkar som minnet av att inte ha pengar har bleknat ganska rejält...

 

är ju vissa risker med komplikationer och svårt att återställa kroppen efteråt och man sänker säkert sin förväntade livslängd några år också. är ju 1år som fet och 0-1år som halvfet också. så jäkla kul är det inte att pressa i sig pizzor. finns ju viss risk man tvingas bryta halvvägs som man får väga in vid eventuell vinst.

 

vad hade du begärt idag respektive innan du som 14åring blev dollarmiljonär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör ju det, ställer mig precis bakom honom, hukar och "you've been spotted". testat att lägga mig ner och allt möjligt bakom honom, säkert failat på samma ställe 10ggr :(

 

 

 

är ju vissa risker med komplikationer och svårt att återställa kroppen efteråt och man sänker säkert sin förväntade livslängd några år också. är ju 1år som fet och 0-1år som halvfet också. så jäkla kul är det inte att pressa i sig pizzor. finns ju viss risk man tvingas bryta halvvägs som man får väga in vid eventuell vinst.

 

vad hade du begärt idag respektive innan du som 14åring blev dollarmiljonär.

 

svårt att återställa kroppen? är väl världens enklaste sak att gå ner några kilo, värre att gå upp däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju vissa risker med komplikationer och svårt att återställa kroppen efteråt och man sänker säkert sin förväntade livslängd några år också. är ju 1år som fet och 0-1år som halvfet också. så jäkla kul är det inte att pressa i sig pizzor. finns ju viss risk man tvingas bryta halvvägs som man får väga in vid eventuell vinst.

klart att det inte är kul och att man kan misslyckas, men jag tror att jag som ung värderar ett förmöget liv tills 75 högre än ett fattigt tills 80, dumt eller ej. jag tror även att någon som har pengar har förbannat jävla svårt att sätta sig in i valsituationen på ett rättvist sätt.

 

vad sa dina, förmodligen fattigare, vänner om saken?

 

vad hade du begärt idag respektive innan du som 14åring blev dollarmiljonär.

AD FUCKING HOMINEM :(:(:(

 

men ok, svårt att sätta sig in i hur jag tänkte som tonåring men tror jag skulle göra det för några hundratusen eller en halvmille. helt bortsett från att min metabolism i den åldern förmodligen hade omöjliggjort det, dock. jag tror inte att jag hade klarat det nu heller om jag försökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nån dokumentär om det där för nån v sen. Där snackade de om fettceller som blir större när man blir fetare. När cellerna inte kan bli större så skapar kroppen nya fettceller. Dessa gör man sig inte av med utan de får man leva med. Går man ner el upp i vikt under kortare period så kommer kroppen försöka återgå till normal vikt (ens egna normala kroppsvikt). Därför många som bantar inte lyckas.

 

Kanske inte optimalt att gaina 50% alltså. Kan ju givetvis vara fel men TV ljuger ju aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nån dokumentär om det där för nån v sen. Där snackade de om fettceller som blir större när man blir fetare. När cellerna inte kan bli större så skapar kroppen nya fettceller. Dessa gör man sig inte av med utan de får man leva med. Går man ner el upp i vikt under kortare period så kommer kroppen försöka återgå till normal vikt (ens egna normala kroppsvikt). Därför många som bantar inte lyckas.

 

Kanske inte optimalt att gaina 50% alltså. Kan ju givetvis vara fel men TV ljuger ju aldrig.

 

lol mm det är nog därför dom inte lyckas, inte att dom sitter och vräker i sig chips och hamburgare¨

 

banta är det enklaste som finns i hela jävla världen. man kan bokstavligen talat sitta på arslet och göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart att det inte är kul och att man kan misslyckas, men jag tror att jag som ung värderar ett förmöget liv tills 75 högre än ett fattigt tills 80, dumt eller ej. jag tror även att någon som har pengar har förbannat jävla svårt att sätta sig in i valsituationen på ett rättvist sätt.

 

vad sa dina, förmodligen fattigare, vänner om saken?

 

siffran var avsedd för att jag med kunskapen om vadet och livet jag har nu fast med okunskapen om framtida intäkter jag hade då.

