Gå till innehåll

bruden lämnat mig lol


AnonymHaj

Recommended Posts

Folk på detta forum är såna idioter ibland, varför utgå från att någon ljuger om en sån här allvarlig sak, när det ändå finns en chans att det är sanning?

 

ungefär lika dumt som att ta förgivet att den "feta tjejen" man ser på stan är gravid och gå fram och gratulera.

 

 

Mina tankar gå till anonymhaj, ta ett steg i taget och fixa detta nu, gör ditt barn och dig själv stolt över dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vafan snackar du om?

Jag har inte sagt ett ont ord om folk som är fysiskt eller psykiskt sjuka.

 

I min värld försvarar inget missbruk i världen att man gör som OP påstår sig har gjort mot sina närmaste och människor som både är beronde av en och litar på en, men det innebär inte att jag föraktar sjuka människor.

 

Du får gärna skriva ut källan när du citerar jag står alltid för vad jag skriver.

 

Så du menar att om man begår brott för att man är missbrukare så är man inte ansvarig för sina egna handlingar? Tack och lov så håller lagen inte med dig. Att det inte är lätt att sluta spela, knarka eller vad det nu handlar har jag aldrig hävdat. Du har rätt att vi som inte lider av allvarliga missbruk inte kan förstå hur det är men jag har svårt att acceptera att bara för att man är missbrukare så har man inga spärrar och därför begår precis vilka brott som helst för att fortsätta sitt missbruk.

 

Till sist så vill jag säga att om OP mot förmodan talar sanning så hoppas jag också att han får hjälp och ordnar upp sitt liv. Inte för hans egen skull men för hans anhöriga och fodringsägares skull.

 

 

Jag hänger med glädje ut dig om du hade varit den enda med en av alla dessa konstiga inställningar till sjuka människor. Men i det här fallet så tog jag ditt citat för att visa felaktigheten i att påstå att missbrukare inte är sjuka människor. Inte just att det va du. Sen att jag tycker att du är en fullständigt idiotiskt och empatilös människa är en helt annan sak. Bara första frasen i din avslutande mening visar ju vilken osympatisk och inskränkt person du är.

 

Till saken hör inte om personen i fråga talar sanning eller ej utan din fullkomliga brist på förståelse för vad en sjukdom innebär och är.

 

Sedan har jag ALDRIG sagt att brott är ok. Jag har heller ALDRIG sagt att man inte är ansvarig för sin handlingar. Allt jag säger är att alla har rätt till en andra chans. Men för att kunna stå till svars för det man gjort så måste man oxå kunna få vård först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP: Tänk på dom som t ex förlorar sina barn i nån olycka. De är helt obenägna att göra någonting. Deras barn kommer alltid vara borta. Du har däremot satt dig i den situationen du är själv, och du är också den enda som kan ta dig ur den. Ta dig i kragen och vänd dig till någon stödlinje. Det är bara lyfta luren och ringa. Gör det för ditt barns skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som trackar ner på honom och kommer med dryga kommentarer måste ju vara dumma i huvudet. Även om sannolikheten att det är är sant vore 1% måste man ju fortfarande sakna nånting där uppe för att komma med dom kommentarer som vissa gör (med tanke på ämnets allvar och konsekvenserna kommentarerna kan leda till då det är sant).

 

Det verkar finnas riktigt äckliga och mindre intelligenta människor här, så tänk till lite innan ni postar i en sån här tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger med glädje ut dig om du hade varit den enda med en av alla dessa konstiga inställningar till sjuka människor. Men i det här fallet så tog jag ditt citat för att visa felaktigheten i att påstå att missbrukare inte är sjuka människor. Inte just att det va du. Sen att jag tycker att du är en fullständigt idiotiskt och empatilös människa är en helt annan sak. Bara första frasen i din avslutande mening visar ju vilken osympatisk och inskränkt person du är.

 

Till saken hör inte om personen i fråga talar sanning eller ej utan din fullkomliga brist på förståelse för vad en sjukdom innebär och är.

