Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Jag väger just nu cirka 25 kilo mer än när jag började styrketräna och det är löjligt mycket jobbigare för mig att ligga kvar här än det hade varit att gå ner runt 15-20 igen (jag är inte så dum att jag tror jag lagt på 25 kilo muskler men att gå ner alla 25 kilon igen hade nog tagit lite tid).

 

Vara smal är lätt IMO :evil:

 

arbetsläger utan mat och du är tillbaka på +-0 inom högst 1 månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pic or it didnt happen :P

 

så full ingen koll på något, var säkert hans bror.

 

 

P(X >= 4) = P(X=4) + P(X=5) + P(X=6) + P(X=7) = (7C4)*(2/3)^4*(1-2/3)^3+ .... + (7C7)*(2/3)^7*(1-2/3)^0 = 0.8267... ~= 82.7% sannolikhet.

 

7C7? borde det inte vara C7 bara? du får allt utveckla din formel lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7C7? borde det inte vara C7 bara? du får allt utveckla din formel lite mer.

 

Med 7C7 menar jag "7 välj 7" (eller "7 över 7", man kan säga båda). Det är lite svårt att skriva den riktiga beteckningen i text så här.

 

Men iaf nCk (n välj k) = n!/(k!(n-k)!). Så 7C7 = 7!/(7!(0!)) = 1

 

EDIT:

 

Jag har alltså använt detta för att räkna ut sannolikheten ovan:

 

0c1ae7a35c20afa9f189dffa5d3c0c23.png

 

där p = sannolikheten att han vinner en match.

 

Eftersom vi vill veta sannolikheten att imnestea vinner minst 4 matcher, måste vi räkna ut sannolikheterna för att han vinner 4 av 7, 5 av 7, 6 av 7 och 7 av 7 matcher. Sen summerar vi sannolikheterna och då får vi den totala sannolikheten att han vinner fyra eller fler matcher av 7.

 

Hoppas att jag har kunnat klargöra lite hur jag har räknat.

 

EDIT2:

 

Det går att läsa mer om detta här: http://en.wikipedia.org/wiki/Binomial_distribution

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 7C7 menar jag "7 välj 7" (eller "7 över 7", man kan säga båda). Det är lite svårt att skriva den riktiga beteckningen i text så här.

 

Men iaf nCk (n välj k) = n!/(k!(n-k)!). Så 7C7 = 7!/(7!(0!)) = 1

 

EDIT:

 

Jag har alltså använt detta för att räkna ut sannolikheten ovan:

 

0c1ae7a35c20afa9f189dffa5d3c0c23.png

 

där p = sannolikheten att han vinner en match.

 

Eftersom vi vill veta sannolikheten att imnestea vinner minst 4 matcher, måste vi räkna ut sannolikheterna för att han vinner 4 av 7, 5 av 7, 6 av 7 och 7 av 7 matcher. Sen summerar vi sannolikheterna och då får vi den totala sannolikheten att han vinner fyra eller fler matcher av 7.

 

Hoppas att jag har kunnat klargöra lite hur jag har räknat.

 

EDIT2:

 

Det går att läsa mer om detta här: http://en.wikipedia.org/wiki/Binomial_distribution

 

tur man kan skylla på att man är bakis... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TUF Finalen:HUR I HELVETE KAN NAM PHAN INTE VINNA DEN MATCHEN?! Det FINNS ju inte att ge det till mexikanen. Jag är iaf sjukt impad av Phan, jag tror han kan bli riktigt riktigt bra. Han tog total kontroll över fighten, och skulle han bara gått in hårdare när han fick in kombinationerna skulle han fått en knockout. Tror han är ett superhopp för framtiden atm.

 

McKenzie vs Wilkinson var också rätt bra, fattar inte hur jävla sjuk giljotin han har, det känns ju som att dom måste nött giljotinförsvar under träningen. Hur fastnar man gång på gång?! Om McKenzie får sin standup att funka bra så kan han bli sjukt farlig.

 

Jag undrar hur Maia känner sig... gå från Main event mot Silva, ses som största hotet mot världens bästa fighter, till att köra utfyllnad i direct-to-tv TUF finalen :P

 

Blev jävligt impad av Johnsons standup/striking i första perioden, riktigt jävla snabbt och hårt. Riktigt nära en TKO om han bara dykt på. Känns som att Jonhson kan bli riktigt farlig om han lär sig att försvara på rygg, och Brookings kan bli vettig om han inte blir våldtagen stående. Gillade inte fighten sådär jättemycket, för mycket "poängtänk".

 

Tror GSP vs Mupphuvud 2 nästa helg kan bli riktigt jävla bra, får försöka hålla sig vaken tills dess. Jag vill se Muppen bli förstörd :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt starta ett företag. Företaget ska sälja produkter och tjänster till privatpersoner. Vilken typ av företag lämpar sig bäst, mest +ev dvs. Förklara gärna ytligt skillnader etc, im a total n00b.

 

För att slippa fixa alla papper etc själv tänkte jag köpa ett färdigt företag. Är det +ev? Eller är man bara slapp om går den vägen, är det värt att gå igenom allt pappersarbete själv?

Vilken sida är bäst / billigast?

De här verkar vara störst: http://www.standardbolag.se/produkter/lagerbolag/

 

TIA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TUF Finalen:HUR I HELVETE KAN NAM PHAN INTE VINNA DEN MATCHEN?! Det FINNS ju inte att ge det till mexikanen. Jag är iaf sjukt impad av Phan, jag tror han kan bli riktigt riktigt bra. Han tog total kontroll över fighten, och skulle han bara gått in hårdare när han fick in kombinationerna skulle han fått en knockout. Tror han är ett superhopp för framtiden atm.

 

McKenzie vs Wilkinson var också rätt bra, fattar inte hur jävla sjuk giljotin han har, det känns ju som att dom måste nött giljotinförsvar under träningen. Hur fastnar man gång på gång?! Om McKenzie får sin standup att funka bra så kan han bli sjukt farlig.

 

Jag undrar hur Maia känner sig... gå från Main event mot Silva, ses som största hotet mot världens bästa fighter, till att köra utfyllnad i direct-to-tv TUF finalen :P

 

Blev jävligt impad av Johnsons standup/striking i första perioden, riktigt jävla snabbt och hårt. Riktigt nära en TKO om han bara dykt på. Känns som att Jonhson kan bli riktigt farlig om han lär sig att försvara på rygg, och Brookings kan bli vettig om han inte blir våldtagen stående. Gillade inte fighten sådär jättemycket, för mycket "poängtänk".

 

Tror GSP vs Mupphuvud 2 nästa helg kan bli riktigt jävla bra, får försöka hålla sig vaken tills dess. Jag vill se Muppen bli förstörd :D

 

För att domarna är "incompetent morons" :mrgreen: Joe Rogan är kung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...