Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Ska se Idol live i morgon efter att ha blivit medtjatad av vänner. Funderar att göra det bästa av saken och göra det till ett minne av något slag, dvs göra någon form av kupp. Absolut inte förstöra på något sätt utan bara göra något roligt som kommer med i TV. Hjälp gärna med idéer på vad man kan göra.

 

Skriver dock här för att fråga er som är mer pålästa om vad påföljderna på ett sådant "intrång" blir. Räknar med att bli utslängd och kanske portad från Scandinavium i något/några år, men blir det värre om man uppenbart inte förstör? Dvs, blir det böter / polisförhör eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det din kompis som gör 20-metershoppet?

 

Inte kompisen jag refererade till i inlägget tidigare, som är min bästa vän, utan en gemensam vän till oss. Min bästa vän är där med honom och tog kortet.

 

155210_10150325432275696_700945695_15912459_3015836_n.jpg

 

Här är dock min bästa vän, i en annan ganska skön bild. Hoppar från taket på hotellet de bor på förbi båtarna som ligger vid bryggan... Synd dock att de inte hittat en bättre vinkel att ta bilden ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tuf:

 

äh, helt ok avsnitt. sån jävla fitta kosh är alltså, hans team drog nitlotten. riktigt illa att de prankar nam precis innan hans fight, tyckte han såg lite trött ut, tar nog lite på krafterna att oroa sig för hur hela usa kommer se en på tv. klart som fan man runkar i duschen i en sådan tävling, vill de hellre han ska göra det i sovrummet? riktigt illa att öppna dörren med film-team redo och riktigt illa att ta upp det på sista träningen inför fighten och ännu mer illa att låta han träna själv. men nam verkar inte haft samma image som kyle så var väl inte konstigt han fick sämre support...

 

brokings vann välförtjänt, andra fighten var riktigt jämn, hade inte velat vara domare där men kändes som MJ var helt klart snabbare och mer explosiv, nam så seg ut. "

 

tror kyle vinner finalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska se Idol live i morgon efter att ha blivit medtjatad av vänner. Funderar att göra det bästa av saken och göra det till ett minne av något slag, dvs göra någon form av kupp. Absolut inte förstöra på något sätt utan bara göra något roligt som kommer med i TV. Hjälp gärna med idéer på vad man kan göra.

 

Skriver dock här för att fråga er som är mer pålästa om vad påföljderna på ett sådant "intrång" blir. Räknar med att bli utslängd och kanske portad från Scandinavium i något/några år, men blir det värre om man uppenbart inte förstör? Dvs, blir det böter / polisförhör eller liknande?

 

Utslängd kan du väl bli och kanske även portad. Några rättsliga påfäljder bör det inte kunna bli om du inte gör något brottsligt.

 

Dvs. om du håller upp en skylt där det står att du vill älska med Peter Jidhe så är det helt ok och du kan (nog) inte bli mer än utslängd.

 

Håller du upp en skylt där det står att alla judar är sodomiter och borde brännas till döds så kan du bli förhörd av polisen och registrerad av säkerhetspolisen och borde aldrig åka till Israel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 mil under vilken tidsrymd? I ett sträck, utan sömn? Funderade faktiskt på att göra det i somras då jag behövde få min cykel från Västerås till Malmö och det var en del problem med transport då man inte fick ta med den på varken tåg eller buss.

Skulle jag sätta ett sådant mål skulle jag nog välja 50milarn, typ Göteborg - Stockholm. Känns som en rolig grej.

 

Längre och hårdare vandrignar kommer att göras. Kommer gå Kungsleden innan jag bestiger Kebnekaise som uppvärmning. Vet du eller någon annan några vandringar som är något utöver det vanliga i utmaning eller upplevelse?

 

Ang. Att bilda familj så är det ett, i mina ögon, givet mål i livet. Det är dock ingenting jag själv kan styra direkt mycket över. Kärleken kommer om den kommer, samma sak gäller barn. Min vilja etc är inte allt som krävs. Därför tycker jag inte det hör hemma på listan, jag vill bara ha saker jag kan uppnå med vilja och ansträngning.

 

 

 

Gillar Asien efter att ha besökt ett flertal länder och städer, dock inte Kina eller Japan ännu. Tokyo, Peking och Shanghai är tre städer jag redan skrivit upp på min lista över städer jag vill se. Japan är rent generellt ett av de länder jag är mest intresserad av. (Har tidigare varit i Singapore och Hong Kong som större asiatiska städer).

 

Håller helt klart med om att Mount Everest vore förbannat coolt att ha bistigit. Känns dock som ett extremt projekt med stora kostnader, dessutom är det ganska farligt (speciellt utan större erfarenhet)? Detta kanske är förutfattade meningar dock, inte läst på något utan bara läst sensationsnyheter etc.

 

Men att ta sig över någon drömgräns måste nog hamna på listan, spontant känner jag att 5000m kan bli ett mål. Fast i bergbestigarkretsar är det naturligtvis ingenting att komma med alls, får kanske bli 8000meters gränsen, hur många toppar av den kalibern finns det?

 

Ang. Subjektivt så är väl allt det? Finns väl folk som inte gillar att dyka och folk som hatar Tokyo...

 

Cyklingen var väl mest lite cool för att vi var unga, bara hade våra vanliga ungdomscyklar som inte var gjorda för landsväg och bara stack utan någon direkt förberedelse, hade bara lite att göra. Det tog två dagar och var ganska besvärligt.

 

Kungsleden är ju lite trist då det är en led som alla andra redan gått, det blir ju inga utmaningar. Kebne är en dagsutflykt från kiruna men ändå ganska trevligt och vackert. Gillar du att fiska eller jaga så är det roligare att ta reda på något eller några speciella ställen och planera en rutt utifrån det. Jag och några kompisar brukar kika på några bäckar eller sjöar som vi vill testa fiska i och sedan lägga upp en rutt där vi passerar andra ställen som vi antingen redan provat eller som kan vara lite intressanta. De ställen man ofta vill prova ligger långt bort från vägar och ska helst inte vara så kännt för turister då det inte är roligt att ha gått massa mil till en sjö för hitta flera tält med turister som flugit dit, det förstör om inte annat upplevelsen. En annan regel är ju att finns det en led eller en stig dit man ska så är det inte värt att gå dit, det ska vara så otrampad mark som möjligt :) Det brukar oftast bli strapatser som är roliga minnen när man väl överlevt.

 

Tokyo är en stad jag också verkligen vill se och uppleva...

 

Familj är ett mål även för mig men framförallt barn är en upplevelse som inte går att beskriva och det kan du ju styra över ganska mycket själv ändå. Det kan nog vara en bra idé att göra ganska mycket av det andra först, men det andra kommer nog att blekna i jämförelse med att få se din avkomma :)

 

Lycka till iallafall med dina planer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör uteslutningsmetoden: 6 och 7 går bort direkt.

4 ser ut att ha attitydproblem.

Sen börjar konkurenssen hårdna, vill inte säga 5 men blir tvungen. För bred last (Läs: Im too small).

 

Top3.

Brons. Nr 3. Kanske egentligen är 1a, allt avgörs på småsaker nu.

Silver. Nr 1. Never gone ginger, helt klart till hennes fördel, gillar inte hennes underkläder dock.

Guld. Nr 2. Finast kropp, framförallt mage. Allmänt het i sin pose.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...