 

Sedan har jag ALDRIG sagt att brott är ok. Jag har heller ALDRIG sagt att man inte är ansvarig för sin handlingar. Allt jag säger är att alla har rätt till en andra chans. Men för att kunna stå till svars för det man gjort så måste man oxå kunna få vård först.

 

Visst jag kanske uttrycker mig lite väl provocerande men brottet OP begått är enligt mina värderingar fruktansvärt vilket är det jag vill få fram då de flesta verkar bortse från detta.

 

Att du kan dra slutsatsen att jag är empatilös tycker jag är märkligt och orättvist. Enligt ditt sätt att se så måste en stor majoritet av jordens befolkning sakna empati.

 

När det diskuteras på middager eller fikaraster etc. efter de här vansinnesdåden begångna av sjuka människor så brukar alltid den förhärskande åsikten vara att förövaren borde stenas eller något sådant. Då brukar jag mena att det är fel av flera skäl främst eftersom förövaren är sjuk och antagligen inte kan ta ansvar för sina handlingar och att han också borde få vård. Denna åsikt brukar jag i allmänhet vara ensam i synnerhet om jag diskuterar med människor med egna barn. Innbär detta att de andra saknar empati eller är ovanstående resonemang ännu ett bevis på min idioti?

 

Jag har aldrig sagt att jag inte tycker att OP inte förtjänar en andra chans för det tycker jag han gör men jag tycker ändå oerhört illa om människor som gör så här mot sina närmaste.

 

Är det helt givet att missbruk=sjukdom? Saken diskuteras i en annan tråd (skapad av OP för övrigt) och det finns intelligenta människor som argumenterar för motsatsen. Själv är jag inte tillräckligt insatt i ämnet som vi alla kan vara överens om. Du eller någon annan får jättegärna informera mig.

 

Till sist så retar jag mig på hyckleriet på det här forumet men det återkommer jag eventuellt till i en annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för i helvete,varför skulle tjejen plocka ut sina fondbesparingar sen barnsben och koppla skiten till sitt visa eller va fan det nu är för kort hon har.

Hon torde dessutom redan veta att han spelar för mycket eftersom i stort sett hela hans lön försvinner varje månad.

En stor jävla lögn är vad jag tror det är och skulle det mot fömodan inte vara det så går mina tankar till frun/sambon och barnen isället för till denna idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för i helvete,varför skulle tjejen plocka ut sina fondbesparingar sen barnsben och koppla skiten till sitt visa eller va fan det nu är för kort hon har.

Hon torde dessutom redan veta att han spelar för mycket eftersom i stort sett hela hans lön försvinner varje månad.

En stor jävla lögn är vad jag tror det är och skulle det mot fömodan inte vara det så går mina tankar till frun/sambon och barnen isället för till denna idiot.

 

Antar att du inte sparat i fonder via Swedbank i alla fall. Ett vanligt fondkonto hos Swedbank kan utan problem användas som ett helt vanligt sparkonto. Att sälja fondandelar via Internetbanken tar inte längre tid än att göra en överföring via densamma och det enda som krävs är en vanlig bankdosa. Utöver detta så finns pengarna på "valfritt" konto på direkten. Är man dessutom sambo och har barn är det definitivt ingen omöjlighet att de båda sammanboende har tillgång till varandras Internetbanker med allt vad det innebär. Det kan till och med vara så att endast mannen i hushållet sköter ekonomin (inte särskilt ovanligt skulle jag tro). Att då sälja sambons fondandelar och göra en överföring till sitt eget visakort tar inte mer än max 2 minuter.

 

Att gå in med inställningen att OP är en lögnare enbart baserat på den lilla text han skrev, förmodligen full och totalt uppgiven då sambo och barn lämnat honom med inget annat än skulder kvar, är i mitt tycke helt patetiskt. Att sedan kalla honom för idiot och på så sätt trycka ner honom ännu mer torde knappast vara särledes konstruktivt.

