Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar på Prima, HUD:en lägger platserna väldigt fel, kan säkert bero på att rotate to centre position är på. Sedan efter varje showdown hand kommer en UNO-kortlek modell större och täcker hela bordet med föregående hand. Pretty annoying men hittar inte var man stänger av den. Hääälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån?

 

Mitt tips funkade visst inget bra på iPoker händer.

 

Gör så här istället.

 

1. Markera handen ifråga genom att klicka på den.

2. Högerklicka och välj sedan "View Selected Handhistories"

 

Då kommer det upp ett fönster som heter Hand History Viewer. Där är handen i klartext och det går fint att kopiera/editera texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på Prima, HUD:en lägger platserna väldigt fel, kan säkert bero på att rotate to centre position är på. Sedan efter varje showdown hand kommer en UNO-kortlek modell större och täcker hela bordet med föregående hand. Pretty annoying men hittar inte var man stänger av den. Hääälp

 

Borde gå att få rätt plats på statsen om du experimenterar lite med:

HUD Options -> Seating Preferences

 

Kortleken kan du fixa med på:

HUD Options -> Table Preferences

 

Mucked cards time till 0 kanske? Eller gör korten mer genomskinliga med "Mucked cards opacity".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

simpelt problem, kommer ihåg att jag haft problem med auto import förr.

 

Men nu har jag om installerat Windows och det är back to basics :P

 

Få inte HM att varken auto importa filerna eller importerar någon historik även om jag väljer att bara köra "import from file(s)"

 

har rätt auto import settings osv, dessutom så slår HUD igen efter bara några sec, kommer inga stats osv.

 

Har på full info på borden med.

 

Edit: fixade det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft HM i några månader och idag helt plötsligt så vill det inte fungera längre. Det står att den inte kan connecta till postgresql. Jag är helt vilsen på datorer så någon som har några tips?

 

Har du vista 64? Den 10e mars gjorde windows en uppdatering i windows defender som gör att postgre inte kan connecta. Snabbfixet är att göra en systemåterställning från den 9e mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA MED POSTGRE PROBLEM GÖR SÅHÄR SÅ FÅR NI DET FUNKA IGEN. GÖR INGA SYSTEMÅTERSTÄLLNINGAR OSV..

 

1: Go to "C:\Windows\system32\drivers\etc" and open the "hosts" file with notepad

2: Delete existing text

3: Enter "127.0.0.1 localhost"

4: Save the file

5: Restart PostgreSQL service

 

om du inte vet hur man restartar postgre så finner du det här..

 

http://www.holdemmanager.net/faq/afmmain.aspx?faqid=34

 

Detta ska fixa problemet. Annars återvänd i tråden kan jag hjälpa till mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA MED POSTGRE PROBLEM GÖR SÅHÄR SÅ FÅR NI DET FUNKA IGEN. GÖR INGA SYSTEMÅTERSTÄLLNINGAR OSV..

 

1: Go to "C:\Windows\system32\drivers\etc" and open the "hosts" file with n.

 

Jag hittar inte hosts? tack för hjälpen båda två btw

 

Edit: hittade den. Ska jag ta bort _all_ text och skriva in 127.. eller bara något speciellt? Och hur startar jag om postgres?

 

Edit 75: Fick igång det, tack som fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis nu skaffat HM... MEN, eftersom jag är råkass på såna här tekniska saker skulle jag verkligen behöva hjälp UTÖVER den konstiga FAQn på HM...

 

Till att börja med:

 

Jag ska välja "Import options" såsom: "Import files" och "Import from folder". Vilka filer/mappar ska jag välja för respektive? Fatta verkligen nada :oops:

 

Vore supertoksnällt om nån ville förklara det för mig...?

 

Edit. fattade tillslut...

 

Kommer dock nya frågor ikväll då jag ska försöka få ordning på hhc, så jag fixar det även på SS.... :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA MED POSTGRE PROBLEM GÖR SÅHÄR SÅ FÅR NI DET FUNKA IGEN. GÖR INGA SYSTEMÅTERSTÄLLNINGAR OSV..

 

1: Go to "C:\Windows\system32\drivers\etc" and open the "hosts" file with notepad

2: Delete existing text

3: Enter "127.0.0.1 localhost"

4: Save the file

5: Restart PostgreSQL service

 

om du inte vet hur man restartar postgre så finner du det här..

 

http://www.holdemmanager.net/faq/afmmain.aspx?faqid=34

 

Detta ska fixa problemet. Annars återvänd i tråden kan jag hjälpa till mer.

 

Riktigt grymt!!! Stort tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis nu skaffat HM... MEN, eftersom jag är råkass på såna här tekniska saker skulle jag verkligen behöva hjälp UTÖVER den konstiga FAQn på HM...

 

Till att börja med:

 

Jag ska välja "Import options" såsom: "Import files" och "Import from folder". Vilka filer/mappar ska jag välja för respektive? Fatta verkligen nada :oops:

 

Vore supertoksnällt om nån ville förklara det för mig...?

 

 

HM måste först veta var handhistoriken sparas på din dator.

 

Var den sparas är ju beroende på vilken sajt du spelar på, så var någonstans spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skaffat Hold'em Manager och försöker lista ut hur jag ser mina total tourney winnings etc... På bilden i manualen så är där ju en 'Results'-flik längst till vänster under 'Tourney'-fliken. Men jag har ingen sådan:

 

hmbild.th.jpg

 

Vad missar jag?

 

Jag har results-fliken. Vilken version av HM sitter du på?

(Jag har version 1.08 beta 16)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaaaa

 

Har lite problem med HUD:en...

 

Hur får jag upp egna stats att synas?

De andras stats syns vid borden men inte mina?

 

Jag får inte igång HUD:en alls. Spelar på unibet om det är till någon hjälp. Vart startar man den? Är det något speciellt man måste göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag spelat så visas alla resultat från samma nivå i samma rad. Hur ändrar man så den skiljer på 6max/HU o FR spel ?

Och hur får fram så den skiljer mellan olika siter men samma nivå. Är van vid PT3 då det står klart o tydligt typ FTP 6max osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...