Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

okej, har ännu inte fått det att funka! När jag ska skriva mitt heroname så får jag svaret :"you can't select an alias that does not have any players attached to it". Det verkar som om HM inte hittar mig när jag spelar? Ja spelar på bestpoker. Nån som har någon ide på vad det kan va? har meckat med de här ett bra tag nu.... Juste det står att den har överfört filer men inga händer?

 

Den funktionen du försöker använda är till för om man spelar på flera olika sajter och vill slå ihop statsen till en spelare. Tex för att se hur man ligger till totalt på flera olika sajter.

 

Alltså inget du behöver i nuläget antagligen. Det är något annat strul med inställningarna som gör att det inte funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur funkar det nu om jag ska formatera om min dator? Kommer hela min databas försvinna då? Eller finns det kvar i PostgreSQL? Och hur ska jag göra isf, för att få tillbaka allt som det var innan? Gör en tydlig instruktion isf!

 

Tack på förhand.

 

Om du har databasen på den hårdisk som du tänker formatera så kommer allt att försvinna (tillsammans med allt annat på den hårdisken).

 

Du måste bränna en back-up på en cd eller lägga in på ett USB-minne/hårdisk och sen få använda denna back-up för att återställa databasen. Vet inte hur detta går till i detalj dock men det finns ju något som heter Google har jag hört, dom vet nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har databasen på den hårdisk som du tänker formatera så kommer allt att försvinna (tillsammans med allt annat på den hårdisken).

 

Du måste bränna en back-up på en cd eller lägga in på ett USB-minne/hårdisk och sen få använda denna back-up för att återställa databasen. Vet inte hur detta går till i detalj dock men det finns ju något som heter Google har jag hört, dom vet nog.

 

Tack då förstår jag lite mer :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min HUD funkar inte som den ska, så fort ett nytt MTT bord öppnas börjar handantalet och annan stats om från 0, jag vill ju att jag ska få med alla historik i min HUD, både i mina stats och i mina FI, hur gör man detta?

 

Inne i programmet funkar allt som det ska och där har jag ca 5000 händer på mig, de borde ju också finnas i HUDen, hur göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer detaljerat: Stäng av antivirusprogrammet före du startar postgresql.

 

Anledningen till att jag öppnade den här tråden är att jag tänkte ställa en relaterad fråga. Finns det något anti-virus-program som inte ställer till med problem för postgresql? F-Secure måste stängas av innan man startar postgresql, men hur är det med t.ex. BitDefender, Kaspersky (nr 1 och 2 på den här topplistan) och McAfee (förinstallerat på min nya laptop)? Är det någon här som använder något av de programmen med Hold'em Manager?

 

Edit: Jag kollade några andra topplistor, och de ser helt annorlunda ut. Det gör mig lite mindre intresserad av just BitDefender och Kaspersky, men jag vill självklart ändå ha tips om anti-virus-program som inte hindrar postgresql från att starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har säkert varit uppe förr men jag hittar inga svar. När jag använder Holdem Manager med Svenska Spel blir resultaten inte helt korrekta. Om antalet händer stämmer kan jag inte veta men resultatet diffar alltid på några kronor. Om jag minns rätt brukar det alltid vara ett lägre resultat i HM än vad det är i verkligheten så att säga. Beror det på att HM räknar bort en större rake eller vad kan det annars vara? Någon som upplevt samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har säkert varit uppe förr men jag hittar inga svar. När jag använder Holdem Manager med Svenska Spel blir resultaten inte helt korrekta. Om antalet händer stämmer kan jag inte veta men resultatet diffar alltid på några kronor. Om jag minns rätt brukar det alltid vara ett lägre resultat i HM än vad det är i verkligheten så att säga. Beror det på att HM räknar bort en större rake eller vad kan det annars vara? Någon som upplevt samma sak?

 

Så är det för mig också och har alltid varit så. Men resultaten blir alltid bättre i HM än i verkligheten. Kollar man varje session så plussar man alltid några tior extra...

 

Kör ni direkt import från SS eller måste man fortfarande använda HHConverter för att använda HM på SS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker hm funkat bra med unibet prima. kör pt3 paralellt och resultat + antal händer stämmer i princip alltid. Om inte så beror det på pt3 autoimport funktion inte funkar och jag missat händer som raderats från hd:n. (hs historyn beror på klient inställningar) då man måste importera manuellt lite dåd o då innan händerna skrivs över på filen gamehistory.dat

 

edit/

 

dock varierar raken

 

/edit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon hjälpa mig att få HM att fungera tillsammans med Pokerstars, försöker importera HHs den hittar filerna, importerar dom men verkar inte kunna läsa av dom, har testat att ändrat språket i Pokerstars till Engelska men problemet kvarstod, vad ska jag göra?

 

Nu funkar det, behövde installera nyaste betan av HEM, typiskt mig va :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...