Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Har problem med Holdem manager som jag köpte idag..

 

Har installerat det samt postSQL grejen, allt fine så långt...

 

hminstall2.jpg

 

När jag däremot öppnar HM och ska connecta till servern fungerar det inte och får felmeddelandet: "A connection to PostgreSQL could not be made. Would you lika to have Holdem manager attempt to start the service?"

 

Klickar yes där och då kommer det upp:

 

"Sorry, Holdem Manager was unable to start the service"

 

Klicka OK

 

"Holdem Manager has started the service. Please try again."

 

OK

 

Några tips på vad det kan vara? Är säkert jätte lätt att fixa till, men jag har följt instruktionerna från HM's hemsida men lyckades ändå inte :(

 

Help pls :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har problem med Holdem manager som jag köpte idag..

 

Har installerat det samt postSQL grejen, allt fine så långt...

 

När jag däremot öppnar HM och ska connecta till servern fungerar det inte och får felmeddelandet: "A connection to PostgreSQL could not be made. Would you lika to have Holdem manager attempt to start the service?"

 

Klickar yes där och då kommer det upp:

 

"Sorry, Holdem Manager was unable to start the service"

 

Klicka OK

 

"Holdem Manager has started the service. Please try again."

 

OK

 

Några tips på vad det kan vara? Är säkert jätte lätt att fixa till, men jag har följt instruktionerna från HM's hemsida men lyckades ändå inte :(

 

Help pls :)

Du ändrade inte på lösenordet eller IP't osv till PostgreSQL när du installerade det?

Om du haft pokertracker innan, eller av nån annan anledning, kanske det inte är rätt uppgifter i login/pass/ip?

 

Annars kanske du har nån brandvägg/internet security som stoppar anslutningen även fast den är lokal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ändrade inte på lösenordet eller IP't osv till PostgreSQL när du installerade det?

Om du haft pokertracker innan, eller av nån annan anledning, kanske det inte är rätt uppgifter i login/pass/ip?

 

Annars kanske du har nån brandvägg/internet security som stoppar anslutningen även fast den är lokal?

 

Jag är inte så bra på sånt här och förstår inte till 100% hur hela grejen funkar men jag får felmeddelandet i HM..

 

Sen öppnar jag "pgAdminIII" för att connecta till databasen (fel?) men den går inte att connecta till, för när jag ska göra det måste jag skriva in ett lösenord jag inte vet var jag ändrar :P

 

Kan du hjälpa till via msn? Vore skit sjyst! Är säkert bara nåt litet jag har klantat mig med :rolleyes:

 

EDIT: John_teh_Donk: Du har PM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med Holdem manager som jag köpte idag..

 

Har installerat det samt postSQL grejen, allt fine så långt...

 

hminstall2.jpg

 

När jag däremot öppnar HM och ska connecta till servern fungerar det inte och får felmeddelandet: "A connection to PostgreSQL could not be made. Would you lika to have Holdem manager attempt to start the service?"

 

Klickar yes där och då kommer det upp:

 

"Sorry, Holdem Manager was unable to start the service"

 

Klicka OK

 

"Holdem Manager has started the service. Please try again."

 

OK

 

Några tips på vad det kan vara? Är säkert jätte lätt att fixa till, men jag har följt instruktionerna från HM's hemsida men lyckades ändå inte :(

 

Help pls :)

 

Har samma problem varje gång jag startar om datorn och således HM. Lite meckigt och jag vaet inte varför.

 

Jag får i alla fall stänga av postgresql (kontrollpanelen/tjänster tror jag att det är),

stänga av virusprogram (också i tjänster, två F-securefiler som heter typ FSHSM och FSKYM (inte rätt bokstavskomb, men dy fattar när du ser)),

sedan starta postgresql igen och sedan HM. Då brukar det fungera.

 

Lite lätt tiltande, om någon har en lösning får denne gärna leverera den här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem varje gång jag startar om datorn och således HM. Lite meckigt och jag vaet inte varför.

 

Jag får i alla fall stänga av postgresql (kontrollpanelen/tjänster tror jag att det är),

stänga av virusprogram (också i tjänster, två F-securefiler som heter typ FSHSM och FSKYM (inte rätt bokstavskomb, men dy fattar när du ser)),

sedan starta postgresql igen och sedan HM. Då brukar det fungera.

 

Lite lätt tiltande, om någon har en lösning får denne gärna leverera den här.

