Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Hur gör ni denna handen ? Vi möter en väldigt aggressiv spelare som gärna älskar att betta på alla gator, göra märkliga syner/bluffar men han är ändå rätt lurig. En spelare det går ganska okey för tror jag.

 

 

Här kommer min analys. Han bluffar och du gör en jättebra syn med en väldigt svag hand. Du har jättebra reading skills som synade fastän det ligger TRE klöver på bordet, spelaren du möter är en väldigt bra spelare som är lurig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer min analys. Han bluffar och du gör en jättebra syn med en väldigt svag hand. Du har jättebra reading skills som synade fastän det ligger TRE klöver på bordet, spelaren du möter är en väldigt bra spelare som är lurig.

 

Tyvärr har du jättefel...Här följer hela handen :

 

 

Seat 3: BradPitt_ ($5,442 in chips)

Seat 8: CarlDenStore ($5,534 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

BradPitt_ posts blind ($25), CarlDenStore posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

BradPitt_ bets $150, CarlDenStore calls $125.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $345, CarlDenStore calls $345.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds,6 of Clubs ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $444, CarlDenStore bets $1,500, BradPitt_ calls $1,056.

 

RIVER [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds,6 of Clubs,7 of Spades ]

CarlDenStore bets $2,222, BradPitt_ bets $3,422 and is all-in, CarlDenStore calls $1,200.

 

SHOWDOWN

BradPitt_ shows [ 5 of Clubs,Ace of Clubs ]

CarlDenStore shows [ 5 of Diamonds,4 of Diamonds ]

BradPitt_ wins $10,883.

 

 

 

Som jag skrev tidigare kan Brad vara ganska lurig och han fick mig dit han ville i handen. Hans bet-size på turn förvirrade mig rätt rejält men jag valde den aggressiva vägen i denna hand vilket fick mig att gå i hans fälla. Det kändes som 50-50 att han satt på drag eller färg på turn men man kan inte alltid ha rätt.

 

Tack för alla analyser, det var intressant att läsa!

 

Mvh /CarlDenStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev tidigare kan Brad vara ganska lurig och han fick mig dit han ville i handen. Hans bet-size på turn förvirrade mig rätt rejält men jag valde den aggressiva vägen i denna hand vilket fick mig att gå i hans fälla. Det kändes som 50-50 att han satt på drag eller färg på turn men man kan inte alltid ha rätt.

 

Tack för alla analyser, det var intressant att läsa!

 

Mvh /CarlDenStore

 

Vem är du och vad har du gjort med CDS ditt sjuka svin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, om det är 50/50 mellan färg och drag på turn kan det väl verkligen inte vara bra att leda ut stort på river...

 

Jag menar (med tanke på hans lilla bet) att han har antingen färg eller drag på turn. Min plan var att slå om turn, få syn, blankar river då går jag ut hårt. Jag trodde faktiskt inte att han hade färg när handen väl spelades men såhär i efterhand borde jag bromsat ner rejält på river men man lär sig av sina misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar (med tanke på hans lilla bet) att han har antingen färg eller drag på turn. Min plan var att slå om turn, få syn, blankar river då går jag ut hårt. Jag trodde faktiskt inte att han hade färg när handen väl spelades men såhär i efterhand borde jag bromsat ner rejält på river men man lär sig av sina misstag.

 

 

Så när river blankar går du ut hårt så att han kan ställa med sin färdiga färg och folda med sitt eventuella drag? :shock: What's going on here? NL10k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gick jag $6,575+ men tyvärr så backade min samarbetspartner $5,000 så den här dagen blev inget jätteplus för mig, men jag ska absolut inte klaga på honom trots två förlustdagar här, han har skrapat ihop stora summor innan kan jag lova.

 

Jag spelade med ett starkt självförtroende idag och gick hårt in i varje duell som om det var den sista potten jag fick spela i mitt liv. Det slutade väl!

 

Dock så sprang jag in i djävulens käftar ett par gånger men det får man ta när man boxas utan någon gard.

 

Ska bli oerhört skönt att gå och lägga sig i tid nu för någon gångs skull! Hallelujah!

 

Jag måste bara passa på att bjuda med mig utav en av de roligaste syner jag sett idag faktiskt. Jag spelade på vårat andra konto denna hand och väljer därför att inte visa nicket.

 

PRE-FLOP

htask1 calls $20, Gorlab folds, Hero bets $99, witika folds, GloriousKane folds, htask1 calls $79.

 

FLOP [board cards: 4S,5D,8D ]

htask1 checks, Hero bets $166, htask1 calls $166.

 

TURN [board cards: 4S,5D,8D,2S ]

htask1 checks, Hero checks.

 

RIVER [board cards: 4S,5D,8D,2S,7H ]

htask1 bets $250, Hero bets $1,001, htask1 calls $751.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ AD,6D ]

htask1 mucks cards [ TC,AC ]

Hero wins $2,559.

