Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Låter som att du har konfigurerat din autoimport fel.. Har du lagt till en arkivmapp och kryssat i "Move files after import" för alla dina siter? Notera att inga andra mappar än de där pokersiterna och/eller handgrabber sparar HHs ska ligga med i autoimporten.

 

Om du går in i "Configure import folders" och tar ett screenshot så är det lättare att hjälpa.

 

hittade inte move files after import. måste vara blind.

 

glömde blurra namnet men orka -_-

 

edit: tog bort bilden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hittade inte move files after import. måste vara blind.

 

glömde blurra namnet men orka -_-

 

 

Hehe mannnen du verkar ha med en massa märkliga mappar som holdem manager letar händer i så det är inte så konstigt att det tar tid innan allt startar.

 

Ska se om vi kan reda ut det hela då.

 

Första raden är ju Party Poker ser OK ut.

 

Andra raden är Victor Chandler denna ser OK ut med förutom att Victor Chandler återkommer på rad 6 igen. Det är ju dubbelt där, antagligen kan du helt enkelt plocka bort rad 6.

 

Tredje raden vet jag inte vad det är. Vilken klient är det som lagrar historik där?

 

Fjärde raden är ju då Svenska Spel. Här ligger då händer lagrade på deras format. Men så vitt jag vet så kan inte HM läsa dessa filer, alltså ska denna raden bort. HM ska istället hämta Svenska Spel historik från den mapp som din konverter lägger färdigkonverterade händer i.

 

Femte raden vet jag inte heller vad det är för rad. Har du ställt in HH converter att lagra filer där?

 

Sjätte raden är ju den dubbla Victor Chandler som redan diskuterats ovan.

 

Sen på sjunde raden så har du ställt in att HM ska leta efter historik direkt från skrivbordet (Desktop) om du har många mappar på skrivbordet så kommer ju nu HM att leta igenom alla dom efter händer och det tar såklart en jävla tid. Jag misstänker att du har en mapp på skrivbordet med historik från HHConverter och sökvägen ska peka dit istället och inte till hela skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I boss har alla mina xml-filer blivit helt fuckade sen jag försökte mig på att testa hm. Istället för normala namnen typ "session1581548" så heter alla filer "051409143505140914330514091431051409142905140914260514091417051409140805140914040514091400051409135605140907190514090718history_0750"

och dessa går inte att convertera varken i hh-converter eller direkt till hm. Vad fan beror det på? Askonstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja

Då var det min tur att få problem.

" Det gick inte att läsa data från transportanslutningen: En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddatorn"

 

Det betyder???

 

Du har inte pillat med nån brandvägg, antivirus eller dylikt strax före detta hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja

Dels uppdaterade sig vista och explorer8 installerades

Dessutom uppdateras mitt antivirus program (avast) sig med jämna mellanrum

 

Men jag försökte kolla detta men begriper inte vad som krånglar, inställningarna i

virsus prog och i windows brandväggen är dom samma vad jag kan se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det gick inte att läsa data från transportanslutningen: En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddatorn" TACK WINDOWS VISTA, JAG ÄLSKAR ERA ÄCKLIGA JÄVLA UPPDATERINGAR

 

Uppdateringen har ändrat UAC igen, gå in i kontrollpanelen och ta bort UAC kontroll, det där jävla föräldrarkontroll svamlet, därefter starta om datorn, bör fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdatera precis Holdemmanager och nu när jag startar det vägrar det gå igång. Det står, An error occured while updating your DB (ICM Adjusted Winnings) ERRor:42P01: relation "tourneyplayerdata" does not exist. Please close down any programs accessing the database and relaunch Holdemmanager.

Vad ska jag göra för att få det att fungera? det funkar inte att starta om det utan det e likadant igen

 

Jag hade visserligen inte detta felet, men något fel hade jag.

Jag installerade om PostgreSQL och följde deras nya (OBS!) installationsguide (http://www.holdemmanager.net/setup/postgresSql.html), och nu verkar allt funka.

Där var en del inställningar som var annorlunda från deras förra guide.

 

Inte säkert att det funkar i ditt fall, men det är värt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nytt problem nu igen, ingen som svarar heller här som det verkar :/

 

Men men, någon som vet hur man gör för att statsen inte ska låsa sig vid en position när man lirar på boss?

 

Alltså om man går in på ett bord och får in statsen där så ser allt bra ut, men om man sedan joinar ett annat bord och får en annan position så blir statsen att hamna på samma ställe som på det första bordet, och flyttar man stats boxen så följer den med på alla andra bord också :(

 

Hade inte detta problemet när jag körde med en äldre version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft HM ett tag utan problem men idag när jag loggade in på FTP så verkade de som om nästan all handhistorik hade försvunnit. Hade uppe 18 6mana bord och ja hade bara historik från en spelare! Tyckte de va riktigt skumt då jag har haft datorn på och tankat handhistorik väldigt mycket den senaste månaden.

 

Så jag gick ifrån datorn en halvtimma för att kolla om historiken kom tillbaka men när jag kom tillbax så stod de fortfarande att jag hade noll händer på nästan alla spelare (utom kanske 20) Fast att jag enligt table Manger borde ha tankat omkring 45 händer från varje bord/spelare. Jag hade även lite random data typ PRF på vissa spelare där de stod att ja hade noll händer tankade och andra spelare stod de att ja hade 700händer+ tankade utan att jag hade någon statisk på spelarna.

 

Jag gick in mappen FullTiltPoker/handhistory och sedan in i HM archavie för att kolla att händerna konverterades som dom skulle och de gjorde dom. Någon som haft något liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu testade jag att dubbelklicka på spelarna dvs så man får fram staistiken från just de bordet och de fungerade precis som de skulle. T.ex när jag dubbelklickar på någon så de lyser rött om hans namn, som de står att jag har noll händer på kommer de upp att han spelat t.ex 47 händer och all info om dom finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt problem nu igen, ingen som svarar heller här som det verkar :/

 

Men men, någon som vet hur man gör för att statsen inte ska låsa sig vid en position när man lirar på boss?

 

Alltså om man går in på ett bord och får in statsen där så ser allt bra ut, men om man sedan joinar ett annat bord och får en annan position så blir statsen att hamna på samma ställe som på det första bordet, och flyttar man stats boxen så följer den med på alla andra bord också :(

 

Hade inte detta problemet när jag körde med en äldre version.

 

Gå in på HUD options och bocka ur "fix my stats position"

Tror det är det du menar iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man får igång HuDen när man lirar turrar på FTP?

 

Har upptäckt att man kan få igång det hela om man går via Table Finder. Men det kan ju bli ganska jobbigt när man har 12+ bord uppe och flyttas till nya bord jämt och ständigt, så någon vet hur man löser det hela?

 

Fungerar utmärkt och huden visar sig direkt nä rman lirar CG :/

 

Edit: Språket var felet, använd Engelska som språk om ni har samma problem som mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån somvet hur man ska bära sig åt för att få statsen fungera efter bordsbyte i turneringar. Stänger ner hm men lyckas inte ändå.

 

Blandar även ihop mina stats på spelare på olika blindsnivåer och kan skiljer heller inte mellan hu, sh och fr. Tacksam om det finns nån som kan hjälpa mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån somvet hur man ska bära sig åt för att få statsen fungera efter bordsbyte i turneringar. Stänger ner hm men lyckas inte ändå.

 

Blandar även ihop mina stats på spelare på olika blindsnivåer och kan skiljer heller inte mellan hu, sh och fr. Tacksam om det finns nån som kan hjälpa mig..

 

Vilken site, jag har nåt liknande fenomen på Ipoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...