 

Hmm ok, ja otroligt tiltande :P Hittar dock inte tjänster i kontrollpanelen, kör med Vista... Har du XP eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej...hela problemet är tydligen pga Vista, testade på laptopen nu som kör XP och där fungerar det direkt, tips?!

 

När jag ska skriva in account name vid installationen är "postgres" som standard men måste skriva "postgresuser" istället på vistadatorn...känns som det har med det att göra.

 

Nån annan måste ju också ha haft samma problem eftersom många numera kör med vista?

 

Kom igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ok, ja otroligt tiltande :P Hittar dock inte tjänster i kontrollpanelen, kör med Vista... Har du XP eller?

 

Vista här också,

det är nog någon mapp emellan där: sitter på jobbet med mac så jag är inte helt säker på vad den heter, är det administratörsverktyg månne?

 

kontrollpanel/adminstratörsverktyg/tjänster

 

Tror det är så.

 

Har också hört att problemet skall vara Vistabaserat, vet dock folk som kör Vista som det funkar problemfritt för. Tror snarare det har med virusprogram att göra. Vad kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista här också,

det är nog någon mapp emellan där: sitter på jobbet med mac så jag är inte helt säker på vad den heter, är det administratörsverktyg månne?

 

kontrollpanel/adminstratörsverktyg/tjänster

 

Tror det är så.

 

Har också hört att problemet skall vara Vistabaserat, vet dock folk som kör Vista som det funkar problemfritt för. Tror snarare det har med virusprogram att göra. Vad kör du?

 

Det var där du menade, jag skulle starta PostSQL där, men när jag försöker starta den kommer det antingen upp att det är inloggningsfel. Eller att tjänsten startades men stoppades igen pga att den INTE används av något program eller tjänst :rolleyes:

 

Så det har väl med det att göra, kör faktiskt inget virusprogram :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med Holdem manager som jag köpte idag..

 

Har installerat det samt postSQL grejen, allt fine så långt...

 

hminstall2.jpg

 

När jag däremot öppnar HM och ska connecta till servern fungerar det inte och får felmeddelandet: "A connection to PostgreSQL could not be made. Would you lika to have Holdem manager attempt to start the service?"

 

Klickar yes där och då kommer det upp:

 

"Sorry, Holdem Manager was unable to start the service"

 

Klicka OK

 

"Holdem Manager has started the service. Please try again."

 

OK

 

Några tips på vad det kan vara? Är säkert jätte lätt att fixa till, men jag har följt instruktionerna från HM's hemsida men lyckades ändå inte :(

 

Help pls :)

 

 

Jag lyckades precis lösa detta felet efter att läst på diverse forum.

 

Gå in i "C:\Windows\system32\drivers\etc" och öppna "hosts" med anteckningar. I den filen skriv in "127.0.0.1 localhost" (utan citationstecknen så klart) längst ner och spara filen. Starta sedan om datorn och eventuellt även postgreSQL. Sedan ska det funka, det gjorde det i alla fall för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis skaffat holdem, behöver hjälp med att fixa min HUD. Kan inte se mina egna kort pga av statsen är i vägen. Statsen är lite överallt. Nu undrar jag ifall nån kan skicka sin config till mig eller hjälpa mig på nåt sätt.

 

Har du provat högerclicka statsen och dra dit du vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat högerclicka statsen och dra dit du vill?

 

Fixade det faktiskt :-P

var bara så frustrerad innan. Nu undrar jag ifall nån kan hjälpa mig fixa en fin config. Spelar på PS, mestadels 6manna cg men blir tunering också då och då. Vill ha en simpel layout med de vanliga statsen.

 

Tack i förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej...hela problemet är tydligen pga Vista, testade på laptopen nu som kör XP och där fungerar det direkt, tips?!

 

När jag ska skriva in account name vid installationen är "postgres" som standard men måste skriva "postgresuser" istället på vistadatorn...känns som det har med det att göra.

 

Nån annan måste ju också ha haft samma problem eftersom många numera kör med vista?

 

Kom igen =)

 

Jag har precis köpt HM och har samma problem. Vet inte hur jag ska få det att fungera. Har haft PT tidigare men tog bort och installerade om postgresql. Jag var också tvungen att ändra till postgresuser men får inte igång detta.

 

Hjälp någon??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades precis lösa detta felet efter att läst på diverse forum.

