Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funkar hold em manager på pacific poker? Är hold em manager cpu krävande? Mer eller mindre cpu krävande än pokertracker?

 

Om man använder sig av någon av dessa bonusar http://www.holdemmanager.net/purchase/pro_version/GetitFree.html för att få det "gratis" kan man då casha ut pengarna från sajten när man fått programmet och använda programmet på andra sajter, eller funkar det bara på den specifika sajten man reggade sig till?

Hur lång tid räcker "licensnyckeln"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte just HEM men testar flera olika sdd mot en raptordisk som dom smiskar upp ganska rejält.

http://sweclockers.com/articles_show.php?id=6158&page=1

 

jaja, men kostar ju en del så vill vara säker på att det gör stor skillnad på just pokerrelaterade saker.

 

kanske OT, men någon som pokrar i win7? när ska man gå över till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar hold em manager på pacific poker? Är hold em manager cpu krävande? Mer eller mindre cpu krävande än pokertracker?

 

Om man använder sig av någon av dessa bonusar http://www.holdemmanager.net/purchase/pro_version/GetitFree.html för att få det "gratis" kan man då casha ut pengarna från sajten när man fått programmet och använda programmet på andra sajter, eller funkar det bara på den specifika sajten man reggade sig till?

Hur lång tid räcker "licensnyckeln"?

 

Tycker inte HEM drar så mycket CPU. Går det att köra ett gäng bord utan HEM på min gamla dator så brukar det gå att köra med HEM påslaget oxå utan att man märker någon större skillnad. Men det där beror väl iofs på andra faktorer med som hur stor databas man har med spelare tex. Och hur mycket man trixar och trimmar sin dator med tex RAM-drive och HEM-inställningar.

 

Som jag fattat det så finns det ingen tidsgräns på licensen. Skaffar du licens för version 1.0 så kan du använda den så länge du vill och uppdateringar ingår gratis åtminstone tills det är dags för version 2.0. Men sen finns det ju diverse add-ons som kostar extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte HEM drar så mycket CPU. Går det att köra ett gäng bord utan HEM på min gamla dator så brukar det gå att köra med HEM påslaget oxå utan att man märker någon större skillnad. Men det där beror väl iofs på andra faktorer med som hur stor databas man har med spelare tex. Och hur mycket man trixar och trimmar sin dator med tex RAM-drive och HEM-inställningar.

 

Som jag fattat det så finns det ingen tidsgräns på licensen. Skaffar du licens för version 1.0 så kan du använda den så länge du vill och uppdateringar ingår gratis åtminstone tills det är dags för version 2.0. Men sen finns det ju diverse add-ons som kostar extra.

 

Tack för din vänlighet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ladde hem och installerade trial-programmet + postreq och fick igång det efter många om och men och fungerade utan problem. kør vista kan tillæggas. men nær jag installerat och køpt den fullstændiga versionen så fungerar det inte længre. nær jag dubbelklickar på .exefilen så tænker bara datorn en stund sen hænder inget mer. har førsøkt att avinstalelra och installera om med samma resultat/reboot etc. tilt på att dom inte har någon livesupport och man måste regga sig och dryga før att komma in på forumet deras som ens svar bara blir ignorerat i vilket fall. særskilst nær man samtidigt dør monsterpotter mot den størsta franska fisken jag någonsin sett GAAAAH!

 

nån kunnig som kanske vet vad som ær fel, eller vad jag kan gøra?

 

tack på førhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man upp Hand Range Tool? jag dubbelklickar på en hand så att Hand replayer kommer upp, och i instruktionsmanualen står det att HRT ska appear när man klickar på en "player panel". Är Player Panel en spelares statsbox? För när jag klickar på statsboxen händer igenting. Help plz!

 

(upptäckte felet, man behövde beta version 1.08)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga.

Jag har massa HH´s från SvS på min laptop, och jag vill importera dem till HM på min stationära dator. Hur bär jag mig åt? Antar att jag måste lägga över all handhistorik på min externa hårdisk och flytta över dem till stationära datorn...men sen då? Kan det bli nåt tjafs med HM, eftersom det då finns två archiveXXXXX med samma nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga.