 

Till OP: Se till att ta tag i detta nu och ring en stödlinje. Om inte för din egen skull så gör det åtminstone för ditt barns skull:!:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst jag kanske uttrycker mig lite väl provocerande men brottet OP begått är enligt mina värderingar fruktansvärt vilket är det jag vill få fram då de flesta verkar bortse från detta.

 

Att du kan dra slutsatsen att jag är empatilös tycker jag är märkligt och orättvist. Enligt ditt sätt att se så måste en stor majoritet av jordens befolkning sakna empati.

 

När det diskuteras på middager eller fikaraster etc. efter de här vansinnesdåden begångna av sjuka människor så brukar alltid den förhärskande åsikten vara att förövaren borde stenas eller något sådant. Då brukar jag mena att det är fel av flera skäl främst eftersom förövaren är sjuk och antagligen inte kan ta ansvar för sina handlingar och att han också borde få vård. Denna åsikt brukar jag i allmänhet vara ensam i synnerhet om jag diskuterar med människor med egna barn. Innbär detta att de andra saknar empati eller är ovanstående resonemang ännu ett bevis på min idioti?

 

Jag har aldrig sagt att jag inte tycker att OP inte förtjänar en andra chans för det tycker jag han gör men jag tycker ändå oerhört illa om människor som gör så här mot sina närmaste.

 

Är det helt givet att missbruk=sjukdom? Saken diskuteras i en annan tråd (skapad av OP för övrigt) och det finns intelligenta människor som argumenterar för motsatsen. Själv är jag inte tillräckligt insatt i ämnet som vi alla kan vara överens om. Du eller någon annan får jättegärna informera mig.

 

Till sist så retar jag mig på hyckleriet på det här forumet men det återkommer jag eventuellt till i en annan tråd.

 

Varför drar jag den slutsatsen? Troligen på grund av ditt oehört empatilösa inlägg tidigare i tråden. Vad gäller övriga människor i världen så kan jag inte svara på det, men helt klart är att om fler mäniskor var villiga att hjälpa de som har det svårt så skulle världen va en mycket bättre värld än den är idag.

Att du sen nu svänger och säger att du "normalt" försvarar missbrukare (fö skriver du nu sjuka? dom är ju inte det enligt ditt tidigare inlägg) som begår oehörda brott tycker jag visar på att, du tvärt emot vad du tidigare skrev, inte till fullo står för dina åsikter.

 

Antingen tycker du att missbrukare ska hängas eller så inser man att de behöver vård. Det är ingen skillnad på vilken typ av missbrukare du är eller vilket brott du begått. Brottet måste man alltid stå till svars för, och du behöver alltid hjälpen.

 

 

När det gäller missbruk = Sjukdom, så är det nog väldigt klarlagt att alla former av missbruk ska klassas som sjukdom, det är ju därför en alkoholist eller spelmissbrukare blir sjukskriven under rehabiliteringen. Som arbetsgivare kan du heller inte avskeda någon för detta då det är en sjukdom utan ska se till att vedebörande får vård. Vad gäller gemene mans åsikt är ju en helt annan sak.

 

Sen undrar man ju varför du hänger här på forumet om det nu är så mycket hyckleri som du påstår. Här får du nog specifiera dig en aning om du ska bli tagen på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för i helvete,varför skulle tjejen plocka ut sina fondbesparingar sen barnsben och koppla skiten till sitt visa eller va fan det nu är för kort hon har.

Hon torde dessutom redan veta att han spelar för mycket eftersom i stort sett hela hans lön försvinner varje månad.

En stor jävla lögn är vad jag tror det är och skulle det mot fömodan inte vara det så går mina tankar till frun/sambon och barnen isället för till denna idiot.