 

var inte så många som diskuterade och rent allmänt ickepokerspelare är rätt dåliga på att sätta siffror på frågor och ska ofta anklaga frågan etc. hon som tjänar bäst sa 2miljoner.

 

AD FUCKING HOMINEM (:(:(:

 

men ok, svårt att sätta sig in i hur jag tänkte som tonåring men tror jag skulle göra det för några hundratusen eller en halvmille. helt bortsett från att min metabolism i den åldern förmodligen hade omöjliggjort det, dock. jag tror inte att jag hade klarat det nu heller om jag försökt.

 

en halvmille för 2-3år elände? klart du hade klarat det, men du hade mått förjävligt så pengarna får ju vara de rätta för man ska orka motivera sig genom det hela.

 

---

två andra viktiga frågor:

1. imnestea spelar en starcraft turnering, i varje match har han 66% vinstchans. hur stor är sannolikheten att han vinner en bäst av 7?

 

2. säg att vi delar i en skjuta ihjäl-varandra turnering som nya skarsgårdrullen "13". alla ställer sig i en ring och ska när lampa tänds ska man skjuta den framför. i pistolen har man 1-6kulor. vad är strategin? skjuta så snabbt som möjligt, vänta och skjuta?

 

tänk att vi är 3st kvar och alla har 6 kulor, skjuter vi först dör vi ju garanterat. men är vi 4st kvar och vi har säg 3 kulor i, vill vi skjuta ihjäl han framför så han inte har ihjäl han som eventuell kan skjuta ihjäl han bakom oss? kan vi generalisera när vi ska skjuta så fort som möjligt och när vi ska vara sega med att skjuta? hur blir det när vi är 13pers och alla har 1 kula i pistolen?

 

kan vi genaralisera strategin till

udda antal spelare: mjölka

jämnt antal spelare: instaskjuta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol mm det är nog därför dom inte lyckas, inte att dom sitter och vräker i sig chips och hamburgare¨

 

banta är det enklaste som finns i hela jävla världen. man kan bokstavligen talat sitta på arslet och göra det.

 

 

 

Givetvis handlar det om vad man stuvar in i ansiktet. Det är dock inte bara exakt det som påverkar hur tjock/smal du blir. Det var det dokumentären visade. Folk åt lika och rörde sig så lika som möjligt i vaket tillstånd. Några fettade på sig, några ändrade sig minimalt, någon fick auto lite mer muskeltillväxt... etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två andra viktiga frågor:

1. imnestea spelar en starcraft turnering, i varje match har han 66% vinstchans. hur stor är sannolikheten att han vinner en bäst av 7?

 

X = "antal vunna matcher av 7"

X~ Bin (7, 2/3)

 

P(X >= 4) = P(X=4) + P(X=5) + P(X=6) + P(X=7) = (7C4)*(2/3)^4*(1-2/3)^3+ .... + (7C7)*(2/3)^7*(1-2/3)^0 = 0.8267... ~= 82.7% sannolikhet.

 

Sannolikheten att imnestea vinner en bäst av 7, är i sådana fall ca 82.7%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://graffiti.gp.se/personligt/1.502814

 

 

Blir sällan upprörd när jag läser tidningen, men denna (ska man kalla det debattartikel?) är verkligen så dum så man nästan tappar all tro på människor. Nu är bruden ifs bara barn, men fortfarande obegripligt dumt utlägg hon gör :evil:

Skulle tro att hennes förstånd kommer vara betydligt högre än vad ditt är i dag när hon uppnått din nuvarande ålder. Antagligen kommer hon heller inte rasa över insändare som barn skickat in till grafitti.gp.se. Leta lite på nätet så kan du kanske hitta en berättelse innehållande felaktig grammatik skriven av en åttaåring också. DET vore något att hetsa upp sig över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väger just nu cirka 25 kilo mer än när jag började styrketräna och det är löjligt mycket jobbigare för mig att ligga kvar här än det hade varit att gå ner runt 15-20 igen (jag är inte så dum att jag tror jag lagt på 25 kilo muskler men att gå ner alla 25 kilon igen hade nog tagit lite tid).

 

Vara smal är lätt IMO :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...