Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Tack så mycket grabbar. Ska se om det går att lösa senare. Speciellt tack för de snabba svaren.

 

Ok nu har jag testat mig fram. Så fort jag drar igång holdem så ändrar jag till den nya configen. Men när jag trycker på OK och sen går in igen så är det default. Table manager är inte på. Varken på skärmen eller nere i högra hörnet. Nån som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hade också PT innan och postgre installerat sedan tidigare.

 

Finns en tråd här där flertalet förslag till lösningar finns.

 

Jag testade de flesta utan resultat. Det som hjälpte var att göra som jag skrev ovan. Löste det sig med att du kunde spara "hosts" filen eller är det fortfarande där skon klämmer?

 

Nej det löste sig inte så fungerar fortfarande inte...Irriterande då det inte var ngt som helst problem med Pokertracker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har senast versionen av HM men table manager försvinner efter någon minut och går inte att få upp igen om man inte startar om. Någon som har svar på hur jag löser detta?

 

Om ikonen inte finns kvar nere vid klockan, där du i så fall kan högerklicka och välja att öppna igen, så kika på http://holdemmanagertraining.com/preview.html och filmen PostgreSQL Problem Solver.. det bör hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades precis lösa detta felet efter att läst på diverse forum.

 

Gå in i "C:\Windows\system32\drivers\etc" och öppna "hosts" med anteckningar. I den filen skriv in "127.0.0.1 localhost" (utan citationstecknen så klart) längst ner och spara filen. Starta sedan om datorn och eventuellt även postgreSQL. Sedan ska det funka, det gjorde det i alla fall för mig.

 

:heart:,

har tiltat på detta sen helgen, och försökt med allt, typ. Sen funkar detta direkt, tack :mrgreen: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra slag i saken och eventuellt skaffa mig någon liten extra edge för mitt sng spelande/mtt:

 

Är det HM som gäller då eller något annat?

 

Slutade spela cg för tre år sedan och då hade jag PT och PO, men var väl inte någon flitig användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat HM nu men när jag har kommit och ska "create New Database" så strular det.

 

Först kommer det upp något där det står " The following error occurred when trying to initialize the holdem manager database" och sen massa error och siffror efter. Bakom detta kommer det upp en flik där det står "Plz wait a moment while holdem manager creates a new database"

 

Har jag gjort något fel på vägen fram hit? Orkar inte leta igenom tråden om det redan finns något svar på detta.

 

Tacksam för svar!:)

 

Edit: kör XP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra slag i saken och eventuellt skaffa mig någon liten extra edge för mitt sng spelande/mtt:

 

Är det HM som gäller då eller något annat?

 

Slutade spela cg för tre år sedan och då hade jag PT och PO, men var väl inte någon flitig användare.

 

Lite småbuggigt imo. Hade valt nåt annat om jag skulle köra nått nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cp.JPG

 

Någon som stött på samma problem som jag, och som vet hur man löser det? Kanske tagits upp tidigare i tråden, men fick ingen träff när jag sökte på utf8 och sådär. Detta uppstår när jag ska skapa en databas till HM, har redan en till PT vilken funkar klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cp.JPG

 

Någon som stött på samma problem som jag, och som vet hur man löser det? Kanske tagits upp tidigare i tråden, men fick ingen träff när jag sökte på utf8 och sådär. Detta uppstår när jag ska skapa en databas till HM, har redan en till PT vilken funkar klockrent.

 

http://www.holdemmanager.net/forum/showthread.php?t=11873

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på svenska spel och när jag vinner en session så förstorar holdem manager vinsterna med en hel del, t.ex jag vinner 1 inköp och på holdem manager står det att jag vunnit 2 inköp. Finns det nåt sätt att fixa detta? Lite tråkigt om det ska behöva vara såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...