 

 

 

kan säga att det inte alltid är så lätt att upptäcka att en person spelar väldigt mycket. I såna fall kalla mig dum i huvudet, jag har levt med en spelmissbrukare o han spelade för 4000 i månaden, visst 4000 kanske inte låter som ens tor summa men för oss var det det, hur kunde jag ej upptäcka det???? jag fick hans lön varje månad som han förde över, dvs ca 12 000 det han ljög för mig om var att han tjänade 12 000 o ej 16 000 dvs 4000 mer i månaden. en spelmissbrukare är en hejare på att ljuga o hitta på allt för att sanningen inte ska komma fram och jag kan säga dig det är svårt o upptäcka det men till slut kommer alltid sanningen fram. Ja kalla mig dum i huvudet eller vad som men alla missbrukare upptäcker man ej, jag kom på honom pga att teleräkningen ej var betald han sa att den gick på autogiro, ringde o frågade vad som stod på o han spelade dum, till slut bröt han ihop o berettade precis allt, jag trodde jag skulle smälla av det var bland det värsta jag upplevt att personen du levde ihop levde på en stor lögn och till råga hade en del kronofogdsskulder. är så hemskt de gånger man tänker tillbaka, vissa månader hade man kanske 500 kr till mat o så har han spelat för 4000 som vi kunde haft mat för.

 

planerna på att skaffa hus allt gick upp i rök pga skulderna. nu lever jag ej ihop med denna mannen längre utan lycklig tillsammans med en annan o vi har barn. iaf dagen efter att jag fick reda på hans spelmissbruk så gav jag honom ett ultimatum, var han beredd o sluta, jo det var han, han gav alla hans kontokort, lönen ändrade han automatiskt till mitt konto, gick till fogden o betalade tillbaks alla skulder med min hjälp, var riktigt surt för det var pengarna vi hade sparat för att få en rolig semester, om han skulle handla ja då hade han kvitto med sig. han jobbade verkligen och blev fri o är glad att jag hjälpte honom då han inte har ngr skulder inte spelar ngt mera, han spelade på hästar. det tog slut ett tag senare pga andra orsaker.

men ja han ringde iaf o pratade med en fd missbrukare och han tyckte det var jätteskönt att allt kom fram o han slapp leva på en lögn som han mått så dåligt av. han berättade att denna lögnen hade han sån ångest för o han visste att han gjorde fel men ändå fortsatte han, han bröt iaf ihop o grät och det är första gången jag sett honom gråta, han mådde så dåligt pga att han såg vad han gjort mig,

 

men iaf den fd missbrukaren som han pratade med i telefon sa att så fort man tar pengar o spelar med pengar man ej har så är det allvarligt man behöver vård. finns jättemånga bra hem i dag och bra vård men tyvärr spelen går tyärr aldrig komma ifrån utan man måste vilja sluta spela o inse att det man gör är fel, o till trådstartaren du har ju ett barn, detta barn betyder nog allt för dig kämpa för det barnet kämpa för att vara en bra pappa, menar livet är ej slut men du måste ha hjälp för att bli fri från ditt missbruk plus ha hjälp för att komma på fötter i din ekonomi o allt o bli av med skulderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning nr 2.

 

Skärp er, man får anta att OP är seriös i sitt postande, tycker ni att så inte är fallet kan ni hålla er borta från den här eller liknande trådar.

 

Ja, spelberoende-gruppen lyder under något speciella regler då problemen som diskuteras här är allvarliga. Vill ni jaga troll vänligen gör det i andra delar av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför har du de pengarna där? förstår inte heller varför man skulle vilja ha pengar på sitt lönekonto. investera och låt pengarna växa. :-)

Det kanske är fickpengar för snubben, Livet är inte lätt som highstakespro, det kostar att ligga på topp! En dompa går på 20k eller så och att chartra ett plan ner till franska rivieran är ej gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning nr 2.

 

Skärp er, man får anta att OP är seriös i sitt postande, tycker ni att så inte är fallet kan ni hålla er borta från den här eller liknande trådar.

 

Ja, spelberoende-gruppen lyder under något speciella regler då problemen som diskuteras här är alvarliga. Vill ni jaga troll vänligen gör det i andra delar av forumet.

