Gå till innehåll

bruden lämnat mig lol


AnonymHaj

Recommended Posts

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Självklart har OP agerat fel, vilket han säkerligen förstår själv också. Han tycker förmodligen att han är den sämsta människan i världen just nu men därför behöver inte randomforumnissar strö salt i såren.

 

Alla människor gör fel, vissa gör mindre, vissa större. Det OP har gjort får väl betraktas som större men det innebär ju inte att han inte förtjänar hjälp.

Söker han -enbart- sympati så är nog ett forum fel ställe att söka sig till. Givetvis finns det folk som inte kommer att sympatisera med honom och klarar han inte det så ska han inte posta här. Man har trots allt rätt att säga vad man tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker han -enbart- sympati så är nog ett forum fel ställe att söka sig till. Givetvis finns det folk som inte kommer att sympatisera med honom och klarar han inte det så ska han inte posta här. Man har trots allt rätt att säga vad man tycker.

 

Jag säger inte att man ska sympatisera med honom. Hans inlägg är ju uppenbarligen något slags rop på hjälp och att då häva ur sig en massa idiotiska saker bara för att man tycker han har agerat fel är ju hjärndött.

 

Så klart att man har rätt att säga vad man tycker men om det kan tänkas skada en människa som inte mår psykiskt bra (vilket han förmodligen inte gör nu när han insett konsekvenserna av det han har gjort) så kan man väl bara skita i det istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP känns inte trovärdig. Han skriver som en tonåring men påstår sig ha haft sambo och barn. Bara en sån sak får en ju att undra...

 

För gudarna ska veta att det inte finns några 18-åringar med sambo och barn i detta land.

 

Alla ni som bara skriver i tråden för att uttrycka hånfullhet eller ifrågasättande, det är ni som borde skämmas. Oförsvarligt beteende.

 

För övrigt håller jag med om rådet att söka professionell hjälp, och det omedelbart. Situationen är svår, men långt ifrån omöjlig. Du kan fixa det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP känns inte trovärdig. Han skriver som en tonåring men påstår sig ha haft sambo och barn. Bara en sån sak får en ju att undra...

 

Till alla som klagar på hur han skriver, för det första behöver man inte vara språkligt begåvad bara för att man har sambo och barn. För det andra så skriver han ju i sin första post att han dränker sina sorger med 7.2: or, jag känner inte många som skriver perfekt efter ett par sådana...

 

Man kan ju inte direkt anta att det är ett troll som skriver, de flesta som går in i den här avdelningen och skriver (speciellt när de varit medlemmar en längre tid) kan nog antas som seriösa.

 

Till sist till OP, att du har erkänt för oss är ett bra första steg. Försök att ring till någon av hjälplinjerna, de är nog betydligt bättre på att hjälpa dig än vad vi är (vi är ju trots allt alla spelare själva). Förlorade pengar är inte hela världen, och med lite tid finns det även hopp för att du ska få tillbaka din familj också. Din sambo och ditt barn älskar ju såklart människan som finns inne i dig, den de har lämnat är den människan som är gravt spelberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan vad tungt mannen, sök professionell hjälp för sånt här är riktigt svårt att klara av själv.

 

För övrigt förstår jag inte alla jävla puckon som vill "avslöja" honom och säga att han är mytoman eller dylikt, vad finns det för meningen med detta? Det värsta som kan hända är att han ljuger och jag har slösat 3 minuter på att läsa tråden och svara... big deal. Idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min värld försvarar inget missbruk i världen att man gör som OP påstår sig har gjort mot sina närmaste och människor som både är beronde av en och litar på en, men det innebär inte att jag föraktar sjuka människor.

 

Utan att hänga någon speciell av alla konstiga, och osympatiska inlägg i den här tråden.

 

Missbruk = Sjukdom

 

All form av missbruk, knark, alkohol, spel, sex och allt annat är en sjukdom. Vi som inte lider av detta har svårt att förstå det, men fakto kvarstår. Missbruk = Sjukdom. Dessutom brukar missbruk oftast bero på någon anledning som vi inte känner till. Det går inte att säga till en alkoholist att sluta dricka, lika lite går det att säga till en spelmissbrukare att sluta spela. Det enda vi som utomstående kan göra att försöka få personen själv uppmärksam på att han/hon lider av en sjukdom och behöver vård. Beslutet om vård kan dock bara personen i fråga själv ta. Vad vi kan bidra med är empati och förlåtelse. Alla har rätt till en andra chans.

 

Till Annonym Haj vill jag bara säga att om det du skriver är sant så har du visst en sak kvar som gör det värt att söka hjälp. Du har barn. Barn är något man skaffar i ungdomen men ansvarar för tills man blir så gammal att de måste ta ansvar för dig.

Precis som vi föräldrar ALLTID älskar våra barn oavsett vad de gjort, så älskar barnen BÅDA sina föräldrar oavsett vad de gjort. Du må ha spelat bort sambo och hem och sambons pengar, visst det känns för djävligt, men du har INTE spelat bort ditt barns kärlek. DET kan jag garrantera.

 

Jag tror dessutom att dina arbetskamrater kommer att hjälpa dig och inte stjälpa dig när du berättar om ditt missbruk. Förståelsen är större hos folk än vad du tror (även om vissa här på forumet inte tillhör den kategorin), den sk. förödmjukelsen du pratar om finns bara i din egen värld. Ingen vill se dig gå under utan alla vill se att du blir frisk.

