Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

?

 

stör mig mest på den foxnewsliknande vinklingen av allt. ok att de ser honom som en terrorist och vi internetgeneration ser det som ett kul practical joke men de kan ju iaf ha lite distans till det hela.

 

"the respone has been very favorable" is this guy living in an alternate universe" vaddå ta sida?

"he's a zealot, he's an anarchist" visserligen för att det för oss låter som en komplimang men de vill syftar väl på anarki=totalt kaos, kravaller etc. zealot är väl att han inte ger sig trots alla hot han får.

"his answear didnt make sense" - ge exempel då

"he does have a very bizarre world view"

"he doesnt believe in centralized government" - terrorist obv

 

sedan

"it's hard to say exactly what he believes" *host host*

"it doenst entirely make sense"

 

sedan drar han en rejäl hamngubbe om varför julian gör vad han gör.

 

sedan får vi ett försvar och programledaren svarar

"it is possible to say no to this sort of thing"

 

sedan allt snack om våldtäkten, sån sjuk historia...

 

Har du CS5?

 

nop, lekte lite med PS för några år sedan men inte orkat fixa det igen. kör picasa och seashore/paint typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

stör mig mest på den foxnewsliknande vinklingen av allt. ok att de ser honom som en terrorist och vi internetgeneration ser det som ett kul practical joke men de kan ju iaf ha lite distans till det hela.

 

t ex han från time som ska försvara känns som ett typexempel från outfoxed när de väljer någon som ska ge dålig bild av motståndarsidan, säger han ens något sammanhängande?

 

""the response has been very favorable", is this guy living in an alternate universe" vaddå ta sida?

"he's a zealot, he's an anarchist" visserligen för att det för oss låter som en komplimang men de vill syftar väl på anarki=totalt kaos, kravaller etc. zealot är väl att han inte ger sig trots alla hot han får.

"his answear didnt make sense" - ge exempel då

"he does have a very bizarre world view"

"he doesnt believe in centralized government" - terrorist obv

 

sedan

"it's hard to say exactly what he believes" *host host*

"it doenst entirely make sense"

 

sedan drar han en rejäl hamngubbe om varför julian gör vad han gör.

 

sedan får vi ett försvar och programledaren svarar

"it is possible to say no to this sort of thing"

 

sedan allt snack om våldtäkten, sån sjuk historia...

 

Har du CS5?

 

nop, lekte lite med PS för några år sedan men inte orkat fixa det igen. kör picasa och seashore/paint typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stör mig mest på den foxnewsliknande vinklingen av allt. ok att de ser honom som en terrorist och vi internetgeneration ser det som ett kul practical joke men de kan ju iaf ha lite distans till det hela.

 

"the respone has been very favorable" is this guy living in an alternate universe" vaddå ta sida?

"he's a zealot, he's an anarchist" visserligen för att det för oss låter som en komplimang men de vill syftar väl på anarki=totalt kaos, kravaller etc. zealot är väl att han inte ger sig trots alla hot han får.

"his answear didnt make sense" - ge exempel då

"he does have a very bizarre world view"

"he doesnt believe in centralized government" - terrorist obv

 

sedan

"it's hard to say exactly what he believes" *host host*

"it doenst entirely make sense"

 

bara folk som tycker som du är opartiska?

 

han gav exempel, han har inte hur mkt tid som helst att snacka, ingen nämnde ordet terrorist, osv. du är obv för partisk för att kunna förstå normala resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara folk som tycker som du är opartiska?

 

han gav exempel, han har inte hur mkt tid som helst att snacka, ingen nämnde ordet terrorist, osv. du är obv för partisk för att kunna förstå normala resonemang.

 

syftade på programledaren, tycker iaf de bör hålla sig lite halvt neutrala när det är en fråga som splittrar stor del av befolkningen.

 

syftade på majoriteten av påståendena som gavs var rätt substanslösa mest ad hominem.

 

visst jag är partisk, jag har åsikter om det mesta men jag kan skilja på saklig och osaklig argumentation. även om jag tycker sossarna är främlingsfientliga och är för fri invandring kan jag ändå tycka att medias vinkling om sverigedemokraterna var överdrivet negativ. klarar du inte att se igenom detta reportaget är det nog du som är för partisk för att kunna förstå normala resonemang...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller delvis med token, men han har två st personer som uppenbarligen försvarar Assange och en reporters jobb är ju att få ingång debatten. Han är vad jag antar inte en nyhetsuppläsare bara? Sen tycker jag med att det lyser igenom att han tycker illa om Assange och det är ju såklart inte bra. Men ett ifrågasättande kring Assange kan han ju ha, bara det är mer sakligt och sett ur ett större perspektiv.

 

Går faktiskt att hitta rätt tydliga likheter med sveriges media när drevet kring SD var som värst direkt efter valet.

 

Båda dessa händelser ger en sur uppstötning då folk hycklar med sina demokratiska värderingar.

 

Tycker http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article8231104.ab också skriver klokt om detta, lätt att vara politiskt korrekt och köra rädda Dawit, men när det pressfrihet, tryckfrihet, yttrandefrihet mm ska försvaras och det finns kontrovers blir det genast svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syftade på programledaren, tycker iaf de bör hålla sig lite halvt neutrala när det är en fråga som splittrar stor del av befolkningen.

 

syftade på majoriteten av påståendena som gavs var rätt substanslösa mest ad hominem.

 

visst jag är partisk, jag har åsikter om det mesta men jag kan skilja på saklig och osaklig argumentation. även om jag tycker sossarna är främlingsfientliga och är för fri invandring kan jag ändå tycka att medias vinkling om sverigedemokraterna var överdrivet negativ. klarar du inte att se igenom detta reportaget är det nog du som är för partisk för att kunna förstå normala resonemang...