 

 

 

Jag vill ha lite analyser utav denna hand däremot! Vår motståndare är en halvaggressiv fisk som både bettar och synar friskt på många brädor. Dock så är han inte helt bakom flötet men det finns många fler bättre spelare än han på nivån vill jag lova. Hur hade ni andra gjort på flopp/turn om ni hade varit i min situation. Jag vill veta hur ni alla hade gjort genom hela handen, skulle vara intressant att höra!

 

Jag har 5 3 i ruter denna hand.

 

Seat 8: CarlDenStore ($15,158 in chips)

Seat 9: vescovo78 ($11,850 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

vescovo78 posts blind ($50), CarlDenStore posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

vescovo78 bets $225, CarlDenStore calls $175.

 

FLOP [board cards: AD,8D,5C ]

CarlDenStore checks, vescovo78 bets $555, CarlDenStore bets $2,000, vescovo78 calls $1,445.

 

TURN [board cards: AD,8D,5C,9D ]

 

Vad gör vi här ? Och vad gör vi om river blankar/ruter kommer/brädan parar sig ? Kan vi checka här ? Betta pott ? Vad sätter vi Fi på för hand när han synar flopp ? Vi har rätt så djupa stackar. Jag har 5D, 3D.

 

 

 

Mvh /CarlDenStore

 

 

Här följer mina senaste resultat i November :

 

1/11 $22,385

 

2/11 $10,273

 

3/11 $11,601

 

4/11 $19,375

 

5/11 $8,076

 

6/11 $7,281

 

7/11 $5,832

 

8/11 $6,451

 

9/11 $3,829

 

10/11 $15,552

 

11/11 $4,001

 

12/11 $17,238

 

13/11 $10,769

 

14/11 $10,445

 

15/11 $497

 

Totala resultatet hittills i November : $83,677+

 

Mitt slutresultat i oktober = $48,051+ (298 411+ SEK)

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi här ? Bettar 3k

Och vad gör vi om river blankar? KÖR IN!

/ruter kommer? C/f

/brädan parar sig? KÖR IN!

Kan vi checka här ?Nej

Betta pott? 3/4 räcker

Vad sätter vi Fi på för hand när han synar flopp ? Allt från TP-MP- DRAG-2 par-set

 

Den enda svår frågan är väl egentligen, vad gör vi om fi pushar då vi bettar turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda svår frågan är väl egentligen, vad gör vi om fi pushar då vi bettar turn?

Jag tänker i alla fall som så att han antagligen kastar Ax Mp om vi bettar turnen och att han kan träffa kicker/stege/trips på river.

Bettar vi väl turnen så håller jag med dig på resten.

Jag tror inte att det går att folda pga metaspelet om fi pushar. Det skulle kunna vara rätt att folda men enligt mig endast om han spelar obalanserat.

Det är ju trotts allt så att även om vi skulle openställa turnen själva så är det ett stort EV+

Har du någon kommentar till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju trotts allt så att även om vi skulle openställa turnen själva så är det ett stort EV+

Har du någon kommentar till det?

Skulle nog säga nja... De beror på

 

Har ingen lust att ge en närmare förklaring till varför jag inte riktigt köper ditt påstående.

 

Men jag kan iaf säga att vi i så fall inte enbart kan titta på den här handen i ett vaccum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga nja... De beror på

 

Har ingen lust att ge en närmare förklaring till varför jag inte riktigt köper ditt påstående.

 

Men jag kan iaf säga att vi i så fall inte enbart kan titta på den här handen i ett vaccum.

 

OT: Gekko, var håller du hus? Saknar din dagbok. En av de få vettiga här.

Skulle va bra för den allmänna pokerutbildningen om du återupptog den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har du jättefel...Här följer hela handen :

 

 

Seat 3: BradPitt_ ($5,442 in chips)

Seat 8: CarlDenStore ($5,534 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

BradPitt_ posts blind ($25), CarlDenStore posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

BradPitt_ bets $150, CarlDenStore calls $125.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $345, CarlDenStore calls $345.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds,6 of Clubs ]

CarlDenStore checks, BradPitt_ bets $444, CarlDenStore bets $1,500, BradPitt_ calls $1,056.

 

RIVER [board cards: 2 of Clubs,3 of Clubs,9 of Diamonds,6 of Clubs,7 of Spades ]

CarlDenStore bets $2,222, BradPitt_ bets $3,422 and is all-in, CarlDenStore calls $1,200.

 

SHOWDOWN

BradPitt_ shows [ 5 of Clubs,Ace of Clubs ]

CarlDenStore shows [ 5 of Diamonds,4 of Diamonds ]

BradPitt_ wins $10,883.

 

 

 

Som jag skrev tidigare kan Brad vara ganska lurig och han fick mig dit han ville i handen. Hans bet-size på turn förvirrade mig rätt rejält men jag valde den aggressiva vägen i denna hand vilket fick mig att gå i hans fälla. Det kändes som 50-50 att han satt på drag eller färg på turn men man kan inte alltid ha rätt.

 

Tack för alla analyser, det var intressant att läsa!

 

Mvh /CarlDenStore

 

Kashiiiiiiing! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...