Jag har massa HH´s från SvS på min laptop, och jag vill importera dem till HM på min stationära dator. Hur bär jag mig åt? Antar att jag måste lägga över all handhistorik på min externa hårdisk och flytta över dem till stationära datorn...men sen då? Kan det bli nåt tjafs med HM, eftersom det då finns två archiveXXXXX med samma nummer?

 

jag har gjort så, flyttat över all gammal historik till nya datorn. Kopierade bara över den konverterade historiken och tog import from folder. Alltså ingen autoimport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför stämmer inte den totala won/lost rapporteringen i HM till SVS? Jag ligger alltid några hundralappar eller tusenlappar för mycket... Var är felet? i HH-converter, SVS eller HM? Antar att vissa händer kanske försvinner men det är alltid åt +sidan. Har jag vunnit 1000 kr står det 1120kr osv. På en månad kan det diffa flera tusen.

 

Nån som vet eller har liknande erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa igenom hela tråden, men har ngn erfarenhet från huden till prima(ladde). Ställer in var rutorna ska vara men de ändras slumpvis om till andra ställen än fast jag "savear positions". Kan inte hitta ngn hjälp i FAQen heller, så om ngn själ kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa igenom hela tråden, men har ngn erfarenhet från huden till prima(ladde). Ställer in var rutorna ska vara men de ändras slumpvis om till andra ställen än fast jag "savear positions". Kan inte hitta ngn hjälp i FAQen heller, så om ngn själ kan hjälpa mig.

 

Löste det genom att fixera plats i klienten och hud-options.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför stämmer inte den totala won/lost rapporteringen i HM till SVS? Jag ligger alltid några hundralappar eller tusenlappar för mycket... Var är felet? i HH-converter, SVS eller HM? Antar att vissa händer kanske försvinner men det är alltid åt +sidan. Har jag vunnit 1000 kr står det 1120kr osv. På en månad kan det diffa flera tusen.

 

Nån som vet eller har liknande erfarenheter?

 

Kan väl inte bara vara jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ursprungligen postat av Megadeth Visa inlägg

Varför stämmer inte den totala won/lost rapporteringen i HM till SVS? Jag ligger alltid några hundralappar eller tusenlappar för mycket... Var är felet? i HH-converter, SVS eller HM? Antar att vissa händer kanske försvinner men det är alltid åt +sidan. Har jag vunnit 1000 kr står det 1120kr osv. På en månad kan det diffa flera tusen.

 

Nån som vet eller har liknande erfarenheter?

 

Kan väl inte bara vara jag?

 

Hmm jag har det nog mer så att HM konsekvent visar att jag vunnit lite mindre än i verkligheten.

 

Har du ställt in den lägre rejken i HH-converter?

 

Det diffar så pass lite för mig att det kvittar egentligen, men jag ska göra ett seriöst försöka att reda ut orsaken när jag spelar i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag har det nog mer så att HM konsekvent visar att jag vunnit lite mindre än i verkligheten.

 

Har du ställt in den lägre rejken i HH-converter?

 

Det diffar så pass lite för mig att det kvittar egentligen, men jag ska göra ett seriöst försöka att reda ut orsaken när jag spelar i morgon.

 

Okej det var nog mer som du var inne på Megadeth att HM konsekvent visar för mycket.

 

Vann nu under ett litet pass 31,60 men enligt HM så vann jag 33,48.

 

Försökte reda ut var felet låg men hade spelat för många händer för att jag skulle orka gå igenom alla. Sen så räknar klienten även händer där man är sit-out som spelade händer i den inbyggda statistiken märkte jag. Om man tex ska börrja spela och sitter och väntar på att lägga stora mörken och floppen kommer på bordet så ökade både "Sedda floppar" och "Spelade händer" i min statistik. Krånglar till det när man ska reda ut om HH-converter missar händer. Enda kravet för att få vara programmerare hos Boss verkar vara att man verkligen aldrig spelar poker.

 

Ska göra ett nytt försök sen (om jag skulle råka känna mig energisk) att reda ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man göra för att få HM att funka med nya Ongame?

 

Jag har laddat ner senaste versionen och ställt om autoimportfoldern så att den tar in handhistory.log-filerna och lägger i HM-arkivet, men jag får inte in några händer under cashgames/report så jag kan kolla HHs eller se grafer.

 

Nån som har nån aning om vad som kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...