Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

HM måste först veta var handhistoriken sparas på din dator.

Var den sparas är ju beroende på vilken sajt du spelar på, så var någonstans spelar du?

 

Jag lirar just nu på Titan pga att det var via den siten jag spela ihop till mitt HM. Dock så kommer jag flytta tillbaks till SS så fort jag clearat bonusen på Titan och jag fått i ordning på HM/HHConvertern för SS :S Jag har dock nu fått det att funka till Titan, Klonk!

 

Ja fast man måste än så länge köra ett tilläggsprogram som till exempel HHConverter.

 

Alltså, jag fattar mig verkligen dock inte på HHC, i FAQn står det att man ska skapa en massa nya mappar osv o lägga på C: men fattar inte vad man ska göra rent praktiskt. Är ingen datahacker direkt :oops: Nån som vill förklara steg för steg hur man ska göra "på svenska"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag lirar just nu på Titan pga att det var via den siten jag spela ihop till mitt HM. Dock så kommer jag flytta tillbaks till SS så fort jag clearat bonusen på Titan och jag fått i ordning på HM/HHConvertern för SS :S Jag har dock nu fått det att funka till Titan, Klonk!

 

 

 

Alltså, jag fattar mig verkligen dock inte på HHC, i FAQn står det att man ska skapa en massa nya mappar osv o lägga på C: men fattar inte vad man ska göra rent praktiskt. Är ingen datahacker direkt :oops: Nån som vill förklara steg för steg hur man ska göra "på svenska"?

 

Det står ju steg för steg på svenska hur du ska göra i HHC-tråden här på forumet ;-)

 

HHC läser handhistoriken i från SvS's egna mapp

 

Den lägger sedan den konverterade (Partypoker format) handhistoriken i en mapp som du själv måste skapa på typ C:

 

HoldemManager ska läsa från denna mapp som du själv har skapat.

 

När HoldemManager har läst in denna Handhistorik, så kan man kryssa i att HM ska flytta färdigbearbetad handhistorik (ifrån mappen som du skapat) till en annan mapp som du också måste skapa.

 

Med andra ord ska du skapa två egna mappar :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju steg för steg på svenska hur du ska göra i HHC-tråden här på forumet ;-)

 

HHC läser handhistoriken i från SvS's egna mapp

 

Den lägger sedan den konverterade (Partypoker format) handhistoriken i en mapp som du själv måste skapa på typ C:

 

HoldemManager ska läsa från denna mapp som du själv har skapat.

 

När HoldemManager har läst in denna Handhistorik, så kan man kryssa i att HM ska flytta färdigbearbetad handhistorik (ifrån mappen som du skapat) till en annan mapp som du också måste skapa.

 

Med andra ord ska du skapa två egna mappar :-D

 

Ok, då hajjar jag TYP. Jag läste bara på hhcs egna FAQ och jag tyckte den var svår att fatta. Får ta o kika på det ikväll.

 

 

* Jag anger alltså i HHC vart ifrån den ska hämta upp händerna ifrån (SS:s handhistorik-mapp)

* Sen väljer jag till vilken mapp HHC ska lägga de konverterade filerna (skapa en ny mapp någonstans)

* Men varför måste jag skapa den sista mappen? Och är det den jag ska ange att HM ska plocka upp? eller är det "den första" ? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då hajjar jag TYP. Jag läste bara på hhcs egna FAQ och jag tyckte den var svår att fatta. Får ta o kika på det ikväll.

 

 

* Jag anger alltså i HHC vart ifrån den ska hämta upp händerna ifrån (SS:s handhistorik-mapp)

* Sen väljer jag till vilken mapp HHC ska lägga de konverterade filerna (skapa en ny mapp någonstans)

* Men varför måste jag skapa den sista mappen? Och är det den jag ska ange att HM ska plocka upp? eller är det "den första" ? :roll:

 

Du behöver inte skapa den sista mappen, men du vill så att säga underlätta för HM så att den inte behöver kolla igenom gamla händer o kolla om de ska importeras i HM.

Mappen kommer så småningom bli så full av gamla händer att det kommer att ta en jävla tid för HM att läsa igenom alla för att se om det finns några nya, därför flyttar du redan importerade händer vidare till den sista mappen som du BÖR skapa.

 

Det är den första mappen som du skapar som HM ska importera ifrån (mappen där HHC har lagt nyligen konverterade händer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte skapa den sista mappen, men du vill så att säga underlätta för HM så att den inte behöver kolla igenom gamla händer o kolla om de ska importeras i HM.

Mappen kommer så småningom bli så full av gamla händer att det kommer att ta en jävla tid för HM att läsa igenom alla för att se om det finns några nya, därför flyttar du redan importerade händer vidare till den sista mappen som du BÖR skapa.

 

Det är den första mappen som du skapar som HM ska importera ifrån (mappen där HHC har lagt nyligen konverterade händer).

