Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Då var den 19:e November en avslutad pokerdag och jag är väldigt nöjd med resultatet. Jag spelade 3/6 och 10/20 Heads Up och gick $9,141+ medan min samarbetspartner slutade $1,822+, det blir ett slutplus på $10,963+ för dagen varav jag får hälften av det.

 

Jag har utvecklat mina betsizes en hel del den sista veckan och visst känner jag redan att det har gett resultat direkt varav det kan se lite galet ut ibland men det är så jag spelar helt enkelt.

 

 

Jag undrar faktiskt över en hand jag vann idag av vad ni alla spelarna tycker angående ett spel jag gjorde.

 

Spelaren jag möter är en hyfsat tajt kille som ändå gillar att ta bra syner då och då. Då undrar jag en sak över denna hand :

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), YouWinAgain. posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $19, YouWinAgain. bets $66, Hero calls $50.

 

FLOP [board cards: TC,Jack of Clubs,Jack of Spades ]

YouWinAgain. bets $120, Hero bets $756 and is all-in, YouWinAgain. calls $636.

 

TURN [board cards: TC,Jack of Clubs,Jack of Spades,2 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: TC,Jack of Clubs,Jack of Spades,2 of Diamonds,Jack of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Jack of Diamonds,Queen of Spades ]

YouWinAgain. shows [ King of Clubs,King of Hearts ]

Hero wins $1,655.

 

 

Hur många spelare härinne tycker att det är ett bra spel och hur många tycker att det är ett dåligt spel att bara dunka in allt direkt där ? Hur hade ni spelat efter flopp ? Jag spelade denna QJ på detta sätt för jag vill verkligen få det att se ut som en desperat all in med kanske en open ended, ett färgdrag eller bara en skithand för att försöka sno en pott mot AK och liknande. Förut har jag alltid tyckt att en raise i detta läge är bra men sen har jag funderat lite mer på det där och undrar om det inte är lika bra att ställa rakt av här ?

 

Det är knappast någon djupgående analys jag ber om, utan jag undrar helt enkelt vad ni tycker om en all in direkt där. Nu hade han förmodligen inte släppt KK vad jag än hade gjort men hade jag haft KK i hans situation så gillar jag mer när motståndaren går all in direkt där istället för att höja. Håller ni med ?

 

Här följer mina senaste resultat i November :

 

1/11 $22,385

 

2/11 $10,273

 

3/11 $11,601

 

4/11 $19,375

 

5/11 $8,076

 

6/11 $7,281

 

7/11 $5,832

 

8/11 $6,451

 

9/11 $3,829

 

10/11 $15,552

 

11/11 $4,001

 

12/11 $17,238

 

13/11 $10,769

 

14/11 $10,445

 

15/11 $497

 

16/11 $1,630

 

17/11 $24,747

 

18/11 $2,083

 

19/11 $5,482

 

Totala resultatet hittills i November : $113,453+

 

Mitt slutresultat i oktober = $48,051+ (298 411+ SEK)

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, :Tg::Jg::Js: är en sjukt torr bräda.

 

Gah! Jag blev lurad av att en kortsymbol inte skrevs ut ordentligt, läste det som att floppen var Jack of Clubs,Jack of Spades,2 of Diamonds:

 

TURN [board cards: TC,Jack of Clubs,Jack of Spades,2 of Diamonds ]

 

Antar att det var samma sak som Skumdum råkade missa på. Så vi tar väl och skriver under på detta då:

 

Vi gör så att vi glömmer mitt inlägg...

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), YouWinAgain. posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $19, YouWinAgain. bets $66, Hero calls $50.

 

FLOP [board cards: TC,Jack of Clubs,Jack of Spades ]

YouWinAgain. bets $120, Hero bets $756 and is all-in, YouWinAgain. calls $636.

 

TURN [board cards: TC,Jack of Clubs,Jack of Spades,2 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: TC,Jack of Clubs,Jack of Spades,2 of Diamonds,Jack of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Jack of Diamonds,Queen of Spades ]

YouWinAgain. shows [ King of Clubs,King of Hearts ]

Hero wins $1,655.

 

 

Vilket nät kommer den här hhn från? Är det Ongame ska jag fan slå ihjäl dom, att ändra i handhistoryn efter det att jag fått till det med 10C och sedan ändra till TC...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar betydligt lägre, men eftersom brädan är så dragig är väl rai helt okej om man har hyfsat aggro spelstil. Kanske att raise till ~350 annars fungerar bra eftersom Fi synar med fler händer, eller själv ställer in med ett bra drag?

 

Edit: jag hör själv hur självklart det låter i efterhand :oops: och fattar att du mer vill ha nån slags omröstning... lägger nog min röst på raise till ~350 isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket nät kommer den här hhn från? Är det Ongame ska jag fan slå ihjäl dom, att ändra i handhistoryn efter det att jag fått till det med 10C och sedan ändra till TC...

 

Det är Ongame.

 

På dem gdaily!! Är så himla tiltande att tian aldrig konverteras :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), YouWinAgain. posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $19, YouWinAgain. bets $66, Hero calls $50.

 

FLOP [board cards: 10 of Clubs,Jack of Clubs,Jack of Spades ]

YouWinAgain. bets $120, Hero bets $756 and is all-in, YouWinAgain. calls $636.

 

TURN [board cards: 10 of Clubs,Jack of Clubs,Jack of Spades,2 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Clubs,Jack of Clubs,Jack of Spades,2 of Diamonds,Jack of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Jack of Diamonds,Queen of Spades ]

YouWinAgain. shows [ King of Clubs,King of Hearts ]

Hero wins $1,655.

 

 

Nu bör det fungera... posta gärna lite Ongamehänder med blandade tior så vi ser så det inte buggar nånstanns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...