 

:h: :h: :h: :h: :h: :h:

 

Är det orsaker som den här som gör att man vill "hänga" på det här forumet kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför drar jag den slutsatsen? Troligen på grund av ditt oehört empatilösa inlägg tidigare i tråden. Vad gäller övriga människor i världen så kan jag inte svara på det, men helt klart är att om fler mäniskor var villiga att hjälpa de som har det svårt så skulle världen va en mycket bättre värld än den är idag.

Att du sen nu svänger och säger att du "normalt" försvarar missbrukare (fö skriver du nu sjuka? dom är ju inte det enligt ditt tidigare inlägg) som begår oehörda brott tycker jag visar på att, du tvärt emot vad du tidigare skrev, inte till fullo står för dina åsikter.

 

Antingen tycker du att missbrukare ska hängas eller så inser man att de behöver vård. Det är ingen skillnad på vilken typ av missbrukare du är eller vilket brott du begått. Brottet måste man alltid stå till svars för, och du behöver alltid hjälpen.

 

 

När det gäller missbruk = Sjukdom, så är det nog väldigt klarlagt att alla former av missbruk ska klassas som sjukdom, det är ju därför en alkoholist eller spelmissbrukare blir sjukskriven under rehabiliteringen. Som arbetsgivare kan du heller inte avskeda någon för detta då det är en sjukdom utan ska se till att vedebörande får vård. Vad gäller gemene mans åsikt är ju en helt annan sak.

 

Sen undrar man ju varför du hänger här på forumet om det nu är så mycket hyckleri som du påstår. Här får du nog specifiera dig en aning om du ska bli tagen på allvar.

 

Vilka åsikter är det jag inte står för? Jag har aldrig påstått att psykiskt sjuka människor inte är psykiskt sjuka. Däremot håller jag inte nödvändigtvis med om att OP är av dem, även om det som sagt är mycket möjligt att han är det.

Jag har svårt att tro att missbrukare (oavsett vad vi definerar dem som) är tvungna att begå vilka brott som helst för att kunna fortsätta sitt missbruk. Men som sagt jag kan vara okunnig och ha helt fel. Sedan har jag aldrig påstått att jag försvarar missbrukare. Jag har fortfarande aldrig hävdat att missbrukare inte borde få vård. Jag ser ingen motsättning i dessa två meningar.

 

Hyckleriet jag syftar på känns lite OT för den här tråden men det jag syftar på är att pengarna vi tjänar på poker i stor utsräckning kommer från just spelmissbrukare. Många här verkar leva med föreställningar att pengarna kommer nöjesspelare som gärna förlorar pengar för nöjes skull.

Jag är övertygad av att de flesta pengarna jag har tjänat kommer från antingen nybörjare eller spelmissbrukare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker synd om anonymhaj som hamnat i denna situationen, men det är inte helt enkelt att förmå sig själv att tycka så när man ser vad han själv skriver om andra människor i sina tidigare inlägg i andra trådar. Det är ju inte direkt den ödmjukaste skribenten på forumet som diskuteras. ("Njuter av att vara elak", "Ödmjukhet är inget för pokerspelare".. osv).

 

Tragisk historia och vi har alla något att lära av den. För anonymhajs skulle hoppas jag han tar sig i kragen och ordnar upp sitt liv.

 

Svälj stoltheten och erkänn inför alla att det gick åt skogen! Du kommer mötas av större förståelse än du tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu OP talar sanning så förtjänar svinet inte den minsta respekt. Förstår inte alls hur någon kan sympatisera med sådana här vidriga människor.

 

Vafan snackar du om?

Jag har inte sagt ett ont ord om folk som är fysiskt eller psykiskt sjuka.

 

I min värld försvarar inget missbruk i världen att man gör som OP påstår sig har gjort mot sina närmaste och människor som både är beronde av en och litar på en, men det innebär inte att jag föraktar sjuka människor.