 

Men ok, sen då??? Vad gör jag med HM för att allt ska funka då? Klickar på "import from folder" och sen??? :oops:

 

Alltså, måste jag ha HHC igång på convert files, när jag lirar på svenska spel för att huden ska funka? fattar inte så mycket ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA MED POSTGRE PROBLEM GÖR SÅHÄR SÅ FÅR NI DET FUNKA IGEN. GÖR INGA SYSTEMÅTERSTÄLLNINGAR OSV..

 

1: Go to "C:\Windows\system32\drivers\etc" and open the "hosts" file with notepad

2: Delete existing text

3: Enter "127.0.0.1 localhost"

4: Save the file

5: Restart PostgreSQL service

 

om du inte vet hur man restartar postgre så finner du det här..

 

http://www.holdemmanager.net/faq/afmmain.aspx?faqid=34

 

Detta ska fixa problemet. Annars återvänd i tråden kan jag hjälpa till mer.

 

Tack så mycket :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag måste va top 10 av de trögaste här på SS, för jag fattar verkligen mig inte på hur jag ska bära mig åt för att få dels HH convertern och HM att funka till Svenska spel.....:rolleyes:

 

Vad är det du inte förstår?

 

HHC ska läsa från SvS-mappen (där SvS sparar handhistorik) coh sedan lägga konverterade filer i en mapp som du skapar själv och döper till ex. svs_historik, alla inställningar angående detta görs i HHC.

 

HM ska importera ifrån svs_historik men för att inte denna mapp så småningom ska bli överfylld med handhistorik (som redan är importerad i HM) så flyttar HM redan bearbetad handhistorik till en annan mapp (som du skapar och döper till ex. svs_historik_flyttade) detta sker när du stänger ned HM.

Alla inställningar angående detta görs i HM

 

http://www.holdemmanager.net/setup/QuickStartGuide.html

 

Se till att HHC konverterar som den ska och att det finns handhistorik i partypokerformat i svs_historik

 

Sen ställer du in HM och kollar att den importerar händer från svs_historik

 

Och självklart måste allt vara igång när du spelar för att HUD'en ska kunna fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar BRIO-skämtet.

 

Har problem själv, Postgres vill inte gå igång när jag startar upp.

 

Får meddelandet "Det gick inte att läsa data från transportanslutningen: En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrdatorn."

 

Och jag kan alltså inte ens connecta till databasen.

 

Har letat i FAQen på hemsidan men hittar inget, hjälp tack!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar BRIO-skämtet.

 

Har problem själv, Postgres vill inte gå igång när jag startar upp.

 

Får meddelandet "Det gick inte att läsa data från transportanslutningen: En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrdatorn."

 

Och jag kan alltså inte ens connecta till databasen.

 

Har letat i FAQen på hemsidan men hittar inget, hjälp tack!?

 

Här är en tråd som diskuterar problemet, vet dock inte om dom kom fram till något för tråden var lång och jag orkade inte läsa hela. Verkar som det kan att ha göra med Windows inbyggda brandvägg i alla fall.

 

http://www.holdemmanager.net/forum/showthread.php?t=460&highlight=Postresql

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en tråd som diskuterar problemet, vet dock inte om dom kom fram till något för tråden var lång och jag orkade inte läsa hela. Verkar som det kan att ha göra med Windows inbyggda brandvägg i alla fall.

 

http://www.holdemmanager.net/forum/showthread.php?t=460&highlight=Postresql

 

TY, ska försöka plöja igenom den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- På HH Converter kollar du först Autoimport-options och ser till att du letar fram och väljer din SvS archive.xml fil på "Location of archive.xml".

 

- Sedan tar du "Enable" på Move Converted files here och väljer där en mapp som du skapat t.ex. på Mina Dokument eller på skrivbordet för ändamålet. (Detta är samma mapp som du på HM ska välja för Autoimport)

 

- På HM går du på options- Configure autoimport folders - och väljer den mapp som du har valt under föregående punkt.

 

-Sedan kör du: Start Autoconvert på HH Converter, Start Autoimport på HM, och börjar spela.

 

-Då du har lirat ett par händer kommer Handhistoriken att converteras och läsas in i HM. Du väljer då "Table-Table Finder på Table Manager fönstret som ploppat upp i HM" ... Markerar bordet i fråga, för den lilla röda punkten dit och klickar okej.

 

-Nu ska det fungera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok check. Nu har jag beställt en briokloss. Kan du förklara nu?

 

Gör som Hallqvist skriv i inlägget ovan.

 

Om du inte reder ut det så får du väl skicka ett PM med din MSN så fixar vi det på så sätt att jag kommer att fjärrstyra din dator och göra inställningarna åt dig.

 

(Fast det känns ju enklare att du bara läser innantill och fixar det själv.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Då du har lirat ett par händer kommer Handhistoriken att converteras och läsas in i HM. Du väljer då "Table-Table Finder på Table Manager fönstret som ploppat upp i HM" ... Markerar bordet i fråga, för den lilla röda punkten dit och klickar okej.

 

-Nu ska det fungera!

 

 

Har läst massa inlägg på pf och ingen har sagt nått om detta.

Nu fungerar HM till svs!

 

Tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...