Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Hejsan allihopa! Tänkte starta en liten spännande dagbok här för att kanske få lite respons för mitt spel och lära känna nytt folk. Jag spelar 2/4 standard men jag har varit uppe på 5/10 och 10/20 och skottat många gånger, gjort 2 seriösa försök men det har inte riktigt lossnat för mig än. Jag vet att mitt A-game klarar av nl1000 men jag har inte riktigt en tillgänglig rulle för att klara av en badstreak där. Jag har spelat in cirka 1 miljon SEK på poker sen jag började spela i oktober förra året. Jag gick då in på Svenska Spel med 100 SEK och satte mig på 0,5kr/1kr tiomanna bord och spelade upp pengarna till 200 000 SEK, sen gick jag över till bestpoker i slutet av januari och har spelat där sen dess. Jag har investerat väldigt mycket pengar i aktier samt spenderat otroligt mycket pengar så min rulle ligger kring 55-60k$ för tillfället men det räcker gott och väl för nl400 men icke för nl1000 samt nl2000.

 

Jag har spelat i 10 månader och har hittills inte haft en enda minusmånad och jag hoppas jag kan fullfölja det resultatet.

 

Spelade nl1000 och nl2000 för 5 dagar sen och gick 21k minus på 1 dag (jag förlorade med tretton AA vs låga set den dagen, så allt var oundvikligt tyvärr. Jag var inte ens i närheten av tilt.) så jag klev ner till 2/4 igen direkt. Jag nickar "CarlDenStore" på bestpoker ongame. Såhär har det gått följande dagarna på 2/4 :

 

8/8 $4064

9/8 $2536

10/8 $69

11/8 $1522

12/8 $2332

 

Jag kommer uppdatera tills vidare hur det går. Den 7/8 backade jag som sagt 21k och jag hamnade då lite strax över 13k minus i augusti men jag har jobbat tillbaks cirka 10,4k på 2/4 sista 5 dagarna så jag hoppas kunna sluta månaden plus. Är cirka 3k minus i augusti nu men efter denna nystart ser det ut som jag ska kunna laga det hål som rullen fick.

 

Hoppas ni är intresserade av att fortsätta följa min blogg. Det kommer mycket smaskens senare i denna blogg. Tack och hej så länge! /Salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så kan det förstås vara. Hur tolkar DU följande mening?

 

"Jag gick då in på Svenska Spel med 100 SEK och satte mig på 0,5kr/1kr tiomanna bord och spelade upp pengarna till 200 000 SEK"

 

Den går väl bara att tolka så som det står skrivet? Han satta in 100 SEK vilket är 100 Svenska EnKronor. Om det ska vara 100.000 så förkortar man det 100k SEK eller liknande.

 

Låt nu CarlDenStore skriva dagbok i fred...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så kan det förstås vara. Hur tolkar DU följande mening?

 

"Jag gick då in på Svenska Spel med 100 SEK och satte mig på 0,5kr/1kr tiomanna bord och spelade upp pengarna till 200 000 SEK"

 

100 SEK = 100kr

200 000 SEK = 200000kr

 

Inte så svår tolkat...sen gick han säkert upp i nivå.

 

GL med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den går väl bara att tolka så som det står skrivet? Han satta in 100 SEK vilket är 100 Svenska EnKronor. Om det ska vara 100.000 så förkortar man det 100k SEK eller liknande.

 

Låt nu CarlDenStore skriva dagbok i fred...

 

My bad, måndag. NH WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du vann 200,000 kr på 3-4 månader på 0.5/1 kr fullring på svenska spel? Låter väl lite i överkant eller?

 

 

Ursäkta, men jag lär förklara då...=) Jag satte in HUNDRA RIKSDALER och spelade upp dem till cirka 2000kr och gick då upp sakta i nivå, jag var noggrann med mina bankrullekrav. Jag spenderade i stort sett ingenting tills jag hade spelat in 200 000kr. Jag var ute efter att bygga en rulle som jag kan luta mig tillbaks på under väldigt länge. Hoppas detta är förklarat nu....tack och hej så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till! Ska bli kul att följa! Du gör riktigt bra pengar på 2/4 har jag märkt! mvh mrl0rt

 

Tack så jättemycket tordi. Jag har själv mött dig en del och tycker du spelar stabilt, rätt jobbig. Så håll dig ifrån mina bord i fortsättningen tack, så blir vi båda glada;) Haha...Hare bra man!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

Sen ser jag inte varför 60k inte skulle räcka till NL1k om man har vett att gå ner om det går dåligt. Men du kanske har väldigt stora swings (verkar ju så).

 

 

Har man de swings jag har när man kan förlora 21k på 1 dag ¨så förstår du kanske varför jag inte vill spela nl1000 med 60k... Men tack så mycket iallafall :) Tack och hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...