 

Gå in i "C:\Windows\system32\drivers\etc" och öppna "hosts" med anteckningar. I den filen skriv in "127.0.0.1 localhost" (utan citationstecknen så klart) längst ner och spara filen. Starta sedan om datorn och eventuellt även postgreSQL. Sedan ska det funka, det gjorde det i alla fall för mig.

 

Har testat detta men det fungerar inte att spara filen. Har testat både att spara som textdokument samt valt alla filer men då kommer detta meddelande upp. Filen c:/windows etc etc kunde inte skapas. Kontrollera att sökväg och filnamn är riktiga.

 

?? Fattar inget vad jag ska göra just nu. Vill ha igång skiten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis köpt HM och har samma problem. Vet inte hur jag ska få det att fungera. Har haft PT tidigare men tog bort och installerade om postgresql. Jag var också tvungen att ändra till postgresuser men får inte igång detta.

 

Hjälp någon??

 

Har testat detta men det fungerar inte att spara filen. Har testat både att spara som textdokument samt valt alla filer men då kommer detta meddelande upp. Filen c:/windows etc etc kunde inte skapas. Kontrollera att sökväg och filnamn är riktiga.

 

?? Fattar inget vad jag ska göra just nu. Vill ha igång skiten!

 

Det handlar om att aktivera, eller ..starta postgre under tjänster. Gå in i kontrollpanelen, välj administration....nånting sen välj tjänster där och leta upp postgre...

 

Dock fungerade det ändå inte för mig, men det är ju helt klart där skon klämmer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om att aktivera, eller ..starta postgre under tjänster. Gå in i kontrollpanelen, välj administration....nånting sen välj tjänster där och leta upp postgre...

 

Dock fungerade det ändå inte för mig, men det är ju helt klart där skon klämmer...

 

Har testat det men det fungerar inte.

Vet inte om det har ngt med att jag har ju PT installerat och där fungerar ju postgre bra iaf.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat detta men det fungerar inte att spara filen. Har testat både att spara som textdokument samt valt alla filer men då kommer detta meddelande upp. Filen c:/windows etc etc kunde inte skapas. Kontrollera att sökväg och filnamn är riktiga.

 

?? Fattar inget vad jag ska göra just nu. Vill ha igång skiten!

 

Gå in på startmenyn, program och sen tillbehör. Högerklicka på anteckningar och "kör som administratör". Öppna sedan hosts filen och gör som jag sa innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på startmenyn, program och sen tillbehör. Högerklicka på anteckningar och "kör som administratör". Öppna sedan hosts filen och gör som jag sa innan.

 

Jo det har jag faktiskt fått till men inte hjälper det.

Har ju postgre installerat sedan innan eftersom jag kör PT. Kan det ha ngt med det att göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det har jag faktiskt fått till men inte hjälper det.

Har ju postgre installerat sedan innan eftersom jag kör PT. Kan det ha ngt med det att göra??

 

 

Jag hade också PT innan och postgre installerat sedan tidigare.

 

Finns en tråd här där flertalet förslag till lösningar finns.

 

Jag testade de flesta utan resultat. Det som hjälpte var att göra som jag skrev ovan. Löste det sig med att du kunde spara "hosts" filen eller är det fortfarande där skon klämmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat en config. Men när jag lägger in det och exportar m.m så kommer det upp att man ska ha table manager avstängd. Vad är table manager? Har bara holdem igång.

Så fort jag sparar ändringarna och går in i huden igen så är det default där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fixat en config. Sitter även på deras hemsida och följer instruktioner hur man ska lägga in en ny layout. Men det står att jag ska stänga ner Table manager. Jag har bara Holdem igång men ändå kan jag inte få mina nya config att bli den jag använder. Blir bara default hela tiden.

 

Nu är min fråga. Vad fan är table manager o hur fan stänger jag av det?

 

Snabba svar sökes.

 

Table Manager är de fönster som har hand om HUDen. Table Manager startas då du startar auto importen eller genom att HUD OPTIONS->RELAUNCH HUD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Table Manager är de fönster som har hand om HUDen. Table Manager startas då du startar auto importen eller genom att HUD OPTIONS->RELAUNCH HUD.

 

Table managern öppnas automatiskt när du importerar händer. Har du autoimport igång och inte ser table managern kanske den är minimerad längst ned till höger på skärmen, symbolen är då ett spader (tror jag).

 

Edit: 2:a obv

 

Tack så mycket grabbar. Ska se om det går att lösa senare. Speciellt tack för de snabba svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...