Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Har en fundering angående 3bet% i Holdemmanager.

 

Säg att jag har 5%.

 

Betyder detta att jag 3bettar 5% av alla händer jag spelar?

eller att jag 3bettar 5% av de gånger någon höjer preflopp?

Det senare.

 

När jag använder HUDen börjar alltid mina stats om på 0/0/0 så fort jag startar ett nytt bord, trots att jag har flera tusen händer i databasen?

Ja, jag tror det är standard. Det kanske går att ändra på, men jag har inte orkat ta reda på hur. Notera också att du har olika stats på olika bord. Poängen är väl att du ska få en bättre uppfattning om vilket intryck du har gett motståndarna på det bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det senare.

 

 

Ja, jag tror det är standard. Det kanske går att ändra på, men jag har inte orkat ta reda på hur. Notera också att du har olika stats på olika bord. Poängen är väl att du ska få en bättre uppfattning om vilket intryck du har gett motståndarna på det bordet.

 

 

Jodet är sant, men det är ju likadant för motspelarna som jag har stats på domskulle jaggärna vilja se stats på från hela databasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem att få SvS-händerna att komma in i HM, har en polare som använder converter men vill tro jag har lyckats få det att funka utan det tidigare så vad tror ni är problemet? Och om det bara finns en lösning, dvs converter, så får ni gärna lägga upp en lätt how-to-do-lista.

 

 

Jag ber om ursäkt för min lathet, orkar inte leta igenom 50 sidor om det nu eventuellt finns i tråden sen tidigare.

 

 

Edit:

Noterade efter lite letande inlägg #453 har jag för mig där det fanns en utförlig beskrivning om hur man gör. Ett problem bara;

 

När man skall leta upp sin SvS-mapp med händer så grenar den ut sig långt efter XXXXX-mappen. Varför gör den det? Borde det inte ta stopp där? 2009-09-01 och skit börjar grena ut sig, tar liksom aldrig slut. Hur löser man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem att få SvS-händerna att komma in i HM, har en polare som använder converter men vill tro jag har lyckats få det att funka utan det tidigare så vad tror ni är problemet? Och om det bara finns en lösning, dvs converter, så får ni gärna lägga upp en lätt how-to-do-lista.

 

 

Jag ber om ursäkt för min lathet, orkar inte leta igenom 50 sidor om det nu eventuellt finns i tråden sen tidigare.

 

 

Edit:

Noterade efter lite letande inlägg #453 har jag för mig där det fanns en utförlig beskrivning om hur man gör. Ett problem bara;

 

När man skall leta upp sin SvS-mapp med händer så grenar den ut sig långt efter XXXXX-mappen. Varför gör den det? Borde det inte ta stopp där? 2009-09-01 och skit börjar grena ut sig, tar liksom aldrig slut. Hur löser man det?

 

Tror du ska leta upp filen archive.xml bara och "visa" HH converter var denna finns.

 

Mer detaljer här: http://www.holdemmanager.net/faq/afmmain.aspx?faqid=189

 

Ska tydligen även finnas en "AutoConvert Settings Wizard" inbyggd i HH-converter nu för tiden som gör inställningarna automatiskt åt dig. Kan vara ett alternativ, men har inte provat denna själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem att få SvS-händerna att komma in i HM, har en polare som använder converter men vill tro jag har lyckats få det att funka utan det tidigare så vad tror ni är problemet? Och om det bara finns en lösning, dvs converter, så får ni gärna lägga upp en lätt how-to-do-lista.

 

 

Jag ber om ursäkt för min lathet, orkar inte leta igenom 50 sidor om det nu eventuellt finns i tråden sen tidigare.

 

 

Edit:

Noterade efter lite letande inlägg #453 har jag för mig där det fanns en utförlig beskrivning om hur man gör. Ett problem bara;

 

När man skall leta upp sin SvS-mapp med händer så grenar den ut sig långt efter XXXXX-mappen. Varför gör den det? Borde det inte ta stopp där? 2009-09-01 och skit börjar grena ut sig, tar liksom aldrig slut. Hur löser man det?

Prova settings wizard, tanken är att den skall ställa in det åt dig med typ 2 klick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova settings wizard, tanken är att den skall ställa in det åt dig med typ 2 klick.

 

Den letade upp rätt mapp och allt, men sen när jag skulle converta händerna så uppstod någon form av problem och den bad mig köra "problem solving wizard", vilket jag gjorde men då stod det att man inte köra den medan man converta händer - vilket jag inte gjorde. Står även att jag inte spelat några händer på SvS vilket inte stämmer..

 

Edit:

Gick in och provade några bord och då gick den igång, så den verkar lösa det om man lirar från nu men händer från förr går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den letade upp rätt mapp och allt, men sen när jag skulle converta händerna så uppstod någon form av problem och den bad mig köra "problem solving wizard", vilket jag gjorde men då stod det att man inte köra den medan man converta händer - vilket jag inte gjorde. Står även att jag inte spelat några händer på SvS vilket inte stämmer..

 

Problem solving wizard flyttar dina filer, efter som det löser dina problem med trasiga filer. Läs bättre det som står i wizarden och på hhc's hemsida. Om du verkligen inte körde någon autoconvert eller manuell konvertering och fick det meddelandet så finns det antagligen en bugg. Isf hjälper det att starta om programmet.

 

Jag får in händer i HM via converter osv men lyckas inte få igång table manager. Startar inte när jag drar igång auto-import. Tips upskatttas!

 

Lirar på SvS.

Det finns en länk till en guide hur du gör på http://www.hhconverter.com/faq.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul och veta om det finns någon som har fått HM att fungera problem fritt. Själv får jag det inte att funka alls på en xp dator eller en vista dator. Man kan bli gråhårig för mindre. Skulle betala någon kunnig som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att få skiten att funka.:-(

 

 

Samma här....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något anti-virus-program som inte ställer till med problem för postgresql? F-Secure måste stängas av innan man startar postgresql, men hur är det med t.ex. BitDefender, Kaspersky (nr 1 och 2 på den här topplistan) och McAfee (förinstallerat på min nya laptop)? Är det någon här som använder något av de programmen med Hold'em Manager?

Ingen som ids svara på den här frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag väl hade fått igång Holdem manager häromdagen så kommer nästa bakslag nu.

 

Någon som är duktig på det?

Får inte alls igång det nu utan när jag startar det så kommer en äcklig liten ruta där det står "The following error occurred when trying to open database: Det gick inte att läsa data från transportsanslutningen: En befintilig anslutning tvingades stänga ner fjärrvärdsdatorn"

 

Väldigt tacksam för hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag väl hade fått igång Holdem manager häromdagen så kommer nästa bakslag nu.

 

Någon som är duktig på det?

Får inte alls igång det nu utan när jag startar det så kommer en äcklig liten ruta där det står "The following error occurred when trying to open database: Det gick inte att läsa data från transportsanslutningen: En befintilig anslutning tvingades stänga ner fjärrvärdsdatorn"

 

Väldigt tacksam för hjälp...

Crappy hade samma problem ett par sidor tillbaka. Du kan ju fundera på att PMa honom om du inte får ett svar som hjälper. Testa sök i forumet på holdemmanager.net också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...