Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Rensat alla tänkbara mappar, ingen skillnad :cry:

Något annat tips?

 

Knappast datorn som är problemet jag sitter på en burk från 2002 med 512 MB RAM och 5 bord på SvS + HM fungerar ganska hyfsat.

 

Har du kollat i Aktivitetshanteraren efter vilken process som suger mest kraft ur CPU:n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Knappast datorn som är problemet jag sitter på en burk från 2002 med 512 MB RAM och 5 bord på SvS + HM fungerar ganska hyfsat.

 

Har du kollat i Aktivitetshanteraren efter vilken process som suger mest kraft ur CPU:n?

 

Jag "fixade" problemet genom att kryssa i "force on top" vilket betyder att alla stats lägger sig överst på skärmen oavsett vad som jag har fokus på, öppnar jag nätet medans jag spelar så syns statsen framför pf.nu..Dvs det är ingen bra lösning eftersom jag kör 6 bord där 2 ligger över de 4 övriga. Rörigt värre. När jag stänger av huden laggar inte boss-klienten nånting.

 

Ska kolla i aktivitetshanteraren. men jag titta lite fort förut och när jag spelar är det åtminstonde 4-5 st postgres.exe varje på 10K Kb. Ska det vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag "fixade" problemet genom att kryssa i "force on top" vilket betyder att alla stats lägger sig överst på skärmen oavsett vad som jag har fokus på, öppnar jag nätet medans jag spelar så syns statsen framför pf.nu..Dvs det är ingen bra lösning eftersom jag kör 6 bord där 2 ligger över de 4 övriga. Rörigt värre. När jag stänger av huden laggar inte boss-klienten nånting.

 

Ska kolla i aktivitetshanteraren. men jag titta lite fort förut och när jag spelar är det åtminstonde 4-5 st postgres.exe varje på 10K Kb. Ska det vara så?

 

Okej bra, tack för informationen.

 

Kan du inte köra med miniborden på BOSS då så du slipper överlapp. Jag tycker det går rätt bra att göra borden väldigt små på BOSS och ändå se vad det står. Kan vara lite smått i början men efter en timme vänjer man sig. Jag har en 19-tums skärm upplösning 1600x1200 och 9 bord är inga problem att se. Har provat fler med men då blir det lite smått men det går.

 

Jag har flera postgres.exe med så det ska kanske vara så :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har just införskaffat holdem manager och har följande problem. Jag har valt mapp att inportera från startar bord och får upp bordet i table manager med rätt antal platser...dock står det att det är 0 av 6 som sitter där och jag får inte upp några stats på bordet. När jag trycker på table finder så får jag meddelande "I cannot find any unattached hands.." Några tipps?

 

Kör på Unibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade felet..

 

C:\Microgaming\Poker\TheSkinNameMPP

 

NB: MAKE SURE SUBFOLDERS ARE NOT SELECTED. Then to speed things up there’s a feature that moves any files that have been processed to another folder so Holdem Manager doesn’t need to scan through thousands of files to see if they have been processed.. We should have already setup this folder in the 1st step so now tick the box “Move Files After Import” and click the lower select box and navigate to the My Documents\Processed folder. Click Save and repeat the process for any other folders you need Holdem Manager to import from.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag klickar på vissa flikar i HM, t.ex. "Hands" kommer det upp ett felmeddelande:

Unhandled exception has occurred in your application. If you click COntinue, the application will ignore this error and attempt to continue. If you click Quit, the application will close immediately.

 

StartIndex cannot be less than zero.

Parameter name: startIndex.

 

Sen kan man klicka på "Details" och få en massa mumbojumbo som jag inte kan tyda.

 

Nån som vet vad som kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Har fått problem med HM HUDen på SvS, så fort jag sätter igång HUDen kan jag ha den igång 3-5 min innan datorn stängs av automatiskt. Händer alltså inte när jag bara har HM igång utan när jag sätter på HUDen också, det är då det börjar krångla. Någon som upplevt samma problem och har löst eller någon annan som vet vad det kan bero på?

Väldigt tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdatera precis Holdemmanager och nu när jag startar det vägrar det gå igång. Det står, An error occured while updating your DB (ICM Adjusted Winnings) ERRor:42P01: relation "tourneyplayerdata" does not exist. Please close down any programs accessing the database and relaunch Holdemmanager.

Vad ska jag göra för att få det att fungera? det funkar inte att starta om det utan det e likadant igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte importera händer från entraction, behöver jag någon sorts hh converter för att få in de händerna?

 

Nej ingen converter. Men det kan hända att du måste köra någon beta-version av Holdem Manager om det ska fungera. Jag kör med version 1.08 beta 16 som fungerar med Entraction.

 

Var ett tag sen jag laddade ner den version som jag använder. Gå in och kolla på hemsidan vad det finns för versioner att välja på nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdatera precis Holdemmanager och nu när jag startar det vägrar det gå igång. Det står, An error occured while updating your DB (ICM Adjusted Winnings) ERRor:42P01: relation "tourneyplayerdata" does not exist. Please close down any programs accessing the database and relaunch Holdemmanager.

Vad ska jag göra för att få det att fungera? det funkar inte att starta om det utan det e likadant igen

 

Googlade på felet och hittade det här:

 

Quote:

Originally Posted by GuiGui_88

Hey I installed the update, re-entered my key but now when I open up HEM I get this error:

 

"An error occured while updating your DB (ICM Adjusted Winnings): ERROR: 42P01: relation "tourneyplayerdata" does not exist

 

Please close down any programs accessing the database and relaunch Holdem manager."

 

Do you have Postgresql 8.0? Can you email me at support@holdemmanager.net and let me login with http://www.teamviewer.com so I can see this, find out why it is happening and get it fixed for you? I've seen it happen 3 other times and in each case it was Postgresql 8.0

 

Roy

 

Prova att maila supporten imo (eller gör en fullständig ominstallation av postgresql).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varje gång jag startar HM ligger typ 17k händer och släpar i nån mapp som måste bli importerade varje gång innan huden ens kan dra igång. det brukar ta cirka 20-30 minuter men kan ta upp till 50 minuter och det betyder förstås att jag måste lira utan hud första timmen av grind....

 

hur fixar jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varje gång jag startar HM ligger typ 17k händer och släpar i nån mapp som måste bli importerade varje gång innan huden ens kan dra igång. det brukar ta cirka 20-30 minuter men kan ta upp till 50 minuter och det betyder förstås att jag måste lira utan hud första timmen av grind....

 

hur fixar jag detta?

 

Låter som att du har konfigurerat din autoimport fel.. Har du lagt till en arkivmapp och kryssat i "Move files after import" för alla dina siter? Notera att inga andra mappar än de där pokersiterna och/eller handgrabber sparar HHs ska ligga med i autoimporten.

 

Om du går in i "Configure import folders" och tar ett screenshot så är det lättare att hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...