Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Ok, såg det nu.

 

Men jag säger samma till dig, låt höra din analys då!

 

Är inte så bra på cg så jag har ingen analys. Skulle jag säga nåt så säger jag nåt dumt som att han jagar färgen eftersom det är de första jag tänker på när jag ser handen, spelar inte på samma nivåer som carl så har tyvärr ingen aning.

 

Vill inte vata taskig med inte roligt att läsa en dagbok där folk svarar och leker smart utan att ens läsa alla allt som har skrivits utan skriver nåt snabbt bara för att verka coola...

 

Men visst, om du har railat carl och sett handen så grattis till din fina analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får er att tro att han skulle vika någon hand alls även om vi slår om på turn.

 

Om han nu är hyffsat LAG så kan han mycket väl ta synen utan ett skvatt i pos och spela på ett 4e club o ställa in och han kan ju göra precis samma spel med nöten.

 

 

Man får ju inte riktigt ut nån information genom att checkraisa i det här läget, snarare att du bygger på potten och är comittad att syna ett större bet på riv om det blankar.

 

Visst ger vi han chansen att dra ut genom ett billigt riverkort, men om han nu är så aggressiv så kan vi väl använda det till våran fördel om det kommer en blank så borde han väl betta om vi knackar?

 

Det känns väldigt tufft att lägga den här handen men jag hade letat efter ett bättre läge att spela om stacks.

 

Så jag säger

 

Som spelad checksyna turn o syna riv om blank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det kommer en klöver på river?

Tror nog han jagar en flush med hög klöver här och antagligen satte

han den på river.

 

Leker smart? När? Var? Hur?

 

Det är ju j***gt lätt att sitta och gnälla på folk här och inte komma

med något bättre inlägg själv.

 

Ok, förklara din read när du endast har denna info:

Hur gör ni denna handen ? Vi möter en väldigt aggressiv spelare som gärna älskar att betta på alla gator, göra märkliga syner/bluffar men han är ändå rätt lurig. En spelare det går ganska okey ändå för tror jag.

 

Det är Heads Up och jag har [5 of Diamonds,4D] i denna hand.

 

 

Seat 3: BradPitt_ ($5,442 in chips)

Seat 8: CarlDenStore ($5,534 in chips) [ 5 of Diamonds,4 of Diamonds ]

 

 

 

ANTES/BLINDS

BradPitt_ posts blind ($25), CarlDenStore posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

BradPitt_ bets $150, CarlDenStore calls $125.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $345, CarlDenStore calls $345.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds,6 of Clubs ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $444 ............?????? (Jag har 5 of Diamonds,4D)

 

Som sagt, jag har precis börjat lira NL och spelar endast NL200, och suger på hu, men hade det varit jag som spelat på min nivå så hade jag slagit om på turn efter hans höjning. Jag hade varit nöjd med min stege och om fi är verkligen så aggresiv som carl säger så är det inte så troligt att han har färgen. Jag vill ha potten här på turn och vill fi gambla så fine. Har han färgen så skriver jag nh. Han bettar jävligt lite på turn, enligt min erfaranhet så kan det betyda både luft och stål, speciellt från en aggro spelare, känns som han vill ha en gratis showdown, han har ju trots allt position.

 

Har spelat ganska mycket HU sng, men inget HU CG, så det kan vara därför jagvill ha in degen på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C/R turn o betta blank river eller ev kanske C/C river om vill få FI att tro man bluffade på turn och inte vågar skjuta igen och låta FI bluffa. Släpper oftast inte stegen här om man vet FI e lite tricky.

 

Är inne på samma linje, men hur mycket tycker du att man ska c/r på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, förklara din read när du endast har denna info:

 

 

Som sagt, jag har precis börjat lira NL och spelar endast NL200, och suger på hu, men hade det varit jag som spelat på min nivå så hade jag slagit om på turn efter hans höjning. Jag hade varit nöjd med min stege och om fi är verkligen så aggresiv som carl säger så är det inte så troligt att han har färgen. Jag vill ha potten här på turn och vill fi gambla så fine. Har han färgen så skriver jag nh. Han bettar jävligt lite på turn, enligt min erfaranhet så kan det betyda både luft och stål, speciellt från en aggro spelare, känns som han vill ha en gratis showdown, han har ju trots allt position.

 

Har spelat ganska mycket HU sng, men inget HU CG, så det kan vara därför jagvill ha in degen på turn...

 

Ok.

Tror inte han skulle betat så på den skitfloppen med bara luft.

Man kan väl misstänka att han har åtminstone ett högt klöver här.

Betten på turn är väl "lagom" även med en färdig flush. Eller? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A: Cds lägger upp en hand som han vill ha analys på

Läs: Jag torskade stort här men jag vill ha lite tröst i eländet

 

B: Det kommer drösvis med klöver på floppen

Läs: Jag vet att jag är slagen av en hög flush men jag kör ändå

 

HUR SVÅRT KAN DET VARA! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...