Gå till innehåll

Förlorat 30,000$ på några veckor


sofseb

Recommended Posts

Hallå!

 

Har spelat poker i ca 5 år och i dom 3 senaste åren mer seriöst dvs bokför mina spel mm. Det har gått jättebra och jag har levt som en "kung". Fram tills mitten av februari hade jag gått ca 95 000$ plus. Jag hade spelat in det mesta på cashgame och det mesta på 5/10 borden. Jag har alltid skottat på de större borden med blandade resultat. Har oftast försöka förhålla mig till 30xbb principen med lite undantag som sagt. Min bankrulle på pokersidan låg ungefär på 30,000$. Tog ut lite pengar då och då köpte bl a en bil och lite grejer till min nya lägenhet.

 

I december fick jag en svacka och gick från 30,000$ till 10,000$. Detta kämpade jag sen upp under januari och februari. Självklart gjorde jag på 5/10 borden vilket såklart är livsfarligt. Var uppe i 30,000$ igen i mitten av februari. Allt detta har jag nu spelat bort. Jag har tiltat nåt enormt och visst jag har haft ett otur men är definitivt inte därför allt är borta. Dom sista 2000$ spelade jag på ett 10/20$!!!!! bord. Riktigt smart kille.

 

Va fan ska man göra nu?? Har inte berättat det för någon, man skäms ju som en hund. Man har ju levt ett liv beroende av sina pokerpengar, och de kommer man ju inte kunna nu.

 

Frågan är hur jag ska komma tillbaka. Har sparat lite pengar men inte så mycket. Får väl sätta in lite och spela på mindre bord och börja grinda igen

 

Var tvungen att skriva av mig lite för jag orkar inte prata med någon om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tråkigt att höra sofseb.

 

Ta en kort paus och gör ett försök att ordentligt analysera varför det gått som det gått för att inte hamna i samma sits igen.

Tilt och dåligt spel kan ju alltid vara en "snabb anledning" men varför började det hela med tanke på att du varit en vinnande spelare tidigare?

 

Gå ner i nivåer och börja om från början. Det viktigaste är att få tillbaka "spelet" igen, sen kan du steg för steg gå upp igen ;)´

 

Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ett långt break, det är alltid jävligt svårt att gå ner så mycket i nivå som kommer krävas om du inte har pengar att göra en "normal" insättning för dina tidigare nivåer.

 

Väldigt svårt att säga när man inte vet din ekonomiska situation.

När/om du känner att du orkar kan du sätta in $1-2k och börja grinda upp från $0.5-1 igen.

Men som sagt att spela för stacks runt $100 är väldigt jobbigt när man spelat nl1000-2000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30xbb? Du skrev fel, eller?

 

Om jag var i din sits skulle jag nog vara rätt tacksam för de vinster pokern genererat. Å andra sidan, har du haft poker som enda inkomst så har du en tuff nöt att knäcka. Om du har en utbildning att falla tillbaka på så råder jag dig att ta ett jobb och börja om från början. Med ett knäck i ryggen kanske du kan börja om på lägre nivåer. Om du nu ens ska fortsätta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig så jäkla väl i din historia!

När jag hade spelat i ungefär ett år så hände samma sak mig, iofs så hade ja bara en tiondel av vad du hade men det var väldigt mycke för mig då.

Spelade på alldeles för hög nivå för min br på 3k å fick ett par sjuka utdragningar mot mig å börja tilta. Även jag gick upp i nivå för att vinna tillbaka fort å förlora såklart allt snabbare istället. Så på 2dagar försvann hela min rulle.

 

Känndes ju såklart helt hopplöst då men ja tog nya tag å satte in $200 å provade bonushora för första gången så då gick det rätt fort att bygga upp rullen igen å nu 2 år senare så har ja vunnit igen dom där pengarna många gånger om å man lär sig välldigt mycket av sina misstag...

 

Vilket långt å drygt inlägg det här blev men det ja försöker säga är att ge inte upp, ta det bara lungt å börja om på en låg nivå å fuska inte med rullen.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Jag jobbar för tillfället 20h i veckan och stämplar resten av timmarna så jag kommer nog klara mig ändå.

 

Vet om att jag har haft noll money management, det är så lätt att säga att man ska följa en viss linje och så när tilten infaller så skiter man i det ändå.

 

3000xbb ska det såklart vara

 

Min plan är att starta upp med 10 000kr på nån ny sajt och försöka komma tillbaka på banan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså du spelade ihop över 90 k $? Och tiltade bort 30 K? Vart tog resten av pengarna vägen? Hur dyr bil köpte du egentligen?

Det där med 3000 bb gäller ju under antagandet att man aldrig plockar ut pengar ur rullen. Ska man köra med fast rulle så krävs ju betydligt mer.

Jag själv hade också en svacka nu i slutet av jan- början av feb där jag tappade 500 BB (1000 bb) på FL. Det var bara att bita ihop och köra på. Jag spelar på betydligt lägre nivåer än vad du gör, men det är jävligt psykiskt påfrestande när halva rullen försvinner på ett par veckor. Hade jag haft dåligt money management hade jag varit gul för länge sedan. Slår jag nytt dygnsvinstrekord i poker så firar jag med några öl och nya kläder, inte bil och plasma-tv. Så mycket lyckligare blir man inte av dessa prylar. Säkerhet är så mycket viktigare.

