Gå till innehåll

bruden lämnat mig lol


AnonymHaj

Recommended Posts

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

inte så jävla lätt när mans spelat bort sitt liv på pker... alla hatar mig... alla lögnerna jag sagt på jobbet att jag kan snart sluta jobba ocj leva på poker... ser ju detta jövligt snyggt ut...

 

Du har inte spelat bort ditt liv. Du har satt dig i en minst sagt ekonomiskt jobbig situation och en socialt jobbig situation.

 

Jag råder dig liksom många andra att absolut sluta upp med all typ av spel och söka professionell hjälp.

 

Rent ekonomiskt går situaionen med största säkerhet att lösa fast du får nog inse att det kan ta lite tid.

 

Den sociala biten - att du känner dig hatad och att du känner dig löjlig för att du inte levt upp till den bild du målat upp av dig själv för dina vänner och kollegor - går också att lösa. Till att börja med bör du acceptera att den största anledningen till att folk ogillat dig är för att du ljugit mot dem, och att de därför känner sig svikna. Om du talar om för dina kollegor, vänner och anhöriga precis hur det ligger till och att du är ledsen för att du fört dem bakom ljuset men gärna skulle vilja ha deras moraliska stöd för att ta dig ur denna situation tror jag att många skulle förlåta och ge sitt stöd.

 

Det är inte lätt att göra allt detta men jag tror att det är mycket viktigt. Jag har en vän som var i samma sits som dig, han hade skulder från vänner och lånehajar på nära en halv miljon. Han hade ljugit för sina anhöriga och vänner och mådde så dåligt som någon människa kan må. Men han tog sig ur situationen även fast det tog tid. Och han började med att berätta för verkligen alla precis hur allt låg till och bad om stöd och förlåtelse - vilket han också fick.

 

Du har ett barn som älskar dig. Detta klarar du!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tror inte någon som mår så dåligt så han vill dö kan skämta om det? Känns som han skriver på det sätt han gör för att han inte vill kännas vid hur illa det är, det är jävligt lätt att skämta bort allvarliga saker.

 

Kan ju givetvis vara ett skämt också, men man kan inte säga det bara för op skriver lite skämtsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tror inte någon som mår så dåligt så han vill dö kan skämta om det? Känns som han skriver på det sätt han gör för att han inte vill kännas vid hur illa det är, det är jävligt lätt att skämta bort allvarliga saker.

 

Kan ju givetvis vara ett skämt också, men man kan inte säga det bara för op skriver lite skämtsamt

 

Har varit med om det här alldeles för mycket på diverse forum. Sättet han uttrycker känns ine så trovärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är jävligt kass på att ljuga. Jämnför hans sätt att skriva och uttrycka sig med en som har riktigt satt sig i skiten och skriver desperat.

 

Folk tar kriser på olika sätt.

 

Har varit med om det här alldeles för mycket på diverse forum. Sättet han uttrycker känns ine så trovärdigt.

 

Hobbydeckare kan du leka i sandlådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är jävligt kass på att ljuga. Jämnför hans sätt att skriva och uttrycka sig med en som har riktigt satt sig i skiten och skriver desperat.

 

Alla reagerar på olika sätt. Det är lättare att berätta en seriös sak om man gör det lite skämtsamt, tycker jag iallafall. Och om man nu ska jämföra med andra brukar dom be om hjälp, i detta fallet verkar han ha gett upp helt och hållet.

 

Det rådet jag kan ge är att berätta sanningen om ditt problem och skaffa hjälp. Du har ingenting att förlora på att försöka bli kvitt ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att uppmuntra op att fortsätta spela, men vissa här på forumet dömmer ut folk alldeles för fort tycker jag, skriver man att man losat halva lönen på poker så blir det ramaskri. SLUTA SPELA NU! DU KLARAR INTE AV SPEL OSV.

 

Den sekund du spelar bort pengar du inte har råd att förlora så bevisar du för dig själv att du inte kan spela..

 

Å andra sidan så kan ju alla förändras!

Mår verkligen dåligt av att läsa sånt här, hoppas verkligen du tar tag i ditt liv och tänker på ungen som hamnar i skiten om du inte gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk tar kriser på olika sätt.

 

Bra analys hos denne person som har skapat ett stort ärr i sitt liv just nu (förutsatt att det är sanning)

 

 

 

Hobbydeckare kan du leka i sandlådan.

