Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt HM har börjat lagga och jag undrar om någon har råkat ut för samma. När jag har spelat och använt importen och sedan stängt av importen för att titta närmare på kvällens spel får jag följande meddelande:

 

Error: Det gick inte att läsa data från transportanslutningen. En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddatorn.

 

Strange this. Om det skulle vara brandvägg till exempel som blockerar, borde det väl inte fungera att importera händer under spelets gång. Huden fungerar ju.

 

Hittar heller inte problemet direkt på faq på hm:s hemsida. Testar här innan jag sköljer in på HM-forumet. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt HM har börjat lagga och jag undrar om någon har råkat ut för samma. När jag har spelat och använt importen och sedan stängt av importen för att titta närmare på kvällens spel får jag följande meddelande:

 

Error: Det gick inte att läsa data från transportanslutningen. En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddatorn.

 

Strange this. Om det skulle vara brandvägg till exempel som blockerar, borde det väl inte fungera att importera händer under spelets gång. Huden fungerar ju.

 

Hittar heller inte problemet direkt på faq på hm:s hemsida. Testar här innan jag sköljer in på HM-forumet. Någon som vet?

 

 

Fick nåt liknande meddelande alldeles nyss. Skulle starta upp HM för att kolla lite stats, men då ville inte HM ansluta till databasen på nåt sätt. Jag öppnade postgresql admin från startmenyn och startade om tjänsten, då funkade igen... Jag är kass på datorer så ditt problem kanske inte är i närheten av mitt, men det kan ju va värt ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nåt liknande meddelande alldeles nyss. Skulle starta upp HM för att kolla lite stats, men då ville inte HM ansluta till databasen på nåt sätt. Jag öppnade postgresql admin från startmenyn och startade om tjänsten, då funkade igen... Jag är kass på datorer så ditt problem kanske inte är i närheten av mitt, men det kan ju va värt ett försök.

 

Jo det funkar att starta om. Problemet är dock återkommande vilket ju är irriterande. Verkar vara brandväggsproblem iaf, men jag har inte hittat lösning än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar BRIO-skämtet.

 

Har problem själv, Postgres vill inte gå igång när jag startar upp.

 

Får meddelandet "Det gick inte att läsa data från transportanslutningen: En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrdatorn."

 

Och jag kan alltså inte ens connecta till databasen.

 

Har letat i FAQen på hemsidan men hittar inget, hjälp tack!?

Jag känner inte igen felmeddelandet, men misstänker att du har något säkerhetsprogram som förhindrar PostgreSQL från att starta. Själv använder jag F-Secure Anti-Virus, och måste slå av den varje gång jag ska starta PostgreSQL. (Jag stoppar både F-Secure Management Agent och FSGKHS i "services").

 

Kan man på något vis stänga av postgres.exe från att autostartas varje gång datorn går igång? Finns inget postgres.exe man kan bocka av i autostart i systemkonfigurationen...

Vet inte vilken systemkonfiguration du syftar på men PostgreSQL finns listad i "services" ("tjänster"). Det är bara att kolla egenskaperna för den och ändra startmetoden från automatisk till manuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har någon aning om vad som kan vara fel när table manager aldrig startar? (Table manager är fönstret där de bord du har öppna listas). Utan den så får man inga stats. :(

 

Jag har verifierat att händerna importeras OK.

 

Du har inte bara minimerat den? Mao den ligger nere i fältet till höger? Oftast är den ju dold men ser ut som ett spaderkort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När postgre är startat, sätter man igång FSMA och FSGKHS igen?

Jag gör inte det. Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag har provat det eller inte.

 

Du har inte bara minimerat den? Mao den ligger nere i fältet till höger? Oftast är den ju dold men ser ut som ett spaderkort

Nej, så enkelt var det inte. :-) Den dyker inte heller upp i task manager (aktivitetshanteraren).

 

Skumt...det funkar bra om jag jag startar HMhud.exe genom att dubbelklicka på filnamnet, men jag kan inte få HM att starta HUDen själv. Första gången jag försöker med "relaunch HUD" så dyker HMhud.exe upp i Task Manager men försvinner inom en sekund. Gör jag det fler gånger så händer ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att risken att drabbas av virus ökar när man har anti-virus-programmet avstängt en stor del av tiden, men jag tycker att det är acceptabelt. Virus/maskar ute på internet som letar efter sårbara datorer att infektera kan inte komma igenom en vanlig trådlös router, så jag kan bara bli infekterad om jag gör något dumt medan jag har F-Secure avstängt. Jag låter F-Secure scanna hela datorn någon gång då och då för att försäkra mig om att jag inte har gjort det. Dessutom kör jag SnoopFree som säger till om något program försöker läsa av min skärm eller tangentbord. Jag anser att det är tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sökt i tråden men hittar inget nämnvärt. Om man har senaste PT och vill importera sin databas med SVS-händer till HM, hur går man tillväga? Väljer jag exportera i PT så får jag några filer. Problemet är att HM inte vill läsa dessa direkt och HHC kan inte konvertera. Någon smart människa som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej alla pokerlovers.

Jag lirar med hm och HHconverter till bossnätverket, kör 4-6 bord med huden uppe. jag har problem med att hm trögar ner hela datorn så pass att det blir för segt för att man ska orka multitabla någon längre stund, har ny dator sen i jul så tycker inte att det borde vara något problem, men naturligtvis ska det krångla..

 

Någon som har nån idé ?testade det där med vacum-databaser men hjälpte inte nämndvärt. Databasen ligger på kanske 120K händer vilket inte är särskilt mycket heller. Använder versionen 1.08 beta på Hm. Windows XP, 3 gb ram mm.

 

Någon som har några idéer? Några enkla städtips på datorn kanske??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man Professionalversionen av HM för att få HUDen att fungera på Svenska Spel? Jag får händerna att importeras till HM men table finder hittar inga bord.

 

 

Titta lite bakåt i denna tråden så hittar du vad du behöver. Jag hade samma strul innan nån förklara.

 

HHConverter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...