Skaffa lite money management och disciplin om du ska leva på poker. Eller klipp dig, kasta mjukisbyxorna och skaffa ett "hederligt" jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart så förstår jag nu att jag har haft stora problem med money management. Det har ju inte varit jättetryggt att spela på den nivån men "det har ju funkat". Tills för några veckor sen då.

 

Jag vet att jag är en idiot det behövs inte påpekas nog.

 

Jag hade spelat ihop 90,000$ och förlorat 30,000$ av dom pengarna. Pengarna som jag vunnit har jag levt för väldigt mkt slösande, betalat av lån och rest för mm. Har inte tänkt så mycket på att spara för att jag har, hade så mycket pengar på pokersajten.

 

Det värsta är ju att omgivningen, flickvännen märker ju att det är något fel men man bara rycker på axlarna och säger att allt är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det värsta är ju att omgivningen, flickvännen märker ju att det är något fel men man bara rycker på axlarna och säger att allt är bra.

 

Du kanske ska ta och tala om ditt spelmissbruk, for det e det som du beskriver när du inte kan tala om det med dina närmaste. Sen måste jag hålla med om rådet att ta ett långt uppehåll från pokern.

 

Knoga på med 20h i veckan normalarbete...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska ta och tala om ditt spelmissbruk, for det e det som du beskriver när du inte kan tala om det med dina närmaste. Sen måste jag hålla med om rådet att ta ett långt uppehåll från pokern.

 

Knoga på med 20h i veckan normalarbete...

 

Å du kan mycket om spelmissbruk?

 

Att man skäms över att ha förlorat en tvåhundring och har svårt med hur man skall förhålla sig till det behöver inte ha mycket med spelmissbruk att göra utan är snarare normalt.

 

Det är snarare de som inte kan känna medlidande på grund av "bidrag" och andra aspekter som har problem.

 

Som om någon här utan personen själv har all info.

 

//

 

Medlidande är dåligt kan jag tillägga. Sympati är rätta ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har smakat liknande alltför många gånger och vet känslan i magen...

 

förstår dock inte varför nån seriös spelare sitter med hela sitt kapital inne på sajten, det om något är värdelös money management.,,

 

men se det hela i ett lite större perspektiv, totalt sett är du mycket plus, och om du vill fortsätta spela poker borde det gå börja om.

 

alltid när det går åt skogen för mig brukar jag intala mig själv ett citat från rounders (kanske låter lite löjligt men hjälper mig iaf)

 

"everybody goes bust sometimes"...

 

livet som gambler :lol:

 

sen får man väl avgöra om det är värt det å andra sidan... jobbigare skulle det vara om man var skuldsatt och inte vågade tala om det, då kan vi tävla i ångest...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är ju att omgivningen, flickvännen märker ju att det är något fel men man bara rycker på axlarna och säger att allt är bra.

 

Detta är steg ett du måste ta. Annars kommer det eskalera mera.

 

Om steg ett ordnar sig, så måste du helt enkelt glömma livet som varit. Är du en vinnande spelare på NL100/200 så borde det räcka för en alldeles hygglig levnadsstandard, med hopp om lite klonk i någon större turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är steg ett du måste ta. Annars kommer det eskalera mera.

 

.

 

Inte nödvändigtvis men den vägen är nog att rekomendera i många fall.

 

---------

 

Du får ta risken att bli dömd och att folk är oförstående. Har du en vettig flickvän och familj lär de väl förstå.

 

Men en tvåhundring är ju inte hela världen och du ligger ju kraftigt på plus.

 

Gör det inte värre bara. Simma lugnt i oroligt vatten. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt psykiskt jobbigt.

Vi alla har ju bustat ut någon gång .. men ja.

Du får väl börja grinda upp rullen igen helt enkelt ett hett tips är roundersen på prima där man med endast $5 kan vinna hela $3.000.

Dem funkar bra för mig och jag byggde tillbaka hela rullen jag loosat - rullen var då på cirka $17k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår hur jobbigt det måste kännas, dock finns det stort hopp för dig. nu vet jag inte vem du är eller om vi mötts men jag antar att du är rätt duktig. du kommer bli förvånad när du märker hur kassa spelarna är på lägre nivåer, vilket i sin tur kommer ge dig självförtroende --> chansen är stor att du kommer krossa NL 1000 när du kommer upp dit igen och det kan faktiskt gå snabbt att komma upp dit om du spelar ditt bästa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa kanske tar i lite för mycket, men visst har man rätt att bli upprörd om folk spelar in stora summor och samtidigt lever på bidrag. Om man utnyttjar systemet ser jag ingen anledning att man ska gulla med personen i fråga.

 

Till OP: Om spelandet leder till att du har fått problem på ett eller annat sätt måste du ju lägga av. Sorry, men jag är inte intresserad av att försörja dig. Du är själv ansvarig för att ordna upp ditt liv och de du bör ta hjälp av är dina närstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...