 

Haha, vad bra du är :lol:

 

 

Alla reagerar på olika sätt. Det är lättare att berätta en seriös sak om man gör det lite skämtsamt, tycker jag iallafall. Och om man nu ska jämföra med andra brukar dom be om hjälp, i detta fallet verkar han ha gett upp helt och hållet.

 

Sätt dig själv i hans situation att han har spelat bort x00k, frun har lämnat honom, och han inte kan betala hyran m.m Skulle DU själv har uttryckt dig på samma sätt och på ett forum?

 

Tror han driver med oss. Nästan snorsäker på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl för fan tänka efter innan man yttrar sig..

Okej - Det kanske finns en chans att det är någon som driver med oss, men man måste ju väga det mot hur kul det känns för snubben om det mot er förmodan är sanning.

 

Så snälla håll er från sådana här trådar med era fullständigt onödiga åsikter, har han så här stora problem så ska han inte behöva höra att ni tror att han skämtar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, är det en ny lag här på PF eller?

 

Jag har verkligen inget emot dig deku men detta verkar ju inte särskilt smart.

 

Eftersom ämnet är så allvarligt som det faktiskt är så måste vi ju ta det på allvar. Om man ändå tror att han ljuger så är det nog som sagt lika bra att hålla käften eftersom det man säger kan skada enormt mycket.

 

Jag har anhöriga som har gått igenom enormt tunga perioder med depression och liknande och om någon skulle be dom "hoppa ner i bäcken" så skulle det kunna ha fått konsekvenser som inte är så jätteskojiga.

 

Folk får gärna tro att han skämtar (jag hoppas såklart oxå det eftersom det är en jobbig situation) men då kan de väl som sagt hålla käften eftersom deras gliringar kan skada mer än vad de själva tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen inget emot dig deku men detta verkar ju inte särskilt smart.

 

Eftersom ämnet är så allvarligt som det faktiskt är så måste vi ju ta det på allvar. Om man ändå tror att han ljuger så är det nog som sagt lika bra att hålla käften eftersom det man säger kan skada enormt mycket.

 

Jag har anhöriga som har gått igenom enormt tunga perioder med depression och liknande och om någon skulle be dom "hoppa ner i bäcken" så skulle det kunna ha fått konsekvenser som inte är så jätteskojiga.

 

Folk får gärna tro att han skämtar (jag hoppas såklart oxå det eftersom det är en jobbig situation) men då kan de väl som sagt hålla käften eftersom deras gliringar kan skada mer än vad de själva tror.

 

Kunde inte sagt det bättre själv. Jag håller fullständigt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick, jag håller med deku och AnnaDea trodde aldrig det skulle hända.

 

Om nu OP talar sanning så förtjänar svinet inte den minsta respekt. Förstår inte alls hur någon kan sympatisera med sådana här vidriga människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick, jag håller med deku och AnnaDea trodde aldrig det skulle hända.

 

Om nu OP talar sanning så förtjänar svinet inte den minsta respekt. Förstår inte alls hur någon kan sympatisera med sådana här vidriga människor.

 

 

Samma med folk som blir psyksjuka som knappt vet vad dom heter och får bo på hem, eller folk som går och drar på sig tumörer.. Fan vad äckliga dom är, finns ju inget värre än folk som är sjuka!?

Idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick, jag håller med deku och AnnaDea trodde aldrig det skulle hända.

 

Om nu OP talar sanning så förtjänar svinet inte den minsta respekt. Förstår inte alls hur någon kan sympatisera med sådana här vidriga människor.

 

Självklart har OP agerat fel, vilket han säkerligen förstår själv också. Han tycker förmodligen att han är den sämsta människan i världen just nu men därför behöver inte randomforumnissar strö salt i såren.

 

Alla människor gör fel, vissa gör mindre, vissa större. Det OP har gjort får väl betraktas som större men det innebär ju inte att han inte förtjänar hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma med folk som blir psyksjuka som knappt vet vad dom heter och får bo på hem, eller folk som går och drar på sig tumörer.. Fan vad äckliga dom är, finns ju inget värre än folk som är sjuka!?

Idiot.

 

Vafan snackar du om?

Jag har inte sagt ett ont ord om folk som är fysiskt eller psykiskt sjuka.

 

I min värld försvarar inget missbruk i världen att man gör som OP påstår sig har gjort mot sina närmaste och människor som både är beronde av en och litar på en, men det innebär inte att jag föraktar sjuka människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...