 

Jag vet inte var du bor, men jag vet att det finns väldigt bra behandlingshem för spelmissbrukare, bla i Kolmården. plocka upp närmaste telefon och ring 020-81 91 00 (stödlinjen) eller kolla in någon av dessa föreningar

 

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=3045&menuid=&parentid=5044&childid=5046

 

Om du inte tycker att är någon mening för dig att fortsätta leva så kom ihåg att: Ditt barn tycker det är mening med att du lever vidare.

 

Och förresten, vi vill inte ha dig häruppe än. Du är alldeles för ung.

 

Hälsningar Ängeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm jag drog ut en killes AA igår på 10/20 med 78o som rivrade stege, all in på turn. detta var på prima och potten landade på ganska exakt $2k.

 

har väl antagligen inget sammanhang med op men iaf lite sjukt att våra två händer stämmer exakt överens.

 

sjuuukt=)..måste ju nästa va mot honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inser att många skribenter på detta forumet är tonåringar men det är ändå skrämmande att se avsaknaden av moral, även hos människor vars prefrontala cortex ännu inte är färdigutvecklat.

 

Grattis på tjugoårsdagen, heimdall87.

 

AnonymHaj, jag håller med alla vuxna i den här tråden: Sök hjälp! Lycka till! Klart att läget är tufft, men som du själv skrev har du inget kvar att förlora. Se det som en frirulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en liten undran,hur fan kommer man åt någon annans fonder med ett kort ??? Känns mer som ett riktigt trollinlägg av nån på fyllan.

 

Enda är om hon tagit ut dom till vanligt bankkonto och varit korkad nog att koppla visa-kortet till kontot med alla sparpengar. Det normala är annars att man skapar ett konto till med bara en mindre summa på så att man omöjligt kan bli blåst på allt om man råkar ut för någon typ av kortbedrägeri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan snackar du om?

Jag har inte sagt ett ont ord om folk som är fysiskt eller psykiskt sjuka.

 

I min värld försvarar inget missbruk i världen att man gör som OP påstår sig har gjort mot sina närmaste och människor som både är beronde av en och litar på en, men det innebär inte att jag föraktar sjuka människor.

 

Jo de gör det faktiskt. Anldningen till att du inte begriper det är att du inte har orkat/kunnat kollat upp om "din värld" har någon som helst koppling till den värld vi lever i.

 

I stan där ja bor har vi en gumma som går och delar ut lappar med bibelcitat, hon tror nämligen att hon är Jesus. I "hennes värld" är hon Jesus. Men gör det henne till Jesus? Är det sant att hon är Jesus? Vad som händer och gäller i "din värld" må vara sanningen för dig och möjligen spännande, roligt, provocernande etc för oss andra att läsa om. Men mer som en historia, en berättelse, än som ett seriöst inlägg i en diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att hänga någon speciell av alla konstiga, och osympatiska inlägg i den här tråden.

 

Missbruk = Sjukdom

 

All form av missbruk, knark, alkohol, spel, sex och allt annat är en sjukdom. Vi som inte lider av detta har svårt att förstå det, men fakto kvarstår. Missbruk = Sjukdom. Dessutom brukar missbruk oftast bero på någon anledning som vi inte känner till. Det går inte att säga till en alkoholist att sluta dricka, lika lite går det att säga till en spelmissbrukare att sluta spela. Det enda vi som utomstående kan göra att försöka få personen själv uppmärksam på att han/hon lider av en sjukdom och behöver vård. Beslutet om vård kan dock bara personen i fråga själv ta. Vad vi kan bidra med är empati och förlåtelse. Alla har rätt till en andra chans.

 

Du får gärna skriva ut källan när du citerar jag står alltid för vad jag skriver.

 

Så du menar att om man begår brott för att man är missbrukare så är man inte ansvarig för sina egna handlingar? Tack och lov så håller lagen inte med dig. Att det inte är lätt att sluta spela, knarka eller vad det nu handlar har jag aldrig hävdat. Du har rätt att vi som inte lider av allvarliga missbruk inte kan förstå hur det är men jag har svårt att acceptera att bara för att man är missbrukare så har man inga spärrar och därför begår precis vilka brott som helst för att fortsätta sitt missbruk.

 

Till sist så vill jag säga att om OP mot förmodan talar sanning så hoppas jag också att han får hjälp och ordnar upp sitt liv. Inte för hans egen skull men för hans anhöriga och fodringsägares skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de gör det faktiskt. Anldningen till att du inte begriper det är att du inte har orkat/kunnat kollat upp om "din värld" har någon som helst koppling till den värld vi lever i.

 

I stan där ja bor har vi en gumma som går och delar ut lappar med bibelcitat, hon tror nämligen att hon är Jesus. I "hennes värld" är hon Jesus. Men gör det henne till Jesus? Är det sant att hon är Jesus? Vad som händer och gäller i "din värld" må vara sanningen för dig och möjligen spännande, roligt, provocernande etc för oss andra att läsa om. Men mer som en historia, en berättelse, än som ett seriöst inlägg i en diskussion.

 

 

Men vilka sjuka liknelser ni gör. Jag vet att det finns allvarligt psykiskt sjuka människor i världen. men varför tar ni för givet att OP är en av dem. Om det skulle vara så att OP lider av psykisk störning som gör att det anses att han inte kan ta ansvar för sina handlingar så accepterar jag det. Men jag tror inte så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan snackar du om?

Jag har inte sagt ett ont ord om folk som är fysiskt eller psykiskt sjuka.

 

I min värld försvarar inget missbruk i världen att man gör som OP påstår sig har gjort mot sina närmaste och människor som både är beronde av en och litar på en, men det innebär inte att jag föraktar sjuka människor.

 

Så spelmissbruk är inte en psykisk sjukdom enligt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...