 

 

men jag har svårt att acceptera att bara för att man är missbrukare så har man inga spärrar och därför begår precis vilka brott som helst för att fortsätta sitt missbruk.

 

Inte för hans egen skull .

 

 

. Då brukar jag mena att det är fel av flera skäl främst eftersom förövaren är sjuk och antagligen inte kan ta ansvar för sina handlingar och att han också borde få vård.

.

 

Vilka åsikter är det jag inte står för? Jag har aldrig påstått att psykiskt sjuka människor inte är psykiskt sjuka.

Jag har svårt att tro att missbrukare (oavsett vad vi definerar dem som) är tvungna att begå vilka brott som helst för att kunna fortsätta sitt missbruk. Men som sagt jag kan vara okunnig och ha helt fel. Sedan har jag aldrig påstått att jag försvarar missbrukare.

 

Hyckleriet jag syftar på känns lite OT för den här tråden men det jag syftar på är att pengarna vi tjänar på poker i stor utsräckning kommer från just spelmissbrukare. Många här verkar leva med föreställningar att pengarna kommer nöjesspelare som gärna förlorar pengar för nöjes skull.

Jag är övertygad av att de flesta pengarna jag har tjänat kommer från antingen nybörjare eller spelmissbrukare.

 

Har saxat några citat från dig och hoppas du ser vad du skrivit för motsattser och varför jag kallar dig empatilös.

 

Vad gäller ditt sk hyckleri så tror jag inte att majoriteten av spelarna vi möter är spelmissbrukare. Visst det förekommer men är långt ifrån alla, utan större delen av pengarna kommer nog ifrån dina sk nöjjesspelare som lirar för att det är roligt. Sedan tror jag nog att de flesta av oss som spelar poker vet om att en del av våra vinster kommer från spelmissbrukare. Vad är det för hyckleri i det?

 

En sak till. Nu orkar jag inte lägga mer tid på att förklara för en empatilös människa varför man ska hjälpa och inte stjälpa andra människor. Så det här är mitt sista inlägg i debatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju inte sagt nåt ont om personen som startade tråden men en titt i hans tidigare postningar ger lite unken eftersmak, eller:

 

" tycker det är asgutt när människor kan va lite hårda och elaka mot varandra. Att samarbeta och vara social var viktigt på stenåldern, för att överleva. I dagens samhälle räcker det med att vara smart...

 

Vi pokerspelare lever på att lura pengar av folk. Jag gillar att förstöra för andra människor - därför gillar jag poker. Det passar oss mycket bättre att vara hårda mot varandra. Det ska vara ett kargt debattklimat för vi spelar för att ta varandras pengar till varje pris, inte för att gulla med varandra . "

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att det tankefel en del gör i en situation med en person som missbrukar är att han/hon skulle ha ett val.

 

Per definition upphör möjligheten att välja när missbruket är etablerat.

 

Det innebär självklart inte att ansvaret upphör för ens handlingar, men om man inte kan förstå denna skillnad så har man nog ganska litet att tillföra i en diskussion om missbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen är ju att om han skulle vara ett troll då fr han ju precis som han vill när folk börjar käfta med honom...

 

 

så oavsett OP:s syfte så antingen tro på det och skriv ett seriöst svar eller håll er borta.

 

 

precis som i poker så ahndlar dte om risk/reward. det är betydligt viktigare att han får hjälp om han är allvarlig än att han blir straffad om han hittar på.

 

 

iaf, jag hoppas du tar tag i det här OP och inser att du faktiskt har jättemycket att leva för. pengaproblemen går att lösa.

 

tänk på att du har ett barn och vilken gåva det är, kommer skänka dig mer lycka än vad poker någonsin kan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av internet och sälj datorn, skicka in pengarna till ditt ex eller till din/dina barn konto.

Flytta och börja om med ett liv !

 

För fan... detta är fruktansvärt, det värsta är väll att risken är ganska stor att du sitter med dina 7,2:or allt oftare.

 

Starta om ditt liv nu, utan internet !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...