Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

CDS,

 

Jag satt och railade dig mot THEMVP nu ett litet tag. Har tidigare tyckte att du verkat schysst, men efter en sån här sak får jag revidera min åsikt. Är det så här du beter dig vid borden?

 

chatsc3.th.jpg

 

Det var min samarbetspartner som spelade. Jag sa åt han att sluta löjla sig men han är som han är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

är det verkligen inte emot reglerna att dela konto?

 

Det undrade även jag ett par sidor tillbaka. Har man läst trådarna om neverwin så framstår det ju verkligen som det. Meeen jag blev ju sågad av folk som supertequila som faktiskt uttalar sig utan att veta ett skvatt om saken. bra bra =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du skulle sagt det var du som sa dom där sakerna om det varit du som sagt dom?

 

Hade det varit jag som löjlat mig i chatten hade jag självklart stått för det. Jag kan säga att jag har en trevlig attityd gentemot den pokeretik många uppskattar. Skriver alltid "nh", "wp" eller "gg" även om jag förlorar pengar och heads uper. Det vore idiotiskt att sitta och skriva till en fisk att han faktiskt är dålig, då kanske det slår för honom att han faktiskt inte ska fortsätta spela och det skulle ju vara ett förödande misstag av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag slutade jag $6,185+ på HU 3/6 och 10/20, däremot backade min samarbetspartner $3,759 så vårat slutresultat för dagen blir $2,426+. Jag spelade en väldigt jobbig Heads Up på slutet mot en kille vars nick var "Rate my poo" och han spelade faktiskt ut mig stundtals och satt med 10k på bordet ett tag men jag tog mig i kragen och köttade ner han till slut och tog allt, sen drog han.

 

 

Jag var lite osäker på en hand jag spelade mot denna "Rate my poo" och undrar hur ni hade resonerat.

 

Han var en väldigt aggressiv kille som ändå hade bra koll på spelet men var inte rädd för att stoppa pengar i potten om jag säger så. Vad hade ni gjort på floppen ?

 

 

Seat 3: Rate my poo ($2,053 in chips)

Seat 9: Hero ($4,511 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Rate my poo posts blind ($10), Hero posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

Rate my poo bets $55, Hero bets $199, Rate my poo calls $154.

 

FLOP [board cards: 2 of Spades,2 of Hearts,3 of Hearts ]

Hero bets $333, Rate my poo bets $1,200, Hero bets $3,959 and is all-in, Rate my poo calls $634 and is all-in.

 

TURN [board cards: 2 of Spades,2 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 2 of Spades,2 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs,6 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 10 of Diamonds,10 of Spades ]

Rate my poo shows [ Jack of Hearts,5 of Hearts ]

Hero wins $2,458, Rate my poo wins $4,105.

 

 

Kan man hitta en fold här även mot en aggressiv kille ? Analyser tack.

 

 

Här följer mina senaste resultat i November :

 

1/11 $22,385

 

2/11 $10,273

 

3/11 $11,601

 

4/11 $19,375

 

5/11 $8,076

 

6/11 $7,281

 

7/11 $5,832

 

8/11 $6,451

 

9/11 $3,829

 

10/11 $15,552

 

11/11 $4,001

 

12/11 $17,238

 

13/11 $10,769

 

14/11 $10,445

 

15/11 $497

 

16/11 $1,630

 

17/11 $24,747

 

18/11 $2,083

 

19/11 $5,482

 

20/11 $1,213

 

Totala resultatet hittills i November : $114,666+

 

Mitt slutresultat i oktober = $48,051+ (298 411+ SEK)

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nah fold finns väl inte här. Fi pushar i princip floppen o har skitlite kvar, o med tanke på att det är heads up, dragigt bord, aggro Fi, 100 BB effektiv stack, så måste man nog syna här.

 

Om din table image dessutom är LAG, av vad jag har förstått, så ökar ju Fi.s HD ännu mer då han sätter dig på en mycket vidare HD.

 

När det gäller kontosharing som Thefman tog upp så uttalade jag mig väl mest med tanke på min juristbakgrund och de extrema svårigheter man kan ha att överhuvudtaget bevisa kontodelning. Känns ganska löjligt att ha regler, om sådana nu finns, där det i princip är omöjligt att bevisa att överträdelse skett, om inte huvudmännen i princip erkänner.

 

Läste även i Negreanus blogg för nåt år sen, precis när hans pokerklient kommit igång, att han spelade heads up limit mot ett konto som delades av flera spelare, och han nämnde hur deras spelstilar skiljde sig åt. Kan ha fel, men har för mig att en av dessa var Antonius, som Negreanu tyckte spelade bäst. Han tog överhuvudtaget inte upp frågan om att det skulle vara otillåtet, eller ens oetiskt.

 

För övrigt förstår jag inte heller varför det skulle vara mot reglerna att dela ett konto, eller samråda kring beslut när ena spelaren spelar på ett bord. Känns väldigt löjligt att överhuvudtaget ha en sån begränsning som är omöjlig att kontrollera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt, av vad jag har förstått, så spelar CDS på Bestpoker, och deras representanter verkar följa den här dagboken, då de till o från skriver i tråden. Det borde väl vara ganska uppenbart för dem att CDS delar konto med någon annan, då han själv erkänt det här. Ändå har detta inte lett till några aktioner från pokersidans sida, vilket bör logiskt sett innebära att det inte är mot deras regler åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...