Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har några frågor.

1. Fungerar HM på cake-nätverket? Om inte, finns det någon handconverter?

 

2. Fungerar HM på Melita gaming network? om inte finns det någon handconverter?

 

3. Fungerar HM på merge-nätverket? Om inte finns det någon handconverter?

 

Det är väl mot reglerna att använda HM och liknande program på Cake?

 

Är nog tillåtet på Melita men jag vet ingen converter.

 

Om man gogglar så hittar man denna som kanske kan vara värd att prova på Merge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, vad trött jag blir

Vad är det här?

The following error occurred when trying to open the database. Det gick inte läsa data från transportanslutningen. En befintlig anslutning tvingades stänga av fjärrvärddatorn

 

När jag väl hade fått igång Holdem manager häromdagen så kommer nästa bakslag nu.

 

Någon som är duktig på det?

Får inte alls igång det nu utan när jag startar det så kommer en äcklig liten ruta där det står "The following error occurred when trying to open database: Det gick inte att läsa data från transportsanslutningen: En befintilig anslutning tvingades stänga ner fjärrvärdsdatorn"

 

Väldigt tacksam för hjälp...

Jag har samma problem. Brukar få igång hm efter ett par försök dock, men irriterande är det. För mig verkade problemet uppstå när jag installerade Vista service pack 2, hur var det för er? Hojta gärna till om ni hittar nån lösning.

 

Edit: Hittade lösningen: http://www.holdemmanager.net/forum/showthread.php?t=17950

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ok, nästa problem. Sedan jag uppdaterat till 1.09 Beta 40, får jag inte fram de händer (i report) jag spelat efter updaten. Huden funkar, importen av händer är alltså hemma. Men av någon anledning kan jag endast se de händer som är importerade före updaten.

 

Kan någon vänlig förbarma sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går man till väga för att rensa datorns minne av att man haft postgresql installerat tidigare? Lyckas inte återinstallera programmet pga av en tidigare installation som är i vägen nu...

 

Så, hur kommer man in i registret för att rensa datorns minne av postgresql? Och är det något mer man bör göra för att rensa datorns minne av skitsaken postgresql?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går man till väga för att rensa datorns minne av att man haft postgresql installerat tidigare? Lyckas inte återinstallera programmet pga av en tidigare installation som är i vägen nu...

 

Så, hur kommer man in i registret för att rensa datorns minne av postgresql? Och är det något mer man bör göra för att rensa datorns minne av skitsaken postgresql?

 

registret kommer åt genom att skriva regedit i kör under stardmenyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, har ett problem med holdem manager. Det handlar om rutorna i huden, de hamnar helt fel på borden, de ställs in efter ett bord så blir det likadant på de andra.. Sen försöker jag flytta på dom men de ställs tillbaka när statsen uppdateras efter en hand. Någon som vet hur jag kan få bukt med detta?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, har ett problem med holdem manager. Det handlar om rutorna i huden, de hamnar helt fel på borden, de ställs in efter ett bord så blir det likadant på de andra.. Sen försöker jag flytta på dom men de ställs tillbaka när statsen uppdateras efter en hand. Någon som vet hur jag kan få bukt med detta?

 

Tack på förhand.

 

Problemet kan bero på att du sitter på en viss bestämd plats på alla bord. Du får du gå in och ställa in denna platsen under

 

HUD Options => Seating Preferences

 

Vart spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig dyker inga bord upp i table manager när jag autoimportar.

Kör på SvS, HHConverter funkar fint och de konverterade händerna importeras även korrekt i HM:s autoimport...

 

Vad göra?

 

Om jag fattat frågan rätt så måste du dra den lilla röda markeringen till det bord du vill få upp i table managern och klicka ok sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Denna fråga kanske är ställd tidigare i denna megatråd , men det är ju inget man kan kolla upp på en minut precis:)

Jag undrar om HM är ett bra val om man aldrig kört med program tidigare, förutom då Holdem Indicator, som jag använde ett tag.

 

Jag har börjat spela cg på en mer seriös nivå. Spelade tidigare bara turneringar, som jag har 3-4 års stor erfarenhet av. Jag är alltså inte grön i pokersammanhang.

Jag lirar mest på Unibet, Expekt och Svsp. Funkar HM på dessa? Kanske något annat program som är lämpligare eller bättre, typ PO, PT?

Är det värt att investera i ett program eller vad har ni för erfarenheter? Har era resultat blivit bättre eller kan man anta att majoriteten av motståndare man möter på, säg 0.1/0.2euro, sitter med program de också?

Många frågor på en gång:) , men jag är sugen på att ge program en chans om det är värt det.

 

MVH fmx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...