 

kollade inte på hela, bara den du citerade ifrån och tyckte han skötte sitt jobb på ett vettigt sätt. du som svartmålar honom med åsikter han inte alls gjorde uttryck för bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade inte på hela, bara den du citerade ifrån och tyckte han skötte sitt jobb på ett vettigt sätt. du som svartmålar honom med åsikter han inte alls gjorde uttryck för bara.

 

ok, reportern kanske inte var helt värdelös, men som programmet framställde det hela vart det ungefär som att julian är galen, väldigt få stöder honom och stödet är mest teoretiskt. blev besviken på cnn, de brukar inte vara riktigt lika illa som foxnews, svt etc.

 

snacket om terrorister var itne från cnn men många andra nyhetskanaler säger det:

http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=julian+assange+terrorist#q=julian+assange+terrorist&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=nws:1&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wn&fp=dfa422c8675bce73

 

klart man som minarkist reagerar på när folk använder anarkist och "emot centralisering" som skällsord och reportern knappt reagerar på det.

 

rätt intressant vad konsekvenserna blir av whistleblowers, blackmailers etc, står lite om det här:

http://mises.org/books/defending.pdf sidan 39 och framåt rekas! håller med om det mesta även om det är lite obehagligt så kanske det är positivt ändå. mycket av problemen som kommer av sånt beror ju på att folk är så ovana vid att hantera det, hade vi accepterat det hade folk avtrubbats och lärt sig hantera saker som att sonen är bög, mannen är otrogen eller polaren är sverigedemokrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

o

rätt intressant vad konsekvenserna blir av whistleblowers, blackmailers etc, står lite om det här:

http://mises.org/books/defending.pdf sidan 39 och framåt rekas! håller med om det mesta även om det är lite obehagligt så kanske det är positivt ändå. mycket av problemen som kommer av sånt beror ju på att folk är så ovana vid att hantera det, hade vi accepterat det hade folk avtrubbats och lärt sig hantera saker som att sonen är bög, mannen är otrogen eller polaren är sverigedemokrat.

 

har läst det där nån gång för längesen.

 

vet inte vad blackmailers har med det här att göra dock. assange är ju en gossiper, vilket enligt den där texten är värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inflikar med något helt annat; hörlurar som inte faller ur öronen och inte går sönder efter någon månad. Gärna bluetooth men inget måste, viktigaste är att dom håller och går träna med.

 

Har alltid haft problem med dom inte stannar i öronen när jag rör mig för mkt så har alltid såna som går "runt" öronen och sen in men den modellen jag haft nu är jag inne på mitt 3e par på 1 år vilket börjar bli tiltande.

 

ty för svars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inflikar med något helt annat; hörlurar som inte faller ur öronen och inte går sönder efter någon månad. Gärna bluetooth men inget måste, viktigaste är att dom håller och går träna med.

 

Har alltid haft problem med dom inte stannar i öronen när jag rör mig för mkt så har alltid såna som går "runt" öronen och sen in men den modellen jag haft nu är jag inne på mitt 3e par på 1 år vilket börjar bli tiltande.

 

ty för svars

 

Åk till Mediamarkt o handla. Där får man testa hörlurarna innan man köper, så du kan hitta rätt passform och ljudkvalitet (som är a och o förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inflikar med något helt annat; hörlurar som inte faller ur öronen och inte går sönder efter någon månad. Gärna bluetooth men inget måste, viktigaste är att dom håller och går träna med.

 

Har alltid haft problem med dom inte stannar i öronen när jag rör mig för mkt så har alltid såna som går "runt" öronen och sen in men den modellen jag haft nu är jag inne på mitt 3e par på 1 år vilket börjar bli tiltande.

 

ty för svars

 

Har testat en hel drös lurar men de enda jag verkligen trivs med (som nog är de billigaste oxå) är Koss spark plug...

 

Ändrade från The plug till spark plug eftersom det är två olika modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det har varit uppe men tycke Vargas Llosa sa det bra:

 

Vad tycker du om Wikileaks? - Min åsikt är dubbel. Å ena sidan är det formidabelt med transparensen, att allt kommer ut i ljuset. Det är bra att de lögner och intriger som alltid finns i politiken och makten kommer ut. Å andra sidan, om allt kommer ut i ljuset försvinner all form av konfidentialitet i politiken. Jag förstår inte hur en stat ska kunna fungera utan att en del saker kan hållas hemliga. Det underminerar staten och lagen och gör att själva essensen i demokratin är i fara.

 

Edit: Lr ja kanske inte bra, men kan inte hitta något vettigare om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inflikar med något helt annat; hörlurar som inte faller ur öronen och inte går sönder efter någon månad. Gärna bluetooth men inget måste, viktigaste är att dom håller och går träna med.

 

Har alltid haft problem med dom inte stannar i öronen när jag rör mig för mkt så har alltid såna som går "runt" öronen och sen in men den modellen jag haft nu är jag inne på mitt 3e par på 1 år vilket börjar bli tiltande.

 

ty för svars

 

http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/private_headsets_mobile_music_502555 Dessa har jag, tycker de fungerar bra. Är väl dessutom gjorde för fula iphones.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som kan ge cliffs på vad som händer i USA med stars/ftp?

 

vad blir eventuella konsekvenser? hobbyspelarna försvinner, proffsen utvandrar, europeiska siter svämmas över med amerikanska proffs, lönsamheten går åt skogen?

 

http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/63544-den-ev-amerikanska-pokerlagen.html

 

Den ultrakorta versionen. Man vill reglera och beskatta onlinepokern i USA. För att inte ge etablerade bolag (pokerstars och ftp) en unfair advantage över andra oetablerade aktörer vill man förbjuda onlinespel under en period. Det ser illa ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...